تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

هر آنچه در مورد لاتاری آمریکا باید بدانید

نحوه ثبت نام، سایت ثبت نام، پیش نیازها و مدارک مورد نیاز، هزینه، اقدامات بعد از برنده شدن در لاتاری را در این مطلب بخوانید.

لاتاری یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی در آمریکا است که هرساله بیش از ده میلیون نفر از سراسر دنیا برای آن ثبت نام می‌کنند. در این مقاله با ما باشید تا مطابق با آخرین اطلاعات ثبت شده، راجع به چگونگی ثبت نام در این قرعه کشی، نکات مهم آن، پیش نیازها و مدارک موردنیاز، هزینه‌ها و اقدامات لازم بعد از برنده شدن مطالبی را برای شما بیان کنیم.

ثبت نام لاتاری

برنامه ویزای تنوع نژادی در آمریکا که با عنوان لاتاری نیز شناخته می‌شود (DV Program)، یکی از قوانین مهاجرتی در این کشور پس از سال 1990 می‌باشد. هدف این برنامه تنوع بخشیدن به جمعیت مهاجران در آمریکا است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده هر ساله این برنامه را به صورت قرعه کشی از بین کسانی که از سراسر دنیا برای آن ثبت نام کرده‌اند، انجام می‌دهد.

جالب است بدانید بیش از 95 درصد از برندگان قرعه کشی لاتاری با موفقیت گرین کارت دریافت می‌کنند. گرین کارت، مجوزی است که می‌توانید از طریق آن مقیم این کشور شناخته شوید.

صفر تا صد ثبت نام لاتاری در این مقاله برای شما بیان می‌شود. به طور خلاصه راجع به اطلاعات مهمی که باید در این زمینه بدانید می‌توان گفت:

کشورهای مجاز ثبت نام لاتاری

تمام کشورها بجز بنگلادش، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، جمهوری دومینکن، السالوادور، هائیتی، هندوستان، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، بریتانیا و ویتنام

زمان ثبت نام لاتاری

صفر تا صد ثبت نام لاتاری باید در بازه 3 اکتبر تا 22 نوامبر همان سال انجام ‌شود. توجه کنید که این بازه زمانی هرسال کمی متفاوت است

زمان اعلام نتایج لاتاری

ماه می همان سال

تاریخ بسته شدن پرونده لاتاری

30 سپتامبر سال بعد

مدارک و شرایط موردنیاز برای صفر تا صد ثبت نام لاتاری

برای آموزش صفر تا صد ثبت نام لاتاری، لازم است ابتدا به دو موضوع مهم یعنی پیش نیازها و مدارک موردنیاز بپردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

شرایط مورد نیاز

اولین شرط آن است که نباید اهل کشورهای غیرمجاز برای برنامه لاتاری باشید. شما نباید متولد آن کشورها باشید. اگر تنها ساکن آن کشورها هستید اما متولد و شهروند آنجا نیستید، می‌توانید ثبت نام را انجام دهید.

همچنین در صورتی که والدین شما در کشور مجاز متولد شده باشند و یا همسرتان که با او درخواست می‌دهید از کشور مجاز باشد، درخواست شما قابل قبول است. از دیگر شرایط عمومی برای این پروسه می‌توان گفت:

  • شما باید حداقل تحصیلات دبیرستانی داشته باشید.
  • در صورت عدم داشتن شرط بالا، برای انجام صفر تا صد ثبت نام لاتاری لازم است حداقل دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته داشته باشید. این مشاغل باید حداقل به دو سال آموزش نیاز داشته باشند.
  • محدودیت سنی بریا این ثبت نام گذاشته نشده است اما معمولا افراد زیر 18 سال بیشتر رد می‌شوند.
  • اگر سابقه کیفری دارید، ممکن است این عامل باعث شود تا واجد شرایط دریافت گرین کارت نباشید. اگر شرایط خاص واکسیناسیون پزشکی را نداشته باشید، اداره شهروندی و مهاجرت این کشور ممکن است شما را رد صلاحیت کند.

مدارک مورد نیاز

در کنار شرایط بالا برای انجام صفر تا صد ثبت نام لاتاری، نیاز به یکسری مدارک دارید که به شرح زیر می‌باشند:

پاسپورت: لازم است تا پاسپورت شما دارای اعتبار باشد.

عکس: برای لاتاری باید یک اسکن عکس آماده که در 6 ماه اخیر ثبت شده است، داشته باشید. همچنین عکس شما نباید در پرونده سال گذشته استفاده شده باشد. عکس باید طوری باشد که ابعاد آن بین 600 – 1200 پیکسل بوده، تصویر مستقیم باشد، زمینه سفید، عکس بدون عینک و سمعک، به صورت رنگی بوده و گردی صورت کامل معلوم باشد. (رعایت حجاب برای مسلمانان و سایر ادیان منعی ندارد). در تصویر برداری، عکس باید مقابل یک نور سفید گرفته شود، طوری که روی صورت شما هیچ سایه‌ای ایجاد نگردد.

تکمیل فرم لاتاری: شما باید در صفحه ثبت نام، فرم لاتاری را دقیق، صحیح و کامل پر کنید.

کد تایید: در نهایت پس از ثبت درخواست، شما باید کد تایید و ثبت نام مخصوص خود را دریافت نمایید.

در صورتی که شما مجرد و بالای 18 سال هستید، ثبت نام به صورت تنها انجام می‌شود. برای کسانی که متاهل هستند، باید همسر و تمام فرزندان (زیر 21 سال) از جانب آقا یا خانم یا هردو (2 فرصت) ثبت نام شوند. در این حالت اما فرزندان بالای 21 سال باید جداگانه ثبت نام شوند.  

ترفند: اگر زیر 21 سال و بالای 18 سال هستید، این فرصت را دارید که صفر تا صد ثبت نام لاتاری را برای خود  3 بار انجام دهید. یکبار خودتان مستقل، یکبار به عنوان زیر کیس مادر و یکبار به عنوان زیر کیس پدر.

آموزش صفر تا صد ثبت نام لاتاری

برای انجام آموزش صفر تا صد ثبت نام لاتاری، می‌توانید مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

وارد سایت لاتاری آمریکا شوید:عبارت “DV lottery” را در گوگل جستجو کرده و بر روی لینک اول کلیک کنید. حال بر روی گزینه " Begin Entry" که سبز رنگ است، کلیک کنید. حال یک کد امنیتی برای احراز هویت شما به عنوان یک انسان قرار داده شده که آن را تکمیل کرده و روی گزینه Submit کلیک کنید.

حال یک فرم برای تکمیل مشخصات خود مشاهده می‌کنید.لازم است تا تمام فیلدهای خالی آن را مطابق با مشخصات خود کامل کنید. در بخش یک اگر نام میانی ندارید، می‌توانید گزینه "No Middle Name" را فعال کنید. در هنگام وارد کردن تاریخ تولد، از چپ به راست شامل ماه، روز و سال می‌باشد که به میلادی وارد می‌گردد. به پایین صفحه آمده و سایر مشخصات در بخش 4 و 5 از جمله شهر محل تولد شما، کشور محل تولد شما را وارد کنید. در صورتی که ساکن کشورهای مجاز لاتاری هستید، در قسمت 6 بر روی گزینه Yes کلیک کنید. صفر تا صد ثبت نام لاتاری بدون پرداخت هیچ پولی و به صورت رایگان انجام می‌شود.

در بخش 7 نیاز به پاسپورت دارید که باید حتما اطلاعات آن وارد شود. لازم است تا اطلاعات خواسته شده را مطابق با مندرجات ثبت شده در پاسپورت خود با همان نوع نوشتار بنویسید و مراحل صفر تا صد ثبت نام لاتاری را ادامه دهید. اگر بدون ملیت هستید، ساکن یک کشور کمونیستی بوده و یا نمی‌توانید در محلی که زندگی می‌کنید به پاسپورت دسترسی داشته باشید و آن را دریافت کنید، لازم نیست این قسمت را پر نمایید

حال در بخش هشتم، عکس خود را مطابق با آنچه بیان شد، بارگذاری کنید. حجم عکس باید زیر 240 کیلوبایت با حداقل رزولوشن 600 * 600 باشد. در بخش نهم بایستی آدرس خود را وارد کنید. فیلد اول ضرورتی به پر کردن ندارد. شما می‌توانید در صورت عدم داشتن کدپستی، بر روی گزینه " No Postal Code" کلیک کنید. در بخش ده کشور محل زندگی (فعلی) خود را انتخاب کنید. در بخش یازدهم شماره موبایل خود را با فرمت +989xxxx وارد کنید. در بخش دوازدهم، آدرس ایمیل معتبری از خود را وارد نمایید.

حال باید در بخش سیزدهم، اطلاعات تحصیلی خود را وارد نمایید. همچنین در بخش چهاردهم، وضعیت تاهل خود را انتخاب نمایید.

حال تعداد فرزندان خود را وارد نمایید. توجه کنید که تنها فرزندان زیر 21 سال مدنظر می‌باشد.

حال با اطمینان از صحت اطلاعاتی که ثبت کرده‌اید، بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا درخواست شما ثبت گردد. یک چکیده از اطلاعات وارد شده را مشاهده می‌کنید. حال در صورت تایید به انتهای صفحه رفته و روی گزینه Submit کلیک کنید.

در صفحه بعد یک صفحه همانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود که شامل پیام موفقیت، چکیده اطلاعات شما و نیز Confirmation Number است که بعد از حدود 6 ماه باید به وسیله آن نتیجه لاتاری را مشاهده کنید.

اقدامات پس از قبولی در لاتاری

پس از انجام صفر تا صد ثبت نام لاتاری، در صورتی که برنده شوید، وزارت امور خارجه یک کیس نامبر 14 رقمی برای شما ارسال می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که در نهایت چه زمانی ممکن است برای ویزا درخواست دهید. بهتر است پس از دریافت قبولی، سریع عمل کنید؛ زیرا تعداد افراد انتخاب شده در قرعه کشی لاتاری بیشتر از ویزاهای موجود است.

بعد از برنده شدن لاتاری کارهای زیر را انجام می‌دهید:

  1. لازم است فرم Form DS-260 را دریافت کنید که در آن به انگلیسی مشخصات خود را ثبت می‌کنید. این فرم به صورت الکترونیکی ثبت و ارسال می‌شود.
  2. مدتی پس از ارسال فرم آنلاین DS-260، برای مصاحبه ویزای خود به کنسولگری ایالات متحده دعوت خواهید شد که بسته به کشور مقصد شما، هزینه سفر را باید پرداخت کنید. همچنین جهت اخذ نوبت از این مرکز باید 330 دلار برای هر فرد پرداخت شود. لازم است تمام مدارک موردنیاز اعم از .پاسپورت، مدارک هویتی، گواهی پلیس، ازدواج و سوابق نظامی در صورت وجود را داشته باشید.
  3. مصاحبه را در کنسولگری آمریکا انجام می‌دهید و در صورت موفق بودن آن، ویزای مهاجرتی در پاسپورت شما درج می‌شود. همچنین شما باید از نظر پزشک معتمد این سفارت، آزمایشات پزشکی را انجام دهید که هزینه آن شامل 100 – 200 دلار می‌باشد.
  4. حال شما باید ظرف 6 ماه برای فعال کردن گرین کارت خود، سفری به ایالات متحده داشته باشید. پس از 3 – 6 ماه، گرین کارت شما به آدرس اسکان شما در خود آمریکا ارسال می‌گردد. صدور گرین کارت در حدود 220 دلار هزینه دارد.
  5. تمکن مالی موردنیاز برای مهاجرت به آمریکا در حدود 13 – 15 هزار دلار می‌باشد.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکس/ استایل جالب ولیعهد عربستان در دفتر کارش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اقدام به خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز

رکورد ویژه استقلال در تاریخ لیگ برتر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخ‌گویی به اسراییل را نداریم

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ سوتی عجیب مریم امیرجلالی

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها بر اقتصاد کشور

فیلم/ روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش مصرف انرژی

ورق روغنی چیست؟

جولان ۴۰۰ هزار سگ ولگرد در استان تهران

ماجرای گروگان‌گیری دختر ۱۶ ساله کردستانی در تهران

ستاره پرسپولیس ۱۰۰ تایی شد

ماجرای پرسپولیسی شدن جانشین علیرضا بیرانوند

درآمد دولت از مالیات در سال ۱۴۰۲

خبر فوری وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران

هزینه عملیات وعده صادق چقدر بود؟

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

صف طولانی تعمیر خودرو‌های مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟

هشدار جدی میرسلیم به دولت رئیسی درباره فساد+ عکس

تصمیم مهم سرمربی پورتو در مورد مهدی طارمی

حمله هادی چوپان به رئیس فدراسیون پرورش اندام

فرهاد مجیدی به لیگ برتر برمی‌گردد؟

اعلام آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

عکس/حال خوب دریاچه ارومیه

فیلم/ چالش جالب هواداران دختر استقلالی در ورزشگاه آزادی

فیلم پربازدید از جشن تولد دختر کریستیانو رونالدو

ریخت‌وپاش نجومی در پتروشیمی بندر امام

سرنوشت سینما آزادی چه شد؟

عکس/ سفره کارگران در سال جدید کوچک‌تر شد

جزییات افزایش کرایه‌ حمل و نقل عمومی پایتخت

قیمت جدید روغن مایع امروز ۱ اردیبشهت ۱۴۰۳+ جدول

آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم

فیلم/جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه

خرید جت خصوصی برای عموم آزاد است

عکس/زیبایی بهار در دیواندره کردستان

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

خواهر زن علی اوجی کیست؟ + عکس

ماجرای خواستگاری مازیار لرستانی از رابعه اسکویی حقیقت دارد؟

این جیلی، خودرو ارزنده‌ای است! + عکس

کاهش میلیونی قیمت سکه در بازار

جزییات طرح یارانه‌ای دولت برای کودکان

جشن هزار دف پالنگان

قرص لاغری ناف، هیچ مبنایی ندارد

استایل جذاب و ورزشکاری بهنوش طباطبایی + عکس

غیبت یک پرسپولیسی در جام حذفی

قیمت دلار؛ از آرامش سیاسی تا ورود بازارساز

گزارش بورس امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد وزیر اقتصاد در زمینه جبران کسری بودجه

سهم یورو در سوئیفت کاهش یافت