تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران به شهادت رسید. ارتش رژیم اسرائیل درباره ترور هنیه به CNN گفته است: ما در مورد گزارش رسانه‌های خارجی اظهارنظر نمی‌کنیم.

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن

اقتصاد۲۴-  روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۳ روز عزای عمومی در ایران در پی ترور اسماعیل هنیه

 در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد. 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد. این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز بکار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آئین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آنرا نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت شهادت مجاهد و رهبر بزرگ جبهه مقاومت جناب اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم غیور و مظلوم فلسطین و همه امت اسلامی و محور مقاومت، همه دولت‌های مستقل و شخصیت‌های آزاداندیش و شرافتمند را به مقابله با باند جنایتکار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی فرا می‌خواند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.

واکنش سفیر ایران در لبنان به ترور اسماعیل هنیه در تهران؛ پیگیر مسائل مربوط به ترور اسماعیل هنیه هستیم

اطلاعیه شماره ۲ سپاه درباره ترور شهید اسماعیل هنیه

همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ " آقای دکتر اسماعیل هنیه" رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند. شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط "مجلس محترم شورای اسلامی" برای شرکت در " آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران" بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی " طوفان الاقصی " سفر‌های متعددی به کشورمان داشتند.

این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های "شهید القدس" دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی" اطلاع رسانی خواهد شد.

عارف: شهادت اسماعیل هنیه یکی دیگر از جلوه‌های تروریسم دولتی است

در پیام محمدرضا عارف آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی دیگر از جلوه‌های «تروریسم دولتی» و از پیامد‌های سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی است.

این اقدام مذبوحانه مبتنی بر اهدافی شوم از جمله بحران آفرینی جدید در سطح منطقه و به چالش کشیدن مناسبات منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی به ویژه در آغاز به کار «دولت وفاق ملی» بوده است.

شهادت اسماعیل هنیه چالشی در مسیر مقاومت ایجاد نکرده و به انگیزه جدیدی برای پبوند بیشتر میان مجاهدان علیه دهه‌ها اشغال، سرکوبگری و جنایت بدل خواهد شد.

اینجانب شهادت این انسان آزاده، مومن و پرهیزکار را به آزادگان جهان، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و خانواده شهیدپرور ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

به یاری خداوند، پیروز نهایی برای فلسطین مقاوم خواهد بود.»

قالیباف: ایران اسلامی از خون برادر شهید خود نمی‌گذرد

محمدباقر قالیباف با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«رحمت خدا بر رهبر شجاع مقاومت فلسطینی، مجاهد نستوه و مربی حکیم، حافظ کرامت ملت مبارز فلسطین و پاسبان ارزش‌های اسلامی، ⁧شهید القدس⁩ حاج اسماعیل هنیه.

دو ملت ایران و فلسطین در آغوش یکدیگر داغدار این مصیبت بزرگ هستند.

ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.»

پسر هنیه: مقاومت با ترور رهبرانش پایان نخواهد یافت

پسر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت پدرش گفت: خون پدرم از خون کودکان شهید در نوار غزه باارزش‌تر نیست.

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

به گزارش ایسنا، «عبدالسلام هنیه» فرزند «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی در این باره گفت: پدرم به خواسته‌اش رسید و ما در یک انقلاب و مبارزه مداوم علیه رژیم اشغالگر هستیم.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی تاکید کرد: خون پدرم باارزش‌تر از خون کوچک‌ترین کودک فلسطینی نیست.

عبدالسلام هنیه ادامه داد: مقاومت با ترور رهبرانش پایان نخواهد یافت و حماس تا زمان آزادی به مقاومت ادامه خواهد داد.

وی افزود: پدرم هر روز احساس شهادت می‌کرد و ما به او افتخار می‌کنیم و سرمان را بالا می‌گیریم.

همسر پسر اسماعیل هنیه نیز در پیامی ویدئویی در این باره گفت: با دلی راضی به قضا و قدر خدا، سوگوار مردی هستم که زمین و آسمان از اندیشه‌های نیک او پر شده است، مردی که نیازی به معرفی ندارد. وی افزود: او عمویم، عزیزم، پدرم، تاج سرم و نور چشمم بود و به زمره مجاهدان صادق و شجاع و فرزندان شهیدش ملحق شد.

وی ادامه داد: برای شهید دلاور، رهبر بزرگوار، تنها چیزی را می‌گوییم که خدا را خشنود می‌کند، از رفتنت چشم‌ها اشک می‌ریزد و دل‌ها غمگین هستند؛ إنا لله وإنا إلیه راجعون.

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس رهبر انقلاب در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ملت عزیز ایران!

رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سال‌ها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.
اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶

واکنش علی ربیعی به ترور اسماعیل هنیه در تهران

علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار اجتماعی رییس جمهور در دولت دوازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ترور میهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور، علاوه بر اینکه اقدامی بر علیه مقاومت ملت فلسطین است، شلیکی شوم به شکوه انتخاباتی ملت ایران بود. ملتی که بار‌ها بلوغ و رشد خود را در عرصه‌های مختلف ملی از جمله انتخابات اخیر به نمایش گذاشته و اکنون بیش از هر زمان دیگر در حمایت از مقاومت مشروع فلسطین پای خواهد فشرد.

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

نامه ایران به شورای امنیت: جنایت اسرائیل علیه لبنان نباید بدون پاسخ بماند

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام تجاوزکارانه ۳۰ جولای اسرائیل علیه لبنان را محکوم کرده و نسبت به عواقب جدی اقدامات تل آویو هشدار داد.

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

پیام عروس اسماعیل هنیه در مورد شهادت پدرشوهرش

با دل‌هایی راضی به قضا و قدر خداوند، از شهادت مردی خبر می‌دهم که زمین و آسمان از ایشان به نیکی یاد می‌کنند؛ و فردی که نیازی به معرفی کردن ندارد. عموی عزیزم، پدرم، تاج سرم و نور چشمم به کاروان مجاهدان و صادقان و فرزندانش و این خون‌های پاک ملحق شد.

سخنگوی حماس: ترور هنیه عبور از تمامی خط قرمزهاست

سخنگوی جنبش حماس ترور «اسماعیل هنیه» را عبور از تمامی خط قرمز‌ها توصیف و تاکید کرد این جنایات رژیم صهیونیستی مذاکرات آتش‌بس را مختل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «جهاد طه» سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد جنایت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، به منزله عبور از تمامی خط قرمز‌ها است.

طه که با وبگاه لبنانی النشره گفتگو می‌کرد، افزود: این جنایت موید پافشاری اسرائیل بر نقض حاکمیت و ثبات دیگر کشورهاست.

سخنگوی جنبش حماس گفت: این جنایت تعرض به حاکمیت و ثبات ایران پس از انجام همین کار علیه لبنان با حمله روز گذشته به ضاحیه جنوبی است.

او تاکید کرد: این جنایت اراده ملت فلسطین یا جنبش حماس را در هم نخواهد شکست به ویژه که این اولین باری نیست که رهبرانی ترور می‌شوند، رهبرانی وجود دارد که این راه را ادامه خواهند داد و در مقابله با چالش‌ها این امانت را به دوش می‌کشند و جنیش به مبارزه خود ادامه می‌دهد، آنچه رخ داد تجاوز و حمله به تمام ارزش‌های انسانی و فراخوان‌ها برای آتش‌بس بود.

طه در پایان نیز با تاکید بر اینکه جامعه بین‌الملل باید مسوولیت خود را در این زمینه بپذیرد، گفت: این جنایت‌ها تمامی تلاش‌هایی را که هنوز برای رسیدن به توافق آتش‌بس انجام می‌شوند، مختل خواهد کرد.


چین ترور شهید هنیه را محکوم کرد

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد به شدت با ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه در پی ترور اسماعیل هنیه

دادستانی کل کشور در پی انجام یک حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد، اعلام کرد که با افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه با انتشار محتوای خلاف واقع اقدام به بر هم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون اقدام برخورد می‌شود.

در پی انجام یک حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد، دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای و مجازی کشور خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند.

براساس این اطلاعیه به دستگاه‌های ذیربط دستور داده شده است ضمن رصد فضای مجازی، رسانه‌ها و یا افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی یا برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شده است، افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین اقدام به بر هم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون اقدام خواهد شد.

نخست‌وزیر سابق سوئد در واکنش به ترور هنیه: دیگر آتش‌بس را فراموش کنید، اقدامات تلافی‌جویانه در راه است

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

تصویر وسیم ابو شعبان محافظ شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که همراه وی به شهادت رسید

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

ترور اسماعیل هنیه در تهران چگونه انجام شد؟

پیام مسعود پزشکیان بعد از شهادت اسماعیل هنیه

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در شبکه ایکس نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

 «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

آخرین اخبار از ترور اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن + عکس و فیلم

روسیه ترور اسماعیل هنیه را «قتل سیاسی غیرقابل قبول» خواند

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران را محکوم کرد و در بیانیه‌ای آن را «قتل سیاسی غیرقابل قبول» خواند.

پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع خواهد شد

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد.

جزئیات مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه

پیکر اسماعیل هنیه پس از نماز جمعه با مشارکت مردمی در دوحه پایتخت قطر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

بیانیه حماس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه

در همین حال حماس بیانیه ای منتشر کرد. متن بیانیه به این شرح است: «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

جنبش مقاومت اسلامی حماس در سوگ فرزندان ملت بزرگ ما فلسطین، ملت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه رهبر نهضت پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست‌ها به محل سکونتش در تهران جان باخت.»

عضو ارشد حماس: ترور هنیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ترور فرمانده اسماعیل هنیه عملی بزدلانه است و بی پاسخ نخواهد بود.

درخواست اعتصاب عمومی و تظاهرات خشم در فلسطین پس از ترور هنیه

گروه‌های مختلف فلسطینی پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار برگزاری تظاهرات خشم و اعتصاب عمومی در همه نقاط فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست شدند.»

واکنش‌ها به شهادت اسماعیل هنیه

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: ترور برادر اسماعیل هنیه جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین است.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شهادت اسماعیل هنیه را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست. مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در کنار حماس می‌ایستیم.

«سامی ابوزهری» از دیگران رهبران حماس نیز گفت: ما در حال جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس هستیم و آماده پرداخت هزینه‌های مختلفیم.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: از گزارش‌ها درباره ترور اسماعیل هنیه مطلع هستیم، اما اظهارنظر بیشتری نمی‌کنیم.

براساس اعلام المیادین نتانیاهو به وزرای کابینۀ رژیم صهیونیستی دستور داده در خصوص خبر ترور اسماعیل هنیه اظهار نظر نکنند.

واکنش محمود عباس به ترور شهید هنیه

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیانیه‌ای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم و آن را «اقدامی بزدلانه» و «تحولی خطرناک» توصیف کرد.

واکنش رسانه‌های جهان به ترور اسماعیل هنیه در تهران

رسانه‌های بین‌المللی مانند گاردین، نوشته‌اند که هنوز اسرائیل صحبتی درباره ترور هنیه نکرده است.

سی ان ان، اما در خبری که حدود یک ساعت پیش منتشر شده، می‌گوید که ارتش اسرائیل در پاسخ به این رسانه گفته که پاسخی به رسانه‌های خارجی نمی‌دهد.

هنوز جزییاتی از ترور هنیه مشخص نشده است، اما برخی از رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی داشته‌اند. مانند العربیه که به نقل از برخی منابع نوشته که هنیه در ساعت ۲ بامداد به وقت بامداد با شلیک مستقیم موشک ترور شد.

آسمان شمال اسرائیل بسته شد

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند از بیم واکنش موشکی گسترده [حزب‌الله در واکنش به حملۀ دیروز اسرائیل به جنوب بیروت]آسمان فلسطین اشغالی از خط خضیره-حیفا به بالا به مدت ۲۴ ساعت بسته خواهد بود.

اسماعیل هنیه کیست؟

اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه (به عربی: إسماعیل عبد السلام أحمد هنیة) ملقب به ابوالعبد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس است که بعد از طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و حمله به صهیونیست‌ها در سرزمین‌هایی که به اشغال درآورده‌اند، به چهره‌ای شناخته شده‌تر در جهان بدل شد.

او که متولد سال ۱۹۶۳ است، مدتی (از ۲۹ مارس ۲۰۰۶ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۰۷) نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین بوده و از ۶ مه ۲۰۱۷ به عنوان رئیس جدید دفتر حماس، جایگزین خالد مشعل شد.

اسماعیل هنیه که تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در اردوگاه الشاطی در نوار غزه و در مدرسه‌ای در زیرمجموعه سازمان اونروا (اونروا یا آنروا یا UNRWA، مخفف "آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک است)، تحصیلات دبیرستان را در دانشسرای دینی الازهر کامل کرد و در سال ۱۹۸۱ برای تحصیل در رشته زبان عرب وارد دانشگاه اسلامی غزه شد.

وی که با ورود به دانشگاه به عضویت انجمن اسلامی این دانشگاه در آمده بود، از سال ۱۹۸۳ (تا ۱۹۸۴) عضو شورای دانشجویی دانشگاه شد و از سال ۱۹۸۵ (تا ۱۹۸۶) ریاست شورای دانشجویی دانشگاه را بر عهده داشت. فعالیت‌هایی که در ادامه به عضویت وی در گروه‌های مقاومت فلسطینی و در نهایت تبعید وی به همراه ۴۱۵ نفر از رهبران و فعالان حماس و جهاد اسلامی به مرج الزهور در جنوب لبنان منجر گردید.

اسماعیل هنیه پیشتر هم هدف ترور قرار گرفته است از جمله در سال ۲۰۰۳. ترور نافرجامی که خود وی این گونه روایتش کرده است:

«در تاریخ ۶/۹/۲۰۰۳ م. همراه شیخ احمد یاسین به دیدار دکتر مروان ابو راس رفته بودیم. وقتی ناهار را در منزل ایشان میل کردیم، ناگهان یک هواپیمای اف ۱۶ محلی را که در آن بودیم بمب باران کرد. سقف فرو ریخت و همه جا را دود و گرد و خاک فرار گرفت. به شکرانه پروردگار موفق شدیم از منزل خارج شویم و خداوند ما و خانواده دکتر ابو راس را نجات داد.»

از سوایق کاری و فعالیت‌های اسماعیل هنیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دبیر پیشین هیئت امنای دانشگاه اسلامی غزه
مسئول پیشین امور اداری دانشگاه اسلامی غزه
مدیر سابق علمی دانشگاه اسلامی غزه
عضو سابق منای دانشگاه اسلامی غزه
عضو کمیته عالی گفتگوی حماس با بقیه گروه‌های فلسطینی و تشکیلات خودگردان
عضو کمیته عالی پیگیری انتفاضه به نمایندگی از حماس
رئیس دفتر شیخ احمد یاسین
عضو رهبری سیاسی جنبش حماس
عضو سابق هیئت مدیره جمعیت اسلامی غزه
رئیس باشگاه جمعیت اسلامی غزه به مدت ۱۰ سال

آخرین صحبت‎‌های شهید اسماعیل هنیه ساعتی پیش از شهادت

رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان بازدید از تم‌پارک «سرزمین تمدن‌ها» در برج میلاد:

از قدس تا برج میلاد تهران، این پیام روشن است که تمدن‌های واقعی از ارزش‌های انسانی و شریعت آسمانی برخاسته‌اند، نه از خونریزی و غارت.

شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاهی فرهنگی، این پیام را به جهانیان می‌رساند.

تمدن‌های جعلی دوام نخواهند داشت، اما تمدن‌های اصیل جاودانه خواهند بود.

لحظاتی از آخرین دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب

جهاد اسلامی: ترور اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: دشمن اگر گمان کند با ترور رهبران مقاومت می‌تواند آن را شکست دهد، کاملا به اشتباه رفته است.

عضو ارشد حماس: ترور اسماعیل هنیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ترور فرمانده اسماعیل هنیه عملی بزدلانه است و بی پاسخ نخواهد بود.

فراخوان اعتصاب سراسری در فلسطین در پی ترور اسماعیل هنیه

منابع خبری در فلسطین گزارش کردند، در پی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهادت وی، فراخوان‌هایی سراسری برای اعتصاب و تشدید فعالیت‌ها علیه رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

ترور اسماعیل هنیه در تهران در صدر اخبار رسانه‌های جهان

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن / ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران + عکس و فیلم

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن / ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران + عکس و فیلم

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن / ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران + عکس و فیلم

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن / ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران + عکس و فیلم

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ترور هنیه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون درباره حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران خبر داد.

تسنیم: اکانت‌های فیک انقلابی می‌خواهند ترور هنیه را گردن پزشکیان بیاندازند!

تسنیم نوشت:همچون برهه‌های مختلف عملیات صهیونیست‌ها علیه مقاومت، این بار هم منافقین به عنوان بازوی عملیات روانی صهیونیست‌ها دست به کار شده‌اند تا با انتشار شایعات و دروغ‌ها، به جای تمرکز محکومیت‌ها علیه صهیونیست‌ها، نزاع‌های لفظی را به درون کشور بکشانند.

بر این مبنا تعدادی از اکانت‌های جعلی با ظاهر و پوشش انقلابی! از ساعاتی پیش و با اعلام خبر ترور شهید هنیه در تهران، دولت آقای پزشکیان را در این زمینه سرزنش می‌کنند و یا اینکه بیش از هرچیز تمرکز را به تشدید شایعات در داخل و انتقام‌جویی علیه نهاد‌های انقلابی اختصاص داده‌اند.

این ادعا‌ها برای باورپذیری و نزاع بیشتر در پوشش اکانت‌های ظاهراً انقلابی، اما در واقع با عقبه نفاق مطرح می‌شود و به همین دلیل کاربران فضای مجازی و بویژه نیرو‌های انقلابی باید بیشتر مراقب این خطوط انحرافی باشند.

پاسپورت اسماعیل هنیه دیپلماتیک بود/ حق انتقام برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد

سید رضا صدرالحسینی کارشناسی مسائل بین‌الملل گفت: پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشت و حق انتقام برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

پیام تلخ ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل در تهران

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن / ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران + عکس و فیلم

اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه در مساجد فلسطین

ادعای العربیه درباره ترور اسماعیل هنیه

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن / ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران + عکس و فیلم

اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

آخرین فیلم از اسماعیل هنیه و بازدید از برج میلاد ساعاتی پیش از ترور

نحوه ترور اسماعیل هنیه در تهران

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن / ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران + عکس و فیلم

 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ ترور اسماعیل هنیه در تهران در صدر اخبار رسانه‌های جهان

اینفوگرافی/کدام کشور‌ها بیشترین میلیونر‌ها را دارند؟

عکس/دیدار اسماعیل هنیه با مسعود پزشکیان

عکس/ اسب زین‌شده‌ای که مسعود پزشکیان تحویل گرفت!

عکس/ استایل جذاب بازیگر زن سریال عشق ممنوع در ۸۰ سالگی

عکس/ حضور خانواده قالیباف در مراسم تحلیف پزشکیان

عکس/ خوابیدن خبرنگار خارجی در حین صحبت‌های قالیباف در مراسم تحلیف

عکس/حضور وحید حقانیان در صحن مجلس پیش از آغاز مراسم تحلیف

عکس/ جای خالی ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۳ روز عزای عمومی در ایران در پی ترور اسماعیل هنیه

عکس/حالا باز گاندو بسازید و آدرس غلط بدهید

بیمه معلم حامی زائران اربعین حسینی

عکس/پیام قالیباف، در پی شهادت شهید هنیه

جشنواره فروش بیمه‌های اتومبیل بیمه سینا

اطلاعیه جدید سپاه درباره ترور شهید اسماعیل هنیه

پیام معاون اول رئیس‌جمهور در پی شهادت اسماعیل هنیه

فیلم/خبر تلخ شروین حاجی پور برای رفتن به زندان!

پایان کار مدیران دانشگاه امام‌صادقی در بانک آینده

فیلم/تیم قایقرانی بانوان ایرانی در المپیک به رتبه چهارم رسید

واکنش پسر اسماعیل هنیه به شهادت پدرش

قیمت انواع گوشت قرمز ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و دلار

اینفوگرافی/ کدام موشک مخصوص ترور طراحی شده است؟

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت اسماعیل هنیه

اینفوگرافی/ مهمترین ترورهای اسرائیل در ایران

واکنش علی ربیعی به ترور اسماعیل هنیه در تهران

عکس/آبروریزی نماینده مجلس در مراسم تحلیف پزشکیان

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به لبنان

فیلم/ اخطار جدی وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی درباره نفوذ موساد در ایران

سخنگوی حماس: ترور هنیه عبور از تمامی خط قرمزهاست

عکس/محافظ اسماعیل هنیه که همراه وی به شهادت رسید

اولین واکنش بازارها به ترور اسماعیل هنیه؛ بورس سرخ پوش شد/ سکه و ارز به پرواز درآمد/ رشد شارپ نفت و طلای جهانی

پیام مسعود پزشکیان بعد از شهادت اسماعیل هنیه

فیلم/ اسماعیل هنیه کیست؟

گرما، میلگرد را گران کرد؟ + جدول

قیمت سیمان امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۳+ جدول

جزئیات قتل امام جماعت لاهیجان در خیابان

کارگردان فروریزش‏‏‌ها در تهران؛ سریال آب‌شستگی زمین در پایتخت به قسمت دهم رسید

واکنش بازار نفت به ترور اسماعیل هنیه

جزییات تشییع پیکر اسماعیل هنیه در ایران و قطر

چرا خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند؟

زیان روزانه ۵۷۰۰ همتی صنایع از قطعی برق

عکس/واکنش رسانه‌های خارجی به ترور اسماعیل هنیه در تهران

این نوبت از مردان؛ آغاز برخورد با پوشش مردان در طرح نور و ارسال پرونده به دادسرا

قیمت جدید دام زنده در استان‌ها + جدول

فیلم/آخرین دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب

ابعاد تکان‌دهنده کمبود برق در ایران؛ عمر ۱۵ درصد از نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است

فیلم/ترور اسماعیل هنیه در تهران چگونه انجام شد؟

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

پیش بینی قیمت دلار در دولت جدید

قیمت گوشی اپل + جدول

عکس/سلفی نمایندگان مجلس با اسماعیل هنیه در مراسم تحلیف

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

واکنش خونین بورس به ترور اسماعیل هنیه در تهران

تحلیف مسعود پزشکیان زیر نگاهِ سنگین سایه‌نشین‌ها / «تشویقِ ایستاده» رئیس جمهور پیامی داشت؟

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

عکس/ نحوه ترور اسماعیل هنیه در تهران

آخرین فیلم از اسماعیل هنیه و بازدید از برج میلاد ساعاتی پیش از ترور