تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

معرفی و مقایسه خودرو شاهین، تارا و دنا/ شاهین بخریم یا تارا؟ + عکس

مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نشان می‌دهد که سه محصول پر و سر و صدای این روزهای صنعت خودرو ایران، ضعف و قوت‌های خاص خود را دارند.

معرفی و مقایسه خودرو شاهین، تارا و دنا؛ شاهین بخریم یا تارا؟

اقتصاد۲۴ -مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نشان می‌دهد که سه محصول پر و سر و صدای این روزهای صنعت خودرو ایران، ضعف و قوت‌های خاص خود را دارند.مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو در حوزه‌های مختلف حاکی از آن است که همچنان برخی انتقاداتی که به بسیاری از محصولات عرضه شده در بازار داخلی ایران وارد بوده به این خودروها نیز وارد است اما در عین حال ویژگی‌های فنی و ظاهری این سه محصول تفاوت‌های جدی را نیز با دیگر محصولات موجود در بازار نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سایپا، توان موتور شاهین ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۶۵ نیوتون متر است. در تارا که محصول جدید ایران خودرو به شمار می‌رود، توان موتور ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰نیوتون متر در نظر گرفته شده و در دنا پلاس توربو نیز توان موتور ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر اعلام شده و به این ترتیب در حوزه فنی، مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نشان می‌دهد که توان موتور دنا پلاس از دیگر محصولات با فاصله قابل توجهی بالاتر است.

همچنین شاهین، ۱۲۶۰ کیلوگرم وزن دارد و با رینگی ۱۵ اینچی به بازار عرضه می‌شود، تارا ۱۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد و رینگ این خودرو نیز ۱۵ اینچ است و دناپلاس توربو نیز ۱۲۶۳ کیلوگرم وزن دارد و رینگی ۱۵ اینچی روی آن قرار می‌‌گیرد. به این ترتیب دنا پلاس توربو و شاهین با وجود آنکه تقریبا هموزن هستند، از نظر قدرت موتور با یکدیگر فاصله‌ای جدی دارند.


 بیشتر بخوانید:نگاهی به تارا، محصول جدید ایران خودرو


از نظر قیمتی اما شرایط بسیار متفاوت است. در شرایطی که قیمت احتمالی شاهین، بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده و قیمت دنا پلاس توربو در بازار آزاد ۳۵۰ میلیون تومان نیز اعلام می‌شود، قیمت تارا ایران خودرو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود که نشان دهنده فاصله قیمتی قابل توجه با دو خودرو دیگر است.

در مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نحوه فعالیت موتور خودروها نیز اهمیت زیادی دارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سایپا، شاهین در هر صد کیلومتر حدودا ۸.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند، فاصله صفر تا ۱۰۰ را در ۱۴ ثانیه پر می‌کند و گیربکس دستی پنج سرعته دارد. در مقابل تارا در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند، فاصله صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲.۵ ثانیه پر می‌کند و با دو مدل گیربکس پنج سرعته دستی و شش سرعته اتومات عرضه می‌شود و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر خواهد داشت. دنا پلاس توربور نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر هشت لیتر بنزین مصرف می‌کند، فاصله صفر تا ۱۰۰ را در ۱۱ ثانیه پر می‌کند و در دو مدل گیربکس پنج سرعته دستی و شش سرعته اتومات عرضه می‌شود. این خودرو نیز حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دارد. در میان آپشن‌های این سه خودرو نیز تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد.

هر سه خودرو مجهز به فرمان برقی هستند و سیستم صوتی مالتی مدیا با صفحه نمایش هفت اینچی روی آنها قرار داده شده، سیستم پایش فشار باد تایر، کروز کنترل، ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت و چراغ روز نیز روی هر سه محصول قرار دارد. در تفاوت‌ها، باید به عیب یابی هوشمند اشاره کرد که تنها تارا به آن مجهز است و آپشن سانروف در بعضی مدل‌های دناپلاس طراحی نشده و جز این دو مورد، دیگر آپشن‌های این سه خودرو با یکدیگر مشترک هستند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید از کرج
0
0
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹
باید آفرین گفت به مهندسین سايپا ومدیر عامل شرکت سایپا خودرو شاهین بسیار زیبا بوده و از همه مهمتر اینکه ایمن‌ترین خودر و کشور میباشد اما تارا ایمنی خوبی نداره عقبش خیلی زشته وهمان سمند است فقط شاهین میخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
0
0
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
واقعا آفرین به سایپا با این همه تحریم ضالمانه خودرو زیبا مطمئنی رو طراحی کردن دمشون گرم من که شاهین و ترجیح میدم به هردوتاشون هم از نظر طراحی هم توربو من از توربو استفاده کردم واقعا عالیه یه حس خوب و متفاوتی داره هم قدرت خوب شتاب خوب ایمنی طراحی ظاهری عالی . ایران خودرو همش مشغول کپی خودروهای قدیمی هست از نظر موتور هم هیچ پیشرفتی نکردن همون موتور قدیمی پژو هست با همون قدوت وشتاب
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عدم صدور هرگونه مجوز تغییر کاربری اراضی فضای سبز و باز به مسکونی و تجاری

افزایش ۱۰۳ درصدی حقوق کارمندان بازنشسته در قیاس با افزایش ۴۹ درصدی حقوق کارگران بازنشسته

توزیع سیمان در منطقه آزاد قشم آغاز شد

زلزله در استان سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی توقیف شده در اندونزی

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز سه شنبه ۷ بهمن ۹۹

فیلم سینمایی محبوب هری پاتر سریال می‌شود

فاز نخست پارک علم و فناوری ایرانیان در شهر آیلند آماده بهره برداری است

محکومیت مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز و تحصیل مال نامشروع

فیلم/ نظر ربیعی در مورد برنامه جنجالی صدا و سیما

تشریح برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۰ مناطق آزاد

محرومیت اجتماعی مشمولان غایب سربازی

در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم

منع عبور از جاده چالوس؛ ۱۱ جاده مسدود است

رئیس جمهور چین هشدار جنگ داد

فیلم/ ایران با دولت بایدن مذاکره کرده است؟

آغاز همکاری آستان قدس رضوی با سامانه هیئت‌آنلاین / امکان زیارت آنلاین امام رضا (ع) و مشاهده ۲۴ ساعته حرم رضوی از طریق سامانه

بیمه سایبری بیمه ملت در راه است

افزایش آمار‌های سرقت با خاموشی معابر

فیلم/ تصاویر سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی

روزهای افتضاح ترامپ و همسرش+عکس

متهمان مرگ آسیه پناهی به حبس تعلیقی محکوم شدند

زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد

ماجرای مرموز اسیدپاشی در پارک

ناراحتی سردار از نزدیک شدن رونالدو به رکورد علی دایی

آخرین قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت طلا امروز سه شنبه ۷ بهمن ۹۹ + جدول

اعطای برق رایگان به ۱۷ میلیون ایرانی

خطر محرومیت بیخ گوش پرسپولیس

آخرین آمار جهانی کرونا امروز سه شنبه ۷ بهمن ۹۹

مجری برنامه جنجالی تلویزیون اخراج شد؟

روند افزایشی طلای جهانی ادامه یافت

فیلم/ اولین واکنش نسیم ادبی پس از فوت همسرش؛ فکر میکردم فقط من عاشقتم

چشمک بایدن به قیمت امروز دلار تهران

دامنه نوسان برداشته می‌شود؟

خوشحالی پرتغالی‌ها از بازگشت طارمی +عکس

اعتراضات خشونت آمیز علیه محدودیت‌هایی کرونایی در هلند

جشنواره فیلم فجر ۳۹ افتتاحیه ندارد