تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

جزییات تکان‌دهنده مالی در پتروشیمی امیرکبیر/ فیش حقوقی نجومی فقط نوک کوه یخ است!

فیش حقوقی نجومی تعدادی از مدیران پتروشیمی امیرکبیر دیروز در رسانه‌ها منتشر شد، اما اسنادی به دست رسیده که نشان می‌دهد، ابعاد ماجرا بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که تاکنون پنهان مانده است. جزییات جدید درباره برداشت‌های نجومی مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر را در این گزارش بخوانید.

جزییات تکان‌دهنده مالی در پتروشیمی امیرکبیر/ فیش حقوقی نجومی فقط نوک کوه یخ است!

اقتصاد ۲۴- فیش حقوقی یک ماه برخی مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. تصاویر این فیش‌ها نشان می‌داد، دریافتی مدیر مالی این شرکت در اردیبهشت ماه ۲۱۵ میلیون تومان، مدیر منابع انسانی این شرکت ۱۲۵ میلیون تومان و رییس حراست این شرکت ۸۴ میلیون تومان بوده است.

تصاویر این فیش‌ها با خشم بسیاری از کاربران همراه شد و همه انتقاد می‌کردند که چطور در وضعیت معیشتی دشوار مردم برخی مدیران چنین حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند. شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر در اطلاعیه‌ای درباره حقوق برخی مدیران خود نوشت: «با توجه به انتشار برخی تصاویر تحت عنوان فیش‌های حقوقی نجومی تعدادی از مدیران یکی از شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در فضای مجازی، به آگاهی می‌رساند براساس اطلاع واصله از مراجع ذیصلاح و پیرو بررسی‌های انجام شده، اسناد منتشره، فیش حقوقی نبوده و فاقد اصالت از این لحاظ است. ضمن آنکه طبق اطلاع داده شده برخی از ارقام مربوط به مزایای غیر مستمر مندرج در این تصاویر اساسا مرتبط با پرداخت‌های سنوات گذشته بوده که بصورت تجمیعی در یکماه منظور شده است.»

پاسخ شرکت بسیار عجیب بود و اتفاقا تناقض‌های بیشتری به ماجرا افزود؛ از یکسو آن‌ها ادعا کرده بودند که این فیش حقوقی فاقد اصالت است و درست نیست، اما از سوی دیگر توضیح می‌دهند که ارقام پرداخت شده مربوط به مزایای غیرمستمر یا پرداخت سنوات گذشته بوده است! همچنین آن‌ها توضیح نداده‌اند که این مزایای غیرمستمر چگونه بیش از یکسال ادامه داشته است.

عجیبت‌تر آنکه بعد از تکذیب پتروشیمی امیرکبیر وزارت کار از اخراج هر سه نفر از مدیران نجومی بگیر خبر داد. این یعنی تکذبیه که صادر شده حقیقت نداشته است.


بیشتر بخوانید: این ۳ نفر به دلیل حقوق نجومی برکنار شدند


جزییات تکان‌دهنده مالی در پتروشیمی امیرکبیر/ فیش حقوقی نجومی فقط نوک کوه یخ است!


پیگیری‌ها نشان می‌دهد، ابعاد ماجرا بسیار بزرگ‌تر از ارقامی است که در تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی آمده و اسنادی که به دست این رسانه رسیده نشان می‌دهد در شرکت پتروشیمی امیرکبیر پرداخت‌های خارج از سیستم به کرات اتفاق افتاده است.

طبق گزارش حسابرس مجموع دریافتی علی جابری مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر در سال ۹۹ و ۷ ماهه ابتدایی امسال ۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان بوده، درحالی که طبق حقوق پایه مصوب باید طی این مدت ۱۴۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده؛ یعنی این مدیر بیش از ۱۰ برابر بیشتر از حقوق پایه خود پول تحت عنوان کارانه، کارت هدیه، پاداش نقدی و کارت دریافت کرده است.

علی جابری مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر

جزییات تکان‌دهنده مالی در پتروشیمی امیرکبیر/ فیش حقوقی نجومی فقط نوک کوه یخ است!


بیشتر بخوانید: گمشدگان پرونده فساد پتروشیمی / متهمانی که نامشان در پرونده پتروشیمی بود اما در محاکمه غیب شدند! +نمودار


مدیر مالی این شرکت یعنی فرهاد رحیمی هم نجومی‌بگیر دیگر شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر است. رحیمی مدیر امور مالی باید در سال ۹۹ و ۷ ماهه امسال ۱۳۶ میلیون تومان حقوق می‌گرفته، اما در مقابل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافتی داشته است؛ یعنی تقریبا ۱۲ برابر بیشتر از حقوق پایه خود از شرکت به حساب خودش واریز کرده است.

در گزارش حسابرس رسمی پتروشیمی امیرکبیر توضیح داده شده که برداشت‌های ابهام آلود مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر به صورت نقدی و کارت هدیه بوده تا نه جایی ثبت شود و نه لازم باشد مالیات آن را بپردازند. البته این مورد تنها مورد فرار مالیاتی مدیران این شرکت نیست. از تیرماه امسال مدیر امور مالی پتروشیمی امیرکبیر مالیاتی از پرسنل کسر نکرده که این کار به لحاظ قانون درست نبوده است.

یکی از ترفند‌هایی که این مدیران شرکت پتروشیمی داشته‌اند، این بوده که با هماهنگی یکدیگر به حساب شرکت کارت هدیه می‌خریدند و لیستی از اسامی گیرندگان را خودشان تهیه می‌کنند بدون اینکه واقعا این کارت‌ها را به پرسنل بدهند، چراکه هیچ رسیدی از سوی پرسنل در رابطه با دریافت کارت هدیه موجود نیست. تا جایی که خود مدیر مالی در جلسه با حسابرس اقرار به در اختیار داشتن مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان کارت هدیه در صندوق شخصی خودش کرده است. همچنین حسابرس اعلام کرده که اموالی از شرکت خارج و تبدیل به پول نقد شده بدون اینکه اثری از آن در حساب‌های مالی باشد.

جالب اینجاست که به نظر می‌رسد مدیر قبلی این شرکت هم با همین ترفند‌ها پول زیادی به جیب زده و بعد هم از شرکت رفته است. به طوری که حسابرس گفته مدیر عامل قبلی شرکت ۷۲۰ میلیون تومان کارت هدیه به حساب شرکت گرفته بوده که به پرسنل هدیه دهد، اما هیچ رسیدی از آن موجود نیست. بعد از پیگیری‌های مکرر مدیرعامل قبلی دست نویسی از نام اشخص برای اعلام مصرف این کارت‌ها به شرکت ارسال می‌کند، اما به گفته حسابرس امکان راستی‌آزمایی این لیست دست‌نویس اساسا ممکن نیست.

ترفند دیگر مدیران این شرکت ثبت سفارش ورزشی است؛ بدون اینکه کالایی در ازای آن وارد شرکت شود. امور ورزش این شرکت امسال چند ده فقره درخواست خرید برای لباس ورزشی صادر کرده و همه این درخواست‌ها از یک فروشگاه بوده، حالا معلوم شده که اجناس به شرکت وارد نشده و تنها تعداد اندکی از وسایل در انبار مواد شیمیایی موجود است.

مدیر منابع انسانی پتروشیمی ماهشهر چگونه خانه‌دار شد؟

اما نقطه اوج اقدامات برخی مدیران شرکت پتروشیمی در واگذاری خانه به مدیران قابل مشاهده است. در اسنادی که به دست رسیده، چنین آمده که جابری قبلا یکی از نیرو‌های تامین اجتماعی بوده و به عنوان مدیر منابع انسانی وارد مجموعه امیرکبیر می‌شود و از همان ابتدا عضو کمیته مسکن می‌شود. او به محض ورود خود به این کمیته مصوبه‌ای را به تایید می‌رساند که براساس آن مدیران و روسای شرکت در صورتی که منزل سازمانی نداشته باشند، بدون در نظر گرفتن امتیاز مسکن می‌توانند اقدام به رهن منزل سازمانی کنند. همپچنین در ادامه تصویب می‌کند که شرکت می‌تواند اقدام به «واگذاری منازل در تملک» کند. براین اساس در زمان واگذاری شاغل در منزل مسکونی مورد واگذاری سکنی داشته باشد. نتیجه این مصوبات خیلی جالب است. جابری مدیرمنابع انسانی و تصویب کننده این مصوبات، یک منزل ۲۶۳ متری ۱۵ سال اجاره به شرط تملیک را تصاحب می‌کند.

گزارش حسابرس درباره این دو مدیر شرکت پتروشیمی و ترفند‌هایی که برای ثبت فیش حقوقی نجومی و صاحب خانه شدن آن‌ها داشته‌اند، شاید مشتی نمونه خروار از آن چیزی است که در شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی در جریان است؛ و فقط گاهی نمونه کوچکی از در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

منبع: رویداد24
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضا
0
0
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰
خیلی جاالبه که بازنشستگان بدبخت وصاحبان اصلی این ثروت ها با حقوق ۳ الی ۴ میلیونی سالهاست که گرسنگی خود را فریاد میزنند دریغ از یک فریاد رس تف به شرف نداشتتون ؟آقایان نمایندگان مجلس میفرمایند همسانسازی باز نشسته بار مالی وتورم زایی دارد ؟زیبا نیست
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰
بیشرفارو اعدام کنید. بی همه چیزها، قیافه کثیفشو ببینید چجوری داره از اعتقادات مردم سو استفاده می کنه. تا کی این ارقام و اعدام بیاد بیرون و چند روز دیگه همه چیز به دست فراموشی سپرده بشه. برخود کنید. به عظمت خودش قسم غضب باری تعالی همتونو خواهد سوزاند. انشا اله.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد