تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷

هشتگ «نماینده سراوان استعفا» در فضای مجازی

انتشار فیلم درگیری لفظی نماینده سراوان با یک مامور گمرک که در روزهای گذشته منتشر شده بود باعث شد، مجلس دومین جلسه غیرعلنی را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد. البته مجلس روز سه شنبه جلسه ای غیرعلنی برگزار کرده بود و پس از آن هیئتی مأمور رسیدگی به موضوع شد و 40 تن از نمایندگان هم طرح استیضاح وزیر اقتصاد را به این بهانه کلید زدند. اما ماجرا با انتشار ویدئویی تازه از جلسه غیرعلنی سه شنبه مجلس دوباره داغ شد.
اقتصاد24 - براساس فیلمی که شامگاه سه شنبه از جلسه غیرعلنی مجلس منتشر شده محمد باسط درازهی پشت تریبون مجلس می گوید: یقین بدانید اگر بنده کوتاه بیایم، فردا نوبت شما خواهدرسید! علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده دارد، می گوید: این فیلم را چه کسی بیرون داده؟ اگر آن را حراست بیرون داده آقای دژپسند(وزیر اقتصاد)باید برخورد جدی کند! چون شوخی نیست! حتماً باید معلوم بشود چه کسی این فیلم را بیرون داده است! ما حتماً پیگیری می کنیم. نماینده سراوان ادامه می دهد: اگر وزیر استیضاح نشود و رئیس گمرک و کارمند هتاک! عزل نشود، من همین امروز استعفایم را خواهم داد و گچ و تخته دانشگاه منتظر من است! در خلال این فیلم صدای یکی از نمایندگان به گوش می رسد که از هیئت رئیسه مجلس با لفظی توهین آمیز انتقاد می کند.

انتشار این فیلم در فضای مجازی واکنش هایی در پی داشت و حتی «وحشتناک ترین» فیلم سال توصیف شد! همچنین برخی کاربران هشتگ «نماینده سراوان استعفا» را راه انداخت. در این باره صبا آذرپیک فعال رسانه ای اصلاح طلب نوشت: «آقای رئیس گمرک! تو اصلا نباید در اتاقت رو به روی نماینده سراوان باز کنی. نماینده برای گرفتن کدوم مجوز غیرقانونی می خواسته وارد اتاقت بشه؟ »

همچنین توئیت های زیادی با هشتگ«نماینده_سراوان_استعفا».مانند :
* تو رو خدا ما رو تهدید نکن حیفه جامعه گل‌های بی‌خاری چون شما رو از دست بده. #نماینده_سراوان_استعفا
* رسانه ها و مردم هم پای برکناری شما ایستاده اند
* خداشاهده اون قدری که تهدید نماینده سراوان به استعفا برام دردناک بود،مرگ خاشقچی نبود.
دستور هیئت رئیسه مجلس برای شناسایی فیلم بردار جلسه مجلس!

در همین زمینه ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس با اشاره به جلسه دوم درباره موضوع فیلم منتشرشده گفت: موضوع انتشار فیلمی از جلسه غیر علنی روز سه شنبه مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفت و هیئت رئیسه به حراست مجلس دستور بررسی داد تا مشخص شود چه کسی از جلسه فیلم‌برداری و چرا آن را منتشر کرده است؟
همین موضوع یعنی جمله رئیس مجلس مبنی بر این که چه کسی فیلم را منتشر کرده است، در میان کاربران شبکه های اجتماعی واکنش هایی داشت:
* #لاریجانی توی جلسه غیر علنی میگه باید مشخص بشه این فیلم (نماینده سراوان) رو کی داده بیرون که باهاش برخورد جدی بشه! یعنی نماینده مجلس می تونه به یه کارمند بگه: ... نخور! فقط نباید تصویربرداری بشه
* با بیرون اومدن فیلم جلسه غیرعلنی امروز و مخصوصا حرف های لاریجانی فکر کنم طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از موبایل در صحن زودتر از هر طرح دیگه‌ای‌بیاد ‌توی دستور کار

امیری: نمایندگان هرگاه به دستگاه اجرایی مراجعه می کنند قبلاً هماهنگ کنند

به گزارش خراسان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوراز جلسه مشترک دولت و مجلس در این باره خبرداد و افزود : یکی از کسانی که به نماینده اهانت کرده است، ارباب رجوع بوده و کارمند دولت نبوده است. قرار شد نماینده از ایشان در دستگاه قضایی اعلام شکایت کند، درباره نحوه برخورد کارمند گمرک هم قرار شد موضوع به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شود و اگر قصوری صورت گرفته و تقصیری متوجه کارمند مربوط شده مطابق قوانین و مقررات رسیدگی شود.

این اظهارنظر درباره کارمند گمرک و ارباب رجوعی که با کاپشن مشکی در ویدئویی جنجالی حضور داشت، با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی همراه شد:
* خب! آقای امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور هم نتیجه بررسی فشرده قضیه #نماینده_سراوان رو اعلام کرد: با کارمند گمرک برابر قانون برخورد میشه، نماینده محترم از #کاپشن_مشکی در مراجع قضایی شکایت کنه، نمایندگان محترم هم از این به بعد جایی میخوان برن هماهنگ کنن.
* در ارتباط با #مامور_وظیفه_شناس گمرک که ممکن است #قربانی زیاده‌خواهی نماینده مجلس شود پیشنهاد دارم که اگر اتفاق افتاد با معرفی حساب شخصی ایشان هر کس هر مقدار که می‌تواند به ایشان کمک کند.

دفاع عجیب جلالی از نماینده جنجالی

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس هم ضمن دفاع از نماینده سراوان گفت: نماینده‌ای که بخواهد گمرک را بازرسی کند، باید به صورت سرزده به آن جا وارد شود، بنابراین اگر کارت نمایندگی خود را نشان ندهد، این معطلی‌ها ایرادی ندارد اما زمانی که کارت خود را نشان داده و معرفی کرده باید در باز شود تا وی بتواند ورود کند. جلالی در عین حال گفت، رفتار همکار ما بسیار زشت و بد بوده است. جلالی همچنین گفت: بردن این مسائل به سمت موضوعات قومیتی و مذهبی کار غلطی است.

ادعای جدید درباره ماجرای جنجالی ورودی گمرک

اما روز گذشته ادعاهایی درباره این که چرا درازهی به گمرک مراجعه کرده است منتشر شد. در این باره ابتدا در توئیتر، این پست ادعایی منتشر شد: «آیا #نمایندگان_مجلس در جلسه غیرعلنی دیده‌اندکه #درازهی با لکسوز آبی پشت درمانده بود وبعد باپرشیا وارد گمرک شده؟ آیاواقعیت دارد که باخودروی مربوط به آقای (ح) واردکننده مشهور خودرو بوده؟ می دانند برای چه کاری بایک وارد کننده به گمرک می رفته؟ رفع درد #مردم یارفع مشکل یک واردکننده؟» در این باره ساعتی بعد خبرگزاری مهر به نقل از فردی که «یک مقام مسئول» نامیده شده نوشت: آقای درازهی همراه با آقای حاجب که در حوزه واردات خودرو فعال است، سوار بر خودروی لکسوز آبی، بدون هماهنگی قبلی به پارکینگ ساختمان شماره ۲ گمرک مراجعه و قصد ورود به گمرک و دیدار با آقای میراشرفی، رئیس کل گمرک را داشتند... به هیچ وجه مدت زمان حضور این نماینده در گمرک ۴۵ دقیقه نبود؛ بلکه مشاهدات ما از دوربین های مدار بسته گمرک حکایت از آن دارد که از زمان رسیدن آقای درازهی به پارکینگ ساختمان گمرک تا زمانی که گمرک را ترک می کنند، به طور کلی ۱۰ دقیقه به طول انجامیده است...از سویی دیگر آقای میراشرفی، رئیس کل گمرک نیز در آن ساعت در گمرک حضور نداشتند. اگر طبق گفته خود آقای درازهی، از قبل هماهنگی صورت گرفته بود، قطعا اطلاع داشتند که رئیس کل گمرک در آن ساعت در گمرک حضور ندارد. این مقام آگاه همچنین اظهار کرد: این نماینده برای تمدید پرونده ضمانت نامه آقای حاجب قصد ملاقات با رئیس کل گمرک را داشته است.

ابراز تأسف گمرک از حواشی اخیر

با این حال گمرک ایران در اطلاعیه ای درباره حواشی اخیر در بیانیه ای نوشت: ضمن عذرخواهی از مردم شریف و بزرگوار ایران به ویژه مردم شریف و نجیب سراوان به دلیل آسیبی که به موازین اخلاقی و انسانی وارد شده ، مصمم است، ضمن جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه، موضوع را در مجموعه های نظارتی گمرک پیگیری و بررسی کند و نتایج را به اطلاع مردم شریف ایران برساند.

به گزارش خراسان فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هم در حاشیه دولت با تکذیب ادعای عذرخواهی اش از نماینده سراوان گفت: من عذرخواهی نکرده ام و فقط گفتم که این موضوع بررسی می شود.درعین حال محمد قسیم عثمانی نماینده اهل سنت بوکان روز گذشته گفت: همزمان با این اتفاق چهار دانش‌آموز معصوم زاهدانی در آتش سوختند. ما کدام وزیر را احضار و استیضاح کرده‌ایم؟ امام خمینی (ره) فرمود که مجلس در راس امور است اما نگفت که نمایندگان در راس امور هستند. وی افزود: اگر نماینده مردم هستیم چطور این قدر به همکارمان حساسیت نشان می‌دهیم، اما برای چهار معصوم که در آتش سوختند سکوت می‌کنیم. امیر مهدی ژوله از هنرمندان برجسته کشور در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به این موضوع نوشت: آقای نماینده اول فحش می دهد ،بعد دروغ می گوید که فیلم ادیت شده، بعدماجرا را قومی و مذهبی می کند، بعد وزیر اقتصاد را وادار به عذرخواهی می کنند. الان هم افتاده اند دنبال استیضاح وزیر و عزل کارمند قانون مدار و پیدا کردن کسی که فیلم را گرفته و پخش کرده! و انگار نه انگار که این مملکت کلی کار دارد و در همان استانی که این آقا نماینده اش است دو روز پیش چندبچه در آتش بخاریِ فقر یک مدرسه زنده زنده سوختند. این لیست امید فقط قبل از انتخابات صاحب زیاد داشت؟الان کسی نیست توی دهن ما بزند که چرا گفتیم به نماینده های این لیست رأی بدهید؟

منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول