تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

جهانگیری: آمریکا دروغ می‌گوید، با تحریم بانکی و درآمد‌های نفتی چگونه دارو وارد کنیم؟

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و شخص رئیس جمهور از مسائل و مشکلات و مطالبات متعدد پرستاران سراسر کشور آگاه است، گفت: به عنوان مسئولین کشور باید متناسب با شأن و جایگاهی که پرستاران دارند، به مطالبات آن‌ها توجه کنیم.
جهانگیری: آمریکا دروغ می‌گوید، با تحریم بانکی و درآمد‌های نفتی چگونه دارو وارد کنیم؟
 
اقتصاد24 - اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم بزرگداشت روز پرستار با اشاره به اینکه پرستاران همچون مرحمی بر زخم و درد بیماران هستند تصریح کرد: پرستاران سنگ صبور و گوش شنوای بیماران و رنج دیدگان هستند و همه این تلاشگران زحمتکش از نظر آحاد ملت ایران، مسئولین کشور و مهم‌تر از همه نزد خداوند متعال جایگاه بسیار والایی دارند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: همه آحاد جامعه عملکرد پرستاران را از جنس فداکاری، عبادت و دیگرخواهی می‌دانند و فداکاری و از خودگذشتگی که در مجموعه پرستاران کشور وجود دارد از ویژگی‌های انسان‌های شایسته است.

جهانگیری با یادآوری ایثار و از خودگذشتگی جامعه بهداشت و درمان و به ویژه پرستاران کشور در حوادثی نظیر زلزله و سیل‌های اخیر کشور گفت: آگاه هستیم که بار مسئولیتی که بر دوش پرستاران کشور قرار دارد بیش از وظایف و تکالیف مشخص شده بر اساس استاندارد‌های بین المللی و داخلی است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات مطرح شده از سوی مسئولین جامعه پرستاری خاطرنشان کرد: همه مطالبی که در این مراسم مطرح شد و همچنین دغدغه‌هایی که جامعه پرستاران روز گذشته در دیدار با مقام معظم رهبری مطرح کردند، همه این مطالبات مورد قبول دولت است و تلاش خواهیم کرد این دغدغه‌ها برطرف شود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه برای هر نظام حاکمیتی و هر دولتی مهم است که ذینفعان اصلی هر حوزه مسئولیتی رضایت کامل داشته باشند، اظهار داشت: اگر رسیدگی به بیماران برای ما مهم است باید به کسانی که در بخش درمان فعالیت می‌کنند توجه کنیم، زیرا اگر به هر دلیلی رضایت آن‌ها تأمین نشود، تأمین رضایت آحاد مردم نیز میسر نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ذینفعان هر حوزه مسئولیتی باید از رضایت کافی هم به جهت مادی و هم به جهت معنوی برخوردار باشند که اگر این اتفاق مهم محقق شود، شاهد رضایت تک تک آحاد جامعه خواهیم بود.

جهانگیری ادامه داد: البته این موضوع به بخش بهداشت و درمان محدود نمی‌شود و این نگاه باید در همه بخش‌های خدمات عمومی که دولت ارائه می‌دهد نیز تسری پیدا کند و توجه ویژه‌ای به کسب رضایت ذینفعان و مردم داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تبریک میلاد حضرت زینب (س)، این بانوی بزرگوار را سرمشقی هم در مسئولیت‌های اجتماعی و هم در مسائل انسانی و عاطفی توصیف کرد و افزود: حضرت زینب کبری توانست قدرت و ظرفیت انسانی را در سختی ها، فشار‌ها و مصیبت‌ها به نمایش بگذارد و پیام یک نهضت عدالتخواهی و آزادی طلبی را علاوه بر عصر خود به عصر‌های آینده نیز منتقل کنند.

جهانگیری افزود این افتخار بزرگی برای ملت ایران و جامعه پرستاری است که میلاد این بانوی بزرگوار به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه دولت‌ها با مسائل پیش بینی شده و پیش بینی نشده روبرو هستند تصریح کرد: وقتی دولت بودجه سالانه و برنامه پنج ساله برای کشور تصویب می‌کند یعنی مجموعه‌ای از برنامه‌ها و مسائل را پیش بینی کرده تا در طول مدت برنامه اقداماتی متناسب با این پیش بینی‌ها انجام شود.

جهانگیری ادامه داد: هیچکس فکر نمی‌کرد که زلزله بزرگی در کرمانشاه رخ دهد و کسی تصور نمی‌کرد در پی دوران طولانی خشکسالی، سیل بزرگی در چند استان کشور جاری شود و شاید کسی انتظار نداشت که در کشور‌های اطراف ما نظیر افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و در کل خاورمیانه مسائل متعددی روی دهد که همه این مسائل بر کشور‌های دیگر تأثیر بگذارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدای کار در سال ۹۲ مسائل اصلی کشور را شناسایی و بر آن‌ها تمرکز کرد و اصلی‌ترین مشکلات را تعامل با دنیا، حل مسئله هسته ای، کنترل تورم و توجه به بخش سلامت و درمان تشخیص داد و با تمرکز بر هر یک از این بخش‌ها توانست به سرعت به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

جهانگیری اظهار داشت: وقتی جمهوری اسلامی ایران با شش کشور دنیا توافق جامعی منعقد کرد مطابق قاعده و عرف‌های بین المللی نباید یک کشور از موضع قدرت توافق را بر هم می‌زد که با این اتفاق همه پیش بینی‌ها برهم خورد.

وی افزود: آمریکایی‌ها خودخواهانه از برجام خارج شدند، بر ملت ایران فشار وارد کردند و منابع کشور را تحت تأثیر قرار دادند. مهمترین منبع درآمدی ایران که نفت بود تحت تحریم قرار گرفت و طبیعی است که بودجه کشور نیز از این اتفاق تأثیر پذیرفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد ایران جزو بیست اقتصاد بزرگ دنیاست، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط تحریم در ۹ ماهه سال جاری حجم مبادلات ما با دنیا بیش از ۷۰ میلیارد دلار بوده که این رقم تا پایان سال به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

جهانگیری از جامعه پزشکی و پرستاری کشور که اجازه ندادند تحریم‌ها باعث شود مهمترین نیاز مردم یعنی بهداشت و درمان تحت تاثیر قرار گیرد، قدردانی کرد و افزود: آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که بخش دارو و درمان تحریم نیست. وقتی نفت و درآمد‌های آن تحت تحریم قرار می‌گیرند چگونه می‌توان دارو و تجهیزات درمانی تهیه کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: حتی اگر منابع مالی نیز داشته باشیم با تحریم سیستم بانکی مسیر تهیه و واردات دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود می‌کنند.

جهانگیری اضافه کرد:، اما با وجود همه این مشکلات با تلاش‌های جامعه پزشکی کشور و مدیران بخش بهداشت و درمان، تا این لحظه تنگنای جدی نداشته ایم؛ البته محدودیت‌های کوتاه مدت ایجاد شده که نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام شده است.

معاون اول رئیس جمهور طرح تحول سلامت را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: مهمترین پیام این طرح استقرار عدالت در بخش بهداشت و درمان است تا کسی برای سلامت و درمان خود دغدغه نداشته باشد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری نیز استقرار عدالت بوده است و به همین دلیل پوشش عمومی خدمات بهداشتی و درمانی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در صدر اولویت دولت قرار گرفت و گام‌های خوبی برداشته شد و این طرح با همین جهت گیری ادامه خواهد داد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در بودجه سال ۹۹ کل کشور با وجود تنگنا‌ها و محدودیت ها، بیش از ۱۴ درصد سهم بودجه به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته که تقریباً از سایر بخش‌ها بالاتر است.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به طرح پوشش همگانی بیمه از سوی دولت اظهار داشت: تلاش دولت این است که هیچکس دغدغه بیمه نداشته باشد و در این زمینه تنگنا‌ها و محدودیت‌ها را برطرف خواهیم کرد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در هر جای منطقه حضور یافتند ناامنی و خشونت ایجاد کردند گفت: آمریکایی‌ها سال‌ها در افغانستان و عراق حضور داشتند، اما مردم این کشور‌ها هنوز یک روز خوش ندیدند چرا که آمریکایی‌ها خود عامل ناامنی هستند و نمی‌توانند برای استقرار امنیت و آرامش کمک کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بمباران اخیر عراق از سوی آمریکا و کشته شدن تعدادی از عراقی‌ها افزود: حالا آمریکایی‌ها می‌گویند کسانی که به این بمباران اعتراض کرده‌اند عوامل ایران هستند و رئیس جمهور آمریکا نیز با تهمت و نسبت‌های نادرست ایران را تهدید می‌کند.

جهانگیری تصریح کرد: در نخستین روز‌های سال ۲۰۲۰ اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران و دنیا ملتی صلح طلب‌تر از ملت ایران وجود ندارد و ایرانی‌ها در هیچ نقطه‌ای از دنیا هیچ جنگی علیه ملتی آغاز نکرده اند و همواره به دنبال صلح و آرامش بوده اند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: البته هر متجاوزی که به ایران حمله کرده است با مشت آهنین ملت ایران روبرو شده و امیدوارم سال ۲۰۲۰ سالی سرشار از صلح و امنیت برای همه جهانیان باشد و ملت ایران نیز قطعاً همانند گذشته به استقرار صلح و آرامش در جهان کمک خواهند کرد.

جهانگیری همچنین با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های گسترده زنان و دختران کشور گفت: زنان نیمی از جامعه هستند و در ایفای مسئولیت‌ها همواره خوش درخشیده اند و باید تلاش کنیم تا زنان جامعه ایران به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) پرستاران را عزیزترین عنصر جامعه بهداشت و درمان توصیف کرد و با بیان اینکه پرستاری کار عاشقی است گفت: مصمم هستیم مطالبات پرستاران را به سرعت پرداخت کنیم و با دگرگون کردن نظام پرداخت پرستاران، تا قبل از پایان سال سامانه جدید در سراسر کشور مستقر خواهد شد.

همچنین در این مراسم رئیس سازمان نظام پرستاری ایران و معاون امور پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیان دغدغه ها، مسائل و مشکلات جامعه پرستاری ایران پرداختند.

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از پرستاران نمونه کشور قدردانی شد.
منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه