تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
در اقتصاد۲۴ بخوانید؛

بایننس کوین چیست؟/ توکن اصلی بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان

بایننس کوین (BNB) قطعاً یک بلاکچین مهم در جهان ارز‌های دیجیتال است که توانسته موقعیت خود را در بازار تثبیت و توجهات زیادی را از سوی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به خود جلب کند.

بایننس کوین چیست؟ توکن اصلی بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان

اقتصاد۲۴- شیوا سپهری: بایننس کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال در دنیای شلوغ ارز‌های دیجیتال متمایز است چراکه منبع حیاتی اکوسیستم بایننس از سوی یک صرافی قدرتمند که جایگاه قابل توجهی در بازار ارز‌های دیجیتال ایجاد کرده، تامین می‌شود. زنجیره بی ان بی شاهد ترافیک روزانه بیشتری نسبت به بزرگترین رقیب خود یعنی اتریوم (ETH) است. علاوه بر این، استفاده از بی ان بی سریعتر و ارزانتر از بلاک چین‌های لایه اول است. در نتیجه این ارز دیجیتال از هر نظر بهتر است. در این مطلب به تاریخچه و ویژگی‌های ارز دیجیتال بایننس کوین خواهیم پرداخت.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین یا BNB، ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس است که به راحتی بزرگترین و تاثیرگذارترین پلتفرم معاملاتی در صنعت کریپتو را از آن خود کرده است. بی ان بی که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، زندگی خود را در شبکه اتریوم به عنوان یک توکن ERC-۲۰ آغاز کرد. کم کم شرایط تغییر کرد و به ارز اصلی بلاک چین خود، یعنی زنجیره بایننس تبدیل شد.

بایننس کوین یک دارایی دیجیتال است. بی ان بی نیز یک توکن کاربردی برای کارمزد‌های معاملاتی با تخفیف معرفی شد و عملکرد آن در طول سال‌ها گسترش یافته است و آن را به یک توکن چند منظوره با طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها تبدیل کرد.


بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال ترون چیست؟/ همه چیز درباره بلاک چین ترون و TRX


مزیت بایننس کوین این است که کاربرانی که با بی ان بی پرداخت می‌کنند اغلب تخفیف دریافت می‌کنند که باعث می‌شود معاملاتشان مقرون به صرفه‌تر شود. داشتن مقدار واجد شرایط BNB همچنین باعث کاهش نرخ معامله‌گران در کارمزد‌های معاملاتی سازنده و گیرنده می‌شود اما موارد استفاده از بی ان بی به همین جا ختم نمی‌شود. برای مثال، می‌توانید از بی ان بی در کشور‌های خارجی برای رزرو اقامتگاه‌ها و پروازها، خرید آنلاین محصولات با استفاده از کارت اعتباری Binance و حتی استخدام فریلنسر‌ها برای تجارت خود استفاده کنید.

در واقع BNB ستون فقرات اکوسیستم است و برای پرداخت هزینه‌های گاز و ایمن سازی شبکه بلاک چین استفاده می‌شود. برنامه‌های DeFi از بی ان بی به‌عنوان دارایی مالی و ذخیره ارزش استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان از آن برای شرکت در فروش توکن در لانچ‌پد بایننس استفاده کرد و به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد تا ارز‌های دیجیتال جدید را قبل از اینکه در بازار‌های عمومی فهرست شوند، خریداری کنند. علاوه بر این، بی ان بی همچنین در توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای خرید هدایای مجازی، پردازش پرداخت‌ها و حتی کمک به امور خیریه استفاده کرد.

بایننس کوین چیست؟ توکن اصلی بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان

در این مرحله، سوال این نیست که بایننس کوین برای چه چیزی استفاده می‌شود؟ بلکه سوال اصلی این است که برای چه چیزی نمی‌توان از آن استفاده کرد؟ زنجیره BNB، همچنین به عنوان زنجیره هوشمند بایننس (BSC) شناخته می‌شود که یک نوآوری مهم و مسلما بزرگترین بخش رشد در اکوسیستم بایننس است. این یک بلاک چین مستقل است که هدف آن این است که رمزارز‌ها را تا حد امکان یکپارچه کند. در واقع BSC در اوایل سال ۲۰۲۱ به عنوان یک جایگزین تهدید کننده برای بلاک چین اتریوم ظاهر شده است.

