تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۵ تير ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

ارز دیجیتال آوالانچ یا AVAX چیست و چگونه تبدیل به رقیب اتریوم شد؟

پس از راه اندازی بلاک چین آوالانچ در سال ۲۰۲۰، توکن AVAX آوالانچ نزدیک به اوج بازار کریپتو صعود کرد و همچنان یک دارایی دیجیتالی فعال در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز است. در اینجا، ما در مورد چیستی AVAX، آنچه ارائه می‌دهد و نحوه مشارکت در اکوسیستم AVAX در این مطلب بخوانید.

ارز دیجیتال آوالانچ یا AVAX چیست و چگونه تبدیل به رقیب اتریوم شد؟

اقتصاد۲۴- شیوا سپهری: از نظر ارزش بازار و محبوبیت، اتریوم (ETH) پادشاه بلاک چین‌های قرارداد هوشمند است، اما به هر حال نگرانی‌هایی در مورد مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم دارند. هزینه استفاده از بلاک چین اتریوم اغلب در زمان‌های پر ترافیک بالا می‌رود و میانگین سرعت تأیید همچنان حدود ۳۰ تراکنش در ثانیه است.

برخی از برنامه نویسان به جای اینکه منتظر بمانند تا اتریوم به این مسائل رسیدگی کند، تجربیاتی شبیه ETH را با کارمزد‌های کمتر و تأیید تراکنش‌های تقریباً فوری ایجاد کرده اند. شبکه آوالانچ Avalanche (AVAX) یکی از رقبای اتریوم است که باعث ایجاد طوفان بزرگی در بازار ارز‌های دیجیتال شده است.

پس از راه اندازی این بلاک چین در سال ۲۰۲۰، توکن AVAX آوالانچ نزدیک به اوج بازار کریپتو صعود کرد و همچنان یک دارایی دیجیتالی فعال در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز است. در اینجا، ما در مورد چیستی AVAX، آنچه ارائه می‌دهد و نحوه مشارکت در اکوسیستم AVAX در این مطلب بخوانید.

شبکه رمزنگاری آوالانچ چیست؟

آوالانچ یک پروتکل بلاک چین است که از الگوریتم Proof-of-Stake (PoS) و فناوری قرارداد هوشمند برای کمک به توسعه دهندگان شخص ثالث برای ایجاد و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) استفاده می‌کند. اگرچه ویژگی‌های اصلی آوالانچ از دیگر زنجیره‌های قرارداد هوشمند PoS مانند اتریوم تقلید می‌کند، اما از نظر معماری «چند بلاک‌چینی» برای تراکنش‌های برتر و ارتباط یکپارچه بین شبکه‌های رمزنگاری (معروف به قابلیت همکاری بلاک چین) استفاده می‌کند.

آوالانچ همچنین با ماشین مجازی اتریوم (EVM) ادغام می‌شود و از زبان برنامه‌نویسی Solidity اتریوم برای کمک به توسعه‌دهندگان برای ادغام dApps در هر دو اکوسیستم ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند. هدف آوالانچ ارائه یک پلتفرم سریع، ایمن و مقیاس پذیر برای مبادله ارز‌های دیجیتال در چندین پروتکل غیرمتمرکز و در بین بلاک چین‌های مختلف است.

تاریخچه آوالانچ

تاریخچه آوالانچ به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد که گروه "Team Rocket" اولین طرح این بلاک چین را منتشر کرد. پس از گزارش اولیه Team Rocket، دکتر Emin Gün Sirer از دانشگاه کورنل، شرکت AVA Labs مستقر در نیویورک را برای اصلاح و پیاده سازی این ایده‌های نرم افزاری ایجاد کرد. آزمایشگاه‌های AVA شبکه اصلی آوالانچ را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرد و معامله گران یک سال بعد، ۲۳۰ میلیون دلار را برای عرضه اولیه سکه (ICO) برای ارز دیجیتال AVAX این بلاک چین هزینه کردند.


بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تون کوین چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟


آوالانچ چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از جنبه‌های بلاک‌چین آوالانچ شبیه سایر زنجیره‌های PoS مانند Cosmos (ATOM) یا Polkadot (DOT) است، اما چند ویژگی ظریف AVAX را متمایز می‌کند. قابل ذکر است، آوالانچ یک معماری بلاک چین سه گانه پیچیده و خاص را برای ارائه موارد استفاده جدید در Web ۳ ایجاد کرد.

الگوریتم اجماع آوالانچ PoS

مانند سایر زنجیره‌های PoS، رایانه‌ها (معروف به گره‌ها) که آوالانچ را تغذیه می‌کنند، برای مشارکت در اعتبارسنجی تراکنش‌ها، باید ارز رمزنگاری شده بومی بلاک چین را قفل کنند. در این حالت، گره‌های اعتبارسنجی در آوالانچ باید حداقل ۲۰۰۰ توکن AVAX را برای شروع تأیید تراکنش‌ها به اشتراک بگذارند. با این حال، آوالانچ به معامله‌گران رمزارز اجازه می‌دهد AVAX را به استخر‌های اعتبارسنجی واگذار کنند تا پاداش‌های سهامداری جزئی را دریافت کنند، مشروط بر اینکه حداقل ۲۵ AVAX مشارکت کنند. هر چه یک اعتبارسنجی توکن‌های بیشتری را در زنجیره قرار دهد، شانس بیشتری برای شرکت در اعتبارسنجی و دریافت جوایز AVAX دارد.

به گزارش اقتصاد۲۴ به‌جای ثبت تراکنش‌ها در قالب خطی بلوک به بلوک، آوالانچ از چارچوب Directed Acyclic Graph (DAG) برای سازماندهی داده‌های انتقال خود و دستیابی به اجماع استفاده می‌کند. برخلاف یک دفتر کل بلاک چین سنتی، DAG‌ها نیازی ندارند قبل از رفتن به دسته بعدی تراکنش‌ها منتظر بمانند تا بلوک قبلی پاک شود. در عوض، تراکنش‌ها روی DAG آوالانچ پست می‌شوند، زیرا به‌جای رشته‌ای از بلوک‌های زنجیره‌ای، به‌صورت یک الگوی نموداری رخ می‌دهند. گره‌های بلاک چین اعتبار تراکنش‌های دریافتی را با استفاده از الگوریتم گلوله برفی تعیین می‌کنند که در آن اعتبارسنجی‌ها به هر ارزش تراکنش رأی می‌دهند تا زمانی که همه افراد در شبکه موافقت کنند.

ارز دیجیتال آوالانچ یا AVAX چیست و چگونه تبدیل به رقیب اتریوم شد؟

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرآیند اعتبارسنجی آوالانچ این است که جریمه‌ای برای اعتبارسنجی‌ها اعمال نمی‌کند. در برخی از بلاک‌چین‌های PoS مانند اتریوم، الگوریتم اجماع به‌طور خودکار ارز رمزپایه‌شده یک گره را در صورتی که داده‌های نامعتبر ارسال کند، قطع می‌کند. در حالی که الگوریتم آوالانچ به توکن‌های AVAX جدید به گره‌هایی که اطلاعات نادرست ارسال می‌کنند پاداش نمی‌دهد، AVAX شرط‌بندی شده را از حساب یک گره خارج نمی‌کند.

سه بلاک چین آوالانچ چیست؟

یکی از ویژگی‌های متمایز طراحی آوالانچ ساخت بلاک چین سه لایه آن است. به جای پخش، پردازش و ثبت تراکنش‌ها در یک زنجیره PoS، آوالانچ وظایف مختلف را به سه بلاک چین مجزا محول می‌کند تا از تنگنا‌ها جلوگیری کند. معماری سه جانبه آوالانچ به دنبال ارائه حداکثر انعطاف پذیری، سرعت و مقیاس پذیری بدون قربانی کردن امنیت یا عدم تمرکز است.

X-Chain: مخفف کلمه "exchange"، زنجیره X آوالانچ لایه پایه PoS DAG است که صرفاً بر انتقال توکن‌های AVAX متمرکز است.

C-Chain: در این واژه مخفف "contract" است که به عملکرد قرارداد هوشمند این لایه اشاره دارد. این لایه‌ای است که توسعه دهندگان برای ایجاد dApps آوالانچ یا پورت آن‌ها به بلاک چین‌های سازگار با اتریوم از طریق EVM استفاده می‌کنند.

P-Chain: زنجیره P (یا "Platform-chain") جایی است که اعتبار سنجی‌های آوالانچ AVAX خود را به اشتراک گذاشته و تراکنش‌های شبکه را تأیید می‌کنند. داده‌های مربوط به «زیر شبکه‌های» مستقل آوالانچ نیز در زنجیره P رخ می‌دهد.

زیرشبکه‌های آوالانچ

آوالانچ همچنین به برنامه نویسان Web ۳ این آزادی را می‌دهد که شبکه‌های مستقل مانند بلاکچین معروف به زیرشبکه‌ها (یا "subnets") در زنجیره P خود ایجاد کنند. اگرچه زیرشبکه‌ها به پروتکل امنیتی لایه پایه آوالانچ متکی هستند، اما آزادند که از استاندارد‌های کدنویسی یا الگوریتم‌های اجماع استفاده کنند که به بهترین وجه با اکوسیستم خاص خود مطابقت دارد. مالکان زیرشبکه همچنین این حق را دارند که اگر نمی‌خواهند شبکه آن‌ها منبع باز و بدون مجوز باشد، الزامات غربالگری ویژه‌ای را برای اعتبارسنجی‌ها اعمال کنند. برای کسانی که با بلاک چین‌های مستقل در پروژه‌های رمزنگاری رقیب آشنا هستند، زیرشبکه‌های آوالانچ دارای ویژگی‌های مشابهی هستند.

مزایای شبکه آواکس چیست؟

هدف تیم آواکس ایجاد یک پلتفرم ایمن و مقیاس پذیر است که دستاورد‌های EVM را در بر می‌گیرد و بهبود می‌بخشد. مشابه پروژه‌های «لایه صفر» زنجیره بلوکی خود را به‌عنوان لایه‌ای برای پر کردن شکاف‌ها در چشم‌انداز فعلی ارز‌های دیجیتال پیش‌بینی می‌کند تا به معامله‌گران و توسعه‌دهندگان یک تجربه Web ۳ یکپارچه ارائه دهد.

سرعت و کارایی: تصمیم آوالانچ برای استفاده از یک بلاک چین چند لایه و یک مدل اجماع غیرخطی DAG، یکی از سریع‌ترین تراکنش‌ها را در ارز‌های دیجیتال به آن می‌دهد. برآورد‌ها حاکی از آن است که آوالانچ هزاران تراکنش در هر ثانیه را انجام می‌دهد که پایان آن بیش از سه ثانیه نیست.

کارمزد ارزان: یکی دیگر از مزایای طراحی پویا آوالانچ، متوسط ​​کارمزد‌های پایین آن است. هزینه کم برای انتقال ارزش در آوالانچ، قابلیت استفاده و مقیاس پذیری بلاک چین را افزایش می‌دهد.

سازگاری با اتریوم: آوالانچ ساخت و ایجاد پل دارایی‌های دیجیتال یا dApps بین شبکه‌ها را برای توسعه دهندگان در اکوسیستم اتریوم آسان می‌کند و بسیاری از پروژه‌های برجسته مانند Aave قبلاً دارای ادغام آوالانچ هستند. ارتباط ایمن و کارآمد بین آوالانچ و اتریوم به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا از ارزش‌های پیشنهادی AVAX بهره ببرند و خدمات غیرمتمرکز را برای مخاطبان گسترده تری ارائه دهند.

سازگار با محیط زیست: آوالانچ اغلب به عنوان یکی از تمیزترین بلاک چین‌ها با خروجی انرژی و ردپای کربن ناچیز رتبه بندی می‌شود. طبق اعلام موسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن، آوالانچ ۰.۰۰۰۵ درصد انرژی لازم برای پردازش تراکنش‌های مشابه در بیت‌کوین را مصرف می‌کند.

AVAX چیست؟

توکن AVAX ارز رمزنگاری شده بومی آوالانچ است و عملکرد‌های متعددی را در اکوسیستم بلاک چین انجام می‌دهد. اول، معامله‌گران برای پرداخت خدمات و هزینه‌های dApps یا زیرشبکه‌های مبتنی بر آوالانچ به AVAX نیاز دارند. اپراتور‌های گره در آوالانچ توکن‌های AVAX را برای شرکت در فرآیند اعتبار سنجی به اشتراک می‌گذارند و پاداش‌های AVAX را به عنوان انگیزه‌ای برای ارسال داده‌های تراکنش دریافت می‌کنند. AVAX همچنین یک "توکن حاکمیتی" است، به این معنی که هر کسی که AVAX در کیف پول رمزنگاری خود دارد می‌تواند از توکن‌های خود به عنوان رای برای پیشنهاد‌های بهبود آوالانچ استفاده کند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

عکس/تشکر محسن رضایی از زاکانی

وعده تحویل گوشت درب منازل مردم از خرید مستقیم آرا هم بدتر است/ کدام قانون به رییس‌جمهور حق داده به مردم گوشت و طلا بدهد؟!

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

عکس/حضور جذاب بازیگران معروف در کنسرت رضا گلزار

معرفی تانک کرار، رقیب ایرانی تانک آمریکایی آبرامز

فیلم/مسعود پزشکیان با خانواده اش به پای صندوق رای رفت

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/توئیت پزشکیان درباره انصراف زاکانی از انتخابات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اتوبوس سیار برای رأی‌گیری در این منطقه تهران+ عکس

فیلم/ درخواست رییس ستاد انتخابات قالیباف از مردم برای مشارکت در انتخابات

ایران هم‌چنان در فهرست سیاه FATF

توضیح نماینده ایران درباره چگونگی برگزاری انتخابات در اوکراین

انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۲۴ تمدید شد

فیلم/ افزایش حضور مردم در حوزه‌های رای‌گیری با کاهش دما هوا

شورای نگهبان: پس از پایان رأی‌گیری، شمارش آراء شروع می‌شود

محمود احمدی‌نژاد انتخابات را تحریم کرده است؟

ادعای آژانس درباره نصب آبشارهای سانتریفیوژ جدید

خروج ترکیه از فهرست خاکستری گروه ویژه FATF

فیلم/ گزارشی متفاوت از بیت رهبری

آذر منصوری در این روستا رأی داد + عکس

فیلم/ امیرحسین رستمی با این ویدیو از اخلاق مزخرفش پرده برداشت

عباس عبدی: مهم‌تر از آرای پزشکیان میزان مشارکت است

راهکار ساده محمد فاضلی برای شناختن خطر تندروها

مسعود پزشکیان در حرم حضرت عبدالعظیم + عکس

حضور مداحان و سخنرانان در پای صندوق‌های رأی

انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۲ تمدید شد

دور دوم انتخابات ۱۵ تیر برگزار می شود

بیرانوند در ترکیه + عکس

ظریف: در چند ساعت آینده سرنوشت کشور رقم خواهد خورد

مسعود بهنود هم رأی داد

حمله تند وحید حقانیان به سعید جلیلی

عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج از کشوری که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند

پوستر معنادار سایت رهبری در روز انتخابات +عکس

فیلم/ آذری‌جهرمی: بنا بر گزارش‌ها می‌توانیم در دور اول پیروز شویم

فیلم/ ادعای جنجالی حمید رسایی درباره نتیجه انتخابات

عکس/ فردی با سگش پای صندوق رای آمد

بهترین زمان تعویض شمع خودرو چه وقت است؟

موزه جنگ در تهران کجاست؟

نام واقعی الهام حمیدی لو رفت + عکس

موارد مصداق جرایم انتخاباتی

توییت محمد مهاجری درباره یک تصمیم عجیب

محمود صادقی در مسجد حضرت امیر آرای خود را به صندوق انداخت

مریم رجوی ممنوع الخروج شد

سرنوشت ۲ بازیکن پرسپولیس به هم گره خورد

تنفس آسوده‌تر با آیکاس iqos، گامی به سوی سلامتی

فیلم/ ماجرای رأی حمید نوری در سلول انفرادی به رئیسی

زمان رأی‌گیری انتخابات ۲ ساعت تمدید شد

فیلم/ روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در انگلیس

عکس/ کمال تبریزی رای خود را به صندوق انداخت

عکس/ یحیی گل‌محمدی و مدافع منچسترسیتی در تعطیلات

تماس تاج‌زاده و مهدی کروبی با ابطحی

عکس/ دورهمی زوج‌های مشهور سینمای ایران در یک کنسرت

عکس/ آخرین حضور شهید امیرعبداللهیان در انتخابات

نشانه های کم آبی بدن را بشناسید

کروبی در انتخابات شرکت می‌کند، موسوی و رهنورد نه

در انتظار رونمایی از خریدهای استقلال

عکس/ مدافع استقلال پای صندوق رای

فیلم/ هشدار جدی به انتشار دهنده رأی اشخاص در فضای مجازی