تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
در گفتگوی آلبرت بغزیان با اقتصاد ۲۴ مطرح شد؛

شرایط بورس مشکوک است/ شاخص بورس قابلیت بالا رفتن تا دو برابر عدد فعلی را دارد/ چرا برای افزایش قیمت مسکن و خودرو نگران نیستند؟

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: هنوز افزایش سرمایه ها، مجامع و ... در راه است که این تغییرات همه باعث رشد بازار سرمایه در آینده نزدیک خواهد شد. شکی نیست که شاخص بورس قابلیت پیشروی تا دو برابر عدد فعلی را دارد و توصیه بر این است که مردم حتی اگر اصل سرمایه‌شان کاهش یافته است با صبوری به سود خواهند رسید.

بورس

اقتصاد۲۴ - شاخص بورس روز گذشته باز هم روی کانال یک میلیون و 500 هزار رفت، موضوعی که برخی کارشناسان معتقدند ناشی از ترس سهامداران است و این مسئله سبب می شود تا با هر تقاضایی کفه عرضه سنگین تر باشد.

شاخص بورس بعد از رشد شتابان خود در سال گذشته و نیمه اول سال جدید روند ریزشی به خود گرفت. هر چند عده ای از کارشناسان معتقدند این اصلاح جزئی از ذات بازار است اما برخی معتقدند در ریزش اخیر شاخص تعمد و دخالتی در کار بوده است، موضوعی که هر چند به قطعیت نمی توان در خصوص آن نظر داد.

با این همه اما سهامداران خرد همچنان نگران این هستند که بازار دیگر نتواند به روزهای اوج خود بازگردد هر چند اکثر قریب به اتفاق کارشناسان معتقدند حتی اگر ریزش اخیر دستوری باشد باز هم روند بازار بورس محکوم به صعود است.

اما سوال اینجاست که چه کسانی در بازار اعمال نفوذ می کنند؟ آیا حقوقی های بزرگ مسئول افت شاخص هستند و یا همچنان تقصیر بر گردن هیجان سهامداران تازه وارد است؟

چرا برای بالا رفتن مسکن و خودرو نگران نیستند؟

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با اقتصاد۲۴ می گوید: جای تعجب است که افزایش قیمت خودرو با این توجیه که تولید کم شده است را غیرعادی نمی دانیم و یا قیمت مسکن لحظه ای بالا می رود اما چرا روی بازار سرمایه این همه حساسیت وجود دارد، چه آن زمان که رشد بالا داشت و چه اکنون که روند ریزشی دارد.

وی با بیان اینکه برخورد دوگانه با بازارها جای تامل دارد، می افزاید: باید پرسید بازار سرمایه و بورس جای نگرانی دارد و یا خودرو و مسکنی که تبدیل به رویا برای خریداران شده است.

بغزیان خطرنشان می کند: البته اصلاح و حتی ریزش موقت ماهیت هر بازاری است و با رصد کردن شاخص طی این چند سال ریزش ها و یا اصلاح های بازار تا 15 و 20 درصد طبیعی و جزو ماهیت بازار به حساب می‌آید. به هر حال عده ای خرید می کنند که بفروشند و به اصطلاح سیو سود کنند اما شرایط فعلی بازار شک برانگیز است.

معاملات مشکوک در بازار

بغزیان تصریح می کند: چنین صف های فروشی که به خاطر فقط یک ریال در بالا با سقف پایینی اختلاف دارد، مشکوک است.

وی می افزاید: باید از ناظران بورس این سوال پرسیده شود که چرا این مسئله دیده نمی شود. عده ای راحت نشسته اند و می‌‎گویند این یک امر عادی است در حالی که اصلاً عادی نیست.


بیشتر بخوانید: راهکار کاهش فوبیای مردم از ریزش سهام‌ها در بورس/ مولفه‌های ماندگاری در بازار سرمایه چیست؟


این کارشناس اقتصادی می گوید: صبح می بینیم شاخص 1.5 درصد منفی است، آخرین قیمت 5 درصد منفی است به یک باره معامله ای می شود و قیمت پایانی یک درصد تغییر می کند؛ این نشان می دهد در حدی که قرار بوده است در منفی 5 درصد خریداری شده و در بازار دخالت صورت گرفته است. اگر پیگیری شود که چه کدهایی صف فروش درست می کنند تا سهام خرد را جمع کند شاید موضوع بیشتر مشخص شود.

تبانی حقوقی ها برای ریزش بازار

بغزیان تصریح می کند: اینکه گفته می شود تازه واردان و حقیقی ها باعث ریزش بازار شده اند آدرس غلط دادن است. تازه واردان با این حجم وارد نمی شوند و این معاملات در برخی موارد غیر عادی است.

