محتوا پادشاه است و این امر در بازاریابی محتوا بیشتر واقعیت پیدا می کند. بازاریابی محتوا که بین بازاریابی و داستان سرایی پل می زند، برای جذب و نگهداری مشتریان اینترنتی نقشی حیاتی ایفا می کند.
اقتصاد24- بازاریابی محتوا عبارت است از به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که برای جامعه هدف شما مفید و ارزشمند باشد، البته با این قصد که یک رابطه درآمدزا با مشتری برقرار کنید. به اشتراکگذاری اطلاعات ارزشمند به شکل پستهای وبلاگ، فایلهای ویدئویی، مقالات و ... جان بازاریابی محتواست. این گونه اطلاعات زیاد بر فروش کالا تمرکز ندارد بلکه کار اصلیاش ایجاد اعتماد است. به عقیده بسیار از کارشناسان، بازاریابی محتوا همیشه برای فروش کالا مورد استفاده قرار نمیگیرد و اغلب برای ایجاد آگاهی از برند از آن نیز استفاده میشود.
با در نظر گرفتن این موارد، در ادامه مطلب به نکاتی اشاره میشود که کارشناسان برای افزایش تأثیرگذاری بازاریابی محتوای کسب و کار توصیه میکنند.
داستانسرایی کنید
بازاریابی محتوا یعنی داستان سرایی و اغلب از عناصر روایت داستان مانند پلان و شخصیت بهره میبرد تا بتواند مخاطب را جذب کند. هر چه باشد، داستان افراد را به سوی خودش جذب میکند و آنها را پیگیر میکند تا دوباره برگردند و مطالب بیشتری بخوانند.
داستانسرایی همیشه هسته مرکزی استراتژی بازاریابی برای هر برندی است که میخواهد از طریق تولید محتوا بازاریابی کند.
درباره مشتری صحبت کنید
بازاریابی محتوا فقط نباید درباره خودتان باشد. در عوض، باید برای مشتری ساخته و پرداخته شود و اطلاعات مفیدی در اختیار وی بگذارد. اطمینان حاصل کنید که روی نیازها و مشکلات مشتری تمرکز میکنید و بر این که شما چگونه می توانید آنها را حل کنید. همیشه مخاطبان را در ذهن داشته باشید و به این فکر کنید که برای کمک به آن ها چه کاری می توانید انجام بدهید.
حلال مشکلات باشید
مشتریان مشکلاتی دارند که سعی می کنند آن ها را حل کنند و محتوایی که شما تولید میکنید، میتواند به بر طرف کردن این نیاز آنها کمک کند. محتوای خودتان را بر این متمرکز کنید که محصولات شما کدام مشکل یا مشکلات خریدار را حل خواهد کرد. به مشتری نشان بدهید که میتوان مشکلش را حل کرد و شما برای این کار راه حل دارید.
استمرار داشته باشید
یکی دیگر از نکات کلیدی و تأثیرگذار در بازاریابی محتوا این است به صورت مستمر و منظم مطلب منتشر کنید. از هر طریقی که میتوانید پیغام خودتان را به گوش مخاطب برسانید، به صورت مستمر این کار را انجام بدهید تا بتوانند برند شما را به خاطر بسپارند.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.