تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا

یکی از راه‌های مهاجرت به کشور ایتالیا که امروزه به دلیل پیشرفته بودن اقتصاد ایتالیا بسیار پرطرفدار واقع شده، مهاجرت به آن‌جا از طریق کار در این کشور است. مهاجرت کاری به ایتالیا و اخذ ویزای کار آن کشور برای متقاضیان ایرانی از طریق داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی معتبر در ایتالیا انجام می‌شود.

بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: مهاجرت به ایتالیا به دلیل فرهنگ غنی، تاریخ برجسته، مناظر زیبا و کیفیت بالای زندگی برای بسیاری از افراد جذاب است. ایتالیا گزینه‌های متعددی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که بسته به شرایط شخصی، مهارت‌ها، تجربیات، و اهداف شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای اطمینان از انتخاب درست و موفقیت در فرآیند مهاجرت، مشورت با یک مشاور مهاجرتی معتبر و آشنایی کامل با شرایط و الزامات هر برنامه توصیه می‌شود. در اینجا به بهترین راه‌های مهاجرت به ایتالیا اشاره می‌کنیم:

۱. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

یکی از راه‌های مهاجرت به کشور ایتالیا که امروزه به دلیل پیشرفته بودن اقتصاد ایتالیا بسیار پرطرفدار واقع شده، مهاجرت به آن‌جا از طریق کار در این کشور است. مهاجرت کاری به ایتالیا و اخذ ویزای کار آن کشور برای متقاضیان ایرانی از طریق داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی معتبر در ایتالیا انجام می‌شود، اما به طور کلی شرایط پیچیده‌ای برای کارفرما وجود دارد تا بتواند فردی بین‌المللی را استخدام کند. بنابراین، چون ایتالیا یکی از اقتصاد‌های بزرگ اروپا است دارای فرصت‌های شغلی فراوانی برای مهاجران به شرح ذیل است:

ویزای کار: برای افرادی که از یک کارفرمای ایتالیایی پیشنهاد شغلی دارند. کارفرما باید ثابت کند که قادر به پیدا کردن فرد مناسبی در ایتالیا یا اتحادیه اروپا نیست.

ویزای کار خوداشتغالی: برای افرادی که قصد دارند کسب و کار خود را در ایتالیا راه‌اندازی کنند. این افراد باید برنامه تجاری معتبر و منابع مالی کافی داشته باشند.

۲. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

تحصیل در ایتالیا یکی از راحت‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا است، زیرا شرایط تحصیل در ایتالیا به شکلی است که افراد می‌توانند به نتیجه خوبی در خصوص اخذ اقامت دست یابند. همچنین تحصیل در ایتالیا به دلیل امکان برخورداری از انواع بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه مقطع کارشناسی و امکان برخورداری از تحصیل رایگان در ایتالیا پرطرفدار است و سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان جذب می‌کند. تحصیل در این کشور به‌طور کلی یا به زبان ایتالیایی صورت می‌گیرد و یا به زبان انگلیسی که البته در هر دو صورت متثقاضیان نیاز به ارائه مدرک زبان دارند؛ بنابراین جهت ورود به دانشگاه‌های ایتالیا دانشجویان موظف هستند که مدرک زبان ایتالیایی (حداقل در سطح B۲) یا مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) ارائه دهند. همچنین جهت اخذ پذیرش از برخی دانشگاه‌های این کشور، دانشجویان موظف به شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های ایتالیا هستند. ایتالیا دارای دانشگاه‌های معتبر جهانی و برنامه‌های تحصیلی متنوع است:

ویزای تحصیلی: برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ایتالیا را دارند. پس از اتمام تحصیلات، دانشجویان ممکن است بتوانند برای ویزای کاری اقدام کنند و در ایتالیا بمانند.

۳. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذار یا کارآفرین

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا می‌توان از طریق خرید شرکت‌های فعال نیز اقدام نمود. حداقل مبلغ برای ثبت شرکت در ایتالیا ۱۰ هزار یورو است و فرد پس از ثبت شرکت و یا خرید شرکت‌های فعال می‌تواند بعد از ۵ سال اقامت دائم ایتالیا را اخذ نماید. کارآفرینی یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری است. در واقع، افراد از طریق نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در صنایع فعال ایتالیا همچون زیست فناوری، املاک و مستغلات، حمل و نقل و صنعت اسلحه می‌توانند در کشور ایتالیا سرمایه‌گذاری نمایند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی در ایتالیا ۱۰۰.۰۰۰ یورو است. در راستای تصمیم مبنی بر سرمایه‌گذاری در ایتالیا لازم است برخی شاخص‌های اقتصادی بررسی شوند. نمودار رشد اقتصادی ایتالیا در سال‌های اخیر را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید: ایتالیا به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فرصت‌های مناسبی ارائه می‌دهد:


بیشتر بخوانید: بهترین شغل‌ ها برای مهاجرت کدامند؟


ویزای سرمایه‌گذاری: برای افرادی که قصد دارند در ایتالیا سرمایه‌گذاری کنند یا کسب و کاری راه‌اندازی کنند. این ویزا به افرادی که توانایی مالی و برنامه کاری موفق دارند اعطا می‌شود.

ویزای استارتاپ: برای کارآفرینانی که قصد راه‌اندازی استارتاپ در ایتالیا دارند و ایده‌های نوآورانه و قابلیت ایجاد اشتغال دارند.

۴. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج یا خانواده

از دیگر راه‌های مهاجرت به ایتالیا، ازدواج با یک شخص ایتالیایی است. طبق قانون ۹۱ اساسنامه شهروندی ایتالیا مصوبه در سال ۱۹۹۲، هر شخص با ملیت خارجی که با فردی ایتالیایی در ایتالیا ازدواج و زندگی کند، بعد از ۳ سال زندگی می‌تواند برای اخذ شهروندی ایتالیا اقدام نماید. همچنین اگر آن‌ها دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشند یا فرزندی زیر ۱۸ سال را به سرپرستی قبول نمایند، این مدت زمان چه به نصف یعنی ۱ سال و نیم تقلیل خواهد یافت.

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به ایتالیا، ویزای خانوادگی است که با نام Reunion Visa یا همان پیوستن خانواده نیز شناخته می‌شود و نام رسمی آن در ایتالیا D-Visa است. در این نوع روش مهاجرت، فردی که دارای اقامت دائم ایتالیا است، می‌تواند برای اخذ ویزا برای برخی از اعضای خانواده خود که قصد اقامت بیش از ۳ ماه در ایتالیا و در واقع ماندن بطور دائمی در ایتالیا دارند، اقدام کند. عضو خانواده هر فرد بمحض دریافت ویزا می‌تواند وارد خاک ایتالیا شده و سپس برای اقامت دائم در این کشور اقدام کند. این نوع ویزا شامل موارد زیر می‌شود:

بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا

•    همسر

•    فرزند زیر ۱۸ سال

•    فرزند زیر ۱۸ سال همسر ملزم به رضایت والد دیگر

•    فرزند بالای ۱۸ سال که بدلیل مشکلات جسمانی و سلامت از عهده زندگی خود بر نمی‌آیند.

•    والدین بالای ۶۵ سال که فرزند دیگری در خاک کشورشان برای مراقبت از آن‌ها وجود ندارد.

پروسه این ویزا از زمان اقدام، بین ۳ هفته تا نهایت ۲ ماه زمان می‌برد.

۵. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

ایتالیا به افرادی که به دلایل جنگ، آزار و اذیت یا ترس از آزار و اذیت از کشور خود فرار کرده‌اند، پناهندگی و حمایت انسانی ارائه می‌دهد. این افراد می‌توانند از طریق برنامه‌های پناهندگی ایتالیا برای اقامت دائمی اقدام کنند. به طور کلی پناهنده به فردی گفته می‌شود که در کشور خود به علت ملیت، نژاد، دین، عقاید سیاسی و یا عضویت در گروه اجتماعی خاصی ممکن است مورد آزار و اذیت قرار بگیرد به همین علت به دیگر کشور‌های دنیا پناهنده می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از آن که وارد خاک کشور ایتالیا شدند به اداره پلیس مراجعه کرده و درخواست پناهندگی به کشور ایتالیا را ارائه نمایند. پناهندگی در ایتالیا به طریق زیر صورت می‌گیرد.

• ویزا‌های پناهندگی

• نجات اضطراری

• بشر دوستانه

• در شرایط خطر 

همچنین برای پناهندگی در خاک ایتالیا متقاضیان می‌توانند به سه شیوه عمل کند:

• ویزای حفاظت

• ویزای حفاظت موقت

• ویزای پناهگاه امن

بعد از ورود به خاک ایتالیا و مراجعه به پلیس تا زمان صدور رای نهایی درباره فرد، متقاضی باید در پناهگاه‌های کشور ایتالیا بماند که اکثر این پناهگاه‌ها شرایط مناسبی برای زندگی ندارند.

۶. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ایتالیا به طور خودکار اجازه کار، ویزا یا مجوز اقامت را اعطا نمی‌کند. بر اساس قوانین مهاجرتی فعلی، ویزای کار تنها به مدیر یا مالک یک کسب و کار (شخص خوداشتغال) اعطا می‌شود که این کسب و کار حداقل به مدت ۳ سال فعالیت داشته باشد.

با چند استثنا، ایتالیا به افراد غیرایتالیایی اجازه می‌دهد تا یک شرکت جدید را که متعلق به شخص یا شرکت خارجی است، ثبت کنند. به طور کلی، اگر شرکت پول کافی داشته باشد، می‌تواند بلافاصله درخواست استخدام کارگران غیر اتحادیه اروپا را در قالب کارت آبی اتحادیه اروپا (برای کارگران بسیار ماهر) بدهد. این قانون هیچ محدودیتی برای استفاده از استارت آپ‌ها برای درخواست مجوز کار (به عنوان مثال حداقل سرمایه یا گردش مالی، تعداد کارگران محلی) تعیین نمی‌کند. اما ارزیابی توانایی‌های مالی شرکت را به مقامات محلی مهاجرت واگذار می‌کند. پس کلیه هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز به عهده شرکت می‌باشد. بنابراین، همیشه توصیه می‌کنیم که با سرمایه کافی و قابل توجه علاوه بر حداقل ۱۰۰۰۰ یورو برای ثبت نام به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود، یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید و بتوانید ثابت کنید که توانایی مالی برای اداره کسب و کار خود را دارید.

۷. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق طریق ورزش

متقاضیان برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ورزش به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ویزای رویداد‌های ورزشی: این افراد تنها برای شرکت در مسابقات نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت که این افراد اجازه اقامت به مدت محدود را در ایتالیا دارند و پس از اتمام مسابقات و مدت ویزای خود می‌بایست این کشور را ترک کنند، به این نوع ویزا، ویزا برای رویداد‌های ورزشی در ایتالیا گفته می‌شود.

ویزای کاری: افرادی که می‌خواهند در باشگاه‌های ایتالیا به ورزش مشغول شوند. این نوع ویزا که نوعی از ویزا‌های کاری محسوب می‌شود برای آن دسته از متقاضیان ورزشکاری است که از یک کارفرما پیشنهاد کاری دارند.

یک انجمن ورزشی در ایتالیا که مایل به استفاده از خدمات یک حرفه‌ای خارجی است، ابتدا باید این موضوع را با تکمیل دو فرم درخواست موجود در سایت اینترنتی C.O.N.I اعلام کند.

۸. ویزای مهاجرت به ایتالیا از طریق خودحمایتی

یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت ایتالیا روش خودحمایتی است که متقاضی بدون هیچگونه سرمایه گذاری، بدون محدودیت سنی، بدون نیاز به مدرک زبان یا مدرک تحصیلی می‌تواند اقامت ایتالیا را اخذ کند. روش خودحمایتی ایتالیا بدین گونه است که شخص با اثبات دارایی خود و بدون سرمایه گذاری می‌تواند اجازه اقامت در ایتالیا را کسب کند. متقاضی در روش خودحمایتی اجازه کار فعال را ندارد.

• داشتن موجودی حسابی در حدود ۳۱ هزار یورو که به ازای اضافه شدن هر عضو خانواده به این مبلغ افزوده می‌شود.

• اثبات داشتن درآمد ثابت در کشور خود و قابلیت تامین هزینه‌های خود و خانواده (درآمد ماهیانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه)

• این درآمد ثابت از اجاره ملک، سود سهام، سود سپرده گذاری در بانک و… قابل ارائه می‌باشد.

• شخص اجازه سرمایه گذاری در بخش‌های مثل املاک و مستغلات را دارد.

• متقاضی با حضور شش ماهه در ایتالیا می‌تواند پس از ۵ سال درخواست اقامت دائم ایتالیا و پس از ۱۰ سال درخواست پاسپورت دهد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

مرضیه شاهدایی ، گزینه اصلی وزارت نفت دولت پزشکیان کیست؟/ شاهدایی؛ زنی در ترازی بالاتر از مردان نفتی کشور

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

صحنه‌های سانسور شده سریال اوشین که سال‌ها با آن گول خوردید! + فیلم

عکس/ ۱۴ ورزشکار ایرانی در تیم پناهندگان المپیک!

عکس/ کنایه بهرنگ علوی به لباس ورزشکاران ایران در المپیک پاریس

عکس/ مقایسه لباس کاروان ایران با فلسطین حاشیه ساز شد

تصاویر منتخب از افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

چگونه آرامکو عربستان ارزشمندترین شرکت جهان شد و صنعت نفت ایران هنوز اندر خم یک کوچه است؟/ مدیران امام صادقی با تفکر ضدتوسعه خود بی ارزش شدن شرکت‌های پتروشیمی ایران را می‌پذیرند؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ اولین اظهار نظر عارف بعد از معاون اول شدنش

فیلم/ سکوت محمدجواد ظریف هنگام سردادن شعار مرگ بر آمریکا

قیمت دلار با تتر تراز شد

عکس/ حکم انتصاب محمدرضا عارف به معاون اولی دولت چهاردهم

عکس/ جهانگیر الماسی و محمدرضا شریفی‌نیا در مراسم تنفیذ

فیلم/ اردوغان به کودکی که دستش را نبوسید سیلی زد!

محمدرضا عارف کیست و چگونه معاون اول پزشکیان شد؟

عکس/ تصویری از آیت الله جنتی در مراسم تنفیذ پزشکیان

روایت وکیل مدافع متهم قتل داریوش مهرجویی و همسرش از ابهامات این پرونده

محمدرضا عارف معاون اول مسعود پزشکیان شد

غیبت جمیله علم الهدی در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان

تکذیب برکناری افشین پیروانی از پرسپولیس

خبر جدید محسن تنابنده از شروع ساخت سریال پایتخت۷ + فیلم

آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان

موجودی خزانه در آستانه تحویل به دولت چهاردهم

تعابیر جالب رهبر انقلاب برای مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ

عکس/لباس پیشنهادی کاربران فضای مجازی برای تیم ایران در المپیک

اینفوگرافی/دولت مسعود پزشکیان از چه تاریخی شروع به کار خواهد کرد؟

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو صدای مردم را درآورد/ شورای رقابت ورود کرد

جدول توزیع مدال‌ها در المپیک پاریس تا به این لحظه

دولت در مسکن دخالت نکند

مرد عنکبوتی ایران در پاریس کیست؟

فیلم/ بچه‌ای که از حمله عقاب جان سالم به‌در برد

قیمت مسکن در تیرماه ۱۴۰۳ چقدر گران شد؟

فیلم/ مردی که کاکتوس می‌خورد را دیده بودید؟

عکس/سیدحسن خمینی، ناطق نوری، حسن روحانی و علی لاریجانی در زمان تنفیذ کجا بودند؟

آرامگاه خانوادگی در بهشت زهرا چقدر است؟

عکس/ مخبر دفتر رئیس جمهوری را تحویل پزشکیان داد

عکس/ ژست‌های مختلف مسعود پزشکیان در تنفیذ

با مهمترین خواص ادویه زعتر آشنا شوید

تغییرات قیمت مسکن در ۳۰ سال ایران

صعود فاطمه مجلل به یک‌چهارم نهایی قایقرانی المپیک پاریس

فیلم/حضور سید وحید حقانیان در مراسم تنفیذ

رهن در هر محله تهران چقدر هزینه دارد؟

تشریح آخرین وضعیت خزانه در پایان دولت سیزدهم

بورس مدت هاست که تعطیل است!

آغاز واریز وام بازنشستگان + جزییات

کدام کارت های بازرگانی‌ رفع تعلیق شدند؟

فیلم/ رهبر انقلاب: اولویت امروز، مسائل اقتصادی است

فیلم/ تقدیر رهبری از اظهارات پزشکیان

معرفی تانک چیفتن بریتانیا

چگونه بنزین، برق و گاز به پاشنه آشیل دولت سیزدهم تبدیل شد؟

عکس/ حضور ظریف در مراسم تنفیذ پزشکیان

قاچاقچیان فرش افغانستانی، وعده تحویل ۴۸ ساعته به مشتریان می‌دهند

برای هر روز تعطیلی ناشی از ناترازی انرژی، چقدر ضرر می‌دهیم؟

واریز عجیب سود سهام عدالت + فیلم

آغاز بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان

عکس/زهرا پزشکیان در مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب

گران کردن بنزین یک پوست خربزه زیرپای پزشکیان

بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا