اقتصاد۲۴ - فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به نقل از آندریاس موندت، رییس این رگولاتوری نوشت: دفتر کارتل فدرال در حال بررسی این موضوع است که آیا آمازون در فروشگاه اینترنتی خود نظرش را درباره قیمت به فروشندگان تحمیل کرده است یا خیر. دفتر وی در واکنش به شکایتها از عمکلرد این غول فناوری آمریکایی و ممانعت از عرضه فروشندگان به دلیل قیمت گذاری بالا در طول چهار ماه نخست شیوع ویروس کرونا وارد عمل شده است.
رگولاتور آلمان سرگرم ارزیابی پاسخ آمازون به سوالاتش است. آلمان دومین بازار بزرگ آمازون پس از آمریکاست.
بر اساس گزارش بلومبرگ، آمازون اعلام کرد اگرچه فروشندگان قیمتهای خود را روی کالا میگذارند، اما آمازون سیاستهایی دارد تا اطمینان حاصل کنند شرکای فروشنده قیمتهای خود را رقابتی تعیین میکنند.
تا سال ۲۰۱۳ آمازون مانع از این میشد که فروشندگان محصولات خود را از طریق سایتهای دیگر با قیمت پایینتر از قیمت عرضه شده در فروشگاه اینترنتی آمازون عرضه کنند. دیده بان ضد انحصارطلبی آلمان این شرکت را وادار کرد سیاست مذکور را رها کند.
آمازون سال گذشته با رگولاتور ضد انحصارطلبی آلمان برای اصلاح مفاد سرویس خود برای فروشندگان شخص ثالث به توافق رسید و در نتیجه این سازمان به تحقیقات هفت ماهه خود خاتمه داد.
منبع: ایسنا