تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

همه آنچه باید درباره تاریخچه حلقه طلا بدانید

من همیشه مجذوب تاریخچه حلقه،  تاریخچه حلقه ازدواج و سمبل جواهرات بودام.   حتی طولانی‌تر از آن که من آن را ساخته ام.   در حقیقت حلقه‌ها با اهمیت بارگذاری می‌شوند.   از زمان مصر باستان حلقه‌ها به عنوان صمیمی‌ترین چیزی که ما می‌پوشیم شناخته شده‌اند.

تاریخچه حلقه در مصر باستان – یونان و رم

اقتصاد۲۴-من همیشه مجذوب تاریخچه حلقه ، تاریخچه حلقه ازدواج و سمبل جواهرات بودام .  حتی طولانی تر از آن که من آن را ساخته ام.  در حقیقت حلقه ها با اهمیت بارگذاری می شوند.  از زمان مصر باستان حلقه ها به عنوان صمیمی ترین چیزی که ما می پوشیم شناخته شده‌اند.

 باید در مورد تاریخچه حلقه طلا گفته شود که به عنوان طلسم شخصی در کارهای تجاری و به شکل سمبلی از مجسمه و البته برای نشان دادن پیمان عشق به دیگران استفاده می شده است .

داستان حلقه ازدواج یک مسیر مشخصی ندارد و با مذهب و دیدگاه هر کشور عوض شده است بعضی حلقه ها فقط به عنوان ازدواج های قانونی شناخته شده بودند در حالی که بقیه به عنوان عشق واقعی طراحی شده بودند اما این تغییرات آن گونه که ما انتظار داریم نیست و بالا و پایین رفتن آن در زمان‌ها و مکان‌های مختلف فرق دارد.

این موضوعی بود که من برای چند سال در حال خواندن آن بودم و می خواستم این داستان را با شما شریک شوم.

برای خرید انواع حلقه طلا روی لینک کلیک کنید.

تاریخچه حلقه در مصر باستان – یونان و رم

حدود ۵۰۰ سال پیش ، مصر باستان اولین فرهنگ شناخته شده بود که مردم حلقه‌های از عشق را که اغلب از حصیر یا چرم ساخته شده بود را با هم معامله می کردند.  گفته می‌شود که مصریان حلقه را سمبلی از قدرت می دیدند. این حلقه ها نشانگر زندگی جاویدان و عشق و دروازه ای برای دنیای ناشناخته بودند.

حلقه ها در فرهنگ آنان بسیار مورد توجه بوده به خصوص تکه های جواهر و انگشتر خاتم دار.

انگشتر خاتم دار به عنوان امضای شخصی استفاده می شدند و ادامه پیدا کرد و توسط یونانیان و رومیان هم استفاده می شد. گفتته می‌شود که انگشتر خاتم چرمی به انگشترهای نامزدی شناخته شده ای در رم الهام بخشیده است.

تاریخچه حلقه در مصر باستان – یونان و رم

در مصر ان ها حلقه ها را به عنوان هدایای از خود گذشتگی با یکدیگر عوض می کردند. اما این اعتقاد وجود دارد که رمانی ها بودند که حلقه را به ازدواج ربط دادند.  اما شناخته‌شده‌ ترین حلقه  ، حلقه دو دوست است که با عشق و تفاهم همدیگر را در آغوش گرفتند این طراحی می تواند بر روی طلای جامعه یا حکاکی روی سنگ باشد ، مانند انگشتر خاتم یا حقیقی یا زمرد کبود.

 سر های عشاق

بعد از گذشت زمان مردم روم حلقه های ازدواج طلا را شخصی کردند  و آن را از حلقه ساده به حلقه حکاکی شده زن و شوهر تبدیل کردند.

این روش تا امپراتوری بیزانس در قرون وسطا هنگامی که اغلب حلقه ها با صورت ها یا پیکره کامل از زوج ها حکاکی شده بود ادامه پیدا کرد.

تاریخچه حلقه در مصر باستان – یونان و رم

تاریخچه حلقه فیده ( fede )

حلقه های فیدر در شکل های مختلف در اروپا به مدت هزار سال بسیار مورد علاقه بودند این روش برای قرن‌های بعد نیز ادامه پیدا کرد.

برای چند سال این حلقه ها با دست های به هم پیوسته و مینا های زینتی بسیار پیچیده ای معروف بودند. اغلب حلقه هایی که امروزه استفاده می شود ، حلقه های اصیل ایرلندی است که شکل دو دست می باشد که قلبی را در خود نگه داشته است با یک تاج.

حلقه اصیل ایرلندی اولین بار در قرون ۱۶ میلادی طراحی شد ، ۱۳ قرن بعد از حلقه اصیل فیده در روم پیدا شد.

تاریخچه حلقه در مصر باستان – یونان و رم

تاریخچه حلقه پوسی (posy )

پوسی یک نوشته کوتاه می باشد  اغلب از شعر  که درون حلقه نوشته شده است .  در ابتدای کار این حلقه ها نوشته های درشتی داشتند و کلمات در خارج حلقه نوشته می شدند.  بعد از گذشت زمان طراحی‌های حلقه ساده تر شد اما نوشته ها بسیار شخصی ترشد و این امر باعث شد تا زرگرها تکنیک خود را ارتقا دهند و یاد بگیرند که درون حلقه ها حکاکی کنند برای اینکه پیام ها را خصوصی و نزدیک افرادی که استفاده می‌کنند نگهداری کنند.

این نشان می دهد که ازدواج اغلب یک تفاهم بین فامیل ها است . در ازدواج هایی که بر اساس عشق پایه گذاری شده است با حلقه های ساده تشکیل شده از حلقه های طلا با نوشته های( من را دوست داشته باش و من را ترک نکن ) دو بدن و یک قلب می باشد.

امروزه تعداد زیادی از زوج ها کسانی که حلقه های خود را در کارگاه من می سازند  می خواهند مطمئن شوند که حلقه های آنها پر از معنی است و خوشحال خواهند بود اگر آنها بیشتر از یک حلقه ساده داشته باشند. اما با دانستن تاریخ حلقه ساده شما خواهید دید که آنها نیز با مفهوم خود بسیار باشکوه هستند بعضی اوقات کمترین چیزها حرفهای بیشتری برای گفتن دارد.

تاریخچه حلقه گیمل ( gimmel )

حلقه گیمل  مانند یک پازل کوچک ، در قرون ۱۵ میلادی تا قرن ۱۷ میلادی مورد علاقه مردم بود. در حالی که حلقه های پوسی  در طول زمان ساده تر شده اند ، حلقه های گیمل  زمانی که تکنیک زرگرها پیشرفت کرد پیچیده‌ تر شدند.

تاریخچه حلقه در مصر باستان – یونان و رم

حلقه های گیمیل  که شامل دو دسته به هم پیچیده است وی به طور شگفت انگیزی نمادین این موضوع است که هر دسته آزاد است و زمانی که با یکدیگر باشند معنای کاملی را به وجود می آورند.

تعداد زیادی از حلقه های گیمل  سنگ های زیبا و سیمای تراشیده شده مزینی  با مینا کاری رنگارنگ را در خود جای داده اند. اغلب نمادین مشترک در حلقه های گیمل  ، دسته های فیده  درد های قرمز هستند. بعد ها این طرح ها چیز دیگری را نیز شامل شد مانند شکل اسکله آدم و بچه و سمبل زندگی و مرگ و عشق ابدی فراتر از این زندگی

تاریخچه حلقه ازدواج یهودی

این یک سنت طولانی مدت یهودی است که حلقه ازدواج  باید از حلقه جامد یا نقره و غیر قابل شکستن باشد این موضوع بیانگر ازدواج ابدی می باشد. حلقه بدون سنگ و جزئیات بیانگر ازدواج سفید می باشد که شامل پیچیدگی و بغرنج است.

گفته می شود که پایین ترین قیمت این حلقه ها یک پنی می باشد این پایین بودن قیمت بیانگراین موضوع است که هدف و نیت آنها واقعی می باشد و براساس پول یا ظاهرسازی دروغین نمی باشد.

یک چیز کمتر شناخته شده از رسوم قدیم یهودی ها حلقه ازدواج تشریفاتی آنها می باشد.

کمترین آن مربوط به قرون دهم می باشد و در طول قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گرفته است که در طول زمان با ملیله دوزی و مینا کاری بسیار پیچیده شدهاز زمانی که این حلقه ها بسیار مزین شدند ، عروسی ها بودند عقاید بسیار زیاد و متفاوتی در مورد معنی و هدف این حلقه های تزئینی که داماد در طول مراسم به عروس پیشنهاد می داده است وجود دارد.اما متاسفانه در اینجا اطلاعات بسیار کمی درباره این حلقه ها وجود دارد.

تاریخچه حلقه الماس

 

امروزه اغلب مردم می دانند که علامت ( de beers ) در پشت حلقه های الماس می باشد باعث معروف شدن حلقه ازدواج می شود. و این علامت باعث معروف شدن حلقه نامزدی می شود الماس های پیش از این در حلقه های عشق برای چندین قرن استفاده می شده است.

اولین حلقه الماس شناخته شده در حقیقت مربوط به روم می باشد این حلقه یک حلقه سالم و شکسته نشده و متعلق به یک دختر جوان می باشد.اگرچه هیچ نشانه ای وجود ندارد که بتوان تشخیص داد که این حلقه کادوی عشق بوده یا نشانه مقام یا نشانه‌ های دیگر از حلقه بوده است . اما می دانست که حلقه ها محکم و به طور قابل توجهی با ارزش هستند. اما زیادی طول نکشید که آنها ابزارهایی بسیازند تا به وسیله آن الماسها را نصف کنند تا شکوفایی آنها را نشان دهند.

 

 

در قرن ۱۵ میلادی اغلب کادویی از جنس طلا برای پدر عروس از طرف پدر داماد فرستاده می شد برای خواستگاری و ازدواج با دختر شان این کادوی یک چیز غیر معمول نبود جز حلقه الماس

اولین حلقه نامزدی الماس ثبت شده در سال ۱۴۷۵می باشد که متعلق به عروسی costanzo sforza و camilla daragona در ایتالیا می باشد.

در شعر عروسی آن ها خوانده می شود دو آرزو – دو قلب و دو عشقدر یک ازدواجبه امانت گذاشته می شود با این الماس.

در قرن هفدهم میلادی الماس ها جلوه بیشتری در مراسم عروسیبه حلقه های نامزدی پیدا کردند.در این زمان حلقه می‌توانست از طرف مرد به زن یا زن به مرد باشد.

در منطقه گرجستان در قرن ۱۸ میلادی هنگامی که حلقه های ساده پوسی هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گرفت ،حلقه های الماس برای زنان بسیار مورد علاقه بود.

این حلقه ها معمولا از گل سرخ رنگی ساخته می شد که الماس های از جنس نقره یا طلا درون آن قرار داشت یک چیزی مانند حلقه های امروزی.

حلقه های الماس نامزدی در قرن ۱۹ میلادی بین مردمبسیار مورد علاقه بود.اما یک چیز معمول نبودتا زمانی که شرکت de beers الماس خود را تاسیس کرد.

امروزه حلقه نامزدی الماس نیز هنوز بیشترین انتخاب است اگر چه بسیاری از زوجها امروز مدل های تک و الماس های محکم یا سنگ های غیر اصیل را انتخاب می کنند.

اغلب زن‌ها تصمیم می‌گیرند که حلقه نامزدی را فراموش کند در حالی که اغلب مرد ها انتخاب می کنند که حلقه نامزدی را در طول زندگی در دست داشته باشد.

تاریخچه حلقه بند انگشتی

 

در طول تاریخ عقاید ازدواج با شکل های حلقه ها عوض شد ،انگشت حلقه نیز عوض شد بر طبق مدارک به دست آمده حلقه‌های ازدواج در تمام بند های انگشت ها استفاده می شده حتی انگشت شست. امروزه رایج است که حلقه ها در انگشت چهارم دست چپ باشد اما اغلب کشورها و فرهنگ ها آن را به شکل های مختلف دیگری انجام دادند اغلب افراد حلقه را بعد از ازدواج به دست راست خود انتقال دادند یا برعکس اما چگونه انگشت چهارم به عنوان انگشت حلقه شناخته شداین داستان دوباره برمی گردد به مصریان.

آنها بر این باور هستند که در انگشت چهارم یک رگه یا عصبی وجود دارد که به طور مستقیم به قلب متصل می باشد و هنگامی که در اینجا هیچ مدرک علمی برای اثبات آن وجود نداشته باشد ، ما می‌توانیم به احساسات خالص خود رجوع کنیم . که می‌تواند قسمت مورد علاقه من در داستان حلقه ازدواج باشد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

خرید پاستیل فله ای، حرام اعلام شد

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

جشن تولد ۵۵ سالگی جنیفر لوپز + عکس

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ الناز شاکردوست و سحر دولتشاهی در پشت صحنه فیلم یادگار جنوب

عکس/ پوشش اندیشه فولادوند در اکران یک فیلم

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/رونمایی از لباس تیم ترکیه در المپیک پاریس

عکس/ پشت پرده افزایش حفاظت از عباس عراقچی چیست؟

فیلم/ حمایت و تشویق مردم از محمد جواد ظریف

اینفوگرافی/مصرف برق ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها چقدر است؟

عکس/هریس فاصله با ترامپ را کم کرد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نزدیک به ۱۲ ساعت قطعی برق برای ساکنین غرب تهران

حضور سیدمحمد خاتمی در پاستور

تصویر شاه عباس در المپیک پاریس + عکس

فیلم/ گل یخ و کوروش یغمایی اینبار در المپیک پاریس

فیلم/ بلایی که جواد عزتی و هادی کاظمی سر سیامک انصاری در قهوه‌تلخ آوردند

موج انتقادات از صداوسیما به خاطر سانسور در پوشش المپیک

اطلاعیه آموزش و پرورش درباره لغو امتحان

خبر جدید درباره ستاره مورد علاقه پرسپولیس

نتایج خودروهای وارداتی اعلام شد

فیلم/ لحظه شکست علی پاکدامن برابر حریف کره‌ای

توصیه معنادار آذری جهرمی به دولت پزشکیان

احتمال بازداشت نتانیاهو قوت گرفت

فیلم/ صحبت‌های تکان‌دهنده امیر حاج رضایی در مراسم خاکسپاری دخترش

۳ دوپینگی در المپیک پاریس

هریس نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

حذف پاکدامن از المپیک پاریس

پاسخ پزشکیان به پیام تبریک پادشاه بحرین

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش در ۱۳ استان

ساعت فعالیت متروی تهران برای فردا

تغییر چهره ابراهیم پاشا در سریال حریم سلطان در ۴۵ سالگی

جمعیت اتباع در استان البرز به اندازه یک‌ شهرستان‌

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

ماجرای کاهش تورم ونزوئلا چه بود؟

پشت‌پرده عدم کاندیداتوری مخبر در انتخابات ریاست جمهوری

جزییات جدید درباره بیماری تب دنگی در ایران

عکس/ گلایه و عصبانیت نفیسه روشن از مهران مدیری

باهنر: سقف رأی سعیدجلیلی ۹-۸ میلیون است

انتشار عکس یک دختر جوان، منجر به ۲ قتل شد

عکس/ استایل خاص و خفن الهام پاوه نژاد

نوآوری به شیوه وزیر صمت: نیسان و تسلا بومی‌سازی می‌شوند!

ماجرای گروگانگیری ناکام در غرب تهران

فیلمی از سحر گلدوست که در ساعات گذشته وایرال شده است

کسب سود ۵ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریالی بانک سینا تا پایان خردادماه

مومن نسب: بستگانم به دلیل بی حجابی در انتخابات رای ندادند!

مهمترین دغدغه وزیر ارشاد دولت جدید از نگاه یک پیشکسوت رسانه

عکس/ گریم و پوشش عجیب بازیگر معروف، مردم را غافلگیر کرد

قیمت باورنکردنی حواله بنز برای جانبازان؛ ۱۴ میلیارد تومان!

عکس/ استایل ساده پردیس پورعابدینی و همسرش

فیلم دیده نشده از سردار سلیمانی در خط مقدم مبارزه با داعش

سقف حقوق بازنشستگان ۷۰ میلیون تومان شد!

مهاجرت، خودکشی و فرسودگی چالش‌های حوزه بهداشت و درمان/ خودکشی ۱۰ پزشک جوان از ابتدای سال ۱۴۰۳

گلوگاه اصلی حوزه آب کجاست؟

نامه پرسپولیس علیه بیرانوند بابت فوت یک‌ هوادار+ عکس

فیلم وایرال شده از لحظه زایمان یک خرگوش

تقدیر رهبر انقلاب از ۵ سال ابتدایی دولت روحانی

بورس یک‌شنبه ۷ مردادماه تعطیل است

مسعود رجوی اینگونه شکست‌هایش را توجیه می‌کرد

چه کسی رئیس کمیسیون انتخاب رهبری در مجلس خبرگان شد؟

مهمانان خارجی مراسم تحلیف مسعود پزشکیان

گرانی ۲۵ تا ۳۵ درصدی محصولات ایران خودرو در مردادماه + لیست قیمت