تاریخ بروز رسانی: ۰۹:۰۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

۳ عادت خوب که عمر شما را زیاد می‌کند

سالم زندگی کردن یکی از راه‌های مشخص برای افزایش طول عمر است، اما عادت‌هایی در زندگی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها عمر خود را زیاد کنید.

۳ عادت خوب که عمر شما را زیاد می‌کند

اقتصاد ۲۴- در تاریخ بشر هرگز دورانی نبوده است که شما بتوانید بیشتر از امروز زندگی کنید و زندگی بهتری داشته باشید. زیرا پیشرفت‌های باورنکردنی در زمینه دارویی، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی به وجود آمده است که باعث می‌شود مردم بر بیماری‌ها غلبه کرده و تا ۸۰- ۹۰ سالگی به خوبی زندگی کنند.

شاید امروزه بزرگترین گروه جمعیتی در حال رشد در آمریکا افرادی با میانگین سنی ۹۰ تا ۱۰۰ سال و یا بیشتر باشند و بدنبال آن، وظیفه شما این است که به این گروه بپیوندید چرا که این موضوع باعث می‌شود که در تمام روز‌های زندگیتان آمادگی لازم را داشته و از سلامت برخوردار باشید.

تقریباً برای کل نژاد بشر در طول تاریخ، طول عمر مسئله‌ای تصادفی بوده است، اما امروزه طول عمر یک امر طراحی و انتخاب شده است.

شما امروز می‌توانید واقعاً تصمیم بگیرید که به سطح بالایی از سلامت جسمی برسید و با ایجاد عادت‌های خاص، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که عمر طولانی‌تر و بهتری نسبت به نسل‌های دیگر در طول تاریخ بشر داشته باشید.

چگونه سالم بمانیم؟

امروز، بیش از ۶۰ درصد آمریکایی‌ها به طور رسمی در گروه افرادی که اضافه وزن دارند طبقه‌بندی می‌شوند و این بدان معناست که آن‌ها بر اساس نمودار‌های قد و وزن بیش از ۲۰ درصد از وزن ایده‌آل خود بالاتر هستند و حتی بدتر از آن، میلیون‌ها نفر هستند که به طور رسمی در گروه آمار‌های چاقی طبقه‌بندی می‌شوند و این یعنی، آن‌ها ۴۰ و یا ۵۰ درصد از وزن ایده‌آل خود اضافه وزن بیشتری دارند.

شما در هر جایگاهی که هستید، این نتیجه انتخاب‌ها و تصمیمات شما است و اگر می‌خواهید جنبه‌ای از زندگی خود را تغییر دهید، باید انتخاب‌های جدید داشته باشید و همچنین تصمیمات جدیدی در زندگی خود بگیرید و سپس باید در کارهایتان نظم را برقرار کرده تا بتوانید تصمیم‌هایتان را دنبال کنید.

تنها راه رسیدن به وزن مناسب این است که هر روز و هر هفته کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید، اما همانطور که ماه‌ها و سال‌ها طول کشیده است که وزنتان بالا برود، ماه‌ها نیز طول می‌کشد تا از شر اضافه وزن خود خلاص شوید.

کاهش وزن آسان نیست، چون شما عادت‌های غذایی خودکاری را برای خود ایجاد می‌کنید که به سختی می‌توان آن‌ها را ترک کرد و همچنین با خوردن بعضی غذا‌ها در زمان‌های صبح، ظهر و شب، ریتم ثابتی برای غذا خوردنتان انتخاب می‌کنید که این موضوع باعث می‌شود که شما به خوردن میان وعده در بین وعده‌ها و پرخوری در عصر عادت کنید که اگرچه ترک این عادت‌ها آسان نیست، اما قطعاً امکان‌پذیر است.

به هر حال، این هدف شماست و اگر دوست دارید عمر بیشتری هم داشته باشید، دانستن این نکات می‌تواند به شما کمک کند.


بیشتر بخوانید: مراقب سلامت روحی سالمندان در دوران کرونا باشیم


غذا‌های مناسب بخورید

اولین عادت لازم برای ایجاد یک زندگی طولانی و سرشار از سلامتی و تناسب اندام، عادت به داشتن رژیم غذایی مناسب است.

شما باید به خوردن غذا‌های مناسب و به نسبت مناسب آن هم در زمان مناسب عادت کنید.

همه افراد می‌دانند که باید رژیم متعادل‌تری داشته باشند که حاوی میوه‌ها، سبزیجات و محصولات غلات کامل باشد.

علاوه بر این اصل اساسی، موارد مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای اصلاح رژیم غذایی و ایجاد عادات تغذیه مناسب انجام دهید، که منجر به ترکیبی از کاهش وزن و سطح بالاتر انرژی و تناسب اندام می‌شود.

علاوه بر خوردن غذا‌های مناسب، باید این عادت را از بین ببرید که "سه سم سفید" یعنی نمک، شکر و آرد را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

این تغییر در رژیم غذایی شما بسیار ساده و در عین حال، بسیار قدرتمند است؛ به طوری که هر یک از دانشجویان من که آن را امتحان می‌کنند کاملاً حیرت‌زده می‌شوند و به سرعت نتایج قابل توجهی کسب می‌کنند

به اندازه کافی ورزش کنید

عادت بعدی که باید در کار‌های روزمره خود ایجاد کنید، ورزش کردن مؤثر است.

بسیاری از افراد حتی افرادی که در هنگام بزرگ شدن به صورت مداوم ورزش می‌کردند، در اواخر نوجوانی و اوایل بیست سالگی ورزش را متوقف می‌کنند، اما نباید از این موضوع مهم غافل شد که بدن انسان قرار است به طور منظم در طول زندگی ورزش داده شود.

این عادت را در خود توسعه داده و هر روز، هریک از مفصل‌های خود را حرکت دهید، چون این فعالیت باعث می‌شود عضلات و مفاصل شما بهتر عمل کنند و انعطاف‌پذیر باشند.

ورزش منظم به شما این امکان را می‌دهد تا تعادل و تحرک بیشتری هم داشته باشید و همچنین منجر به کاهش احتمالی درد و یا مشکلات عضلانی و مفصلی شما می‌شود.

این عادت را داشته باشید که هر هفته ۲۰۰ دقیقه ورزش کنید. اگر در هفت روز هفته، به صورت روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنید، باید گفت شما یکی از افرادی هستید که بدن سالمی دارید و عمر بیشتری خواهید داشت.

اگر خود را موظف کنید که دوچرخه سواری کنید، روی تردمیل بدوید، شنا و پیاده‌روی کنید و یا هرگونه ورزش هوازی را انجام دهید که باعث تقویت ریه‌ها و قلب شما شود، در مدت زمان کوتاهی سطح سلامتی و انرژی خود را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشید.

خواب کافی داشته باشید

سومین عادت مورد نیاز شما برای داشتن سلامتی، عادت به استراحت کافی است.

شما برای عملکرد مطلوب در کار‌های روزمره خود، هر شب به هفت تا هشت ساعت خواب نیاز دارید، ولی اگر هر شب کمتر از شش تا هفت ساعت بخوابید و مانند همیشه سخت کار کنید، در نهایت دچار "کمبود خواب" خواهید شد.

شما می‌توانید با ایجاد عادت زود خوابیدن، یعنی هر شب ساعت ۱۰:۰۰ به راحتی خوابیدن، احساس و عملکرد خود را در زندگی کاری و شخصی خود تغییر دهید.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

واکنش وزیر کشور به مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان

شکوفایی و توسعه؛ ارمغان منطقه آزاد سیستان

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

یک بانک دیگر به بانک‌های صادرکننده کارت اعتباری سهام عدالت اضافه شد

ریزش ۱۵ واحدی شاخص کل/ تصمیمات سران سه قوه، تاثیری بر روند بورس نداشت

اعلام شروط مجلس برای بالابردن قیمت خودرو

فیلم/ اشک و التماس دختری برای دیدار دوباره با مادرش

خودرو‌های ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیونی در بازار

توقف بازار سرمایه پشت چراغ قرمز / ریزش ۱۵ هزار و ۵۹۱ واحدی شاخص کل بورس

رویای استقلال برای عبور زودهنگام از پرسپولیس

حذف موازی کاری آماری/ آمار محرمانه را تعیین تکلیف کنید

قیمت رهن و اجاره در یوسف آباد + جدول

دوقطبی ائتلاف نظامیان و رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر جدی است؟

معافیت پسران از سربازی با ورود به این دانشگاه

حمید هیراد از بیمارستان مرخص می‌شود

پرندگان مهاجر و بومی خراسان جنوبی

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهرانپاس + جدول

منطقه آزاد، بوشهر را به مرکز صادرات به کشور‌ها قطر و کویت تبدیل می‌کند

دادگاه کارگران هفت تپه برگزار نشد

شبیخون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به بازی‌سازان/ موج تعطیلی در کمین صنعت گیم

روحانی: تا پایان تیر ۱۳ میلیون نفر واکسینه می‌شوند

فیلم/ وعده انتخاباتی عجیب بهرنگ علوی؛ هر ایران یک قبر رایگان!

بازیگران موفق سینما که مدرک تحصیلی دیپلم دارند + عکس

فیلم/ چرا ایران بهشت مالیاتی ثروتمندان در دنیا شده است؟

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

توسعه چابهار با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو + جدول

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

حمایت ۹۰ میلیارد تومانی بانک مسکن برای ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار

پیش بینی قیمت ریپل

توسعه فضای سبز قشم با کاشت ۴۱۰۰ نفر نخل و ۷۳ هزار اصله درخت و درختچه

نگار عابدی و خاطره نگاری بیماری کرونا +عکس

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: پیشنهاد پرداخت وام اجاره ۱۴۰۰ به ستاد کرونا

احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مهر

واکنش داریوش فرضیایی به شایعه مهاجرتش+عکس

چه زمانی معاملات بورس به دوران صعود باز می‌گردد؟