آمارهای وضعیت سلامت بانوان ساکن در پایتخت نویدبخش نیست زیرا از مردان چاقتر و افسردهتر هستند و ضرورت آستین بالا زدن این قشر از جامعه و نیز برنامهریزان متولی را نمایانتر کرده است.
پس از ۴۰ سالگی بدن زنان تغییرات زیادی میکند و مشکلات متابولیسمی و هورمونی در این زمان افزایش مییابد و از همین رو توجه به سلامت در این دوره اهمیت خاصی دارد.