تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران:

آمادگی خانه‌های صمت برای تفویض اختیارات وزارتی

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران:خانه‌های صمت اماده شروع گام دوم تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

آمادگی خانه‌های صمت برای تفویض اختیارات وزارتی

اقتصاد۲۴ - عصر دوشنبه ۹۹/۱۲/۱۱ نشستی با حضور معاون طرح وبرنامه وزارت صمت، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، روسا ودبیران خانه‌های صمت استان‌ها در محل وزارت صمت جهت بررسی مسائل این تشکل فراگیر برگزار شد.

در این نشست صمیمانه معاون طرح و برنامه وزارت صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با روسا و دبیران کل خانه‌های صمت سراسر کشور که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت تشکیل شد ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و ابراز خورسندی بابت فراهم امدن شرایط این نشست در روز‌های پایانی سال جاری بیان کرد:درابتدا لازم می‌دانم از همکاران تلاشگر خودم، روسا و دبیران محترم خانه‌های صمت استان‌ها که از نقاط مختلف کشور رنج سفر را در این شرایط خاص به جان خریده و در این نشست شرکت کرده اند تشکر نمایم و به مسئولان وزارت خانه اعلام کنم این از حق شناسی بخش خصوصی در برابرشماست که اینگونه پای کار امده و امادگی خود را اعلام می‌نماید.

وی در ادامه ضمن تقدیر ازحمایت‌های معاونت طرح و برنامه وزارت صمت ازاین تشکل فراگیر صنعتی و معدنی، خواستار حمایت بیشتر به خصوص در مسائل تامین هزینه‌های خانه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود شد و افزود:در قانون، پرداختی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به جهت حمایت از تشکل‌ها تجمیع گردید و این در حالی است که این حمایت در بسیاری ازموارد محقق نشده است و اتاق بازرگانی از این مسئولیت و وظیفه قانونی خود سر باز می‌زند. سهل ابادی ادامه داد اکثر صاحبان صنعت و تولید پرداخت‌هایی را به اتاق بازرگانی داشته اند و طبیعتا امکان پرداخت جداگانه به خانه‌ها را ندارند. وی ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت صمت مشکل بودجه و تامین مالی خانه‌های صمت حل گردد.

رئیس هیئت مدیره خانه صمت ایران با اشاره به سفر اخیر خود در بهمن ماه سال جاری به ۵ استان قزوین، زنجان، اذربایجان غربی و شرقی و چهادمحال و بختیاری و بازدید از خانه‌های صمت این استان‌ها خطاب به معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک ضمن تقدیر از تعامل‌های سازنده انجام شده، خواستار حمایت هرچه بیشتر سازمان‌های صمت و مدیران شرکت شهرک‌های استان‌ها از خانه‌ها گردید. وی تعامل بین مدیریت سازمان صمت و شرکت شهرک‌ها در استان‌هایی مانند زنجان، اذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری را به عنوان یک نمونه موفق معرفی و از نقش تاثیرگذار رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همین مدت کوتاه مسئولیت تشکر نمود.

سهل ابادی در ادامه از امادگی خانه صنعت، معدن و تجارت جهت اجرای گام دوم تفویض اختیارات خبر داد.

در ادامه این نشست ارمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صمت ایران ضمن ارائه تاریخچه ایجاد خانه‌های صمت و انجمن‌های صنایع همگن گزارش مبسوطی از وضعیت خانه‌های صمت و روند اجرایی مرحله اول تفویض اختیارات در ۱۴ خانه صمت اعلام کرد: با توجه به رصد انجام شده میزان رضایتمندی مراجعین در بسیاری از موارد افزایش یافته و طبق بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون‌های خانه صمت ایران، امادگی شروع گام دوم در موارد مورد نظر وزارت صمت از طرف خانه صمت وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل خانه صمت ایران در ادامه با اشاره به قدمت تفاهم نامه بین خانه صمت و سازمان صنایع کوچک خواستار تسریع در اجرای برخی از مفاد مغفول مانده این تفاهم طی سال‌های گذشته گردید و افزود با توجه به هم خانواده بودن خانه و وزارت صمت خانه‌های صمت، امادگی همکاری انجام بسیاری از مسئولیت‌ها از جمله کارشناسی تسهیلات، طرح به هم رسانی، صدور مجوز‌های جدید مانند رمز ارز‌ها وغیره را داشته و امیدواریم در سال اینده این موارد اجرایی گردد.

درادامه حاضرین در جلسه، روسا و دبیران خانه‌های صمت استان‌ها، هرکدام با ارائه گزارشی از روند انجام گام اول تفویض اختیارات در استان مربوطه خود به بیان دیدگاه ها، نظرات و خواسته‌های خود از وزارت صمت پرداختند. افزایش تعداد انجمن‌های صنایع همگن، روندافزایشی تعداد صدور جواز‌های تاسیس، انجام مشاوره‌های عمومی و تخصصی به ویژه در طرح‌های توجیهی، تعامل با سازمان‌های صمت، شرکت شهرک‌ها و سایر سازمان‌های مربوطه استان و ارائه پیشنهادات در خصوص تفویض اختیارات انجام شده و شروع گام دوم از جمله موارد مطرح شده از طرف خانه‌های استانی بود که مورد استقبال مسئولان حاضر در جلسه قرار گرفت.

علی رسولیان نیز در ادامه این جلسه ضمن ابراز خورسندی از حضور درجمع نمایندگان واقعی بخش خصوصی از امادگی کامل همکاری سازمان صنایع کوچک با خانه‌های صمت خبر داد و افزود من به شخصه به همراهی و کمک بخش خصوصی ایمان دارم.

معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک با ابراز تاسف از بودجه کم این سازمان اشاره کرد، علیرغم بودجه کم و اجبار در تامین هزینه‌ها از صاحبان صنایع در تلاش هستیم با افزایش خدمات این موضوع را جبران نماییم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران از توافق با وزارت نیرو جهت تامین اب و برق شهرک‌های صنعتی با تخفیف خبر داد و افزود امادگی هرگونه همکاری با خانه صمت به عنوان بخش خصوصی تاثیرگذار هستیم.

وی با اشاره به عضویت یکی از اعضاء هیئت مدیره خانه‌های صمت در هیئت مدیره شرکت شهرک استان از ادامه این روند در استان‌هایی که هنوز این اتفاق محقق نشده خبر داد و افزود باعث افتخار ماست که افراد متخصص و مجرب و پیشکسوت را در جمع هیئت مدیره‌های شرکت شهرک‌ها داشته باشیم.

سعید زرندی در شروع سخنان خود در این نشست ضمن تشکر از حضور میهمانان از استان‌های مختلف ابراز کرد این حضور نشانگر جدیت خانه‌ها در تعامل و همکاری با وزارت صمت است و ما نیز قدردان این تلاش بوده و هستیم. وی ابراز کرد یکی از ویژگی‌های خانه صمت شکل گیری از پائین به بالا بوده و این مورد یک نکته مثبت در سیستم تشکلی است که نمونه‌های موفق ان در دنیا تجربه شده است. به این معنی که ابتدا انجمن‌ها، بعد خانه‌های استان و سپس خانه ایران تشکیل شده و پس از حدود دو دهه به بلوغ خود نزدیک شده است و قطعا امادگی مسئولیت پذیری بیشتری را اکنون در خانه‌های صمت شاهد هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به انجام فاز اول تفویض اختیارات و واگذاری ۷ مسئولیت به خانه‌های استان ابراز داشت:با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده و نظارت‌ها و بازدید‌های میدانی صورت گرفته، میزان رضایتمندی مراجعین به خصوص در بحث صدور جواز‌های تاسیس افزایش قابل قبولی داشته و این معاونت را مجاب به ادامه همکاری و شروع برنامه ریزی جهت اجرای فاز دوم تفویض اختیارات نموده است.

زرندی در ادامه ضمن اعلام امادگی وزارت صمت در واگذاری موارد مورد نظر خانه صمت، افزود البته لازم است قبل از انجام فاز دوم گزارشات کاملی از وضعیت قبل و همچنین شرایط حال حاضر استخراج و بر اساس این گزارشات نقشه راه جهت گیری‌های اینده ترسیم گردد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود یکی از ارکان اصلی در توسعه، قطعا اموزش است و در حوزه صنعت و معدن نیاز به اموزش بسیار جدی احساس شده و وزارت صمت از طرح‌های خانه در حوزه موزش استقبال و هرگونه حمایت در این خصوص را انجام خواهد داد.

وی افزود در خصوص مدل مالی علاوه بر مباحث قانونی که قطعا پیگیری خواهیم کرد، هرگونه طرح ارائه شده از طرف خانه که قابلیت اجرایی داشته باشد را در الویت برنامه‌های کاری این معاونت قرار خواهیم داد.

وی همچنین خواستار تسریع در ارائه موارد خواسته شده از خانه‌ها و ارائه گزارشات فصلی به این معاونت جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف مشترک خانه و وزارت صمت شد.

زرندی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خالی موجود در صنعت، معدن و تجارت افزود بایستی از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده شده و در راه اندازی واحد‌های راکد نیز وزارت صمت از هیچگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

مدیرکل تولید و تجارت وزارت اطلاعات که مهمان ویژه این نشست بود نیزبا اشاره به خودکفایی کشورمان در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن ابراز داشت، هرکجا به بخش خصوصی اعتماد شد باعث پیشرف گردید.

رحیمی افزود همانگونه که مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید بر واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی داشته اند، هرکجا همت بخش خصوصی پای کارامده است باعث پیشرف و اعتلای انقلاب اسلامی و ایران شده است.

وی در پایان با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خانه صمت، از امادگی وزارت اطلاعات در همکاری با این تشکل فراگیر صنعتی و معدنی خبر داد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین