ژاپن و کرهجنوبی با همکاری یکدیگر از ساخت اولین کشتی جهان خبر دادهاند که از سوخت هیدروژن مایع برای جابجایی استفاده میکند.
اقتصاد24- استفاده از سوخت هیدروژن مایع به جای سوختهای فسیلی در کشتیها کمک شایانی به حفظ محیطزیست کرده و آلودگی دریاها و اقیانوسها را کاهش می دهد.
از سوی دیگر کرهایها و ژاپنیها با استفاده از این نوع سوخت دیگر نیازی به واردات انرژی از کشورهای دیگر ندارند و میتوانند از منابع داخلی برای تولید سوخت هیدروژن مایع استفاده کرده و وابستگی خود به خارج را کاهش دهند.
از جمله شرکتهای ژاپنی و کرهای که در این زمینه با یکدیگر همکاری کردهاند، میتوان به کاواساکی، ایواتانی، شل ژاپن و جی پاور اشاره کرد.
کشتی مصرفکننده این سوخت Suiso Frontier نام دارد و طول آن به 116 متر میرسد. مخزن سوخت هیدروژن مایع آن یک مخزن دارای عایق و دو لایه است که می تواند 1250 متر مکعب هیدروژن مایع را در خود جای دهد. دمای این نیتروژن مایع منفی 253 درجه سانتیگراد است.