تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

توزیع مواد مخدر با پهپاد

وزیر اطلاعات گفت: نسبت به شناسایی و دیگر اقدامات قانونی در مبارزه با دانه‌درشت‌های تولید و توزیع مواد مخدر، اقدام می‌کنیم.
13980605000644_Test_PhotoN
اقتصاد24- حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم گردهمایی مدیران، معاونین و دبیران ستاد مبارزه با توزیع مواد مخدر کشور اظهار داشت: به مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای مبارزه نفس‌گیر و آتشی که به جان ملت‌ها افتاده است، خداقوت عرض می‌کنم.

وی گفت: این جلسه موجب می‌شود که مسؤولان کشور هم در جریان مجاهدت‌ها و تلاش‌های شما قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: کار شما مبارزه با مواد مخدر است و در این زمینه از تجربیات خوبی برخوردار هستیم و ضروریات آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم درک می‌کنیم و راه‌ها و روش‌های مبارزه با مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم می‌دانیم و جا ندارد که بنده در این خصوص صحبتی داشته باشم.

وزیر اطلاعات گفت: مسائل مختلفی در این وزارتخانه ذهن ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خودش مخدوش می‌کند و صحبت کردن از تکنیک‌های مبارزه با مواد مخدر حکمت به نزد لقمان بردن است.

وی تأکید کرد: سربازان گمنام حضرت امام زمان(عج)‌ آماده هستند به عنوان بازوی ستاد مبارزه با مواد مخدر همراه و همگام با شما پیش بروند تا دستاوردهای خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: وقتی آتشی دامن جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گیرد همه انسان‌ها مسؤولیت دارند در خاموش کردن آتش و جلوگیری فراگیر شدن آن اقدام کنند، مخصوصا آتشی که جان و خانمان انسان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهدید می‌کند.

وزیر اطلاعات افزود: قطعا بی‌تفاوتی در برابر آتشی که گوشه خرمن افتاده است، موجب می‌شود که این آتش به گندم خودمان هم برسد و دسترنج ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببرد.

وی بیان داشت: ضرورت برخورد با مواد مخدر امری است که ریشه‌های آن در قرآن نیز مطرح شده است.

وزیر اطلاعات افزود: قطعا پیشگیری مقدم بر درمان است و منتظر نباشید که مواد مخدر عده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آلوده و معتاد کند، بعد با علل آن مبارزه کنیم. راه‌های پیشگیری و کشف مواد مخدر به صورت علمی باید مورد توجه قرار گیرد و هرچقدر در این مسیر به صورت علمی پیش برویم، قطعا توفیقات بیشتری خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تاکید کرد: برای روش‌های موثر پیشگیرانه باید کار کرد تا نتیجه آن پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش اعتیاد باشد.

وی گفت: ما باید با اقدامات اطلاعاتی و علمی پیشگیری از افزایش شهدا و جانبازان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

وزیر اطلاعات بیان داشت: وزارت اطلاعات گوشه‌ای از اقداماتش پرداختن به مسئله‌ای همچون مواد مخدر است و مأموریت ذاتی در این خصوص ندارد اما وقتی ما با پایشی که در مبادی ورودی می‌کنیم، در جهت تامین امنیت و مقابله با ناامنی‌ها به مواردی برمی‌خوریم که نمی‌توانیم بگوییم ماموریت ذاتی در این خصوص نداریم و باید تأثیر خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این مجموعه بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: ما در زمینه مبارزه با تروریسم، همان‌طور که وظیفه مبارزه با آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، باید با ریشه‌های تروریسم هم مقابله کنیم که مواد مخدر یکی از ریشه‌ها و خاستگاه‌های تروریسم است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مبارزه ریشه‌ای با تروریسم کنیم باید با مواد مخدر مبارزه جدی‌تری داشته باشیم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسأله وزارت اطلاعات با دیگر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی فرق دارد؛ چراکه ناجا در داخل مرزها فعالیت می‌کند و وزارت اطلاعات کار ناجا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید سبک‌تر کند و در مبدا، ضربه‌هایی به موادفروشان بزند.

وی افزود: وزارت اطلاعات در حوزه مبارزه با مواد مخدر به سراغ دانه‌درشت‌ها رفته است و در کشورهای مختلف اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم و دانه‌درشت‌های مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شناسایی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: ما باید به دنبال علت‌های مصرف مواد مخدر پیش برویم و نباید این علل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کنیم.

وزیر اطلاعات بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر مانند مبارزه با آنفلوآنزای مرغی نیست که مدتی مطرح شود و دستگاه‌های مختلف در این خصوص بلافاصله وارد عمل شوند و اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند، بلکه مسأله مواد مخدر استمرار دارد و نمی‌توان فکر کرد که تا 10 سال دیگر می‌توان موضوع مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قلع و قمع کرد.

وی گفت: موضوع مواد مخدر مانند یک عارضه در زندگی وجود دارد و باید در حوزه اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اقدام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر یک اراده حاکمیتی است و ضرورت دارد که فرهنگ مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مبارزه با مواد مخدر افزایش دهیم و در بین مردم در این حوزه احساس مسؤولیت شود و در صورت مشاهده فروش مواد مخدر به مراکز اطلاعاتی و انتظامی خبر داده شود.

وزیر اطلاعات گفت: ما با تمامی سرویس‌ها و دستگاه‌هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدام می‌کنند هماهنگی و تعامل داریم و یکی از محورهای ما برای مبارزه با مواد مخدر تبادل تجربیات دیگر کشورهایی که همجوار ما هستند و قربانی مواد مخدر نیز شدند، داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: کشورهای تروریست در مبارزه با مواد مخدر، اگر به نفع‌شان باشد، ورود نمی‌کنند و اگر به کشور و منافع‌شان لطمه بزند در این خصوص وارد عمل می‌شوند، ولی کشور ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر از هیچ اقدامی کوتاه نمی‌آید و در این راستا اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد و ما هیچ وقت این بی‌تفاوتی در سلامت بشری و انسان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بی‌توجهی قرار نداده‌ایم و در مبارزه با مواد مخدر اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: تنوع مصرف مواد مخدر هر روز بیشتر می‌شود و در حال حاضر 80 نوع ماده روان‌گردان و مخدر تولید می‌شود و مواد مخدر سنتی به صنعتی گرایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما به وفور آشپزخانه‌ها افزایش می‌یافت که با ضربه‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان البرز و دیگر استان‌ها، ریشه آنها خشکانده شد و تعداد آشپزخانه‌ها خیلی کمتر شد، ولی کشور افغانستان که در همسایگی کشور ماست، نسبت به تولید مواد مخدر صنعتی اقدام می‌کند و طی سالیان اخیر نیز تولید آن بیشتر شده است.

وزیر اطلاعات افزود: در توزیع مواد مخدر قبلا به صورت استفاده از مسیرهای خشکی بود ولی در حال حاضر توزیع مواد مخدر از طریق آبی و هوایی انجام می‌شود و حتی با پهپادها هم مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جابجا می‌کنند.

علوی افزود: با توجه به افزایش تنوع مواد مخدر مقابله متنوع آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم می‌طلبد و در این حوزه نیز ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکردهای خوبی داشته است.

وی گفت: ما اقداماتی انجام داده‌ایم تا در دل مجموعه‌های توزیع مواد مخدر هم ورود کنیم و ضربه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز به سرچشمه‌ها و دانه‌درشت‌های مواد مخدر وارد کنیم.

منبع: فارس
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین فیلترشکن برای اندروید

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین پهپادهای رزمی جهان

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

بهترین تفرجگاه‌های طالقان در فصل بهار

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ وضعیت عجیب خیابان‌های اهواز یک روز پس از بارندگی شدید

مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟ + عکس

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد

سیل نان مردم جنوب کشور را تهدید می کند

واکنش سپاهان به بیانیه پرسپولیس

فیلم/ رودخانه دز طغیان کرد

فیلم/ خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

آخرین خبر از تاکسی‌های برقی تهران

آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

فیلم/ روایت گوینده اخبار هواشناسی درباره درآمد ماهیانه‌اش

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

فیلم/ ازدواج عروس ۸۵ ساله ثروتمند با پسر ۲۵ ساله در ایران

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟

سقوط ۷ دکل فشار قوی برق در مسیر آبادان-ماهشهر

اطلاعیه سپاه درباره بازداشت عوامل یک گروه تروریستی

جزییات تازه از پرونده یسنا

فیلم/ قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان

عکس/ میز غذای خاندوزی و وزرای دولت‌های عربی

فیلم/دریاچه زریبار پس از بارش‌های اخیر

نحوه پیگیری وام ازدواج با کد ملی

اینفوگرافی/آمار حوادث کارگری در سال ۱۴۰۲

مسابقات آفرود در قزوین

معرفی جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب + عکس

طراحی آیفون ۱۶ لو رفت + عکس

فیلمی از وعده انتخاباتی ابراهیم رئیسی که وایرال شد

فیلم/دفاع جانانه سردار رادان لایحه عفاف و حجاب

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

نفس بازغی تولد مادرش را اینگونه تبریک گفت + عکس

فیلم/حقوق خبرنگار جنجالیِ حامی دولت چقدر است؟

امیر تتلو با این شایعه دوباره صدر اخبار شد!

استان تهران تقسیم می‌شود؟

عکس‌های جدید سحر قریشی در خیابان های آمریکا

واکنش جواد نکونام به حضور آتیلا حجازی در استقلال + عکس

عکس/ واکنش عزت‌الله ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب

کاهش قیمت طلای جهانی

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

مزیت معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!

سردار حاجی زاده: وعده صادق نکات پنهان زیادی دارد

گراهام بل چگونه تلفن را اختراع کرد؟

چطور ارز دانشجویی بگیریم

امسال خاموشی نداریم

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر خریدار طلا از صندوق‌ها هستید، بخوانند

کاهش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