تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

محمود فکری کیست؟/ بازیکن پیشین تیم ملی ایران که سخنانش جنجالی شد

محمود فکری بازیکن حرفه‌ای و پیشین فوتبال ایران و سرمربی کنونی باشگاه فوتبال مس شهربابک است. او روز گذشته در نشستی خبری حرف‌هایی زد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون معطلی او را از همراهی تیمش تا اطلاع ثانوی سلب کند. اما محمود فکری کیست و چه گفت که این اندازه جنجال به پا کرد؟

محمود فکری

اقتصاد۲۴- محمود فکری، بازیکن پیشین فوتبال است که در پست هافبک بازی می‌کرد. او در باشگاه‌هایی همچون نساجی مازندران، استقلال تهران، فجرسپاسی شیراز، شیرین فراز کرمانشاه و همچنین تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است.

او که هم‌اکنون سرمربی باشگاه فوتبال مس شهربابک است، روز گذشته در نشست خبری حرف‌‎هایی زد که جنجالی شد. او در مصاحبه‌ای از مدیران خواست که حواسشان را جمع کنند و موقع آوردن مربی از همجنس‌گرا‌ها استفاده نکنند!

همین جملات کافی بود تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون معطلی او را تا اطلاع ثانوی از همراهی تیمش منع کند و او را برای توضیح در این مورد احضار کند.

محمود فکری کیست؟

محمود فکری ۲۵ دی ۱۳۴۸ در جویبار یکی از شهر‌های مازندران متولد شد. او دو برادر به نام‌های شاهرخ، شاهپور و یک خواهر دارد و خود فرزند آخر خانواده است.

پدر و مادر محمود فکری دوست نداشتند فرزندشان به سمت فوتبال رود و از او می‌خواستند درسش را بخواند. محمود فکری آن اندازه به فوتبال علاقه داشت که بهترین دانش‌آموز درس ورزش در مدرسه شد و همین امر سبب شد تا نور چشمی آموزگار ورزشش شود و به واسطه‌گری او در مسابقه‌های مدرسه‌ها شرکت می‌کرد.

محمود فکری بازیکن پیشین تیم ملی ایران کیست؟
فکری فوتبالش را در سال ۶۵ از تیم ساحل جویبار شروع کرد و در سال ۱۳۶۹ به تیم باشگاه نساجی مازندران پیوست. پس از این تیم پیراهن استقلال تهران را تن کرد. در سال ۱۳۷۲ و پس از دو سال حضور در استقلال، به‌خاطر گذارندن خدمت سربازی به تیم فجر سپاسی شیراز پیوست و پس از پایان خدمت سربازی، دوباره به استقلال بازگشت. بیش‌تر دوران بازی فکری در استقلال گذشت.

از آن پس محمود فکری ۱۴ فصل پیاپی را در تیم استقلال تهران توپ می‌زند که در این مدت همراه با استقلال ۳ بار قهرمان لیگ ایران (۱۳۷۷، ۱۳۸۰، ۱۳۸۵)، ۳ بار قهرمان جام حذفی ایران (۱۳۷۵، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱) و یک نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (۱۳۷۸) را تجربه می‌کند. محمود فکری که از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ به عنوان کاپیتان اول استقلال در زمین حاضر می‌شد، رکورددار تعداد بازی با پیراهن این باشگاه نیز محسوب می‌شود. وی در سال ۱۳۸۶ و پس از ۱۴ سال بازی در تیم استقلال، از این تیم جدا شد و به شیرین فراز کرمانشاه پیوست و پس از یک فصل، از دنیای بازی در زمین فوتبال خداحافظی کرد. وی همچنین از زمان حضور در تیم استقلال، به طور متناوب به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده و در ۲۰ بازی ملی که انجام داده موفق به زدن یک گل ملی نیز شده است.

محمود فکری رکورددار تعداد بازی با پیراهن استقلال

محمود فکری رکورددار بازی با پیراهن استقلال است. او در ۳۴۵ بازی رسمی برای استقلال به میدان رفته‌است. او همچنین در ۳۲ بازی دوستانه و غیررسمی نیز برای استقلال به میدان رفته که با احتساب این ۳۲ بازی، برای استقلال در ۳۷۷ مسابقه به میدان رفته‌است. فکری در ۱۴۹ بازی بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بسته و از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶، کاپیتان استقلال بوده‌است. او ۱۴۱ مسابقه را به‌عنوان کاپیتان برای استقلال شروع کرده و از این نظر بعد از مهدی رحمتی، در رده دوم تعداد کاپیتانی در تاریخ باشگاه استقلال قرار دارد. وی همچنین رکورددار تعداد بازی در باشگاه استقلال است.

محمود فکری بازیکن پیشین تیم ملی ایران کیست؟

دوران مربیگری

محمود فکری پس از خداحافظی با دنیای بازیکنی فوتبال در سال ۱۳۸۷، در همان سال به عنوان مربی تیم شیرین فراز معرفی شد و فعالیت خود را در این عرصه به صورت رسمی آغاز کرد. فکری از یک فصل سرمربیگری در تیم شیرین فراز برای مدتی به عنوان دستیار مربی در تیم‌های مثل استقلال تهران، مس کرمان و صبای قم، به فعالیت و کسب تجربه پرداخت. پس از کسب تجربه در عرصه دستیاری، محمود فکری مجدداً به عنوان سرمربی فوتبال در مستطیل سبز ظاهر شد و در فاصله چند سال هدایت تیم‌های همچون نساجی مازندران، نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، سرخپوشان، آلومینیوم اراک و خوشه طلایی را بر عهده گرفت. در نهایت در مهرماه ۱۳۹۹ محمود فکری به تیم پیشین خود استقلال تهران بازگشت و این بار به عنوان سرمربی هدایت این تیم را برعهده گرفت. وی همچنین در مراسم برترین‌ها در یکم مرداد ماه ۱۳۹۷ توانست عنوان بهترین مربی فصل سال ۹۶ را از آن خود کند.

فکری در اسفند ۱۳۹۸، به‌عنوان جانشین رضا مهاجری بار دیگر سرمربی نساجی مازندران شد و با کسب ۱۸ امتیاز از ۱۰ بازی توانست با نساجی رتبه نهم را کسب کند. وی در پیش‌فصل لیگ بیستم، قرارداد خود را به‌صورت یک طرفه با نساجی فسخ کرد و به تیم استقلال تهران پیوست. باشگاه نساجی پس از این فسخ از وی شکایت کرد.


بیشتر بخوانید: جانشین عبدالکریم در پرسپولیس کیست؟


در سال ۹۹ رسانه‌ها اخباری مبنی بر گزینش و انتخاب فکری به‌عنوان سرمربی استقلال منتشر شد. پس از انتشار این خبر، فکری در تمرینات نساجی حاضر شد تا حضورش در استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. با این حال در ۱۶ مهر ۱۳۹۹ قرارداد فکری با استقلال رسمی شد. او پس از نیم فصل حضور در استقلال، در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ از سمت خود برکنار شد. او هم‌اکنون سرمربی باشگاه فوتبال مس شهربابک است.

محمود فکری بازیکن پیشین تیم ملی ایران کیست؟

حضور در دربی تهران

محمود فکری به همراه امیرحسین صادقی بیش‌ترین حضور در دربی تهران را در کارنامه خود دارند. آن‌ها در ۱۸ دربی حضور داشتند. فکری با ۱۰ کاپیتانی در دربی پس از علی جباری با ۱۱ کاپیتانی، بیشترین کاپیتانی دربی را در بین بازیکنان دو تیم تجربه کرده‌است. محمود فکری در شش دربی طعم برد را چشیده و از این نظر نیز دارای بهترین عملکرد در بین بازیکنان قرار دارد.

فکری در دربی‌های شماره ۵۶ و ۵۹ برای تیمش گل هم زد. گل او در دربی ۵۵ از فاصله ۳۰ متری وارد دروازه پرسپولیس شد و همین هم لقب آرپی‌جی‌زن را برایش به ارمغان آورد. هواداران استقلال پس از این گل این لقب را روی او گذاشتند. همچنین او پس از حوادث دربی معروف سی و نهم، در دی ۱۳۷۳ با محرومیت شش‌ماهه از حضور در میادین روبه‌رو شد.

محمود فکری بازیکن پیشین تیم ملی ایران کیست؟

جنجال در نشست خبری

محمود فکری شب گذشته و به‌دنبال اظهارنظر جنجالی در مورد هم‌جنس‌گرایی در فوتبال بار دیگر ازسوی فدراسیون و کمیته انضباطی محروم شد. او شب گذشته از مدیران خواست که «حواسشان را جمع کنند و موقع آوردن مربی از همجنس‌گرا‌ها استفاده نکنند!» او شب گذشته مدعی شد که استقلال به دنبال یک مربی همجنس‌گرا است.

وی در پی این اظهارات براساس دستور موقت کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود یعنی تیم مس شهر بابک محروم شد و باید برای ادای توضیح به کمیته انضباطی برود!

این ماجرا، اما در رسانه‌ها نیز بازتاب گسترده‌ای داشت. مثلا روزنامه اصولگرای فرهیختگان، حرف‌های اور را «بی‌فکری» توصیف کرد و نوشت: «اینکه مقصود فکری چه کسی است هم مهم نیست. این افسوس برای ابتذالی است که در فوتبال ما جای خود را باز کرده!»

«فرهیختگان» با تاکید بر اینکه «هدف از این سیاهه این نیست که «محمود فکری»‌ها حرف نزنند.» نوشت: «آن‌ها باید درباره استقلال بحث کنند. ایده بدهند. از شرایط باشگاه تحلیل داشته باشند و برای حل ایرادات، راهکاری پیشنهاد کنند. اما این ادبیات نه تنها به نفع استقلال بلکه به نفع فوتبال نیست. او حتی اگر انتقادی هم دارد می‌تواند در چارچوب احترام به زبان بیاورد. اما مطرح کردن این موضوعات، هم شان و منزلت باشگاه استقلال را پایین می‌آورد و هم خارج از عرف و قواعد اجتماعی و فرهنگی و آموزه‌های اخلاقی است.»

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ ادعای عجیب یک روحانی درباره درگذشت همسر رهبر انقلاب

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

برخورد قضایی با نوید محمدزاده

فیلم/ جلسه رهبران حزب الله با سیدهاشم صفی الدین بمباران شد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ لحظه ورود رهبر انقلاب به نماز جمعه تهران

فیلم/ بهرام سریال داریوش: ۲۷ سال است که با همسرم زندگی می‌کنیم یکبارم دعوا نکردیم

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

جوابیه شرکت گروه مالی صبا تأمین به یک گزارش

فیلم/ خبر ترور سردار قاآنی توسط صدا و سیما تکذیب شد

فیلم/ واکنش دو خانم آمریکایی نسبت به پخش سخنان نتانیاهو

عکس/ جشن تولد زهرا کیانی ووشوکار مطرح ایران

بیمه معلم، حامی قشر شریف فرهنگیان است

فیلم/جدیدترین کلیپ بنیامین با حضور نصرالله رادش پر سر و صدا شد!

عکس/ قهرمانی یک زن سوارکار برای نخستین بار در تاریخ

۹۰ درصد صاحبان خودروی لوکس مالیات ندادند

زندگی سردار اسماعیل قاآنی از جنگ تا سپاه قدس

عکس/ استوری محمد نوری علیه محمود فکری

عکس/ پوستر جالب پرسپولیس برای بازی با چادرملو

عکس‌های زیر خاکی از فرهاد مجیدی شماره ۷ سابق استقلال

فیلم/دیدار و گفتگوی عراقچی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه

عکس/ حکم علیرضا بیرانوند بالاخره اعلام شد

فیلم/ خطر شکسته شدن حریم تخت جمشید

۳ شکایت جدید پرسپولیس از علیرضا بیرانوند

تکذیب خبر احضار نوید محمدزاده

بلاکچین چیست و چه کسی آن را اختراع کرد؟

درخت گردو جان ۵ همدانی را گرفت!

خطر فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور

بازخوانی تاریخ برنامه هسته‌ای ایران؛ تقابل اسرائیلی‌ها با برنامه هسته‌ای ایران پیش از انقلاب تاکنون

دستور پزشکیان برای بررسی وضعیت اینترنت ایران

اعلام قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی+ جدول

اخراج صدها نفر در شرکت کوکاکولا!

عکس/شرایط حضور در مدارس مختلط در ایران اعلام شد

نوید محمدزاده کیست و چرا علیه این بازیگر سینما اعلام جرم شد؟

عکس/ استایل جذاب سحر دولتشاهی روی فرش قرمز

اینفوگرافی/ هزینه سنگین اسرائیل برای دفع حملات موشکی ایران

محمود فکری کیست؟/ بازیکن پیشین تیم ملی ایران که سخنانش جنجالی شد

فیلم/بلایی که حملات صبحگاهی امروز اسرائیل بر سر بیروت آورد!

اینفوگرافی/هزینه سالانه غذای ثروتمندان ۵ برابر فقرا

فیلم/ شوخی چینی‌ها با گنبد آهنین و حمله ایران

ترکیب احتمالی استقلال مقابل هوادار+ عکس

مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی با حقوق ۱۰ برابر ایران!

عملکرد هدفمندی یارانه‌ها در ‌۶ ماهه اول ۱۴۰۳

گزارش بورس امروز شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳

آمار تلخ از طلاق ایرانی‌ها در سال‌های اول ازدواج+ جدول

فیلم/ادعای ارتش اسرائیل درباره ترور موفق سید هاشم صفی الدین

قیمت گوشت قرمز منجمد و گرم وارداتی در بازار

زنان در کدام کشور‌ها حق استفاده از موتورسیکلت ندارند؟

ادعای تازه نیویورک تایمز درباره یحیی سنوار

مصاف دیدنی زنان قایقران در دریاچه آزادی

آیا اقامت دائم برای افغان ها وجود دارد؟

عکس/نمای زیبایی از قله دماوند از دل کویر مرنجاب

زمان بیستمین حراج سکه در مرکز مبادله

فیلم/ توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره کلاهبرداری ۱۰۰ هزار میلیاردی

اینفوگرافی/ پاییز مرگبار مسمومیت با مصرف الکل تقلبی

عکس/ من و تو خبر بازگشتش را منتشر کرد

افزایش ۲ برابری قیمت تریاک

شایعات تازه درباره علیرضا بیرانوند