شورای اروپا با استقبال از یادداشت تفاهم ایران و آمریکا، این توافق را فرصتی برای تقویت ثبات منطقهای دانست و آمادگی اتحادیه را برای حمایت از اجرای آن اعلام کرد.
سیدعباس عراقچی در پاسخ به پیام رهبر معظم انقلاب نوشت: پیام حکیمانه و راهگشای حضرتعالی را ارج میگذارم و قدردان رهنمودها، حمایتها و اعتماد ارزشمندتان هستم.
آمریکا هیچ پولی به ایران نمیدهد و در جهان عرب و حتی خارج از جهان عرب، علاقه زیادی وجود دارد، اگر ایران بهدرستی رفتار کند، اما باز هم، این موضوع خیلی زود است زیرا مستلزم تغییر در رفتار ایران است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز ۱۴ ژوئن ۲۰۲۶ برابر با بامداد ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ در شبکه تروث سوشال خود و پس از دو جنگ علیه ایران اعلام کرد: توافق با جمهوری اسلامی ایران اکنون کامل شده است.
جیدی ونس در خصوص لغو تحریمها میگوید: صراحتاً بگویم، ما این اقدام را امتیاز بزرگی به ایرانیها نمیدانستیم؛ ایران هم آن را امتیازی برای خود تلقی نمیکرد، چرا که عامل بازدارنده آنها از فروش نفت، تحریمها نبود.
سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از سیاستهای رئیسجمهور این کشور، گفت امضای تفاهمنامه میان تهران و واشنگتن بهمنزله «تسلیم کامل» برای ایالات متحده است.
رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه اظهار داشت که امضای یادداشت تفاهم بین ایالات متحده و ایران، مبنایی را برای انتظار ایجاد پایه و اساس توافقات و تفاهمات آینده فراهم میکند.
رئیس جمهور از تلاشهای دلسوزانه و نقشآفرینی سازنده دولت پاکستان در پیشبرد روند میانجیگری و دستیابی به توافق اولیه قدردانی کرد و دو طرف بر تداوم همکاریها برای تثبیت صلح، امنیت و توسعه روابط راهبردی تهران و اسلامآباد تأکید کردند.
در حالی که پیشتر اخباری از احتمال سفر روز جمعه شهباز شریف به سوئیس برای شرکت در گفتگوهای ایران و آمریکا منتشر شده بود، رسانه پاکستانی از لغو شدن سفر نخست وزیر پاکستان خبر داد.
احمد زیدآبادی نوشت: مهمترین بند تفاهمنامه، همان بند اول آن است که بر پایان دائمی جنگ و درگیری نظامی بین آمریکا و متحدان آن با ایران و متحدانش تأکید میکند.
احمد زیدآبادی نوشت: مهمترین بند تفاهمنامه، همان بند اول آن است که بر پایان دائمی جنگ و درگیری نظامی بین آمریکا و متحدان آن با ایران و متحدانش تأکید میکند.
دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا در تروث سوشیال نوشت: این احمقها که فکر میکنند من در مورد ایران به اندازه کافی سختگیر نبودهام، در حالی که بازار سهام به بالاترین حد خود رسیده و قیمت نفت در حال «سقوط» است، یا حسودند، یا آدمهای بدی هستند، یا احمقند. عظمت را به آمریکا بازگردانیم.
ترامپ عنوان کرد: اگر به بمباران ایران ادامه میدادیم، کشتیها دیگر نمیتوانستند تردد کننداو گفت: ذخایر نفت ما هم حدود ۴ هفته دیگر تمام میشد. ذخایر جهان واقعاً تمام میشد.