اقتصاد ۲۴- عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مدیریت مصرف برق و امور مشتریان شرکت توانیر اظهار کرد: به دلیل قطعی و نوسان برقی که هفتههای گذشته در برخی شهرهای کشور داشتیم، ممکن است تعدادی لوازم خانگی دچار خرابی یا سوختگی شده باشند که شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران برای جبران این خسارتها تدبیری اندیشیده است.
وی افزود: مشترکانی که لوازم برقی خانگی آنها به دلیل نوسان برق دچار مشکل شده است، با مراجعه به سایت bime.tavanir.org.ir میتوانند اقدام به اعلام خسارت و دریافت مبلغ کنند.
بیشتر بخوانید: قطع برق، دلار را گران کرد
مدیرکل مدیریت مصرف برق و امور مشتریان شرکت توانیر بیان کرد: البته این فرآیند بایدها و نبایدهایی دارد یعنی اینکه یک فرد ممکن است اعلام خسارت کرده باشد، اما کارشناسان شرکت توانیر خرابی دستگاه برقی را ناشی از نوسان یا قطعی برق منزل ندانند.
یاقوتی ادامه داد: کارشناسان شرکت توانیر برای تعیین خسارت وارد شده ابتدا مشاهده میکنند که در زمان خرابی لوازم برقی، آیا خطوط برقی آن ساختمان دچار نوسان یا قطعی برق دچار مشکل شده بوده یا خیر و در صورتی که در آن زمان هیچ اختلال برقی رخ نداده باشد، هیچ خسارتی به فرد واریز نمیشود.
وی تصریح کرد: به هر حال مشترکان در فرآیند تعیین خسارت اقدام به معرفی حساب بانکی خود و شماره شبای کارت بانکی خود میکنند و در صورت تایید کارشناسان، مبلغ به حساب آنها واریز میشود.