به گزارش اقتصاد۲۴ هر کسی که می‌خواست با DEX معامله کند یا دارایی‌های رمزنگاری شده را در پلتفرم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز انتقال دهد، باید این کار را در اتریوم انجام می‌داد. در دوره‌های شلوغی شبکه، هزینه‌های گاز روی اتریوم، زنجیره را تقریباً غیرقابل استفاده می‌کند. هیچ‌کس نمی‌خواهد ۵۰ دلار کارمزد گاز را برای معامله ۱۰۰ دلاری خرج کند، بنابراین بایننس یک شبکه بلاک چین ارزان‌تر، سریع‌تر و در دسترس‌تر را برای توده‌ها رونمایی کرده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته BSC سازگاری آن با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. این بدان معنی است که از تمام ابزار‌های موجود اتریوم پشتیبانی می‌کند و ساخت محصولات و خدمات را برای توسعه دهندگان در زنجیره بی ان بی آسان‌تر می‌کند. همچنین امکان ایجاد قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را فراهم می‌کند و دنیایی از امکانات را برای توسعه دهندگان و کاربران به طور یکسان باز می‌کند.

زنجیره BNB چگونه کار می‌کند؟

زنجیره بی ان بی یا زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، با استفاده از یک مکانیسم اجماع منحصر به فرد به نام اثبات اختیار (PoSA) عمل می‌کند. این مدل دو روش Proof of Authority (PoA) و Delegated Proof of Stake (DPoS) را برای دستیابی به تعادل سرعت، امنیت و عدم تمرکز ترکیب می‌کند.

در مدل PoSA، بلوک‌ها توسط مجموعه محدودی از اعتبار سنجی‌ها تولید می‌شوند. در حالی که سایر شبکه‌های لایه اول مانند Cardano (ADA) توکن‌های جدیدی را برای پاداش دادن به اعتبارسنجی‌ها ایجاد می‌کنند، بی ان بی Chain هزینه‌های تراکنش شبکه را از کاربران جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به اپراتور‌های گره که شبکه را ایمن می‌کنند، توزیع می‌کند.

برخلاف شبکه‌های قدیمی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم، زنجیره بی ان بی از زمان بلوک بسیار کوتاه تری برخوردار است. با زمان بلوک حدود سه ثانیه، بی ان بی Chain می‌تواند تراکنش‌ها را به سرعت پردازش کند و تجربه کاربری روان و کارآمدی را ارائه دهد.

همچنین محبوب‌ترین برنامه DeFi در زنجیره بی ان بی PancakeSwap است، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) که به کاربران اجازه می‌دهد BNB و سایر توکن‌های BEP-۲۰ را مستقیماً از کیف پول خود مبادله کنند. PancakeSwap همچنین خدمات سهامداری را ارائه می‌دهد، که در آن کاربران می‌توانند با ارائه نقدینگی به پلتفرم جوایزی را کسب کنند. یکی دیگر از پلتفرم‌های قابل توجه DeFi در BSC، پروتکل ونوس، یک بازار پول الگوریتمی و پروتکل استیبل کوین مصنوعی است. ونوس به کاربران این امکان را می‌دهد تا سود ارز‌های دیجیتال خود را برداشت کنند، در برابر ارز‌های دیجیتال خود وام بگیرند و استیبل کوین‌های مصنوعی مانند USDT را بخرند.

بایننس کوین چیست؟ توکن اصلی بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان

تاریخچه سکه بی ان بی

بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد؛ زمانی که از طریق یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) معرفی شد. آن زمان نیز یک مکانیسم محبوب جمع‌آوری سرمایه در صنعت کریپتو بود. آن زمان ۱۰۰ میلیون توکن بی ان بی به عموم فروخته شد که تقریباً ۱۵ میلیون دلار برای بایننس جمع آوری کرد.
در ابتدا، بی ان بی یک توکن ERC-۲۰ در بلاک چین اتریوم بود. با این حال، در سال ۲۰۱۹، بایننس بلاک چین خود، زنجیره بایننس را راه اندازی کرد و بی ان بی به این زنجیره جدید مهاجرت کرد تا به دارایی اصلی آن تبدیل شود. این یک نقطه عطف مهم در تاریخ BNB بود، زیرا نشان‌دهنده تکامل سکه از یک توکن کاربردی برای صرافی بایننس به یک ارز دیجیتال مستقل با بلاک چین بود.

از آن زمان، BNB هم از نظر ارزش و هم از نظر سودمندی به طور تصاعدی رشد کرده است. این امر بیشتر به دلیل پذیرش زنجیره بی ان بی است. DeFi در اوایل سال ۲۰۲۱ به موفقیت بسیار خوبی رسید که قیمت BNB را از ۴۰ دلار به بالاترین حد خود یعنی ۶۹۰ دلار رساند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

خرید پاستیل فله ای، حرام اعلام شد

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

جشن تولد ۵۵ سالگی جنیفر لوپز + عکس

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/هریس فاصله با ترامپ را کم کرد

عکس/رونمایی از لباس تیم ترکیه در المپیک پاریس

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ پشت پرده افزایش حفاظت از عباس عراقچی چیست؟

فیلم/ حمایت و تشویق مردم از محمد جواد ظریف

اینفوگرافی/مصرف برق ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها چقدر است؟

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ چرا صنعت برق در ایران دچار بحران شده است؟

عکس/ استفاده تبلیغاتی یک فروشگاه از پزشکیان در تبریز

نخستین تصاویر از آتش‌سوزی در اطراف میدان آزادی تهران

وضعیت تعطیلی شنبه ۶ مرداد / ساعت کاری این ادارات تغییر کرد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۵ ترفند جالب برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در سفر

آزادسازی واردات خودرو یا خاطره سازی دولت در دقیقه نود؟/ پیش بینی قیمت خودرو‌های داخلی زیر یک میلیارد تومان تا پایان تابستان

فیلم/ کلیپ جالب حمل مشعل المپیک به دست زین‌الدین زیدان

فیلم/ دست دادن مهران مدیری و مریم امیرجلالی در جریان اکران خصوصی ۶ صبح

عکس/ نخستین تصویر از کاروان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بورس فردا تعطیل نیست

آغاز افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

فیلم/ حمل مشعل المپیک از بالای ساختمان‌های پاریس

عکس/ الناز شاکردوست و سحر دولتشاهی در پشت صحنه فیلم یادگار جنوب

فیلم/ حضور بیش از حد اتباع افغان در شهر ری تهران

فیلم/ شوخی یوزپلنگ ایرانی با باران بد موقع پاریس پیش از افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴

اتحاد اپل و سامسونگ برای ساخت یک موبایل

فیلم/ تدابیر شدید امنیتی در محل برگزاری افتتاحیه المپیک

فیلم/ استقبال گرم ترامپ از نتانیاهو در عمارت مارالاگو

عکس/ وضعیت عجیب امیر قطر و درگیری او با کاور بارش باران

واکنش کنعانی به اتهامات وزیر صهیونیست علیه ایران در مورد المپیک

فیلم/ مشکل بزرگ قوی‌ترین مرد جهان برای خوابیدن در المپیک

فیلم/ ظریف باز هم کت خودش را درآورد

فیلم/ واکنش جالب پسر علیرضا قربانی روی فرش قرمز

پرونده زمین‌خواری در ازگل به کجا رسید؟

تصمیم دولت درباره ساعت کار ادارات در روز شنبه

هیولای آمریکایی تیتر یک اخبار

موافقت ۴۸ ایالت امریکا با نامزدی هریس در انتخابات

فیلم/ نیایش هندی‌ها برای کامالا هریس برای پیروزی در انتخابات امریکا

اختلال در مترو به دلیل قطع برق

نخستین تصاویر از آتش‌سوزی در اطراف میدان آزادی تهران

پرسپولیس به جای هلند در ترکیه اردو می‌زند

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

حمله توهین‌آمیز یک امام جمعه به ظریف

تکلیف تعطیلی فردا در تهران مشخص شد

عکس جالب ایسنا از سعید جلیلی

عکس/ پوشش اندیشه فولادوند در اکران یک فیلم

درخواست علی نصیریان از پزشکیان

زیدان در افتتاحیه المپیک

حواشی افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس ساعاتی مانده به شروع مراسم رسمی

ریزش کوه در جاده امامزاده داوود + عکس

علت فرونشست زمین در میدان ونک

فیلم/ ماجرای بی‌اعتنایی ترامپ به نتانیاهو چه بود؟

تاکنون چند نفر برای سفر اربعین ثبت نام کرده‌اند؟

فیلم/استایل جدید و شیک تازه عروس و داماد سینمای ایران

عکس/ استفاده تبلیغاتی یک فروشگاه از پزشکیان در تبریز

عکس/ رضا عطاران را بدون ریش و سبیل تابحال دیده بودید؟

جشن تولد ۵۵ سالگی جنیفر لوپز + عکس

مرد دیوانه زنش را کشت و با سنگ تکه تکه کرد!

فیلم/ وضعیت بحرانی در اثر تاریخی نقش رستم

زندگی کامالا هریس، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خرید پاستیل فله ای، حرام اعلام شد

ال ۹۰ با چهره‌ای جدید به بازار می آید + عکس

درختان سوخته و تشنۀ چیتگر؛ حقابۀ بوستان چیتگر به یک‌پنجم کاهش پیدا کرده است

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده/ کاهش قیمت‌ها ادامه دارد؟