تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

رشد قیمت مسکن در جنوب تهران شکسته شد + جدول قیمت‌ها

در آخرین ماه تابستان منطقه ۱۸، ۱۳ و یک بیشترین رشد قیمت را نسبت به مرداد ماه داشتند.

رشد قیمت مسکن

اقتصاد۲۴- قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است. افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه‌های شهر بروند. افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد. همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

شکستن رکورد رشد قیمت مسکن در جنوب تهران

در آخرین ماه تابستان منطقه ۱۸، ۱۳ و یک بیشترین رشد قیمت را نسبت به مرداد ماه داشتند.
قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است. افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه‌های شهر بروند. افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد. همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در آخرین ماه تابستان امسال منطقه ۱۸ با افزایش ۱۳.۹۴ درصدی افزایش قیمت، رکورد رشد ماهیانه قیمت مسکن را زد. همچنین منطقه ۱۳ با افزایش ۶.۷۸ درصدی و منطقه‌ی یک با رشد ۶.۷۳ درصدی در جایگاه‌های دوم و سوم رشد قیمت قرار داشتند.

منطقه ۳ نیز با رشد ۶.۴۷ درصدی، منطقه ۴ با رشد ۴.۵۴ درصدی و منطقه ۹ با رشد ۴.۲ درصدی هم رشد قیمتی بیش از رشد متوسط قیمت در شهریورماه را تجربه کردند.

مناطق ۱۷، ۲، ۱۰، ۱۱، ۲۲ و ۶ نیز بیش از رشد متوسط که ۲.۳۶ درصد در تهران بود در آخرین ماه تابستان افزایش قیمت داشتند.

مناطق ۵ با رشد ۱.۶۵ درصدی، منطقه ۸ با رشد ۰.۷۷ درصدی و منطقه‌ی ۱۶ با رشد ۰.۶۵ درصدی هم رشد اندک قیمت‌ها را داشتند، اما هفت منطقه‌ی ۱۴، ۱۲، ۱۵، ۲۱، ۷، ۲۰ و ۱۹ عقب‌نشینی قیمتی داشته و منطقه‌ی ۱۹ با ریزش حدود ۱۱ درصدی قیمت در شهریورماه بیشترین کاهش قیمت را نسبت به مردادماه تجربه کرد. منطقه‌ی ۲۰ با ریزش ۷ درصدی و منطقه‌ی ۷ با ریزش ۶.۷۸ درصدی در شهریورماه کاهش قیمت مسکن را پشت‌سر گذاشتند.

اما در شهریورماه معاملات نسبت به مردادماه افزایش ۴۱ درصدی داشت. منطقه ۲۲ رکورددار بیشترین رشد ماهانه معاملات مسکن بود که رشد تقریبا ۱۰۴ درصدی داشت و منطقه ۲۰ با رشد ۹۰ درصدی و منطقه ۷ با رشد ۶۶ درصدی بیشترین رشد معاملات را در ماه شهریور داشتند.

منطقه ۱۴، ۳، ۱۷، ۴، ۱۶، ۱، ۱۳، ۱۸، ۱۱، ۸ و ۱۲ نیز رشد معاملاتشان بیش از رشد متوسط معاملات در شهریورماه بود؛ اما هشت منطقه رشد کمتر از متوسط شهریور نسبت به مردادماه را تجربه کردند.

مناطق ۲، ۹، ۱۰، ۱۹، ۶، ۵، ۱۵ و ۲۱ با وجود افزایش معاملات، اما بازار مسکن‌شان مانند سایر مناطق پررونق نبود.

براساس گزارش‌های بانک مرکزی در آخرین ماه تابستان، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود ۷ هزار و ۷۸۹ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۱.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت مسکن برای خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱۷.۰ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

توزیع تعداد معاملات انجام‌شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در شهریورماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۴.۲ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰ و ۲ به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۰.۰ و ۸.۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۲.۶ درصد از کل تعداد معاملات انجام‌شده در شهر تهران در شهریورماه سال ۱۴۰۰ مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۱۴، ۷، ۸، ۱، ۱۵ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه باقی‌مانده ۲۷.۴ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت مسکن برای یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۸۹.۱ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۱۵۰.۳ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.


بیشتر بخوانید: قیمت اوراق مسکن در استان‌ها چقدر است؟


این رقم‌ها نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۵.۷ و ۴۴.۳ درصد افزایش نشان می‌دهند. براساس آمار منتشر شده بانک مرکزی، توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله‌شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در شهریورماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که واحد‌های مسکونی در دامنه قیمت مسکن «۱۵۰ تا ۲۰۰» میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۶.۳ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است و دامنه‌های قیمتی «۲۰۰ تا ۲۵۰» و «۲۵۰ تا ۳۰۰» میلیون ریال به ترتیب با سهم‌های ۱۶.۰ و ۱۲.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در این ماه، توزیع حجم معاملات به‌گونه‌ای بوده است که ۶۱.۱ درصد واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران (۳۱۷.۰ میلیون ریال) معامله شده‌اند.

مقایسه قیمت متوسط اعلام شده هر متر مربع زمین مسکونی در شهریور ماه از سوی بانک مرکزی با موقعیت مشابه خود در سال گذشته نشان از رشدی ۳۰.۲۵ درصدی داشت است. مقایسه رشد سالانه شهریور ماه با ماه‌های گذشته نشان می‌دهد از اردیبهشت ماه سال ۹۷ تا کنون رشد نقطه‌ای آخرین ماه تابستان بی سابقه بوده است. به عبارت دیگر رشد نقطه به نقطه این ماه کمترین میزان در تقریبا سه سال گذشته بوده است. رکورد‌های دیگر، اما خبر از افزایش قیمت می‌دهند.

تعداد معاملات در این ماه با ۴۱.۷ درصد رشد نسبت به مرداد ماه به ۷ هزار و ۷۸۹ فقره رسیده است. در ۶ سال گذشته این میزان رشد درتعداد معاملات شهریور بی سابقه بوده است.

بررسی آمار تعداد معلاملات مسکن از سال ۹۵ تا کنون نشان می‌دهد هر ساله در شهریور کاهش تعداد معامله داشته ایم. برخلاف عادت پایان تابستان تعداد معاملات در این ماه افزایشی بوده که در تمام تابستان ۵ سال گذشته بی سابقه بود.

این افزایش قیمت مسکن در نهایت منجر به رشد نقدینگی وارد شده به بازار مسکن شده و ۲۰ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان نقدینگی را وارد بازار مسکن کرد. برای محاسبه نقدینگی وارد شده بازار مسکن متراژ متوسط معامله شده در هر ماه را ۸۵ مترمربع در نظر گرفته و با ضرب در قیمت و تعداد معاملات در هر ماه می‌توان تخمینی از گردش پول در این بازار در هر ماه را ارائه داد.

در همین رابطه برآورد‌ها نشان می‌دهد در ماه جاری ۲۰ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان پول در بازار خرید و فروش مسکن تهران جابجا شده که نسبت به ماه قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است. مقایسه‌ها با سال‌های اخیر نشان می‌دهد در ۶ سال گذشته این تنها مرتبه‌ای است که نقدینگی بازار مسکن در پایان تابستان روندی افزایشی داشته است. به عبارت دیگر در تمام شش سال گذشته به جز امسال پول وارد شده در بازار مسکن نسبت به مرداد نزول پیدا می‌کرده است. این رخداد می‌تواند به علت رشد بالای تعداد معاملات در شهریور امسال باشد.

قیمت مسکن

وی از عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در تولید مسکن انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عملکرد دولت تدبیر و امید خسارات فراوانی در جهت دستیابی به هدف مذکور داشته است. رها کردن بخش تولید و توجه صرف به تحریک تقاضا بدترین رویکردی بود که از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ در بخش مسکن کشور به وقوع پیوست. در سال ۱۳۹۲ متوسط تولید سالانه مسکن، در حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد بوده که در حال حاضر به حدود ۳۰۰ هزار واحد کاهش یافته است. این موضوع منجربه کسری سالانه حداقل ۵۰۰ هزار واحد مسکن طی هشت سال اخیر شده است. به عبارت دیگر، دولت سیزدهم در شرایطی آغاز به کار کرده که بازار مسکن با کسری چهار میلیونی روبرو شده است.

به گفته مخلوقی، افزایش قیمت ناشی از عدم تناسب بین عرضه و تقاضا، فشار بی‌سابقه‌ای را بر متقاضیان واقعی مسکن وارد کرده است. بسیاری از مردم، دیگر توان ورود به بازار مسکن را ندارند. به طور مثال در شهر تهران یک خانواده با سطح درآمدی متوسط باید بدون در نظر گرفتن تورم سال‌های آتی در حدود ۳۰ سال درآمد‌های خود را پس‌انداز کند تا موفق به خرید مسکن شود.

ارزان‌ترین محله‌های تهران برای اجاره کدامند؟ + جدول

بر اساس قیمت مسکن در تهران، فهرستی از متوسط اجاره ماهانه آپارتمان در برخی از مناطق ارزان قیمت تهران به دست آمده است. کدام مناطق برای اجاره‌نشینی هزینه کم‌تری نیاز دارد؟

با توجه به اگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار و قیمت مسکن در تهران، لیستی از متوسط اجاره ماهانه در برخی از مناطق ارزان تهران به دست آمده است.

بنا بر اطلاعات موجود در جدول زیر متوسط اجاره در شهر جدید پرند ۲٫۳ میلیون تومان ثبت شده است که در کنار قرچک و بومهن با اجاره حدود ۳٫۵ میلیون تومان از شهر‌های ارزان قیمت اطراف تهران برای اجاره‌نشینی هستند.

شهر‌های پردیس، شهریار، شهر قدس و رودهن شهر‌های هستند که متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری در کانال چهار میلیون تومان ثبت شده است.

فلاح که یکی از محلات ارزان قیمت تهران برای اجاره‌نشینی و خرید خانه است با متوسط اجاره ماهانه ۶٫۸ میلیون تومان ثبت شده که با توجه به متوسط اجاره شهر‌های اطراف تهران، اجاره در فلاح حدود دو میلیون تومان بیش‌تر است.

نواب که نسبت به هفته گذشته ۱۲ درصد کاهش قیمت را ثبت کرده است، با متوسط اجاره ماهانه ۶٫۹ میلیون تومان، محله بریانک ۷٫۹ میلیون تومان و محله جی با اجاره هشت میلیون تومان از دیگر مناطق ارزان تهران هستند.

در بین محلات و شهر‌های جدول زیر، محلات افسریه با اجاره ۸٫۴ میلیون تومان و سبلان با اجاره ۸٫۷ میلیون تومان ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری از سایر مناطق با نرخ اجاره بالاتری ثبت شده‌اند.

در جدول زیر متوسط اجاره ماهانه آپارتمان در برخی از مناطق و محلات ارزان تهران را مشاهده می‌کنید.

قیمت مسکن

قیمت خانه در این مکان حراج شد

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیران با بیان اینکه معاملاتی که در بازار مسکن انجام می‌شود بعضا بیش از ۳۰ درصد با قیمت‌های پیشنهادی اختلاف دارد گفت: چند روز قبل یک پنت هاوس در شمال تهران متری ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد، ولی ۱۶۰ میلیون تومان فرخته شد.

محمدرضا قاسمی در نشست خبری با موضوع چالش‌های بازار مسکن اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تا الان بعضی از املاک در شمیرانات هفت برابر رشد قیمت داشته است. آپارتمان سه سال ساختی که سال ۱۳۹۶ متری ۹ میلیون تومان بوده الان که هفت سال ساخت شده به متری ۶۰ میلیون تومان رسیده و قیمت نوساز‌ها تا هفت برابر افزایش یافته است.

وی افزود: آنچه در بازار می‌بینید با آنچه معامله می‌شود فرق دارد. یک پنت هاوس متری ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد، ولی متری ۱۶۰ تومان فروخته شد؛ بنابراین اگر مالکان بخواهند سرمایه خود را به سرمایه پولی تبدیل کنند باید انعطاف داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه مشاوران املاک باید سعی کنند اطلاعات واقعی به خریداران بدهند گفت: قیمت‌ها باید پایین‌تر بیاید. اینکه می‌گویند قیمت را دفاتر املاک بالا می‌برند کذب محض است. ممکن است کسانی باشند که کار را بلد نیستند و اشتباه می‌کنند و باعث شوند ذهنیت خریداران بر روی افزایش قیمت دور بزند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات درباره مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: افراد عادی تعداد زیادی خانه در اختیار ندارند. اکثر واحد‌های خالی مربوط به بانک‌ها است و زمانی که ملک افزایش قیمت پیدا می‌کند دارایی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی درباره طرح مجلس مبنی بر کاهش تعرفه بنگاه‌های ملکی که در کمیسیون عمران مجلس دنبال می‌شود گفت: اگر چیزی به تصویب برسد باید اجرا شود، اما من به عنوان کسی که در کف بازار مسکن هستم می‌بینم مشاوران املاک چقدر تلاش می‌کنند تا قیمت مسکن کاهش پیدا کند. هرکسی بالاتر از میزان کمیسیون که ۲۵ صدم درست است به مشاوران املاک پرداخت کرد می‌تواند به اتحادیه شکایت و مازاد پرداختی را دریافت کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: ما به مجلس قبل پیشنهاد دادیم که رقم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از قرارداد‌های اجاره از مستاجران دریافت نشود. جالب اینکه برخی نمایندگان خبر نداشتند مستاجران ۹ درصد مالیات می‌شود. قرار شد پیگیری کنند که نهایتا به نتیجه نرسید.

افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن دیگر اتفاق نمی‌افتد

در ادامه این نشست ایمان خدابخش ـ کارشناس بازار مسکن ـ اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های دولت جدید و آقای رییسی نظر شخصی من این است که بازار خوبی را در آینده داریم وافزایش قیمت نخواهیم داشت، البته کاهش قیمت نداریم. به دلیل رشد قیمت دلار، مصالح ساختمانی و افزایش شدید قیمت مسکن، بسیاری از متقاضیان مصرفی در دو سال اخیر خرید نکردند؛ بنابراین یک بخشی از تقاضا پشت بازار منتظر است تا بازار مسکن به ثبات برسد و بتوانند وارد بازار شوند.

وی افزود: اگر تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اتفاق بیفتد قطعا افزایش قیمت نخواهیم داشت. با توجه به برنامه‌های دقیق آقای رئیسی و رزومه‌ای که از ایشان می‌بینم قطعا افزایش‌های لحظه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

خدابخش تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اپیدمی ویروس کرونا بسیاری از فروشگاه‌ها تعطیل شده و خدمات در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاور املاک در وهله اول یک مشاور است و نباید صرفا فروشنده باشد گفت: مشاور باید شناخت کاملی از بازار املاک منطقه خود داشته باشد. پلتفرم آقای املاک امکانی را فراهم کرده تا مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی شوند. همچنین تمامی مشاغل ساختمانی پوشش داده می‌شوند. هوشمندسازی ساختمان، ضمانت و امنیت خرید نیز از جمله کارکرد‌های این سامانه است.

به گفته خدابخش، تمامی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و سازندگان در این اپلیکیشن وارد می‌شوند که برای خود پروفایل دارند و رتبه‌بندی می‌شوند.

این کارشناس بازار مسکن اظهار کرد: سایتی ایجاد شده که قیمت مسکن و نرخ اجاره واحد مسکونی مدنظر را محاسبه می‌کند که سقف و کف قیمت منطقه را تعیین می‌کند. در حال حاضر بسیاری از آپارتمان‌ها بالاتر از نرخ واقعی اجاره داده می‌شوند که علت آن بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

در این نشست همچنین عبدالله اوتادی ـ عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک ـ گفت: کرونا هر بدی داشت برای اپلیکیشن‌ها خوب بود و بازدید مشتریان مسکن در فضای مجازی افزایش پیدا کرد. البته برخی اپلیکیشن‌ها مقداری سوءاستفاده کردند و وقتی دیدند استقبالشان نسبت به گذشته بیشتر شده قیمت خدمات خود را چندین برابر کردند که ما از اداره تعزیرات اقدام کردیم تا جلوگیری شود.

هزینه رهن آپارتمان تا ۱۰۰ متر در تهران

تنوع فایل رهن کامل در بازار اجاره آپارتمان‌های کوچک‌متراژ و متوسط‌متراژ (تا ۱۰۰ مترمربع)، اگر چه این روز‌ها در بازار قابل قبول است، اما رهن پیشنهادی از سوی بخش عمده‌ای از مالکان از توان مالی گروهی از مستاجر‌ها خارج است.

در شرایطی که پیش از این و در سال‌های قبل عمده مستاجر‌ها واحد‌های مسکونی با شرایط رهن کامل را به واحد‌های دیگر با سایر شیوه‌های پرداخت اجاره مسکن ترجیح می‌دادند، اما هم‌اکنون افزایش فاصله اجاره‌بهای پیشنهادی در واحد‌های رهن کامل با سایر واحد‌ها (واحد‌های با شرایط پرداخت ترکیبی رهن و اجاره ماهانه)، باعث شده است بخش زیادی از مستاجران دیگر تمایلی به رهن کامل نداشته باشند.

قیمت مسکن

منبع: نامه نیوز

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

عمل بینی در سال ۱۴۰۳ چقدر آب می‌خورد؟

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

نوسانات قیمت آهن در سال گذشته

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

عکس قدی خانم بازیگر با ست قرمز و دست تتو شده

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

عکس/ استایل عجیب نیما شعبان‌نژاد با شلوارک

عکس/ استایل جدید فرشته حسینی در تعطیلات نوروز

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

راه‌های کاهش وزن در ماه رمضان