تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

اجاره آپارتمان در پنج محله تهران چقدر است؟

اجاره آپارتمان در پنج محله شهر قدس، شهرک اندیشه فاز یک، نازی آباد، نسیم شهر و تهرانسر در فایل‌های آگهی فروش مسکن در هفته‌های اخیر محبوب شده است

اجاره آپارتمان در پنج محله تهران چقدر است؟

اقتصاد ۲۴-اجاره آپارتمان در پنج محله تهران در هفته‌های اخیر به گفته مشاوران املاک محبوب شده است. شهر قدس، شهرک اندیشه فاز یک، نازی آباد، نسیم شهر و تهرانسر از جمله این محلات هستند که هرچند گرانی بازار اجاره به آنجا هم سرایت کرده، اما می‌توان واحد‌هایی را یافت که به پول پیش ۱۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۱۰ میلیون تومانی نیاز دارند. البته برخی از این محلات به دلیل اینکه از شهرت بیشتری برخوردارند، با افزایش قیمت همراه شده‌اند و برای مثال برای تعدادی از واحد‌های مسکونی واقع در نازی آباد و تهرانسر پول پیش یک میلیاردی تعیین شده است.

اجاره آپارتمان در شهر قدس

اجاره آپارتمان در شهر قدس به بودجه‌ای در محدوده ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای واحد‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متری نیاز دارد؛ با اجاره‌ای حدود شش تا ۱۲ میلیونی. علت اجاره‌بهای کمتر هم شاید بیشتر به موقعیت مکانی این شهرستان غربی استان تهران مربوط می‌شود. شهر قدس که اکثریت آن را به نام قلعه حسن خان می‌شناسند، از جنوب با شهریار و باغستان، از شرق با چیتگر، از غرب با شهرک اندیشه و از شمال با وردآورد همسایه است. بسیاری از مهاجران و کارگران به دلیل داشتن آب‌وهوای مناسب با برخی امکانات رفاهی، آموزشی یا درمانی راهی شهر قدس می‌شوند.

اجاره آپارتمان در شهر قدس، اگر قصد سکونت در یک واحد ۸۰ متری را دارید، ماهانه ۱۱ میلیون تومان هزینه دارد. این واحد مسکونی که چهار سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، دوخوابه و فول امکانات است و پول پیش آن ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده. آسانسور، پارکینگ و انباری از جمله ویژگی‌های آن است که در آگهی قید شده. در ضمن، صاحبخانه پارکینگ اختصاصی، نورگیر عالی و بسیار خوش نقشه، موقعیت مکانی عالی و دسترسی آسان به تمام نقاط رفاهی و ... از امکاناتی برشمرده تا مستاجر را برای اجاره این واحد ترغیب کند.

 اگر متراژ آن بزرگتر حدود ۹۰ متر مربع باشد، به پول پیش بیشتری نیاز دارد. اگر از پس پرداخت پول پیش ۴۰۰ میلیونی برمی‌آیید، این واحد دو خوابه اجاره ماهانه‌اش نصف واحد قبلی است؛ شش میلیون تومان. صاحبخانه دیگری واحد ۹۰ متری خود را با امکاناتی مشابه یعنی آسانسور، پارکنیگ و انباری با همان مبلغ شش میلیون تومان اجاره می‌دهد، اما پول پیش کمتری می‌خواهد؛ ۳۰۰ میلیون تومان.

 برای یک واحد ۱۰۰ متری پول پیش بیشتری نیاز ندارد؛ ۳۵۰ میلیون پول پیش و هفت میلیون بابت اجاره ماهانه. مالک از ویژگی‌هایی مثل نورگیر عالی، انباری یا پارکینگ اختصاصی در آگهی اجاره آپارتمان نام برده است.

اجاره آپارتمان در اندیشه فاز یک

اجاره آپارتمان در اندیشه فاز یک به مانند شهر قدس به پول پیش ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی نیاز دارد، البته بررسی برخی آگهی‌های فروش نشان می‌دهد که اجاره ماهانه از حدود دو میلیون تومان شروع و تا ۱۵ میلیون تومان هم تعیین می‌شود.


بیشتر بخوانید:قیمت‌های پرت مسکن مبنای منطقی ندارد


اجاره آپارتمان در اندیشه فاز یک، با متراژ ۸۱ متری، سال ساخت ۱۳۹۹ و دو خوابه به پول پیش ۱۴۰ میلیونی و اجاره ماهانه هشت میلیونی نیاز دارد. حالا اگر بخواهید کمی خانه‌تان بزرگتر باشد، برای مثال یک واحد ۸۴ متری را در نظر داشته باشید، ۱۰ میلیونی باید روی پول پیش بگذارید، اما اجاره همان هشت میلیون تومان است. واحد ۸۴ متری دیگری که سال ساخت آن فقط یک سال قدیمی‌تر یعنی ۱۳۹۸ است، مثل واحد ۸۰ متری به پول پیش ۱۴۰ میلیونی و اتفاقا اجاره هشت میلیونی نیاز دارد. تمام این واحد‌ها دارای امکاناتی از قبیل آسانسور، پارکینگ و انباری هستند.

اگر قصد دارید پول پیش بیشتری برای اجاره آپارتمان در شهرک اندیشه به صاحبخانه تحویل بدهید، پول پیش یک واحد ۹۰ متری دوخوابه ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. البته مبلغ زیادی بابت اجاره ماهانه نباید بپردازید؛ فقط دو میلیون تومان. واحد ۹۵ متری دیگری که دوخوابه و فول امکانات است، پول پیش کمتری حدود ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارد، اما بابت اجاره آن باید ماهی ۹ میلیون تومان به حساب صاحبخانه واریز کنید. با همین پول پیش می‌تواند واحد بزرگتری حدود ۱۰۰ متری داشته باشید، اما اجاره ماهانه آن ۱۵ میلیون تومان است. هرچند این واحد نوساز است، اما از آنجایی که شهرک اندیشه در حومه تهران واقع شده، شاید پرداخت این میزان از اجاره بها برای خیلی‌ها که این محله را برای سکونت انتخاب می‌کنند، آسان نباشد.

اجاره آپارتمان در نازی آباد

از آنجایی که از محلات مهم جنوبی تهران است، برای شما گران‌تر تمام می‌شود. برای مثال، برای یک واحد ۸۰ متری دو خواب که فاقد انباری است، پول پیش ۶۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه هشت میلیونی تعیین شده است. واحد ۸۰ متری دیگری که دو خوابه است، اما خبری از آسانسور و پارکینگ در این واحد مسکونی نیست، ۹ میلیون تومان اجاره ماهانه و ۱۸۰ میلیون تومان پول پیش می‌خواهد. اجاره آپارتمان در نازی آباد، اگر یک خانه ۱۰۰ متری بخواهید، پول پیش آن به یک میلیارد تومان هم می‌رسد، البته اجاره آن ماهی یک میلیون تومان تعیین شده است.

 اگر در یکی از شهرک‌های معروف آن به نام شهرک ولیعصر باشد، با متراژ ۹۰ متری، سال ساخت ۹۸ و دو خوابه، توسط صاحبخانه با پول پیش ۳۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۱۲ میلیونی تعیین شده است.

اجاره آپارتمان در شهرک ولیعصر، اگر قصد اجاره واحد ۹۵ متری را دارید که چهار سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، به ۳۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره به صورت ماهانه احتیاج دارد. واحد ۹۵ متری دیگری در شهرک ولیعصر که سال ساخت آن ۱۴۰۳ است، به پول پیش بالاتری حدود ۹۵۰ میلیون تومان نیاز دارد. اجاره ماهانه آن ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده، هرچند این واحد مسکونی دارای آسانسور و پارکینگ است، اما انباری ندارد.

اجاره آپارتمان در نسیم شهر

اجاره آپارتمان در نسیم شهر ماهانه از دو-سه میلیون به بالا هزینه دارد، هرچند پول پیش دو میلیاردی هم در آگهی‌های فروش مسکن دیده می‌شود. نسیم شهر در جنوب غربی تهران قرار دارد، از آنجایی که به پایتخت نزدیک است، از رشد جمعیتی مناسبی برخوردار است و جای خوبی برای آن‌هایی است که آن‌هایی از شلوغی فراری‌اند.


بیشتر بخوانید:بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در «جنت‌آباد» + جدول


برای مثال، یک واحد ۸۰ متری در حالی که واحد‌های بزرگتر دارای پول پیش کمتری هستند، به بودجه دو میلیاردی نیاز دارد. اجاره ماهانه آن دو میلیون تومان تعیین شده است. البته می‌توان واحد ۹۰ متری نوسازی در نسیم شهر یافت که هرچند اجاره آن ماهانه هفت میلیون تومان است، اما صاحبخانه پول پیش کمتری از مستاجر درخواست می‌کند؛ ۳۰۰ میلیون تومان. اجاره آپارتمان در نسیم شهر اگر با متراژ ۱۰۰ متری باشد، ۳۰۰ میلیونی پول پیش و ماهانه سه میلیون تومان اجاره می‌‎خواهد. این واحد نوساز و دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است.

اجاره آپارتمان در تهرانسر

چند سالی می‌شود که با تقاضای زیادی مواجه شده است. هرچند تهرانسر از محلات واقع در جنوب غرب تهران است و این رفت و آمد را برای آن‌هایی که روزانه ناچارند راهی مرکز شهر شوند، سخت می‌کند، اما انواع و اقسام آپارتمان را با رهنی کمتر از یک میلیارد تومان می‌توان در اینجا پیدا کرد. در بازار اجاره هم می‌توان واحد‌های فراوانی گاهی به قیمت مناسب و گاهی با بهای بالاتر به چشم دید. برای مثال، یک واحد ۸۵ متری نوساز و دو خوابه به پول پیش ۹۰۰ میلیون تومانی و اجاره ۱۰۰ هزار تومانی نیاز دارد. اما می‌توان واحد دیگری با همین متراژ در آگهی‌های اجاره مسکن تهرانسر دید که پول پیش آن ۵۵۰ میلیون تومان و اجاره آن ماهی ۱۰ میلیون تومان است.

برای یک واحد ۹۰ متری به قیمت‌های مختلفی آگهی شده است. برای نمونه، یک واحد مسکونی که از سال ساخت آن چهار سال می‌گذرد، پول پیش ۸۰۰ میلیونی و اجاره شش میلیونی نیاز دارد. مالک دیگری واحد ۹۰ متری خود را که پنج سال از زمان ساختش می‌گذرد، با پول پیش ۴۰۰ میلیون تومانی و اجاره ۱۵ میلیون تومانی آگهی شده است. هر دو این واحد‌ها فول امکانات هستند.

 با متراژ ۱۰۰ متری، ۱۵ میلیون اجاره بها می‌خواهد با ۶۰۰ میلیون پول پیش. واحد ۱۰۰ متری دیگری هم در آگهی‌های اجاره مسکن وجود دارد که در حالی پول پیش آن ۴۰۰ میلیون تومان است، اجاره آن ۱۶ میلیون تومان تعیین شده است.

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

شهاب حسینی در ۵۰ سالگی برای سومین بار پدر شد

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

فیلم/ ایران با جلیلی به دوران قاجار پرت شد

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/تضمین ضمانت پزشکیان درباره گشت ارشاد توسط ظریف و آذری جهرمی

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

تغییر چهره بازیگر معروف عشق ممنوع بعد از ۱۶ سال + عکس

عکس/واکنش آذری جهرمی به اظهارات طرفدار جلیلی: دختران ایران را فاحشه نخوانید

عکس / سعید جلیلی فقط رای دهندگان به خود را ایرانی می‌داند

عکس‌های جوانی پزشکیان در کنار هاشمی و خاتمی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نظر آیت‌الله سیستانی درباره افزایش نفقه زنان

حداکثر شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر شد؟

پرسش‌هایی که جلیلی امشب باید پاسخ دهد

عکس/ تصویر واقعی از محل برگزاری مناظره دور دوم انتخابات

فیلم/ تبلیغات ناجوانمردانه حامیان جلیلی علیه پزشکیان

استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳

تمدید بازیکن مورد علاقه نکونام با استقلال + عکس

فیلم/ طیب‌نیا: امروز بالاترین تورم ۸۰ ساله اخیر را داریم

پرسپولیس با گولسیانی میلیاردر شد

حمایت جمعی از علما، فضلا، وعاظ و روحانیون از پزشکیان + اسامی

اظهارنظر انتخاباتی زیباکلام تکذیب شد

پرسپولیس مشکلی با جدایی ترابی و اسماعیلی فر ندارد

پرونده رامین رضاییان و پرسپولیس بسته شد

شهادت یک مرزبان در سیستان‌وبلوچستان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

رازهای شگفت انگیز لاغری بدون گرسنگی کدام است؟

مجوز افزایش قیمت اینترنت موبایل پس گرفته می‌شود؟

داستان برند مسعود پزشکیان چیست؟

نیکی کریمی هم از ایران رفت+ عکس

بودجه صد میلیاردی پرسپولیس در نقل و انتقالات

فوت دختر ۲۴ساله با شلیک یک مامور پلیس

ماجرای بازگشت چکامه چمن ماه به ایران+ بیوگرافی

کانتیننتال هیبرید؛ قوی‌ترین بنتلی تا به امروز + عکس

یزدان‌دوست: بیمه‌های عمر، بخش بکر بازار با پتانسیل‌های فراوان است

بازیگر زن معروف شبکه جم تی وی به ایران بازگشت + عکس

حال و هوای شهر پیامبر سال ۱۴۴۵ هجری قمری

قیمت هر شتر برای پرورش چقدر است؟

استوری محمدحسین کنعانی زادگان جنجالی شد+ عکس

فیلم/ روایت مخبر از اولین جلسه با رهبرانقلاب پس از خبر سقوط بالگرد رئیسی

چک الکترونیک از سوی بانک رفاه کارگران عملیاتی شد

اعلام حمایت وحید حقانیان از مسعود پزشکیان

عکس/عذرخواهی و ابراز ندامت صبا آذرپیک از مدیرعامل بانک شهر

پزشکیان و جلیلی چند رأی تا ریاست جمهوری کم داشتند؟

تکاپوی دلار متوقف شد

فیلم/آیا جلیلی می‌خواهد ایران را به کام جنگ ببرد؟

فیلم/روایت ظریف از سنگ بودن و سنگ اندازی‌های جلیلی

صادق زیباکلام به پزشکیان رای می‌دهد

فیلم/ بازاریان تهران سعید جلیلى را هو کردند

معرفی هویتزر ام۷۷۷؛ فوق سبک و شگفتی‌ساز

فیلم/بخاطر دخترانمان به سمت تاریکی نمی‌رویم

جزئیات جدید از مناظره امشب انتخابات ریاست جمهوری

عکس/ سعید جلیلی با کلاه ترکمنی

رای دادن شیدا خلیق جنجالی شد

عکس/ طرفداران جلیلی: ما خود طالبانیم!

هافبک سابق استقلال در لیست نکونام

ناراحتی جمیله علم‌الهدی، همسر رئیسی در یک مراسم+ عکس

فیلم/ حمایت قاطع پسر دهقان فداکار از پزشکیان

عکس/بهرام رادان در نمایش «سی صد»

عقب نشینی قیمت طلا در بازار