تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳

ایران به قبرستان خودرو‌های کارکرده تبدیل می‌شود؟

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: معتقدم که این مساله واردات خودروی کارکرده عملی نمی‌شود. نیازی نیست که هر کسی یک خودرو وارد کشور کند. همین امروز در مجمع عمومی ایران خودرو، گزارشی از سنگال ارایه شد که این کشور با این اشتباه به قبرستان خودرو‌های کارکرده مبدل شد.

ایران به قبرستان خودرو‌های کارکرده تبدیل می‌شود؟

اقتصاد ۲۴- اسماعیل شجاعی گفت: ۵ سال به دلیل کمبود ارز، دچار کمبود واردات خودرو بودیم. در بخش دیگر به دلیل مشکلات قطعه ای، مشکلات عرضه را شاهد بودیم.

وی افزود: ایران در سال می‌تواند ۱ میلیون و نیم تا یک میلیون و هفتصد هزار خودرو تولید کند. وقتی نیازمند قطعه برای تولید خودرو نیز هستیم و نمی‌توانیم این ارز را نیز به راحتی اختصاص دهیم با کمبود عرضه مواجه می‌شویم.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو بیان کرد: اینکه بگوییم می‌خواهیم خودروی کار کرده خارجی وارد کنیم تا عرضه بیشتر شود یک مسیر انحرافی است.

وی گفت: اگر از تولید کشور پشتیبانی کردیم و اجازه دادیم که واردات ماشین نو هم انجام شود آن زمان می‌توانیم به واردات خودروی کارکرده هم اقدام کنیم. ولی متاسفانه این مسیر در کشور ما به شکل درستی طی نشده است.


بیشتر بخوانید: آیین نامه واردات خودرو کارکرده نمایشی و غیر قابل اجرا است


وی یادآورشد: معتقدم که این مساله واردات خودروی کارکرده عملی نمی‌شود. نیازی نیست که هر کسی یک خودرو وارد کشور کند. همین امروز در مجمع عمومی ایران خودرو، گزارشی از سنگال ارایه شد که این کشور با این اشتباه به قبرستان خودرو‌های کارکرده مبدل شد.

وی گفت: راه حل آن است که دولتمردان و مجلسی‌ها به جای تقابل، دست تولید کنندگان را بگیرند. امروزه می‌توانیم ۸۰ درصد کل زنجیره خودروسازی کشور را تامین کنیم و در کنار آن خودروی نو را نیز وارد کنیم.

وی اظهارکرد: دشمن می‌خواهد منابع ارزی را از تولید به واردات کالا‌های به درد نخور ببریم. افرادی که دشمن تولید هستند، دشمن منافع ملی ما نیز هستند.

وی گفت: اگر اقتصاد خود را تضعیف کنیم و کالای مان از کشور‌های خارجی وارد کنیم عملا منافع خود را در همه بخش‌ها از دست می‌دهیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار