آیا جابجایی سالانه 500 هزار تن کالا و 50 هزار تن محصولات گلخانه ای صادراتی و امکان ارائه خدمات کترینگ و بانکرینگ به بخش قابل توجهی از 900 پرواز صورت گرفته از آسمان منطقه و کاهش هزینه های حمل بار و ایجاد جذابیت برای توسعه صنایع با ارزش افزوده بالا توجیه اقتصادی ندارد؟
روزانه 900 پرواز از آسمان منطقه آزاد ارس تردد دارد و اگر ما سوخت هواپیما را تنها 50 سنت ارزان ارائه کنیم استقبال خوبی شده و شرکتهای هواپیمایی، فرودگاه ارس را برای سوختگیری انتخاب میکنند
با بهرهبرداری کامل از گلخانهها در ارس که در حال احداث هستند 200 الی 300 هزار تن محصولات کشاورزی صادراتی خواهیم داشت که با این وجود آیا امکان انتقال این حجم بار از ارس به تبریز و بارگیری چندین باره تا مقصد امکانپذیر است؟
فرودگاه ارس با پیشبینی 200 میلیارد تومانی توسط سرمایهگذار بخش خصوصی احداث میشود و قطعا اگر این طرح صرفه اقتصادی نداشت کسی برای احداث پیشقدم نمیشد