تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین جزئیات از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ شلیک ۲۰۰ موشک و پرتاب موشک‌ های هایپرسونیک برای اولین بار

عصر سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران برای دومین بار طی چند ماه گذشته اراضی اشغالی را هدف موشک‌های خود قرار داد، حمله‌ای که گفته می‌شود در آن از موشک‌های هایپرسونیک استفاده شده و ۲۰۰ موشک در دو مرحله شلیک شده است. ارتش اسرائیل نیز این حمله را تایید و اعلام کرده است که به این حمله پاسخ خواهد داد.

حمله موشکی ایران به اسرائیل

اقتصاد۲۴- در حالی ایران یک حمله موشکی گسترده را علیه اسرائیل آغاز کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که  چندی پیش موشک‌هایی از ایران به خاک اسرائیل شلیک شد.
در همین راستا رسانه‌های اسرائیلی از شلیک بیش از ۱۰۰ موشک از ایران به سوی مرکز و جنوب اسرائیل خبر دادند.
ارتش اسرائیل از همه شهروندان اسرائیلی خواست در پی شلیک موشک از ایران به اسرائیل در پناهگاه‌ها بمانند.

رسانه‌های اسرائیلی از اصابت ۳ موشک به طور مستقیم به اسرائیل خبر داد. رسانه عبری زبان می‌گویند: بیش از ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند. سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد: تعدادی از موشک ایرانی را رهگیری کردیم و تلفاتی نیز داشته‌ایم.

کاخ سفید هم اعلام کرد: بایدن هریس و تیم امنیت ملی را برای بحث در مورد حمله ایران به جلسه فراخواند. بایدن به ارتش آمریکا دستور داد تا به اسرائیل در سرنگونی موشک‌های ایرانی کمک کند.

پنتاگون نیز به العربیه گفته است: سامانه‌های دفاعی آمریکا در دفع برخی حملات ایران به اسرائیل مشارکت داشتند.

مقاومت عراق اعلام کرد: اگر آمریکا علیه ایران مداخله کند یا دشمن صهیونیستی از حریم هوایی عراق استفاده کند، پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار خواهیم داد.

اهم اخبار مربوط به حمله موشکی ایران به اسرائیل را در ادامه می‌خوانید: 

۰۱:۲۰ - ارتش اسرائیل: امشب به ایران حمله می‌کنیم

یورو نیوز اعلام کرد که رسانه‌های اسرائیلی به نقل از ارتش می‌گویند که پاسخ به حمله موشکی ایران امشب انجام خواهد شد.

۰۱:۰۲ - خسارات موشک‌های ایرانی

۰۰:۵۸ - اولین واکنش نتانیاهو به حمله موشکی ایران

حمله موشکی ایران

نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران به این رژیم، مدعی شد که این حمله شکست خورده است!

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش به حمله موشکی ایران به این رژیم ادعا کرد که این حمله تلافی‌جویانه ایران شکست خورده است!

نخست وزیر اسرائیل گفت: ایران اشتباه کرد و برا این اشتباه هزینه پرداخت خواهد کرد. نتانیاهو افزود: هر کس به ما حمله کند، به او حمله خواهیم کرد.

۰۰:۵۱ - اسرائیل: تاسیسات نفتی و اتمی ایران را هدف قرار می‌دهیم؟!

حمله موشکی ایران به اسرائیل

۰۰:۲۲ -  تکذیب اطلاعیه «شرایط جنگی» منتسب به نهاد‌های امنیتی

اطلاعیه «شرایط جنگی» منتسب به نهاد‌های امنیتی تکذیب شد.
 بنابر اعلام منابع آگاه اطلاعیه‌های منتشره در فضای مجازی منتسب به نهاد‌های امنیتی که در آن به نحوی شرایط را جنگی نشان داده است جعلی و در راستای عملیات روانی معاندین است.

حمله موشکی ایران به اسرائیل

۰۰:۰۴ - پیام جدید عبری صفحه رهبری در پیامرسان ایکس

رسانه KHAMENEI.IR همزمان با حمله موشکی سنگین جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونی، جمله‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به زبان عبری در صفحه توئیتر (ایکس) منتشر کر:בעזרת השם, מכות חזית ההתקוממות יהפכו חזקות וכואבות יותר על הגוף השחוק והנרקב של המשטר הציוני.

ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد.

۲۳:۳۹ - موضع‌گیری «جو بایدن» درباره حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه و پیش از آغاز حمله تلافی جویانه ایران به اراضی اشغالی فلسطین در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز صبح من و معاون رئیس‌جمهور با تیم امنیت ملی برای رایزنی درباره برنامه ایران به منظور شلیک موشک‌های بالیستیک علیه اسرائیل تشکیل جلسه دادیم.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص اضافه کرد: درباره اینکه ایالات متحده چطور آماده دفاع از اسرائیل در برابر این حملات است و همچنین محافظت از نیرو‌های آمریکایی در منطقه گفتگو کردیم.

۲۳:۳۱ - کاخ سفید: آمریکا در کنار اسراییل موشک‌های ایران را رهگیری کرد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: آمریکا نقشی فعال در حفاظت از اسرائیل در برابر حمله ایران داشته است.

سالیوان در این باره مدعی شد: نیرو‌های آمریکایی دوشادوش ارتش اسرائیل در رهگیری و انهدام موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به سرزمین‌های اشغالی همکاری داشتند. ما همکاری نزدیکی در این زمینه با تل آویو داشتیم. ناوشکن‌های آمریکایی به همراه سامانه دفاع موشکی اسرائیل به طور واحد به حمله موشکی ایران پاسخ دادند.

وی مدعی رهگیری بیشتر موشک‌ها شد و افزود: ما اکنون در حال رصد شرایط به منظور احتمال موج بعدی حملات از سوی ایران هستیم.

سالیوان در ادامه خاطر نشان کرد: حمله ایران به اسرائیل یک تنش جدی از سوی تهران بوده و واشنگتن درباره پاسخ اسرائیل به این حمله با تل آویو رایزنی کرده است.

۲۳:۲۹ - ارتش اسرائیل: ایران برای نخستین بار از موشک هایپرسونیک استفاده کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سپاه پاسداران ایران برای نخستین بار از موشک فتاح که هایپرسونیک بوده، استفاده کرد.

۲۳:۲۸ - آحارونوت: موشک‌های ایرانی به پایگاه نظامی نواتیم در جنوب اسرائیل برخورد کردند

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که موشک‌های ایرانی به پایگاه نظامی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده است.

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که تعدادی از موشک‌های ایرانی را رصد کرده که به پایگاه نظامی نواتیم در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده‌اند.

۲۳:۲۴ - دفتر سیاسی انصارالله یمن: عملیات موشکی ایران، پیامی قوی به آمریکا رساند

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی را ارسال پیامی روشن و قوی به آمریکا متحد اصلی این رژیم عنوان کرد.

این نهاد یمنی عملیات نظامی ایران را تبریک گفت و اعلام کرد «این عملیات اصابت‌های مستقیم و دردناکی در مواضع نظامی و امنیتی حساس در سراسر فلسطین اشغالی به همراه داشته است».

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد حملات موشکی ایران که میلیون‌ها صهیونیست را وادار کرد به پناه‌گاه‌ها فرار کنند، مهار واقعی برای رژیم صهیونیستی است.

این نهاد اعلام کرد عملیات مبارک ایران، پیامی واضح و قوی به دشمن آمریکایی رساند که شریک اصلی رژیم صهیونیستی در همه جنایاتش در طول یک سال اخیر است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد پشتیبان واقعی مسأله فلسطین است پس از اینکه بسیاری از رژیم‌های عربی و اسلامی آن را رها کردند. برخی از این رژیم‌ها به جای رژیم صهیونیستی؛ دشمن فعلی و تاریخی امت، قطب‌نمای دشمنی را به سمت ایران گرفته‌اند.

این نهاد از نقش بزرگ ایران در حمایت از مقاومت و مستضعفان قدردانی کرد و بار دیگر اعلام کرد یمن در نبرد پشتیبانی تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و لبنان فعال باقی خواهد ماند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین از عملیات استشهادی فلسطین استقبال کرد که عصر امروز سه‌شنبه در یافا در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.

این نهاد تشدید حملات موشکی مقاوت لبنان را هم تبریک گفت که «ابتکارعمل را مجددا دست گرفتند و اهداف دشمن جنایتکار را مختل کرد».

۲۳:۲۳ - وزارت خارجه آمریکا: ایران ما را از حمله به اسرائیل مطلع نکرده بود

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به حملات تل آویو اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا تایید می‌کند که تهران، واشنگتن را از قبل واشنگتن از طرح‌های حمله به اسرائیل مطلع نکرده بود.

میلر در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه آیا ایران آمریکا را از حملات خود مطلع کرده بود، گفت: این کاملا نادرست است. ما هیچ گونه هشداری از دولت ایران دریافت نکردیم که آن‌ها قصد دارند چنین حمله‌ای را انجام دهند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این‌که آیا پیش از پاسخ تهران به تل آویو، ایران، آمریکا را از اقدام خود آگاه کرده بود یا خیر؟ گفت: آمریکا هیچ اطلاعی پیش از پاسخ ما دریافت نکرده؛ اما پس از آن، هشدار جدی داده شده است.

۲۳:۲۲ - ابوعبیده: ایران ضربه‌ای مهلک به اسرائیل وارد کرد

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شامگاه سه‌شنبه، پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را تبریک گفت که «سراسر فلسطین اشغالی را در بر گرفت و ضربه‌ای قوی بر رژیم جنایتکار اشغالگر وارد کرد؛ رژیمی که گمان کرده سرکشی او در منطقه و تجاوزاتش به ملت‌های منطقه می‌تواند بدون پاسخ بماند».

ابوعبیده تأکید کرد: این روز استثنایی در تاریخ درگیری است که آتش مقاومت امت از آسمان فلسطین عبور کرد و تل‌آویو در معرض حملات مجاهدین از یمن، لبنان، فلسطین و ایران قرار گرفت. این فراخوانی است برای همه آزادگان امت که در آزادی فلسطین سهمی داشته باشند.

لحظه عبور موشک های ایرانی از بالای مسجد الاقصی

۲۳:۲۱ - عصبانیت بلینکن از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه حمله ایران به اراضی اشغالی را محکوم کرد و آن را «غیر قابل قبول» خواند.

بلینکن که کشورش حامی تمام قد جنایات رژیم صهیونیستی بوده است، با انتقاد از پاسخ اخیر ایران به این رژیم مدعی شد که «کل جهان باید این حمله را محکوم کند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که حمله ایران شامل «۲۰۰ موشک» بالستیک بوده است.

۲۳:۲۰ - پنتاگون: عملیات ایران ۲ برابر بزرگتر از حمله قبل بود

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای، اعلام کرد که عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی ۲ برابر گسترده‌تر از عملیات وعده صادق بوده است.

پنتاگون همچنین در بیانیه خود، مجددا حمایت خود از رژیم صهیونیستی را ابراز و اعلام کرد: «آمریکا در کنار اسرائیل و حق دفاع مشروع آن در برابر حمله گسترده ایران ایستاده است.»

این وزارتخانه همچنین مدعی شد و اعلام کرد: «در مقابله با موشک‌های ایران، از هیچ تسلیحات و نیروی آمریکایی جز ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه استفاده نشده است.»

پنتاگون همچنین ضمن تأیید بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که پیش از حمله، هیچ‌گونه هشدار و پیامی از سوی ایران دریافت نکرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین در اظهاراتی جداگانه خواستار توقف حملات بعدی ایران شد.

۲۳:۱۱ - لحظه فرار نتانیاهو

ویدئویی از فرار نتانیاهو پس از حمله ایران به اسرائیل در شبکه های اجتماعی پربازدید شده است.
 

۲۳:۰۵ - جهاد اسلامی: تنها راه مهار اسرائیل، حمله نظامی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تبریک حملات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد «این حملات دردناک، بخشی از لیاقت اشغالگر و تنها راه مهار این رژیم در سایه سکوت جهان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است».

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: حمله امروز ایران دل صد‌ها هزار خانواده فلسطینی و لبنانی را شاد کرد که گرفتار جنایت باند حاکم در تل آویو شده‌اند و پشت آن دولت جنایتکار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا است که با گستاخی بی‌نظیری تجاوزات رژیم صهیونیستی را مدیریت می‌کند.

۲۲:۵۱ - منشه امیر: ممکن است اسرائیل از آسمان عربستان برای حمله به ایران استفاده کند

منشه امیر سردبیر بخش فارسی وبگاه وزارت امور خارجه اسرائیل در گفتگو با شبکه اینترنشنال مدعی شد ممکن است اسرائیل از آسمان عربستان برای حمله به ایران استفاده کند.

۲۲:۴۸ - رویترز: برخی موشک‌های ایران در آسمان اردن رهگیری شد

رویترز مدعی شده است که برخی موشک‌های ایران در آسمان اردن رهگیری شده است.

همچنین برخی منابع خبری نیز اعلام کرده اند آمریکا از دو پایگاه خود در سوریه برخی موشک‌های ایرانی را بر فراز آسمان سوریه رهگیری کرده است.

۲۲:۳۰ - رویترز مدعی شد: ایران قبل از حمله به آمریکا اطلاع داده بود

خبرگزاری رویترز مدعی شد که ایران قبل از حمله موشکی به اسرائیل به آمریکا اطلاع داده بود.

۲۲:۲۹ - ارتش اسرائیل: امشب حملات زیادی در خاورمیانه انجام خواهیم داد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که شامگاه سه شنبه نیروی هوایی اسرائیل حملات زیادی در خاورمیانه انجام خواهد داد.

۲۲:۲۸ - اولین واکنش پزشکیان به حمله موشکی به اسرائیل

پزشکیان به حمله ایران به اسرائیل با انتشار یک متن در توییتر واکنش نشان داد.

حمله موشکی به اسرائیل

رئیس جمهور نوشت: این تنها گوشه‌ای از توان ماست؛ با ایران وارد درگیری نشوید.

۲۲:۲۶ - کارشناس اینترنشنال: در مقایسه با «وعده صادق» موشک‌های بیشتری از سامانه موشکی رد شده است

«ندیمی» کارشناس اینترنشنال می‌گوید: در مقایسه با «وعده صادق» موشک‌های ایرانی بیشتری از سامانه موشکی اسرائیل رد شده است.

۲۲:۱۴ - ارتش رژیم صهیونیستی: به حمله ایران پاسخ می‌دهیم

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به حمله ایران پاسخ می‌دهیم.

۲۲:۱۳ - کانال ۱۲ اسرائیل: بمباران بی سابقه اسرائیل شامل پرتاب ۱۸۱ موشک بالستیک بود

کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرده است که بمباران بی سابقه اسرائیل از سوی ایران شامل پرتاب ۱۸۱ موشک بالستیک بود.

۲۲:۱۰ نتانیاهو به کجا پناه برد؟

شبکه ۱۳ اسرائیل فاش کرده است که نتانیاهو ساعت‌ها در کنار تعدادی از وزرا در یک مکان مستحکم زیرزمینی در قدس (اورشلیم) حضور داشته است.

۲۲:۰۰ - سپاه: ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه دوم خود درباره حمله موشکی امشب ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ارائه جزئیاتی تصریح کرد: ۹۰درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که موشک‌های شلیک‌شده از ایران پایگاه‌هایی نظامی رژیم صهیونیستی را در اطراف تل‌آویو هدف قرار داده است.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

امت اسلامی جبهه بزرگ مقاومت وملت شریف ایران اسلامی

پیرو اطلاعیه قبلی، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده‌هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند؛ با کمک سایر نیرو‌های مسلح طی عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله (ص)، مراکز راهبردی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.

در این عملیات برخی از پایگاه‌های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبرحزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند.

علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد ۹۰درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.

این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع وبراساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.»

۲۱:۵۸ - خوشحالی گروه‌های مختلف جبهه مقاومت

انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی را تبریک گفتند.

همچنین حشدالشعبی اعلام کرده است که اگر آمریکایی‌ها در هر اقدامی علیه ایران مداخله کنند یا ارتش اسرائیل از حریم هوایی عراق استفاده کند، تمام پایگاه‌ها و منافع آمریکا در عراق و منطقه هدف ما خواهد شد.

۲۱:۵۵ - استفاده از موشک‌های قدر و عماد در حمله ایران به اسرائیل + مشخصات موشک‌ها

استفاده از موشک‌های قدر و عماد در حمله ایران به اسرائیل

سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق ۲، از موشک‌های «قدر» و «عماد» استفاده کرده است. 
در عملیات وعده صادق ۲ که از سوی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به‌صورت موفق انجام گرفت، علاوه‌بر استفاده از موشک هایپرسونیک فتاح برای اولین‌بار، هم‌چنین موشک‌های «قدر» و «عماد» نیز شلیک شده‌است.
 
