تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
صحبت از احتمال سهمیه‌بندی بنزین، مصرف را بالا برد؛

شایعه 130 میلیاردی

اخبار ضدونقیض درباره افزایش قیمت بنزین به علت عدم شفافیت دولت در اطلاع‌رسانی همچنان ادامه دارد.
بنزین 1
اقتصاد24 - مسؤولان ارشد دولت همچون روحانی رئیس‌جمهور و جهانگیری معاون اول، در حالی که در روزهای اخیر در مراسم و جلساتی حضور داشته و به طور مفصل سخنرانی كرده‌اند که هیچ یك خبر تصمیم دولت برای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را تكذیب نكرده‌اند.

اظهاراتی كه وزیر نفت و وزیر كشور هم درباره بنزین داشته‌اند، مبهم بوده به طوری كه وزیر نفت خبر آغاز سهمیه‌بندی بنزین از پنجشنبه را تكذیب كرد، اما گفت: «بعدا توضیح بیشتری در این باره اعلام خواهد شد.» رحمانی‌فضلی، وزیر كشور هم سهمیه‌بندی را به طور كامل تكذیب نكرد و گفت: «قیمت و زمان اجرای نحوه ارائه بنزین در حال كارشناسی است.» غلامرضا تاجگردون، رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دیروز از احتمال سهمیه‌بندی قیمت بنزین بدون افزایش قیمت خبر داد و گفت: «قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد، اما احتمالا سهمیه‌بندی خواهد شد.» بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای آخر هفته گذشته خبر سهمیه‌بندی بنزین موجب افزایش بیش از 130میلیون لیتری مصرف بنزین شد که به معنای دود شدن 130میلیارد تومان است.

انتشار خبر برای تعیین زمان‌بندی مناسب

هدایت‌ا... خادمی، عضو كمیسیون انرژی مجلس درباره سهمیه‌بندی بنزین و اخباری كه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد، تصریح كرد: اواسط هفته گذشته از شبكه خبر در مورد سهمیه‌بندی بنزین با من تماس گرفتند و در مورد زمان سهمیه‌بندی گفتند اما به آنها اعلام كردم كه من موافق سهمیه‌بندی بدون افزایش قیمت نرخ هستم.

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر دولت قصد اجرای خبری كه در خبرگزاری‌ها منتشرشده بود را نداشت می‌توانست با یك اطلاعیه رسمی اعلام كند كه خبر این خبرگزاری‌ها كذب است، اما وقتی برخی مسؤولان به‌طور تلویحی تكذیبیه می‌دهند و به آن اكتفا می‌كنند، مشخص است یک جای کار اشکال دارد.

خادمی با بیان این‌كه اگر می‌خواهیم افزایش قیمت داشته باشیم این راهش نیست، تصریح كرد: دولت از سال 92 می‌توانست به صورت تدریجی اقدام به افزایش نرخ حامل‌های انرژی كند، اما به دلایل سیاسی از این كار ممانعت كرد.
این نماینده مجلس از جلسه غیرعلنی با یكی از معاونان رئیس‌جمهور سخن گفت و ادامه داد: در یك جلسه غیرعلنی یكی از معاونان رئیس‌جمهور طرحی را برای سهمیه‌بندی بنزین برای هر ایرانی روزانه یك لیتر ارائه كرد اما چند روز بعد همین طرح با همه جزییات از سوی مركز پژوهش‌های مجلس به كمیسیون انرژی آمد كه به دلیل اختلاف بین ارائه‌كنندگان، طرح به حاشیه رفت.

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شلوغی پمپ‌بنزین‌ها پس از انتشار شایعه افزایش قیمت بنزین را نتیجه نبود شفافیت در عملكرد مسؤولان مربوطه دانست.

هدایت‌ا... خادمی همچنین در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه مسؤولان به جای این‌كه آرامش در كشور ایجاد كنند با شایعه‌سازی اذهان عمومی را تشویش می‌كنند. شایعه‌سازی درباره افزایش قیمت بنزین سبب تشكیل صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها طی روزهای گذشته شده به طوری كه هنوز هم پمپ‌بنزین‌ها شلوغ است.

وی ادامه داد: دولت می‌توانست از سال ۹۲ تا ۹۶ با شیب ملایمی به قیمت بنزین اضافه كند. خادمی ضمن اشاره به این‌كه ناگهان در لایحه بودجه 97 پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بنزین ارائه‌شده كه این پیشنهاد از سوی مجلسی‌ها رد شد، گفت: متاسفانه در لایحه بودجه ۹۸ دولت هیچ پیشنهادی در مورد قیمت بنزین نداده بود.

وی با بیان این‌كه بنزین یكی از صدها كالایی بوده كه در بسته اقتصادی كشور قرار دارد و با افزایش قیمت آن قیمت سایر كالاها هم افزایش می‌یابد، افزود: واقع مطلب این است كه در صورت افزایش درآمد ایرانی‌ها می‌توان قیمت بنزین را مطابق قیمت آن در اروپا افزایش داد.

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: برخی با شایعه‌پراكنی درباره قیمت 2500 تومانی بنزین و سپس اعلام نرخ 2000تومانی در روز بعد و انجام سایر روش‌های غیرشفاف مردم را به مرگ می‌گیرند تا به تب راضی شوند.

افزایش 130میلیون لیتری مصرف بنزین

عصر سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ بود كه خبرگزاری فارس خبری را منتشر كرد كه در آن از احتمال آغاز سهمیه‌بندی بنزین از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه خبر می‌داد.

فردای آن روز خبر دیگری در خبرگزاری تسنیم منتشر شد كه با قطعیت از آغاز طرح سهمیه‌بندی و نیز افزایش قیمت بنزین غیر سهمیه با نرخ ۲۵۰۰ تومان خبر می‌داد.

این دو خبر همراه با سكوت دولتی‌ها موجب هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها شد؛ به طوری كه گفته می‌شود مصرف بنزین كشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از 95 میلیون لیتر به 160 میلیون لیتر افزایش یافته است. بر این اساس محاسبات نشان می‌دهد در آن دو روز بیش از 130میلیون لیتر مصرف بنزین افزایش یافت که می‌توان گفت شایعه بنزینی اخیر بیش از 100 میلیارد تومان را دود کرد.

با شلوغ شدن پمپ‌بنزین‌ها بلافاصله مسؤولان وزارت نفت اقدام به تكذیب خبر كردند؛ اما این تكذیبیه‌ها كه به‌صورت پرتكرار در صداوسیما و سایر رسانه‌ها منتشر می‌شد نتوانست مانع ازدحام مردم در پمپ‌بنزین‌ها شود.حالا نوبت بیژن زنگنه وزیر نفت بود كه در مصاحبه با خبرنگاران، خبر خبرگزاری فارس و تسنیم را دروغ اعلام كند.

وزیر كشور هم وارد صحنه شد و این خبر را اشتباه خواند و عملكرد دو خبرگزاری منتشركننده خبر سهمیه‌بندی بنزین را باعث نگران شدن مردم قلمداد كرد.

در روزهای اخیر هم خبرنگاران نزدیك به وزارت نفت در فضای مجازی مطالبی نوشته‌اند و خبرگزاری‌های فارس و تسنیم را به انتشار خبر كذب درباره سهمیه‌بندی بنزین متهم كرده‌اند. به نوشته این فعالان رسانه‌ای، خبر سهمیه‌بندی بنزین فشار شدیدی به موجودی انبارهای بنزین در كلانشهرها آورد آن هم در حالی كه چند روزی بود بخشی از پالایشگاه شازند اراك از كار افتاده بود، این پالایشگاه بخشی از بنزین تهران را تأمین می‌كند و آنها كه شایعه را ساخته و توزیع كردند احتمالا از وضعیت پالایشگاه شازند و موجودی انبارها خبر داشتند و قصد اخلال در توزیع بنزین در كشور را داشتند.

اما برخلاف مطالب خبرنگاران حامی وزارت نفت، پیگیری جام‌جم از خبرگزاری‌های فارس و تسنیم نشان می‌دهد خبر سهمیه‌بندی بنزین از سوی مسؤولان وزارت نفت به این خبرگزاری‌ها داده شده بود به طوری كه خبرنگار حوزه انرژی فارس، فایل صوتی تماس تلفنی آن مسؤول نفتی را هم دارد و در صورت نیاز آن را در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد داد.

خبرگزاری فارس در توضیحاتی در این زمینه نوشته است: «یكی از مسؤولان ذی‌ربط وزارت نفت كه از نزدیكان زنگنه نیز محسوب می‌شود، برخلاف رویه معمول وزارت نفت در سال‌های اخیر، روز سه‌شنبه شخصاً با خبرنگار فارس تماس گرفته و بیان می‌كند كه ماجرای اجرای سهمیه‌بندی از ساعت ۲۴ پنجشنبه اجرایی می‌شود.»

وی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس صراحتا اظهار می‌كند: «انتشار این خبر برای اطلاع‌رسانی آغاز طرح لازم است.» وی به خبرنگار فارس توضیح می‌دهد كه خبرگزاری‌های دولتی ایرنا و ایسنا به اندازه فارس جریان‌ساز نیستند و مخاطبان كمتری دارند بنابراین تصمیم گرفتیم این خبر را از خبرگزاری فارس به اطلاع مردم برسانیم.

خبرنگار فارس نیز با توجه به نشانه‌های دیگری كه صحت این خبر را تأیید می‌كند از جمله تغییر نرم‌افزار پمپ‌بنزین‌ها كه چند روز قبل از اعلام این خبر انجام شده بود، برگزاری جلسات غیرخبری درباره اجرای قریب‌الوقوع طرح سهمیه‌بندی و همچنین چند مرحله ثبت‌نام كارت سوخت درباره صحت خبر تردید نكرده و درباره صداقت مقام مسؤول وزارت نفت قضاوت منفی نمی‌كند.خبرگزاری فارس هم با علم به تصویب قبلی این طرح و نشانه‌های یادشده و با این فرض كه مجریان طرح احتمالا طراحی رسانه‌ای دقیقی برای این منظور انجام داده‌اند، برای همراهی با مسؤولان دولتی خبر را منتشر كرد. با این حال به‌رغم تاكید مسؤول وزارت نفت بر قطعیت خبر انجام سهمیه‌بندی، در ویرایش نهایی خبرگزاری فارس برای رعایت احتیاط از قید احتمال استفاده می‌كند.

بازخوانی تماس تلفنی این مسؤول دولتی نشان می‌دهد وی قیمت‌های جدید بنزین را نیز در اختیار خبرنگار فارس قرار داده است.
مقام مربوطه در وزارت نفت یك روز بعد از انتشار خبر فارس و پیش از انتشار خبر تكمیلی خبرگزاری تسنیم، در تماس با خبرنگار فارس از گستردگی توزیع خبر منتشرشده در فارس در رسانه‌ها و فضای مجازی ابراز رضایت كرده و تصریح می‌كند كه ما عمدا تصمیم گرفتیم خبر را به این صورت اعلام كنیم و اطلاعات به این شیوه نشت داده شود. البته این صحبت‌ها از جانب خبرگزاری فارس است و برای اثباتش باید منتظر نظر مراجع قانونی باشیم.

اما بلافاصله بعد از آن و همزمان با ازدحام جمعیت در پمپ‌بنزین‌ها، هجمه‌های دولتی‌ها به‌ویژه وزارت نفت به دو رسانه منتشركننده خبر آغاز شد. به‌گونه‌ای كه همان مسؤولی كه خبر را به خبرگزاری فارس داده خود در صداوسیما حاضر شده و ضمن تكذیب خبر از مردم می‌خواهد از منابع رسمی خبر را دنبال نمایند. پس از آن نیز وزیر نفت با ادبیات ویژه‌ای جلوی دوربین‌های تلویزیونی اتهاماتی را متوجه خبرگزاری‌های منتشركننده خبر كرد.

افزایش قیمت بنزین در جلسه سران قوا رأی نیاورد

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس كه عضو شورای هماهنگی اقتصادی است، از مخالفت سران قوا با افزایش قیمت بنزین خبر داد و گفت: افزایش قیمت بنزین در جلسه سران قوا رأی نیاورد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا تاجگردون گفت: در كمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مورد بنزین بحث‌های زیادی شد كه سهمیه‌بندی، افزایش قیمت یا بنزین آزاد از مهم‌ترین مباحث آن بود اما در پایان مقرر شد تصمیم‌گیری در مورد بنزین به جلسه سران قوا واگذار شود.

تاجگردون افزود: عده‌ای در آن روزها قیمت 2000 و 2500 تومان را مطرح كردند و خواهان اجرای آن بودند، اما پیشنهاد آنان رأی نیاورد.

وی گفت: كسانی كه روزی پیشنهاد افزایش قیمت داشتند و پیشنهاد آنان عملی نشد، امروز جو روانی درست كرده‌اند و مخالف افزایش قیمت هستند.

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مجلس صریحا به دولت اعلام كرد فعلا قیمت افزایش پیدا نكند و چنانچه با كمبود بنزین مواجه شدیم در نهایت سهمیه‌بندی اعمال شود.

تاجگردون با انتقاد از كسانی كه جو روانی در كشور ایجاد می‌كنند، گفت: در شرایطی كه تورم است و دشمنان خارجی نیز از بیرون بر كشور فشار وارد می‌كنند، در چنین اوضاعی همه ما مسؤولیم و باید ایستادگی را سرلوحه كارمان قرار دهیم.
وی اضافه كرد: تدبیر رهبر معظم انقلاب بر همه ما اولویت دارد و ایشان چیزی كه قرار است تصمیم‌گیری شود از همه جهات از جمله فشار بر مردم، نگاه بیگانگان و تمامیت ارضی را مدنظر قرار می‌دهند.

بنزین گران می‌‌شود این‌ها بازی است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراكسیون مستقلان مجلس در این باره گفت: پاییز سال گذشته كه هنوز بودجه سال 98 به مجلس نیامده بود دولت در جلسه‌ای تصمیم گرفت تا بنزین را سهمیه‌بندی و نرخ را تا 5000 تومان زیاد كند كه در این زمینه مصاحبه‌ای انجام دادم اما یكباره همه آن را تكذیب كردند.وی تاكید كرد: دولت برای این‌كه ثابت كند حرف‌های من اشتباه است حرفی از این موضوع در لایحه بودجه نیاورد اما بنده اخبار محرمانه داشتم كه دولت قصد داشت قیمت بنزین را تا 5000تومان افزایش دهد.

جعفرزاده با تاكید بر این‌كه دولت در حال زمان‌سنجی مناسب برای افزایش قیمت بنزین است، تصریح كرد: نرخی كه دولت در نظر دارد 5000 تومان است و زمانی كه خبر 2500 تومان منتشر شد خیلی تعجب نكردم. قطعا دولت قصد افزایش نرخ بنزین را دارد و این كار را به زودی عملی می‌كند، اقداماتی هم كه اكنون مشاهده می‌كنیم بیشتر شبیه بازی است.
عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت با استناد به قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدام به این كار كرده است.

شرط افزایش قیمت بنزین

احمد صفری، عضو كمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌كه دولت برای افزایش قیمت بنزین باید از مجلس مصوبه بگیرد، گفت: دولت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها این اختیار را دارد تا نرخ حامل‌های انرژی را افزایش دهد اما درآمد حاصل از این افزایش و همچنین محل هزینه‌ها باید مشخص شود. وی تاكید كرد: دولت برای افزایش نرخ بنزین حتما باید طرح‌های خود را به كمیسیون انرژی ارائه دهد و بعد از تصویب در كمیسیون به صحن علنی برای تصویب می‌رود.

صفری درباره قیمت بنزین افزود: آقای زنگنه همان روز این موضوع را تكذیب كرد و معلوم نشد چطور این خبر به دست خبرگزاری‌ها رسیده است.

گرانی بنزین فقط در چارچوب بودجه ممكن است

محمد خدابخشی، عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به جام‌جم گفت: هیچ كدام از نمایندگان مجلس از سهمیه‌بندی بنزین اطلاعی نداشتند و طبق مخالفتی كه نمایندگان با افزایش قیمت بنزین در تدوین لایحه بودجه داشتند انتظار می‌رفت دولت این كار را بدون هماهنگی انجام ندهد.وی افزود: مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین است و اگر دولت قصد انجام چنین كاری را دارد باید متمم بودجه بیاورد تا مشخص شود این درآمدی كه نصیب دولت می‌شود قرار است در كجا هزینه شود.

به گفته این نماینده مجلس، طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت می‌تواند نرخ حامل‌های انرژی را افزایش دهد، اما این افزایش باید در قالب لایحه بودجه و تصویب نمایندگان باشد تا مشخص و شفاف شود كه این درآمد در كجا هزینه می‌شود.

منبع: جام جم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

عکس/پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذاب

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استایل نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

فیلم/آموزش کنسرو کردن خورشت قرمه سبزی

سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعاملی در نقش تخریب‌گر!/ ری برندیگ ناکام بیمه میهن

فیلم/طعنه سنگین جواد هاشمی به مهران رجبی!

فیلم/ خلق چهره با کفش و کفی

انتقاد تند و تیز نماینده زنجان از دولت رئیسی

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

فیلم/لحظه معجزه آسای نجات کودک از سیلاب رودخانه‌ای در بم

فیلم/پوزخند عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر

فیلم عجیبی که از یک دانشگاه در تهران لو رفت!

فیلم/شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس (۵) ۴، حذف مدعی بزرگ!

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی