اقتصاد۲۴-در این حالت، ساعتها در یک وضعیت معیار قرار دارند و عقربهها به صورت یکسان در صفحه نمایش داده میشوند. در اغلب قریب به اتفاق موارد (بنرهای تبلیغات، بروشورها، ویدیوهای مارکتینگ و ...)، ساعتها به ایندلیل زمان ۱۰:۱۰ را نشان میدهند که در این وضعیت، عقربههای ساعتشمار و دقیقهشمار روی قسمت لوگو (معمولا زیر ساعت ۱۲) یا پنجره نمایشگر تاریخ (معمولا کنار ساعت ۳ یا بالای ساعت ۶) را نمیپوشانند.
یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که جامعه آماری مخاطب وقتی ساعتها در تصاویر متعدد زمان ۱۰:۱۰ را نشان میدهد، اقبال بیشتری به شمایل ساعتها نشان میدهد.
پژوهشگران این واکنش را به پدیده Pareidolia نسبت دادند که تمایل آدمیزاد به پیدا کردن تصاویر آشنا در اطراف خود است.
منبع: هفت صبح