مشخصات موشک‌ها به شرح زیر است:
 
موشک عماد
 
مشخصات فنی موشک عماد
 
نوع موشک: زمین به زمین - دوربرد
 
برد موشک: ۱۷۰۰ کیلومتر
 
وزن موشک: ۱۷۵۰ کیلوگرم
 
سرجنگی: جداشونده، هدایت پذیر و شدیدالانفجار
 
طول موشک: ۱۵.۵ متر
 
قطر موشک:۲.۱۸ متر
 
نوع پیشران: سوخت مایع، تک مرحله‌ای
 
سامانه هدایتی: ترکیبی (اینرسی و کمک ناوبری)


بیشتر بخوانید: مقام آمریکایی: حمله ایران بی اثر بوده!


موشک قدر
 
برد: ۲۰۰۰ کیلومتر
 
- طول: ۱۵.۸۶ متر
 
- وزن مسلح: ۱۷۴۶۰ کیلوگرم
 
- وزن سرجنگی: ۶۵۰ کیلوگرم
 
- سوخت: مایع
 
- قطر: ۱۲۵ سانتی متر
 
- نوع جدایش: تک مرحله‌ای با قابلیت سر جداشونده
 
- ماموریت: زمین به زمین - بالستیک
 
سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ شماره‌ ۲ درباره این عملیات تصریح کرد علیرغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.

۲۱:۵۳ - حماس از حمله ایران قدردانی کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از حمله موشکی ایران به اسرائیل به منظور انتقام خون هنیه تشکر و قدردانی کرد.

۲۱:۴۷ - رویترز: ۲۰۰ موشک شلیک از سوی ایران شد

دو مقام اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفته اند که نزدیک به ۲۰۰ موشک از ایران به اسرائیل در دو مرحله شلیک شد.

۲۱:۴۴ - ارتش اسرائیل: این حمله بی پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که حمله موشکی ایران به این رژیم بی پاسخ نخواهد ماند.

۲۱:۳۹ - اعتراف به برخورد‌های موشک‌های ایرانی

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد موشک‌های ایرانی به مناطقی در مرکز و جنوب سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده است.

او گفته است: در این مرحله ما در حال ارزیابی حمله هستیم، اما از تعداد تلفات اطلاعی نداریم.

الجزیره همچنین به نقل از خبرنگار خود نوشته دسته جدیدی از موشک‌ها در حال حاضر به سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده‌اند.

منابع شبکه سعودی العربیه خبر داده موشک‌های ایرانی به پایگاه‌هایی هوایی و نظامی رژیم صهیونیستی در مرکز و جنوب سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده‌اند.

۲۱:۳۱ - رویترز مدعی شد: برخی موشک‌های ایران بر فراز اردن رهگیری شدند

خبرگزاری رویترز مدعی شد که برخی موشک‌های ایران بر فراز اردن رهگیری شدند.

۲۱:۳۱ - کاخ سفید: بایدن و هریس در حال رصد حمله ایران؛ دستور رئیس جمهور آمریکا برای کمک به اسرائیل

کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور دستور داد تا به دفاع اسرائیل در برابر حملات ایران و سرنگونی موشک‌هایی که اسرائیل را هدف قرار می‌دهند، کمک کند.

کاخ سفید همچنین گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، حمله ایران به اسرائیل را زیر نظر دارند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که ناتوان از کنترل اسرائیل و پایان دادن به حملات او به غزه و لبنان است، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: امروز صبح، با معاون و تیم امنیت ملی خود برای گفتگو در مورد برنامه‌های ایران به منظور حمله موشکی قریب الوقوع علیه اسرائیل تشکیل جلسه دادیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما درباره چگونگی آمادگی آمریکا برای کمک به اسرائیل در دفاع در برابر این حملات و محافظت از نیرو‌های آمریکایی در منطقه بحث کردیم.

