تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

حاشیه‌های جشن تولد اسحاق جهانگیری

اعتماد نوشت: توپخانه جریان رقیب دولت همچنان با تمام توان علیه کوچک‌ترین اتفاقی در دولت فعالیت می‌کند. تفاوتی هم ندارد که آن اتفاق لوایح مبارزه با پولشویی باشد یا حتی یک جشن تولد.
تولد جهانگیری
اقتصاد24 - جدیدترین سوژه مخالفان دولت برای تخریب، جشن تولد اسحاق جهانگیری است. تولدی که عصر پنجشنبه با حضور تعدادی از اعضای تحریریه مجله صنعت و توسعه در کاخ سعدآباد برگزار شد. این موضوع تمام المان‌های لازم برای تخریب دولت را در خود دارد. جشن تولد، حضور جوانان اصلاح‌طلب و کاخ سعدآباد.

ساعاتی پس از انتشار عکس یادگاری این مراسم که جهانگیری در آن مشغول بریدن کیک بود، موج تخریب‌ها آغاز شد. وب‌سایت مشرق طی گزارشی که در آن به توییت کاربران وابسته به این جریان فکری استناد شده بود، از واکنش منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق خبر داد و در متن گزارش سوالاتی را مطرح کرد.

مشرق نوشت: «سوال اساسی اینجاست که در شرایط فعلی آیا آقای معاون اول در این حد زمان آزاد و ذهنی رها از دغدغه‌های عمومی دارند که به حضور در این جشن تولد می‌رسد؟ آیا مشکلات مردم که باید خواب را هم بر مسؤولان حرام کند، این فرصت را به آقای معاون اول می‌دهد که در چنین برنامه‌ای حاضر باشند و این‌طور احساسات عمومی را برانگیزند؟»

اگر از کامنت‌های سراسر توهین زیر این گزارش بگذریم، نوبت به احمد امیرآبادی‌فراهانی می‌رسد. عضو هیأت رئیسه مجلس با بازنشر تصویر منتشر شده از این جشن تولد در توئیتر خود نوشت: «آقای دکتر جهانگیری واقعاً آن‌قدر فرصت دارید که در کاخ سعدآباد جشن تولد می‌گیرید؟! ای کاش در این وانفسای مشکلات اقتصادی مردم ما مسؤولان اگر مرهم نیستیم، نمک به زخم ملت نپاشیم. امیدوارم تکذیب کنید.»

فشار رسانه‌ای مخالفان دولت به این جشن تولد ساده که شاید تنها مورد لاکچری آن کیکش بود به حدی شد که پاسخ سجاد سالک سردبیر صنعت و توسعه را به همراه داشت. سالک در پاسخ به موضوعات مطرح شده درباره این جشن تولد نوشت: «وقتی به ساده‌ترین اتفاقات زندگی هم سیاسی نگاه می‌شود چاره‌ای نیست جز آنکه توضیحی کوتاه نوشت. موضوع خیلی ساده‌تر از آن است که نیاز به توضیح مفصل داشته باشد. اسحاق جهانگیری قبل از آنکه به معاون‌اولی رئیس‌جمهوری برسد مجله‌ای داشت به نام «صنعت و توسعه.» در سال‌های ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، ایشان هر روز در دفتر مجله حضور داشت و طبیعتاً میان بچه‌های تحریریه و ایشان صمیمیتی شکل گرفت. سال ۹۲ که ایشان به عنوان معاون اول انتخاب شد به علت مشغله دیگر امکان حضور در دفتر مجله را پیدا نکرد اما همان موقع قراری گذاشتیم که لااقل سالی یک‌بار دیداری میان بچه‌های تحریریه و ایشان برگزار شود که مسائل کاری مجله را با ایشان مرور کنیم. از طرف ما پیشنهاد شد دیدار سالانه در روز تولد ایشان برگزار شود تا همان فضای صمیمانه قبلی تداعی شود.

در عین حال، اسحاق جهانگیری آن‌قدر تقوا دارد که چنین جلسه‌ای را نه در یک روز کاری، بلکه در عصر روز پنجشنبه برگزار کند. یعنی خارج از ساعت اداری و زمانی که همه ادارات رسماً تعطیل هستند را برای طرح مسائل کاری با همکاران قدیمی‌اش اختصاص می‌دهد. پذیرایی هم فقط یک استکان چای و همان کیکی بود که در تصویر مشخص است.

همچنین نوشته‌اند جشن تولد جهانگیری در کاخ سعدآباد برگزار شد. بعید نیست مخاطب فکر کند ضیافت باشکوهی برقرار و سالنی کرایه شده و چه تجملاتی! خیر. حقیقت این است از سال‌ها پیش نهاد ریاست‌جمهوری دفتری در کاخ سعدآباد داشته که برخی ملاقات‌ها و دیدارهای غیررسمی به‌خصوص روزهای پنجشنبه آنجا برگزار می‌شود. پس این نشست در دفتر کار معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد که در مجموعه سعدآباد قرار دارد. البته طبیعی است وقتی قرار باشد حمله ناجوانمردانه‌ای صورت بگیرد این توضیحات دردی دوا نمی‌کند. این توضیحات را نوشتم برای کسانی که طالب حقیقت هستند وگرنه در حالت عادی چرا باید درباره یک جلسه کاری با چاشنی تبریک تولد، توضیحی نوشت؟ ما فارغ از هر مسؤولیتی که داریم انسان هستیم و طبیعی است در گذران زندگی میان‌مان روابط انسانی حاکم است و در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها کنار همیم. در کشاکش رقابت‌های سیاسی فقط کافی است منصف باشیم. همین.»

این نخستین‌بار نیست که جریان مخالف دولت با بزرگنمایی یک اتفاق ساده سعی در تخریب دولت دارد. گویی مخالفان دولت نمی‌دانند که کشور در چه شرایطی قرار دارد و از این تخریب‌ها فقط دولت ضربه نمی‌بیند بلکه ساختار سیاسی کشور مورد هجمه قرار می‌گیرد. پیش از این در اوایل آغاز به کار روحانی در دولت یازدهم شایعه‌ای تحت عنوان مهمانی اشرافی همسر رئیس‌جمهور به سرعت در کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های مخالف دولت دست به دست شد.

این هجمه‌ها آن‌قدر زیاد بود که یکی از حاضران در این مراسم مجبور به روشنگری درباره آن شد. این شاهد عینی طی یادداشتی برای خبر آنلاین از ساده بودن این مهمانی خبر داد و نوشته بود: «مانند همه مراسم رسمی کشور، قرائت آیاتی از قرآن، آغازگر برنامه بود و به دنبال آن سرود جمهوری اسلامی نواخته شد. سپس همسر رئیس‌جمهور با ظاهری ساده و مناسب و رفتاری متین و مسلط، متنی را در تکریم مقام فاطمه زهرا (س) و نقش زنان در خانواده و جامعه، قرائت کرد که زنان خارجی حاضر در مجلس با استفاده از سیستم ترجمه همزمان در جریان محتوای آن قرار گرفتند.» هر زمان که دولت مستقر از نظر سیاسی با تندروها در تضاد بود این حاشیه‌ها در سپهر سیاسی ایران ایجاد شد. تندروها با اشرافی معرفی کردن جریان سیاسی مقابل خود تلاش دارند خود را دلسوز طبقات ضعیف کشور نشان دهند و این در حالی است که عملکرد هشت ساله دولت مورد حمایت‌شان کاملاً خلاف شعارهای‌شان را اثبات می‌کند. مشت نمونه خروار است و برای نشان دادن این مشت می‌توان به آخرین سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل اشاره کرد. بنا بر گزارش وب‌سایت مشرق که از رسانه‌های مخالف دولت حسن روحانی است، احمدی‌نژاد در این سفر ۱۶۰ نفر از دوستان و آشنایان خود را به عنوان هیأت همراه به امریکا برد.

در ادامه گزارش مشرق آمده است: «این ماجرا واکنش نمایندگان مجلس را نیز به دنبال داشت. نمایندگان معتقد بودند با وجود بحران ارزی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، درخواست ۱۶۰ ویزا از امریکا و به همراه بردن ۱۲۰ نفر از خانواده پرسنل ریاست‌جمهوری کار درستی نیست، پرونده این سفر به کمیسیون اصل ۹۰ هم کشیده شد. سه تن از نمایندگان در نطق‌های خود از حضور خانواده و همسران برخی نزدیکان رئیس‌جمهور در این سفر پرده برداشتند.»

این اتفاق در حالی افتاده است که تنها جرم اسحاق جهانگیری تولدش است.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ شعر خوانی امیر تتلو در مدح امام علی برای تخفیف مجازات!

چرا طلافروشی‌های مشهد پلمپ شد؟

با بورس چه می توان کرد؟

عقب‌نشینی سیاسی در بازار طلا

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت آجیل و خشکبار امروز + جدول

قیمت فولکس واگن در بازار ایران + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

دورخیز بیمارستان‌های خصوصی برای زایمان مادران در ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ / هزینه‌های یک زایمان رند و لاکچری چقدر آب می‌خورد؟!

وضعیت هواشناسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

همه آنچه باید درباره سریال حشاشین بدانیم

پیش بینی بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس/ بانوی هوادار پرسپولیسی قبل شیمی درمانی در استادیوم

عکس جدید سحر قریشی در دبی

عکس/ازدواج عروس ۲۲ ساله با داماد ۹۲

بهترین تفرجگاه‌های قزوین در فصل بهار

عکس/ خواهر زیبای حامد آهنگی

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/استوری خاصِ رسول خادم

فیلم/روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت

حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو اعلام شد / رقم را ببینید

پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد

حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی

عکس/استوری جالب زیدان که حال و هوای ایران را دارد

بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت

عکس/پک پذیرایی جلسه دفاع مناطق محروم

شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

مهناز افشار مرغ پخته داخل قابلمه را خنداند!

هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام

این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است

آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی

رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی

عکس/تیپ خاص دختر مو قرمز سینمای ایران

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