پاسخ محمدزاده به انتقادها، اشارهای بود به رواج این کار در دنیا و حضور سلبریتیهای ورزش و سینما در عرصه تبلیغات، همراه این پرسش که چرا به آن موارد واکنش منفی نشان نمیدهید، اما به من...؟ پاسخ روشن است. آن سلبریتیها، هر چه هم در اینجا محبوب باشند، بیگانهاند، متعلق به سرزمینی دیگر، و تعصب جمعی در موردشان وجود ندارد.
فارغ از این مقایسه، خوب میدانید که مقاومت در برابر پیشنهادهای میلیاردی آسان نیست، هر چه هم که شخص، بینیاز باشد. البته کسانی که در برابر چنین پیشنهادهایی مقاومت میکنند، خلوص هنرشان را بیشتر حفظ میکنند و شایسته تحسیناند، اما کسانی که این پیشنهادها را میپذیرند گرچه اندکی از آن خلوص را از دست میدهند ولی سزاوار چنین ملامتهای سفت و سختی هم نیستند.
با این حال، به عنوان تحسینکننده هنر بازیگری نوید محمدزاده، بدون ملامت او بابت حضورش در عرصه تبلیغات، میخواهم او را به خاطر نظارت نکردن و حساسیت نشان ندادن به کیفیت بصری و هنری این تبلیغات سرزنش کنم. اطمینان دارم که اگر این تبلیغ کیفیت خوبی میداشت میزان و شدت واکنشهای منفی این قدر نبود.
کسانی چون او که محبوبیت دارند (و به همین اندازه مورد نفرت و حسادت قرار میگیرند) بیش از دیگران باید درباره تصمیمهایشان حساسیت داشته باشند. اگر مدیر برنامه دارند، مدیر برنامههایشان باید در این زمینهها هم به آنها مشورت بدهند و فقط کارچاقکن و پورسانتبگیر نباشند. در قرارداد تبلیغاتیشان شرط نظارت بر کیفیت تبلیغ را بگنجانند و چه بهتر که مشاور هنری هم داشته باشند تا در این زمینهها کمکشان کنند. حتی توصیه میکنم چنین کسانی مشاور لباس هم داشته باشند (یادتان هست که چند سال پیش لباسهای اجقوجق نوید در داخل و خارج چه واکنشهای بدی برانگیخت؟).
بد یا خوب، درست یا نادرست، افکار عمومی پیچیده و مبهم سرزمین ما، برخی معیارهای آشنا و مشخص هم دارد که برای زندگی اجتماعی و محبوب بودن و زیر ذرهبین بودن باید به آنها هم توجه کرد؛ حتی اگر آن معیارها را قبول نداشته باشیم. نوید محمدزاده بازیگر خوبی است که باید حواسش به حواشی هم باشد، و ضمنا بد نیست به کلاس زبان خارجی هم برود. این هم از ملزومات بازیگر خوبیست که حضورهای جهانی نیز دارد.
منبع: آخرین خبر
و من الله توفیق