۲۱:۲۷ - شادی مردم کرانه باختری متعاقب حمله موشکی ایران به اسرائیل

به دنبال شلیک موشک‌های ایران به مواضع صهیونیست‌های اشغالگر، فلسطینی‌ها با مشاهده آن‌ها در سراسر کرانه باختری از جمله نابلس و رام الله به شادی پرداختند.

۲۱:۲۶ - ایران موشک‌ها را به سمت پایگاه‌های نظامی و نه به سمت غیرنظامیان شلیک کرد!

خبرنگار نظامی کانال ۱۳ تلویزیون عبری زبان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ایران موشک‌های خود را به سمت پایگاه‌های نظامی و نه به سمت غیرنظامیان شلیک کرده است.

۲۱:۱۸ - چند صهیونیست زخمی شدند

برخی منابع حبری اعلام کردند متعاقب حمله موشکی ایران به اسرائیل چند صهیونیست زخمی شدند.

۲۱:۱۴ - الجزیره: بیش از ۹۰ درصد موشک‌ها از گنبد آهنین عبور کرده اند

شبکه الجزیره اعلام کرده است که بیش از ۹۰ درصد موشک‌های ایران از گنبد آهنین عبور کرده اند.

۲۱:۰۹ - اردن و عراق حریم هوایی خود را بستند

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند رژیم صهیونیستی حریم فلسطین اشغالی را بست و هواپیما‌ها به سایر فرودگاه‌ها در خارج از فلسطین هدایت شدند.
طبق خبرها، اردن و عراق نیز حریم هوایی خود را بستند.

۲۱:۰۷ - پنتاگون: در حمله موشکی ایران هیچ کدام از پایگاه‌های آمریکایی در منطقه هدف قرار نگرفتند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حمله موشکی ایران هیچ کدام از پایگاه‌های آمریکایی در منطقه هدف قرار نگرفتند.

۲۱:۰۵ - توقف پرواز‌ها در فرودگاه بن گورین

متعاقب حمله موشکی ایران به اسرائیل کلیه پرواز‌ها در فرودگاه بن گورین متوقف شده است.

۲۱:۰۴ - واکنش ترامپ به حمله موشکی ایران

دونالد ترامپ در واکنش به حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این جنگ کاملا قابل پیشگیری بود. این نباید هرگز اتفاق می‌افتاد.

وی در ادامه مدعی شد: اگر من رئیس‌جمهور بودم، این هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

۲۱:۰۰ - زمان رسیدن موشک‌های ایران به «اسرائیل» کمتر از ۱۵ دقیقه بوده است

نیویورک تایمز اعلام کرد: به نظر می‌رسد که زمان رسیدن موشک‌های ایران به «اسرائیل» کمتر از ۱۵ دقیقه بوده است. این به معنی بالستیک‌بودن این موشک‌ها است.

نیویورک تایمز اعلام کرد: به نظر می‌رسد که زمان رسیدن موشک‌های ایران به «اسرائیل» کمتر از ۱۵ دقیقه بوده است. این به معنی بالستیک‌بودن این موشک‌ها است.

۲۰:۵۹ - موج دوم حملات موشکی ایران

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از موج دوم حملات موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حادثه تمام نشده است و ممکن است چندین موج حمله موشکی دیگر نیز از سوی ایران صورت بگیرد.

۲۰:۵۸ - صهیونیست‌ها در پناهگاه به سر می‌برند

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمامی شهرک‌نشینان صهیونیست به سوی پناهگاه‌ها گریخته‌اند.

۲۰:۵۵ - بیانیه مهم سپاه درباره حمله ایران به اسرائیل

سپاه پاسداران اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم.
متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا من المجرمین منتقمون

امت بزرگ اسلامی، ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن‌داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونسیتی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب الله سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزئیات آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.

خاطرنشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است، واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

وَمَا النَّصرُ إِلّا مِن عِندِ اللَّهِ العَزیزِ الحَکیمِ

۲۰:۳۶ - شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی این حمله را «بی‌سابقه» توصیف کرد

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی این حمله را «بی‌سابقه» توصیف و گزارش کرده شلیک موشک‌های بالستیک همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش‌ها، صدای آژیر‌های خطر همچنان در سرزمین‌های اشغالی شنیده می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند رژیم صهیونیستی حریم فلسطین اشغالی را بست و هواپیما‌ها به سایر فرودگاه‌ها در خارج از فلسطین هدایت شدند.

۲۰:۳۵ - نتانیاهو به پناهگاه رفت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعاقب حمله موشکی ایران به اسرائیل از ترس جانش به پناهگاه رفته است.

۲۰:۳۰ - اورشلیم پست: ایران بیش از ۴۰۰ موشک شلیک کرده است

اورشلیم پست اعلام کرده است که ایران بیش از ۴۰۰ موشک شلیک کرده است.

۲۰:۲۱ - جلسه فوری کاخ سفید

متعاقب حمله موشکی ایران به اسرائیل، کاخ سفید با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جلسه فوری تشکیل داد.

 ۲۰:۱۶ - رسانه‌های اسرائیلی: بیش از ۱۰۰ موشک از ایران شلیک شد

منابع خبری اسرائیل اذعان کردند که جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است. در پی این حملات، آژیر‌های خطر از شمال تا جنوب فلسطین به صدا درآمده است.
اعلام شده موشک‌ها به برخی ساختمان‌ها و مناطق در تل آویو اصابت کرده است.

۲۰:۰۹ - سه مرکز نظامی و یک مرکز اطلاعاتی اهداف موشک‌ها

اعلام شده که ۳ مرکز نظامی و یک مرکز اطلاعاتی در اسرائیل اهداف موشک‌های ایران هستند.

۲۰:۰۴ - سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران موشک‌ها را شلیک کرد

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: ایران موشک‌های خود را به سمت اسرائیل شلیک کرد.  دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: «حملات پیش بینی شده از سوی ایران احتمالاً در مقیاس وسیع خواهد بود.»

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما به طور جدی تهدید را دنبال می‌کنیم. از مردم می‌خواهیم دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی را دنبال کنند. هنگامی که آژیر به صدا در می‌آید، از شما خواسته می‌شود که وارد یک منطقه حفاظت شده شوید و تا زمانی که به شما اطلاع دهیم در آنجا بمانید.

۱۹:۵۱ - آکسیوس: موشک‌های ایران در ۱۲ دقیقه به اسرائیل می‌رسند پ

رسانه آمریکایی آکسیوس اعلام کرده است که موشک‌های ایران در ۱۲ دقیقه به اهداف خود در اسرائیل می‌رسند.

۱۹:۵۰ - اعزام سه اسکادران هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن آمریکایی  به منطقه

فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اعلام کرده است که سه اسکادران هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن دیگر به منطقه اعزام می‌کنیم.

۱۹:۴۹ - پنتاگون: ایران موشک بالستیک برای حمله آماده کرده است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک برای حمله به «اسرائیل» آماده کرده است.

۱۹:۴۸ -حمله ایران در ۱۲ ساعت آینده رخ دهد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شده است که انتظار می‌رود حمله ایران در ۱۲ ساعت آینده رخ دهد.

۱۹:۴۶ - پنتاگون: از شرکای غربی خود برای دفع حمله ایران استفاده خواهیم کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که از شرکای غربی خود برای دفع حمله ایران استفاده خواهیم کرد.

۱۹:۱۹ - افزایش قیمت جهانی نفت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد با خبر احتمال پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت جهانی نفت افزایش و بازار سهام آمریکا دچار کاهش محسوسی شدند.

۱۹:۰۸ - جلسه فوری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

کابینه سیاسی- امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی حمله ایران امشب تشکیل جلسه خواهد داد.

۱۹:۰۰ - حمله موشکی ایران به اسرائیل

در پی انتشار خبری در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تدارک ایران برای حمله موشکی به اسرائیل، یک رسانه غربی زمان احتمالی این حمله را چند ساعت آینده برآورد کرده است.

آکسیوس پیش بینی کرده است ایران ظرف چند ساعت آینده حملات موشکی به سرزمین اشغالی خواهد داشت.
آمریکا در عین حال نسبت به این حمله هشدار داده است.
حمله قبلی ایران به رژیم صهیونیستی خساراتی به برخی پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها وارد کرد.

 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس‌های مدلینگی گیتی قاسمی و مریم مومن در اکران یک فیلم

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

 اولین تصویر از کشته‌شده‌های حمله امشب

ایران در حال بارگزاری ۳۰ موشک از نوع فتاح ۱ و سجیل است

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

اولین آمار از میزان تلفات حمله ایران به اسراییل

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ تشییع پیکر شهید سید حسن نصرالله در حرم امیرالمومنین (ع)

شلیک بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سمت اسرائیل

ارتش اسرائیل: امشب به ایران حمله می‌کنیم

عکس/تل آویو زیر بمباران موشکی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/خسارات موشک‌های ایرانی

اسرائیل: تاسیسات نفتی و اتمی ایران را هدف قرار می‌دهیم

عکس/خط‌و‌نشان جدی سپاه برای شهرک‌نشینان اسرائیلی

اولین واکنش نتانیاهو به حمله موشکی ایران

عکس/حریم هوایی منطقه تحت تاثیر حمله موشکی ایران

پیغام شبانه ستاد کل نیروهای مسلح به اسرائیل

ارتش اسرائیل: امشب به ایران حمله می‌کنیم

عکس/پیام انگلیسی ظریف بعد از حمله سپاه

جلسه ساعت ۶ صبح مدیران بورس برای تصمیم گیری درباره بازار چهارشنبه

عامل شهادت سید حسن نصرالله در حمله امشب هدف قرار گرفت؟

استفاده از موشک‌های قدر و عماد در حمله ایران به اسرائیل + مشخصات موشک‌ها

مقام آمریکایی: حمله ایران بی اثر بوده!

رونمایی از سرمربی جدید استقلال

فیلم/ تشکر مردم از رهبر انقلاب با شعار رهبر عالی مقام تشکر از انتقام

فیلم/ لحظه فرار نتانیاهو

 ایران: آمریکا هیچ اطلاعی از پاسخ ما نداشت

عکس/ توییت معنادار قالیباف بعد از حمله موشکی ایران

 اولین تصویر از کشته‌شده‌های حمله امشب

حمله ایران عواقب شدیدی در پی خواهد داشت

اطلاعیه دوم سپاه: سه پایگاه نظامی را زدیم

عکس/اولین واکنش پزشکیان به حمله موشکی به اسرائیل

فیلم/ شبکه خبر: ۸۰ درصد موشک‌ها به هدف اصابت کرده است

مقر موساد به طور کامل ویران شد

 نتانیاهو به زیرزمین پناه برد

ارتش اسرائیل: با قاطعیت پاسخ ایران را خواهیم داد!

 دستور بایدن به ارتش آمریکا برای کمک به اسرائیل در دفع حملات ایران

ایران در حال بارگزاری ۳۰ موشک از نوع فتاح ۱ و سجیل است

اعتراف ارتش اسرائیل به شکست در رهگیری موشک‌های ایران

عکس/توییت ایلان ماسک ازحملات موشکی ایران به اسرائیل

فیلم/ لحظه اصابت موشک‌های سپاه به اراضی اشغالی

اولین آمار از میزان تلفات حمله ایران به اسراییل

عکس/هواپیماهای به مقصد تهران سرگردان اند

عکس/دیده شدن موشک‌ها از ورزشگاه سپاهان اصفهان

فیلم/حملات موشکی ایران به تل آویو

موضع‌گیری «جو بایدن» درباره حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

فعالیت در فرودگاه بن گوریون متوقف شد

بیانیه سپاه: ده ها موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک شد

شلیک بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سمت اسرائیل

موافقان و مخالفان جنگ ایران و اسرائیل چه می‌گویند؟

سلاح ایران برای جنگ با اسرائیل مشخص شد

آخرین جزئیات از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ شلیک ۲۰۰ موشک و پرتاب موشک‌ های هایپرسونیک برای اولین بار

جلسه زیرزمینی کابینه اسرائیل از ترس حمله ایران

تهدید اسرائیل برای نیروگاه‌ها و مراکز اتمی ایران

فیلم/۲۷ نفر بر اثر تصادف در یک نقطه تهران در شش ماه جان باختند!

پیام رهبر انقلاب برای شهادت سرلشکر عباس نیلفروشان

قیمت طلا دست دوم امروز سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

حمله ایران به اسرائیل چه ساعتی است؟

عکس/ تصویری از پخش زنده CNN درباره حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل

احتمال بازگشت زهرا موسوی به دانشگاه؟

هشدار آمریکا برای حمله ایران به اسرائیل