وی می افزاید: این مسئله قابلیت پیگیری دارد. همان طور که قیمت مسکن با یک معامله صوری در یک محله بالا یا پایین نمی‌رود در بورس نیز با استفاده فرمول حجم مبنا و راهکارهایی که بلد هستند در بازار دخالت می‌کنند. صف درست می کنند و به خودشان می فروشند و بعد 5 درصد ارزان تر از سایرین نیز می خرند. این خریدها به امید بالا رفتن قیمت انجام می شود بنابراین قیمت ها بالا خواهد رفت.

این استاد دانشگاه ادامه می دهد: اگر می خواهیم دلسوزانه برخورد کنیم و اعتماد به نهادهای مالی و دولت کاهش پیدا نکند و آن را حامی خریدار و فروشنده بدانیم باید با این تخلفات برخورد شود.

بغزیان می گوید: همواره گفته می شود مقصر سهامداران تازه وارد هستند در حالی که باید پرسید چرا فروش صندوق پالایشی آنقدر ادامه دار است یا چرا زمانی که پالایشی ها قرار بر عرضه داشتند ریزش شروع شد و یا چرا زمانی که صحبت از گشایش اقتصادی شد ریزش ها در بازار شکل گرفت؟ آیا کسی راضی نیست که عرضه عمومی شود یا به دنبال خصوصی سازی و عرضه بلوکی بوده اند؟ این پازل را وقتی کنار هم بگذاریم به تبانی چند حقوقی بزرگ و افراد حقیقی با نفوذی می رسیم که ریزش بازار را سبب شدند تا دوباره طی یک ماه آینده روند رو به رشد آغاز شود و سود ببرند.

شاخص دو برابر رشد می کند؟

بغزیان می گوید: اگر دولت خود را کمی پیگیر مسئله نشان دهد صف های فروش به صف خرید تبدیل می شود تا رد ماجرا گم شود. دولت نیازی نیست حمایت مستقیم مانند تزریق منابع انجام دهد بلکه باید اعلام کند که این یک مسئله غیر عادی است که مردم نباید برای فروش عجله کنند.

وی یادآور می شود: باید در نظر داشت که هنوز افزایش سرمایه ها، مجامع و ... در راه است که این تغییرات همه باعث رشد بازار در آینده نزدیک خواهد شد. شکی نیست که شاخص بورس قابلیت پیشروی تا دو برابر عدد فعلی را دارد و توصیه بر این است که مردم حتی اگر اصل سرمایه شان کاهش یافته است با صبوری به سود خواهند رسید.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
فدایی
2
39
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام، استاد خسته نباشید با تحلیل ت کاملا موافقم روزانه در حال دیدن این دست خرید و فروش سهام هستم وبه عینه میبینم که باند متحد حقوقی و حقیقی مشغول چه کاری ند.
وناظر بورس تماشاچی
Sjm
من تابحال هرتحلیلی دیدم درنهایت تحلیلگران دنبال منافع خودشان بودندکه میگفتندبفروشیدیانگه داریدامیدوارم این استادعزیزصداقت داشته باشد
احمد.
کسانی که با رانت‌خواری و معاملات مشکوک، سرمایه ناچیز مردم بیچاره را از دستشان در می آورند، سرنوشت بدی در دنیا و آخرت در انتظارشان است.
ناشناس
تمام بورس دسته دولته و ریزش دستوری هم فقط بخاطر از بین بردن نقدینگی و مهار تورمه از طرف دولت اما بشدت اشتباه بود چون دانه درشتا و رانتیها که دلار و مسکن وخودرو رو بالا می‌برند اول ریزش خالی کردند وموجب گرانی خانه و دلار و خودرو شدند وبرایشان دو سر سود بود اما مردم خرد که با تشویق دولت وارد شدند بشدت آسیب دیدن
این بازار مشکوک که چه عرض کنم خیلی خیلی عیان است که تعمدی در کار است.و هیچ کس جلوی این افراد را نمی‌گیرد واین افراد خیلی راحت سرمایه مردم را به تاراج میبرند و هیچ کس پاسخگو نیست.یا خوابیدن یا بطور مثال دنا پلاس اتوماتیک میگیرند صدایشان در نمی اید
محمود
ورود به بورس در حال حاضر اشتباه بزرگی است که دولت از این طریق دارد جیب مردم را خالی میکند.فقط سکه پشتوانه محکم و ماندگار است.ولا غیر.اینترنت قطع کنن چطوری میخوای پولت پس بگیری ؟؟؟؟
ناشناس
دمت گرم خیلی مردی
معلوم سرسفره پدرومادر نشستی
همیشه سالم و موفق باشی. ایول
زاگرس انارانی
6
64
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
مطمئنا باز پای یه عده دلال رانت خوار که به منابع قدرت وصلند در میان ای وباتوجه به نبود دولتی توانمند این فساد ودزدی علنی را در بورس راه انداخته اند ،این بورسی که ما میبینیم شبیه هیچ بورسی در سراسر دنیا نیست این بورس فقط مختص به یه عده رانت خوار است که مردم راسرکیسه میکنند،اونهم جلو چشم دولت ناتوان وشل وارفته
رضا
احسنت خدامونه این کارشناس صداقت داشته باشه علی برکت الاه
ناشناس
در جواب آقای احمد . این دسته از مردم فقط پول مهمه براشون والا قیامتی براشون در کار نیست ، یاد نگرفتن که قیامتی هم هست یا نه . فقط به پول و ثروت فکر می کنن همین .
Maryنام
7
56
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
چ عجب یکی حقیقت وگفت واقعا خودرو ومسکن همیطور میرن بالا هیشکی هیچی نمیگه اما برا بورس همه کارشناس شدن امیدوارم پول از اونجا خروج بزنه قیمت مسکن بیادپایین بورس بره تاجایی ک حقشه
علی
بله استاد کاملا تحلیل درستی بیان کردید و البته همینها نوسانگیری روزانه هم میکنند یعنی وقتی 5 منفی هست میخرند اگر رفت بالا سریع میفروشند که سهم رشد نکنه و حقیقی تازه وارد بترسه و تو منفی بفروشه...
در کل سهام رو تو کف میخرند تا جایی که دیگه سهم برای خرید گیر نمیاد و صعود شارپی...
یادآوری میکنم روزهایی که یکماه هرروزه تو صف خرید شپنا و شتران و خودرو بودیم دریغ از موفق شدن به خرید... و فقط به صعود شارپی نگاه میکردیم
واقعا نفروشید تو کف اون روزا بازم نزدیکه
کریم
دوست بزرگوار ، افرایش بی حساب و کتاب بورس به تبع آن افزایش افسارگسیخته کالا و هزینه های جاری مردم را در پی دارد ، شما انتظار نداشته باشید بورس دائم صعودی باشه ولی قیمت اجناس ثابت بمونه متاسفانه خود بورس به قیمت کالا و اجناس خط میده و هر چیزی بایست طبق اصول و حساب و کتاب باشد وگرنه چه منطقی هست و چه سودی دارد بخواهیم از این دست بدهیم و از آن دست بگیریم
ناشناس
بشین تا بره.....
محمد
سلام تنها راه ایجاد یک هشتک قوی وپشتوانه دار از نظر تعداده که به جناب رییسی که خدا قوتش بده برسونیم و پای سازمان بازرسی کشور را به بورس باز کرد وجلوی این ... را که همه جا ردش هست را بگیرند نامه تمام
ناشناس
13
59
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
واقعا همین طور است که میفرمایید
ناشناس
ممنون استاد عزیز
امیر
اقا کریم نظر ندی سنگین تری
M
چهارشنبه اعلام شد که معاملات الگوریتمی ممنوع میشود .. حالا این معاملات الگوریتمی که یه روش پیچیده به وسیله ربات مخصوص برنامه ریزی میکنن که صفهای فروش وخرید الکی برای ترساندن سهامداران حز وکوچک بورس انجام میشه .. که دوستان برای درک معاملات الگریتمی با سرچ درگوگل به این روش بسیار کثیف و دزدی اشکار از مردم اشنا میشن .. با دونستن معاملات الگوریتمی به این پی می برید که تمام این ریزشهای اخیر مقصرش همین روش خرید وفروش بود .. وتا زمانی که ممنوع نشود همین اش وهمین کاسست .. بلزم سوال اینجاست چرا ناظرین بازار بعداز این مدت وبا این روش کاملا غیر قانونی مقابله نکردن خودش جای سوال داره .. با ممنوع شدن این روش معامله به امید خدا تمامی بازار سرمایه به روال عادی خودش برمیگرده ..
ناشناس
اگر دولت پای دلال جاعت را از هر بازاری قطع کند همه چیز گل وبلبل میشود
ناشناس
3
6
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ممنون استاد عزیز الان این سهام خگستر و خپارس از اوایل مرداد یکسره منفی و صف فروش یعنی وقتی شاخص کل منفیه اینا منفین وقتی شاخص مثبته اینا باز منفین همشم قفل در صف فروش هر روز منفی خوردن این نمادا واقعا مشکوکن
T
شما یکم در باره الگوریتم بخون! میفهمی واسه تعمیق بازار هست و یک ابزار واسه افزایش نقد شوندگی سهامه
منبع موثق
6
7
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
باید بورس تا ۸۰۰ هزار ریزش کنه چون دولتی وجود نداره ک بخواد از بورس دفاع کنه
دولتی ها هم ی تعداد آدم عادی هستن .
ای خانه از پای بست خراب است
شما ی مورد درست تو کشور نام ببر ک دولت حمایت کرده و الان حرف اول و میزنه
رضا
10
8
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
در ایران هر چی قیمتش بده بالا دیگه پایین نمیاد نمیدونم چرا بورس از این قضیه مستثنا است سرمایه من که به باد رفت شما مواضبباشید قول این چرندیات رو نخورید البته میدونم نظر منو ثبت نمیکنن
ح
2
18
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
تحلیل جناب بغوزیان بنظر جزو بهترین تحلیلها طی چند هفته اخیر و صادقترین تحلیلهاست .
مطمنا تعمدی در کار است چرا که در زمان رشد بورس عده ای فاز منفی میدادند که بورس حباب دارد و حال نیز همان فازهای منفی مبنی بر اینکه بورس باز هم ریزش میکند. آیا این نحوه جهت گیری علیه بورس معنا دار نیست؟و چرا در این گیر و دار خودرو در حال تاخت تا هست. بنظر یکی از عاملان ریزش بورس خودرو سازان و زیر مجموعه آنها و دلالان خودرو می باشد.
ناشناس
6
8
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم‌ چنتا مثل‌ البرت‌ داشتیم‌ بازار جون‌ میگرفت
ناشناس
2
10
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
تنها کارشناسی که اگاهی کامل دارند از وضع بازار بورس.. ممنون از راهنمایی واگاهی رساندنتان..
مرادی
3
9
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ما سهامدار خرد هستیم پس انداز یک سال خودم و همسرم ۳۵ میلیون بود آوردم تو بورس شده ۲۵ میلیون تو رو خدا بفکر ما باشید
دوست
4
12
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
درودبرشرفت ،حرف حق
صبوری کلیداصلی
ناشناس
2
8
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دروغ بزرگ
ناشناس
6
2
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دم ارامنه گرم، صداقت تو ذاتشونه.
صالح
2
8
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خدا پدرت را بیامرزد یک نفر پیدا شد حرف راست بگوید نه دولت ونه نهادهای ناضر نمیخواهند رسیدگی‌ کنند واین هم بر میگرد به سیاست بازی که قربانی مردم هستند میخواهند مردم را ناراضی و عصبانی کنند هدف چیست؟ وعلت عدم رسیدگی نهادهای ناضر وبی تفا وتی آنها حقوقهای بزرگ و کوچک بیش ا ز یک ماهه که جولال میدهند
ناشناس
1
10
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
بورس رشد می کنه این پرواضحه ولی باید صبر داشت
ناشناس
1
9
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
عالی بود استاد . کاش حداقل ۱۰۰ نفر تو کشورمون مثل شما داشتیم همه چی عالی میشد .بخدا من بیماری خاص دارم تمام دار و ندارمو گذاشتم اینجا، که خیلی هم نیست والان ۶۰ درصد ضرر کردم .نمیدونم که این پول فقیر و بیچاره ها و بیمارها چطوری از گلوشان میره پایین . تازه اسم خودمونم گذاشتیم مسلمان ، حلال و حرام میدونیم .اگه کافر بودیم چیکار میکردیم .خدا به هممون رحم کنه .
نیما
1
10
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خدایی یه نفر قسمتی از درد دلهای مردم رو گفت.
ناشناس
1
7
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
باعث بانیش به زمین گرم بشینه پول ما زحمت کشیده بود الان ۷۰میلیونش رفته خدا حقمونا بگیره
ناشناس
1
8
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
واقعا حق تازه وارد ها این نبود
بی نام
2
5
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دلالان دلار ومسکن وافراد مغرض کارشناسان بی سواد وحقوقیهای بی انصاف همیشه دنبال تضعیف بورس هستند تا به اهداف خود برسند مردم با این گرونی و تورم مطمن باشید بورس را خودش رو پیدا خواهد کرد بعضی ها انتخابات امریکا رو پبش می کشند وفکر می کند بردن بایدن می تونه ایران وامریکا را بهم نزدیک کنه درحالی که این یک فکر خام وباطلی است چون اگه امریکا اگه بخواهد مطمن باشید اسرائیل و کشورهای عربی ودشمنان سر سخت ایران نخواهند گذاشت وفرقی نخواهد کرد ترامپ یا بایدن پیروز بشند چون سیاست هر کشوری رو دیگران تایین مکنند واینو مطمن باشید امریکا با سرمایه گزاری وتلاشهایی که برای منزوی کردن ایران انجام داده به این راحتی از دست نخواهد داد ودشمنی ایران و امریکا ابدی است وبیخود به بایدن دل خوش نکند
ناشناس
2
5
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
بالاخره یک کارشناس درست و حسابی با حرف منطقی دیده شد دمت گرم مردی
ناشناس
با سلام همانطور که کارشناس عزیز فرمودن باید صبور باشیم تا به حقمون برسیم وسهم رو مفت به این گردن کلفت ها نفروشیم . به امید سود برای همه عزیزان ، موفق باشید
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
عالی بود استاد گرامی
محمدی از اهواز
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
چرا باید در همه ارکان اقتصادی قوانین محکم وجود نداشته باشد که یه مشت ... نتوانند با دلال بازی مال اندوزی کنند.
بیژن
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
اولین تحلیل درستی تو این یک ما دیدم ،دست شما درد نکنه استاد ، واقعیت قضیه یک عده حقوقی دولتی دارند بنفع ترامپ بازی میکنند تا سهامداران قدیم و جدید رو از بازار سرمایه بترسانند تقریبا موفق شدن ،البته حقوقی دولتی و حقیقی با سرمایه بالا رانتی هم بارشان را بستن تمام گناه را انداختن سر تازه واردان بورس .کاشک بازرسی می توانست ورود بکنه تا کل بازار را از دست این انارشیستهای اقتصادی نجات بدن
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
این اتفاقاتی که توبورس افتاده کاملا مشخصه که حالت عادی نداره. بااین حجم نقدینگی که وارد بورس شده بود وهنوز هم هست منتهامخفی ایست شاخص دومیلیون عددپایینی براش هست.تازه واردان مگر چقدر نقدینگی داشتند که بتوننداین صف فروش راتشکیل بدهند مشخصا افراد قابل توجهی پشت قضیه هستن، همانطور که شاخص بالا بردن حالا به زور پایین اوردن. طرح رشدواصلاح بورس مربوط به یکی دوماهه نیست بلکه پارسال نقشه اش روکشیدن. به همین منوال نمیمونه...
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
احسنت به این فرد که حقیقت را گفت.
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
بسیار عالی
ناشناس
1
2
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام ...نظرات ایشون بسیار به جا بود و درست بنده هم موافقم .و ممنونم از اینکه واقعیت رو گفتن ..
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
مرسی استاد خوب گفتی
t
1
2
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
هرکی تو بورس سرمایه گذاری کرده دوست داره بورس رشد کنه و بقیه ضرر کنن ، دوستان مسکن و خودرو هم فقط برای دلال سود داره، چون سازنده مسکن و خودرو به این قیمتهایی که میبینید نمی فروشند،
ناشناس
1
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه اونی که باعث بدبختی مردم شده
ناشناس
والله به خدا راضی به ضرر کسی نیستیم . خودمون هم سرمایه گذاشتیم .نمی گم‌ برای من زیاده ۵ و نیم اونم با وام های خانگی به اسمم در اومده توی بورس گذاشتم .ولی بیشتر دلم برای کسانی که ۱۰تومن تا ۱۰۰ تومن گذاشتن می سوزه . اونا چه گناهی کردن که یک عده دلال وارد بورس می شن و اموال مردم و غارت می کنن ؟ خدا رو قسم می دم به حق آبروی امام حسین علیه السلام اون دلالان و کسانی که باعث افت بورس شدن تا مردم عادی رو زمین بزنن ،خودشون به زمین گرم بخورن . اون پول ها از گلو شون شون پایین نره
عوام
1
5
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ایشون درست میگه ولی برای ما مردم عادی که راهی نمونده جز بیرون زدن از بورس چون زورمون به اونها نمیرسه اینجوری حداقل اختیار مالمون دست خودمونه
یک جانباز
4
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
میخواستم از آیات عظام تقاضا کنم نظرشان را در مورد رانتخواری اعلام کنند . در قران ربا و یا نزول به هر نوع حرام و غیر قابل قبول است و چه راحت بانکها تا پنجاه درصد سود میگیرند یعنی نزول در نزول
علی بایرامی ینگجه @@@@@@@
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
باسلام و احترام نظربه اینکه در بازارهای دیگر شخص خودش تقریبا بصورت مستقیم خرید و فروش میکند وآنچه که در دوربرش میگذرد و اخبار مربوطه را در بازار عملا می بیند لذا خوب هم سود میکند البته بازار سکه و طلا و دلار هم در پشت پرده مسائل همچو رانت خبری وجود دارد و نورچشمیها و متقربان درگاه دولتی فرق زیادی با عموم و اوام دارند ولی در بورس متاسفانه ما بجز نوشته وچند اعداد وارقام چیز دیگری را نمیبینیم و حدود ۹۵٪ موضوع در پشت پرده تصمیم گیری ودر خیلی اوقات دستکاری میشود مثل تشکیل صفهای فروش وخرید دروغین بالا پایین شدن شاخص کل وشاخص کل هموزن ، یا بالا پایین شدن درصد سود وزیان و دستکاری حجم مبنا وخیلی مسائل دیگر که همگی بر ما فعلا آشکار نیست مثل تبانی چند حقوقی جهت به زیر کشیدن قیمت و در کف کف جمع کردن سهامها ودر اوج قیمت غالب کردن سهامهایکه دارای حباب هستند به اشخاص حقیقی مظلوم . البته گروهی از دوستان ماموریت پیگیری موضوع فوق با حضور اساتید دانشگاهها از قوه قضایی ومجلس عهده دارشده اند که به امید خدا نتایج آن به سمعو نظرتان خواهد رسید
ایرانی
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
به قول ما بختیاریها اقای بغوزیان هر دردی داری بزند به جان هم ان ۲۵ اقتصادان بیسواد هم به جان انهایی که به نحوی باعث نزول بازار شدند،بلاخره یک مرد پیدا شد که واقعیت بازار را بگوید
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
اگربورس بخواهدبا این وضع بکارخودادامه دهدپس بهتراست ملت سرمایه خورراازبورس بیرون ببردو دلالالی کندبجای بورس خیالش راحت
سعید
0
4
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
واقعن چراکسی پیگیری نمیکنه؟..باسرمایه مردم بازی میکنن
ناشناس
2
4
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خودرو و مسکن هر روز داره قیمتش بالا می ره بعد سهام هر روز داره کاهش پیدا می کنه ، با با نفروشید دارید آتیش به مالتون می زنید؟ الان قیمت سهام به کف رسیده چرا مالتون را دارید مفت می فروشید؟
رسول
آقا ببخشید این طور ميگم.
چرا کسی پیگیر حقمون نمیشه؟!!!
از قدیم گفتن حق گرفتنی هست.
خیلی وقته درچیزهای مختلف حق ملت رو خوردن، اما کو کسی که حق ش رو طلب کرد...!!
تا زمانی که منتظر کسی باشیم، وضعیت همینه.
حقمونه که بدتراز اینا سرمون بیاد و.... میاد.
جون مادرت ثبت کن.
ناشناس
1
4
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دقیقا رو هدف زدید متشکرم
ناشناس
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
استاد گرامی ای کاش تعداد اندکی در این سازمان بورس ووزارت اقتصاد وجدان شما را داشتن تا مانع این تبانی ها و خیانتها در بورس میشدند
پیمان
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
آفرین به تحلیلت. این دولت پایان راه هست و شش ماه دیگه داره. دولت بعدی شاخص رو شش میلیونه. مطمئن باشید
خلیل اله غلامی مندرجانی
3
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
استاد دقیقا نظر بنده را که در هفته های قبل گفته ام را زدند و مقصر اصلی سرمایه دار وحقوقیست اگر دقت کنید تعداد سهام در صفها میلیونی کم و یا زیاد میشوند و این کار سهامدار خرد نیست
حسین
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
من از بورس خیلی راضیم...
ناشناس
2
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
نظرکارشناسی تون بایدباطلا نوشت.مشکل مملکت ماناظرین بی تخصص هستند وهیچ گونه نظارتی وجود ندارد که چه کسانی صف‌های خریدیافروش ایجادمیکنه.وسرمایه های مردمان بیچاره رو بی ارزش میکنند.واین نارضایتی مردمان
ناشناس
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
الان بورس به تناسب دلار خیلی پایینه قیمت ها قیمت برج ۱۲ست
سعید
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دقیقا استاد درست می فرمایند من چندین روز نگاه میکنم کلادستکاری شده و متاسفانه کسی نظارت نمی کنه وسهامهای تازه واردها را یه عده ای درو میکنه
علی اکرمی
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام . آرزو میکنم خدا تمام مسئولینی را که نسبت به سرمایه مردم بی تفاوت بودند به بدترین نحو تنبیه کنه . آمین
ناشناس
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
کارشناس عزیز ، خیلی مردی ولی چه فایده ، از دستمون کاری برنمیاد .
Abbas
1
1
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
واقعا همینطوره.چطور میشه که نزدیک به دوماه است که چندین نماد هر روز صف فروش است و هر روز میلیونی یا میلیاردی حجم معامله میشود و روز بعد دوباره همون صف ایجاد میشه و هست.کاملا مشخصه که دستکاری شده و یه تعدادی از خدا بی خبر هر روز ثروتمند تر میشوند و مردم بیچاره که در نان شب مانده اند فقیرتر و فقیرتر.و هیچ کس صدایش درنمی‌آید.وقتی کار از کار گذشت میان تو اخبار و تلویزیون میگن فلان باند رو گرفتیم و فلان سلطان رو دستگیر کردیم.ولی چه فایده
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
حقیقت را همه میپسندند مرحبا بر شما
بهروز کاری
3
3
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
ای کاش ریس جمهور به گفته های شما گوش میکرد اقای ریسی. مردم مظلوم در بورس گیر کرده فقط امیدشون اول خدا بعد به شماست پیگیری بکنید
من
0
1
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
برسد به اقای ریسی
اقا سلطان بورس را دستگیر کنید و مردم را خلاص
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
رهبری باید وارد شه . چرا مسولان مردم را تشویق به بورس کردن مردم یکی طلای خانمشو ودیگری ماشین کارشوودیگری وام ازدواجشو اوردن باحرف شما تو بورس والان ۶۰ درصد ظررکردن والان ۶۰روزه مگیدصبر کنید اونکی پول دکترشو اورده۶۰روزه صبر کرده ۶۰ درصد منفی در کجای دنیا دیشده جوابدین
سهام دار خسته
0
1
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
ممنونیم به خاطر جسارتتان ای کاش صحبتهای شما به گوش کسانی که باید رسیدگی کنند برسد واقعا مردم خیلی تحت فشار هستند خدا حفظتون کنه مرهمی بر دردهایمان بودید .
اتی
0
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
آقای رئیسی تو را بخدا کاری کن
مردم دیگ خسته شدن این همه گرونی بدبختی...
مردم تنها امیدشون بورس بود ک اینم شد حال و روزش
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
ازکجامعلوم خودت یکی از اونها نباشی
ادم تواین مملکت دیگه به هیچ چیزوهیچ کس نمیتونه خوش بین باشه
فقط فسادودزدی وگرونی میبینیم
نیک
0
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
مثلا نگران شدیم کسی نیست به داد مردم برسه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
واقعا مردم کم مشکل داشتند که عده ای اومدن بورس رو به هم ریختن و یک عمر پس انداز مردم رو یکشبه به باد دادند خداوند سزاشونو بده ...
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام به همه دوستان هیچ وقت مسکن و طلارو با سهام کاغذی که پوچه مقایسه نکنین سرمایتونو میدین یه برگ کاغذم بهتون نمیدن تو این یه سالم که بازارو کاذب بردن بالا سرمایشونو ۲۰ برابر کردن خالی کردن کجا طلا و مسکن ظرف یه سال ۲۰ برابر شده سود چند سالو تو بورس بردن ولش کردن هر چه زودتر پولاتون بکشین بیرون تا پودر نشده این تحلیلم مال شرکتای خارجیه که حساب و کتاب داره نه شرکتای ورشکسته و بی حساب و کتاب ایرانی همش گزارش سازی و دروغ
ناشناس
آقای دلال دلار ، بشما ربطی نداره ، امثال شماها باعث شدید مملکت به اینروز بیافتد .سمپاش
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
دلیل ریزش بورس فقط خرید و فروش الگوریتمی با ربات هاست. دولت هم اگر دخیل نباشد حداقل بی تفاوت و منفعل است.
رضا مقدم 09155097937
1
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
لطفا تا آخر بخونین
سلام من طلا فروش هستم مردم دارن فقط طلا و سکه یا دلار میخرند و میندازند گوشه خونه بجای اینکه ریال به ریال این مملکت بیاد تو چرخه تولید و اشتغال خود همین مسولین دارن غیر مستقیم به مردم میگن برین دلار و طلا بخرید و خرید دلار جز تقویت اقتصاد آمریکا نتیجه دیگه ای داره........ ماه به ماه دکتر ها پول نقد سنگین میدن و بجاش سکه میخرن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹
کشاندن مردم به سمت بورس برای جبران کسری بودجه بود و چه بسیار کسانی که سرمایه هایشان سوخت حتی کسانی که فکر می کنند سود خوبی بردند ارزش دارایی هایشان را با دلار امروز حساب کنند می بینند بسیار کمتر از این بوده قبلا فقط معامله گران حرفه ای وارد می شدند و افراد عادی دید دراز مدت داشتند بورسی که بخواهد در چند ماه سود ۵۰۰ درصد بدهد برای اقتصاد سم است افزایش وحشتناک تورم نرخ ارز و نابرابری های اجتماعی را در پی دارد در شرایط کرونا تحریم و منفی شدن رشد اقتصادی افزایش شاخص و بالا رفتن نرخ سهام فقط با افزایش نرخ ارز امکان پذیر است که تورم شدید در پی دارد شما مردم به جای اینکه پولتان را در بورس بگذارید دو تا فعالیت اقتصادی راه بیندازید دو نفر بیکار را هم به کار بگیرید و اگر پولتان برای راه اندازی فعالیت به حد نصاب نرسیده سکه بگیرید که ارزش پولتان را حفط کنید اگر کسی نخواهد نوسان گیری کند و قصد فروش نداشته باشد صدمه ای به اقتصاد نخواهد زد بلکه از افزایش نقدینگی و پول بی پشتوانه جلوگیری خواهد کرد که خودش در کنترل تورم مهم است.
ناشناس
0
0
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام به همگی من از همه هموطنان عزیزم که امیدوادم همیشه سلامت باشید در بورس خواهش میکنم لطفا سابقه کار توی بورس را تنا با نوشتن یک عدد اخر نظراتتون بنویسید
چرا؟خیلی واضحه قدیمیا اونایی که حداقل ۵ سال کار تو بورس را دارند باور بفرمایید یک درصد هم نیستن چون قدیمیا این روزهای اشفته بازار بیشتر از اینها هم تجربه کردند مثال سال ۹۳ .۹۰.۸۵ وسالای دیگه اوضاع خیلی بدتر از اینها بود اول کار احمدی نزاد خوب دلار امد پایین بازار سبز شد و همه ضررها جبران شد
حالا شما هم زیاد نگران نباشید قول بهتون میدم بزودی سود میکنید توپ
منو یادتون باشه از اصفهان صبور باشید تو منفی بخرید نگهداری کنید توپا
ناشناس
0
0
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بنظر من همین معاملات کثیف لگاریتمی هم عامل ریزش شدید بازار بودند و هم از رشد بازار جلوگیری می کنند، پولی که قراره توی سهمها باقی بمونه و باعث رشد نمادها بشه، هر روزه با نوسانگیری چند درصدی لگاریتمی از سهام و از بازار خارج میشه. اگر واقعا جلوی کلاهبرداریهای لگاریتمی گرفته بشه و برای نور چشمیها معافیت و تبصره نداشته باشه، بازار سرمایه خودبخود رشد میکنه و جایگاه مناسب و واقعیشو پیدا میکنه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت قند و شکر امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

فیلم/ لحظه شروع سیل در شهر شیراز نوروز ۱۳۹۸

فیلم/ طعنه ابطحی خطاب به آقای ‎صدیقی: رابین هود دوران بوده جاعل!

ماجرای کاظم صدیقی؛ از ابهر تا اُزگل / دو روایت از زمینی که به نام صدیقی سند زده شد

عکس/جلب‌توجه هانده ارچل

آیا آیت الله کاظم صدیقی استعفا داده است؟

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

از انتخابات آمریکا تا تورم داخلی در ایران؛ کاهش ارزش ریال ادامه دارد/ به رشد چشمگیر قیمت طلا امیدوار نباشید

آخرین اخبار از نشست تعیین دستمزد کارگران

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۸ دلیل برای سردرد‌های صبحگاهی

آخرین قیمت دلار در سال ۱۴۰۲

صعود قیمت طلا و سکه در راند آخر سال ۱۴۰۲

۳ سریال کره‌ای از کارگردان «دونگ‌یی» و «یانگوم» برای تعطیلات نوروز

زنان به کدام ویتامین‌ها نیاز دارند؟

۳ عارضه حذف وعده‌های غذایی

مصرف این ۱۰ ماده غذایی به خواب بهتر کمک می‌کند

بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری روی طلا/ چرا نباید در بازار سکه سرمایه گذاری کرد؟/ پیش‌بینی حباب سکه در سال ۱۴۰۳

آخرین اخبار از نشست تعیین دستمزد کارگران

شعب بیمه ملت در ایام تعطیل فعالند

کاندیدای برنده ورامین، ردصلاحیت شد

مشتری جدید پرسپولیس از راه رسید

هم پوشانی ارز و مالیات در سال ۱۴۰۳

صعود ادامه‌دار قیمت طلای سیاه

عکس/ باغ متعلق به کاظم صدیقی در گوگل مپ

فیلم/ اعتراف یک بازیگر به تقلب در کنکور

عادل فردوسی‌پور از صدا و سیما بازنشسته شد

ماجرای برد پوتین در یک رقابت بسیار سالم انتخاباتی

آخرین اخبار از واریز معوقات معلمان

رقم مزد پیشنهادی جامعه کارگری مبلغ چقدر است؟

دکوراسیون خاص آقازاده سریال هفت سر اژد‌ها/ رونمایی مجید واشقانی از استایل تازه

فیلم/ مسافران شمال در ترافیک گیر افتادند

استایل جوان‌پسند لعیا زنگنه در کنسرت علیرضا قربانی

فیلم/ لحظه شروع سیل در شهر شیراز نوروز ۱۳۹۸

این استان منتظر بارش فوق سنگین باشد

آیین‌های نمایشی نوروز؛ از پایکوبی و هلهله تا بازگشت مردگان/سیاهِ آیین‌های نمایش ایران بی‌ربط به برده‌داری

فیلم/ درگیری نظامی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان

فیلم / تخلیه غیرنظامیان از بیمارستان شفا در شهر غزه

هشدار هواشناسی: تا پنجشنبه به نیمه غربی کشور سفر نکنید

جریمه یک میلیاردی برای سرخابی‌ها

اینفوگرافی/ نتیجه انتخابات روسیه روشن شد

مدیریت بحران قزوین هشدار داد

فیلم/ وقتی آقای همساده یادآور ماجرای آقای صدیقی شد

رمزگشایی از انکار قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش

شوک شبانه قلعه‌نویی به تیم‌ملی

اعلام زمان مرحله دوم انتخابات مجلس

جریان عجیب جعل امضای آقای صدیقی

فیلم/ نیروی کار در ایران استثمار شده است

افزایش سرمایه ۲۵ همتی بانک ملی ایران

تشدید بارش‌ها در آذربایجان‌غربی

فیلم/ انتقاد بهروز محبی به وضعیت مدیریت در کالابرگ الکترونیکی

۸۰۰ میلیون بده خودروی ژاپنی بگیر

اتفاق دلگرم‌کننده برای پرسپولیسی‌ها

تبدیل افغانستان به تولیدکننده عمده «شیشه»

گواهینامه ۴۵۱ راننده تهرانی پرخطر ابطال شد

طالبان حقابه هیرمند را رها کرده یا سیلاب؟

فیلم/ رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

فیلم / ترافیک سنگین در جادهٔ چالوس به سمت شمال کشور

فیلم/ شوخی عجیب با قزوینی‌ها روی آنتن زنده صداوسیما