تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

تاثیر پورنوگرافی بر مغز انسان

افرادی که پورن می‌بینند و الگوی جنسی شان را از این نوع فیلم‌ها می‌گیرند از آنجا که متوجه فانتزی بودن صحنه نیستند، در زندگی واقعی خود از شریک جنسی و همسرشان انتظار دارند مانند ستاره‌های پورن رفتار کند. این ماجرای تاسف بار به همین جا ختم نمی‌شود، از آنجا که پورن یکی از مهم‌ترین کمک کننده‌ها به خود ارضایی است، مردان و اخیرا زنان زیادی با دیدن این فیلم‌ها به خود ارضایی‌های مکرر روی می‌آورند، عملی که تهدیدی جدی برای خانواده و سلامت فرد است.
«پورنوگرافی» با مغز شما چه می‌کند؟!
اقتصاد24 - با خواندن این مطلب تاثیر پورنوگرافی بر مغز انسان را متوجه می شوید. لغت «پورنوگرافی» ریشه یونانی دارد و از ترکیب دو واژه «پورن» به معنای روسپی و «گرافو» به معنای نگارش تشکیل شده است. هدف یادداشت زیر ضمن نشان دادن تاثیرات مخرب دیدن فیلم‌های پورن بر ذهن و روان انسان و به ویژه مردان، برآن است تا روند تبدیل شدن پورن به صنعتی بسیار پولساز را نشان دهد.

پیشینه


پورنوگرافی در میان بسیاری از ملل جهان از گذشته‌های دور وجود داشته است، حتی در دوران پیشاتاریخ نیز بشر به توصیف سکس و برهنگی علاقه نشان می داده است. آثار به جا مانده از عصر پارینه سنگی، نقاشی‌های روی دیواره‌های غارها، سنگ تراشی‌ها و تندیس ها، مکتوبات به جا مانده و نقاشی‌های روی سنگ و پارچه، نشان از تمایل بشر به کشیدن یا توصیف صحنه‌های پورن دارد. تصویر کردن بدن‌های برهنه و اندام‌های تناسلی به بیش از ۲٫۶ میلیون سال قبل می‌رسد.

در گذشته تاریخی ایران نیز طیفی از آثار پورنوگرافی وجود داشته و به شدت محبوب بوده است، از جمله نقاشی‌های سقف و دیوار‌های کاخ‌های پادشاهان و منازل اعیان و اشراف، کتب خطی که تماما دربردارنده متون شهوانی و تحریک آمیز بودند، متونی تحت عنوان «لذات النسا» که حاوی داستان‌های به شدت شهوانی همراه با تصویرند، اشعار دربردارنده مضامین سکسی، متونی تحت عنوان الفیه و شلفیه که محتوایشان معرفی غذا‌ها و نوشیدنی‌های افزایش دهنده قدرت جنسی بود و کتبی که تماما نقاشی‌های پورن و اشعار دور نقاشی را در بر می گرفت.

آمار‌های تکان دهنده در خصوص صنعت پورن


 

علی رغم سابقه دیرینه جهان در پورنوگرافی، پورن تا دوران جدید هرگز به صورت یک صنعت نبوده، بدین معنا که پورن هم اکنون یکی از پولسازترین صنعت‌های دنیا با سازوکاری بسیار پیچیده است. صنعتی با گردش مالی وحشتناک که با سرمایه گذاری و مشارکتِ بزرگترین شرکت‌ها و بانک‌های بین المللی و شبکه‌ها و کانال‌ها و وب سایت‌های اینترنتی در دنیا اداره می‌شود. هزاران زن و مرد و کودک در چرخه این تجارت پرسود حضور دارند. قلب این صنعت کثیف، آمریکاست.

صنعت پورن کار خود را به صورت جدی در سال ۱۹۵۳ میلادی با مجله «پلی بوی» در آمریکا آغاز کرد. این مجله، عکس‌های برهنه و نیمه برهنه زنان و همچنین مقالاتی در خصوص مسائل جنسی منتشر می‌کرد. این مجله به سرعت در سراسر جهان چنان پرطرفدار شد که تمام نسخه‌های آن به صورت روزانه به سرعت به فروش می‌رفت. در کشور‌هایی مانند هند، ایران و اندونزی ترجمه و چاپ این مجله ممنوع بود. در اندونزی تنها یک شماره از این مجله منتشر شد و در کمتر از چند ساعت کل نسخه‌های آن به فروش رفت.

آمریکا به سرعت در زمینه تولیدات پورن پیشرفت کرد و شرکت‌های فیلم سازی شروع به ساختن پورنوگرافی کردند. تنها در سال ۲۰۰۶ گردش مالی پورن ۹۶ میلیارد دلار بوده که سهم آمریکا ۱۳ میلیارد دلار که بیشتر آن از درآمد هر سه شبکه اصلی آمریکا بود.

در سال ۲۰۰۷ این درآمد به رقمی بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسید. اینترنت و سکس آزاد، دسترسی به پورنوگرافی را به شدت تسهیل کرد و ۵۰ درصد از درآمد‌های تولید فیلم‌های بلند پورن کاست. آمار همین سال نشان می‌دهد که در هر ثانیه ۳۰۷۵۶۴ دلار در پورن هزینه می‌شده و در هر ثانیه ۲۸۲۵۸ نفر پورن می‌دیدند.

در آمریکا هر ۳ ونیم ساعت یک فیلم پورن ساخته می‌شود و ۵۰ درصد از کاربران پورن می‌بینند. در این کشور و از ۱۰۰ درصد معتادین به پورن ۷۰ درصد مردان و ۳۰ درصد زنان هستند.

تا قبل از سال ۲۰۱۸، در هرماه نزدیک به ۲/۵ میلیارد پورن دانلود می‌شد. بیش از ۴۲۰ میلیون پیج پورنوگرافی وجود دارد و در هر سال بیش از ۱۳۰۰۰ فیلم پورن در آمریکا تولید می‌شود که علی رغم هزینه کمی که برای تولید صرف می‌شود، درآمد ناشی از فروش آن‌ها با تمام استودیو‌های هالیوود برابری می‌کند. بیش از ۵ میلیون وب سایت پورن وجود دارد و حدود ۸۰ میلیون نفرماهانه از این وب سایت‌ها بازدید می‌کنند.

بیش از ۷۰ میلیون از جستجو‌های اینترنتی به پورنوگرافی مربوط است. تنها در آمریکا بیش از ۵۰ میلیون نفر به صورت دایم، پورن می‌بینند و پورن، سالانه ۲۸۴ میلیارد دلار تنها از طریق اینترنت کسب درآمد می‌کند. درسال ۲۰۱۰ در این کشور ۴۷ درصد از خانواده‌ها گفته اند که پورنوگرافی معضلی در خانواده هایشان است و خیانت زوجین به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است. ۴۰ درصد از معتادین به پورن گفته اند که همسرانشان را به این دلیل از دست داده اند.

بررسی پرونده‌های کودک آزاری و آزار جنسی کودکان نشان می‌دهد که بسیاری از این افراد، ببیننده‌های پورن کودکان بودند. روزانه نزدیک به ۱۶۶۶۰۰۰ سرچ مربوط به پورن کودکان در اینترنت وجود دارد. در آمریکای شمالی در سال ۲۰۰۲، ۵۴ وب سایت پورن مخصوص به پورن کودکان وجود داشت که در نتیجه، آمار آزار جنسی کودکان در این کشور بالاست.

پورنوگرافی! با مغز شما چه می کند؟!


اینترنت و انقلاب پورن


اینترنت به صورت کلی، چهره پورن را تغییر داد و باعث شد پورنوگرافی به آسانی در دسترس همه قرار بگیرد و هر شخصی در هرجای دنیا حتی روستایی دورافتاده، این امکان را بیابد که بدون اینکه شناخته شود پورن ببیند. چنین امکانی سبب شد که ۳۶ درصد از اینترنت به پورن اختصاص یابد. پورن آنلاین در ثانیه ۳ هزار دلار درآمد داشته و از هر ۴ سرچ یکی به موضوع پورن اختصاص دارد. پورن و اینترنت و تکنولوژی در یک چرخه به بهبود هم کمک می‌کنند. چت زنده، پاپ آپ ها، پاپ آندرها، سرویس‌های موبایل و بهترشدن نمایشگر‌های موبایل که کیفیت دید را بهبود می‌بخشند، همگی امکانی برای در دسترس بودن پورنوگرافی با کیفیت، فراهم آورده اند.

صنعت پورن و جابه جایی میلیون‌ها دلار


 

تولیدکننده‌های پورن با بانک ها، کمپانی‌های کارت اعتباری، مسئولان شبکه‌های کابلی و ... سروکار دارند و همه در سود مشترک گسترش پورنوگرافی شریک هستند، در نتیجه یک شبکه پیچیده برای حمایت و محافظت از پورن وجود دارد و این یعنی صنعت پورن.

در شهر «لاس وگاس» سالانه نمایشگاه‌های مختلف با حضور برند‌های مختلف برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۸۲۰۰ غرفه به عروسک‌های که بسیار شبیه زن واقعی ساخته شده اند و کاربرد‌های جنسی دارند، اختصاص دارد. تقاضا برای این عروسک‌ها به شکل عجیبی در سراسر جهان بالاست، بدین ترتیب است که پورن با یک کمپانی عروسک سازی مرتبط می‌شود.

آزاد شدن پورن به رونق آن کمک کرد و دهان مخالفین آن را تا حد زیادی بست، زیرا اعتراض به این صنعت نابودگر با این بهانه که آزادی همین است خاموش می‌شد. کمپانی «فیبین تایلمن» یکی از معروفترین کمپانی‌های تولید پورنوگرافی است، «مایلند گیگ» کمپانی دیگری است که صاحب ۶ کانال معروف «استریم» است که روزانه ۸۰ میلیون بازدید کننده دارد.

سایت «پورن هاپ» به تنهایی روزانه بازدیدی بیشتر از شبکه «نت فلیکس» دارد. هدف این سایت تبدیل پورن آزاد به پول است، بدین ترتیب که سایت‌های پورن آزاد با سایت‌های پولی مانند فروش و تبلیغ محصولات افزایش دهنده میل جنسی و حجم دهنده‌ها در ارتباط هستند.

پورن چنان صنعت قدرتمندی است که می‌تواند به سیاست، فرهنگ و قانون شکل دهد. به عنوان مثال در آمریکا قانون اجباری کردن استفاده از کاندوم در فیلم‌های پورن تصویب شد. به سرعت اما کمپینی برای مخالفت با این قانون تشکیل شد، کمپانی «من وین» هزینه جلوگیری از اجرای این قانون را داد و در کالیفرنیا ۲۵۰ هزار دلار پول خرج کرد تا جلوی اجرایی شدن این قانون را بگیرد.

صنعت پورن در سال ۲۰۰۲ نیز قانون ممنوعیت بکارگیری دختران زیر ۱۸ سال در فیلم‌های پورن را دور زد. بدین ترتیب می‌بینیم که سلطه صنعت پورن بر تمام عرصه‌ها اعمال می شود و این تجارت سودآور از هر چیزی؛ از انسان گرفته تا حیوان به نفع خود بهره کشی می‌کند.

پورنوگرافی با مغز شما چکار می‌کند؟


 

پورن فقط نشان دادن یک رابطه جنسی نیست. پورن فرهنگ و الگوی جنسی تولید می‌کند. پورن فانتزی می‌سازد و از طریق ساختن فانتزی‌های جذاب به ویژه برای مردان، اثرات مخربی بر مغز، ذهنیت، تصویری که فرد از رابطه جنسی دارد، نگاه مرد به زن و روابط زناشویی و خانوادگی می‌گذارد.

رابطه جنسی که در پورن به تصویر کشیده می‌شود به هیچ عنوان یک رابطه عادی، انسانی، احساسی و متعارف نیست. رابطه‌ای است که در آن زن به شدیدترین شکل، تحقیر شده و تا حد یک آشغالِ فاحشهِ بی مغزی که از آزار دیدن لذت می‌برد پایین می‌آید. پورن، انسان زدایی از زنان و تبدیل مردان به موجودات شهوت پرستی است که مردانگی مرد را تنها در کام جویی خشن و وحشیانه از زنان می‌بینند.

پورن برای مخاطبینش فانتزی می‌سازد و از طریق این فانتزی، آن‌ها را معتاد می‌کند. اعتیاد به پورن وحشتناک است، زیرا روح و روان فرد را به شدت درگیر می‌کند، بدین معنا که حتی اگر فرد به لحاظ جسمی حس شهوت نداشته باشد، اما ذهنش مدام درگیر صحنه‌های جذاب پورن است و به شدت وسوسه می‌شود که به سراغ اینترنت رفته و یکی از آن صحنه‌ها را تماشا کند.

افرادی که پورن می‌بینند و الگوی جنسی شان را از این نوع فیلم‌ها می‌گیرند از آنجا که متوجه فانتزی بودن صحنه نیستند، در زندگی واقعی خود از شریک جنسی و همسرشان انتظار دارند مانند ستاره‌های پورن رفتار کند. این ماجرای تاسف بار به همین جا ختم نمی‌شود، از آنجا که پورن یکی از مهم‌ترین کمک کننده‌ها به خود ارضایی است، مردان و اخیرا زنان زیادی با دیدن این فیلم‌ها به خود ارضایی‌های مکرر روی می‌آورند، عملی که تهدیدی جدی برای خانواده و سلامت فرد است.

از بین بردن اساس خانواده، اصالت عشق و انسانیت در رابطه، بی ارزش کردن تعالی و آرامش روحی در رابطه جنسی و نابود کردن ارزش‌های فرهنگی جوامع، هدف پورن است. ساخت پورن‌هایی که رابطه با محارم را تبلیغ می‌کند و یا پورن‌های کودکان و از این قبیل موارد، چه هدفی جز نابود کردن خانواده و کرامت انسانی دارد؟

پورنوگرافی! با مغز شما چه می کند؟!


 

تصور کنید بزرگ شدن در جامعه‌ای را که پورنوگرافی شکل اصلی آموزش جنسی است، جامعه‌ای مانند ایران که در فقدان هرگونه آموزش جنسی، اولین مواجهه یک نوجوان با بدن خود، با جنس مخالف و با رابطه جنسی از طریق پورن است؛ آن هم پورن خشن و وحشتناکی که تحت عنوان «هاردکور» یا «گونزو» امروزه در حال تولید است و طرفداران زیادی دارد. سکسی که در آن، زنان به شدت کتک می‌خورند، مورد فحاشی قرار می‌گیرند و دست و پایشان بسته و شکنجه می‌شوند.

در این نوع از پورنوگرافی، فیلم به مخاطبش می‌گوید این زنانِ بی ارزش، خود این شکنجه را دوست دارند؛ به همین دلیل رو به دوربین لبخند می‌زنند. فیلم‌ها چنان ذهن مردان را به هم می‌ریزند که مردی که این فیلم ها را می بیند با خود می‌گوید این زن حقش است که این بلا‌ها بر سرش بیاید، او قطعا یک فاحشه بی ارزش است وگرنه مادر یا خواهر او تحمل چنین اعمالی را ندارد.

استودیو‌های «ویکید» و «یوید» در ساخت پورن‌های خشن بلند به سبک هالیود شهره هستند. فردی به اسم «مکس» ملقب به «مکس هاردکور» دیوانه ای است که فیلم‌های تولیدی اش سادیسم مطلق جنسی است. او در فیلم هایش از بدترین شکنجه‌های جنسی بر روی زنان استفاده می‌کند. جای تاسف است که غرفه همین فرد در نمایشگاه لاس وگاس پرفروش‌ترین و پربازدیدترین غرفه در سال ۲۰۰۸ بوده است. او می‌گوید: فیلم هر چقدر وحشیانه‌تر و خشن تر باشد مخاطب بیشتری دارد. تبدیل شدن جریان مکس هاردکور به عنوان جریان اصلی پورنوگرافی اتفاقی تکان دهنده و ویران گر در این حوزه است.

تصور کنید پسرنوجوانی را که با یک کلیک ساده، وارد یکی از این سایت می‌شود. متنی که در لحظه ورود می‌بیند این است: «ما به تو یاد می دهیم چطور به یک مرد واقعی تبدیل شوی، چیز‌هایی که اینجا می بینی آرزوی هر مردی است، اگر تو مردی پس این کار‌ها را انجام می‌دهی!» در ادامه پسر نوجوان با حجمی از پورن‌های وحشیانه مواجه می‌شود که در آن زنان با رکیک‌ترین و تحقیرآمیزترین الفاظ نامیده می‌شوند، کتک می‌خورند و درهمان حال می‌خندند؛ گویی هیچ عقل و احساسی ندارند. درپایان به او گفته می‌شود هرچه بیشتر بتوانی باعث کسر شأن زن شوی و خشونت بیشتری به کار ببری، مرد تری! تصویر کنید مردانی که اینگونه و در چنین فضایی بزرگ می‌شوند چه تصوری از زنان، از خانواده و از رابطه جنسی خواهند داشت.

منبع: دیدار نیوز
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
2
4
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
به جای چند تا راهکار علمی مشتی خزعبل بلغور کردید
ناصر
1
0
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
چه اطلاع خوبی بسیارعالی
M
0
0
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
خلاصه و مفید ممنون
محمد رضا
0
0
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
متاسفانه این مقاله نظرات علمی نداشت بهتر بودمقاله بر پایه مستندات علمی نگارش می شد تا مخاطب بر اساس منطق و عقل مقاله را واکاوی می کرد
محمد
0
0
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
عالی بود مرسی بابت مطالب ارزشمندی که گذاشتین خیلی ممنون
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
عالی بود.پورن ویران کننده است کاش اونهایی که طرفدار تماشای پورن هستند زودتر پی ببرند که دارن با خودشون دشمنی میکنند.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/تیپ شیک و رسمی بازیگر خانم سریال فاصله‌ها

عکس/استایل جذاب و نوجوان‌پسند بازیگر گناه فرشته

استواری اقتصاد ایران همچنان بر پایه‌های کهنه نفت!/ نفع پول نفت به خودش نرسید!

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس