تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۱
در ترافیک دیپلماتیک تهران چه گذشت؟

تحکیم مضاعف رابطه با روسیه و هشدار به ترکیه

آقای اردوغان با بیان اینکه موضع ترکیه در خصوص تمامیت ارضی سوریه مشخص است، افزود: از دولت سوریه انتظار داریم روند‌های سیاسی را آغاز کند. در اجلاس آستانه مساله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

تحکیم مضاعف رابطه با روسیه و هشدار به ترکیه

اقتصاد۲۴- روز گذشته گردهمایی دیپلماتیک روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران با محوریت حل و فصل اختلاف‌ها درباره سوریه و در قالب روند تثبیت شده آستانه برگزار شد. در حاشیه این نشست سه‌جانبه هم ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه دیدار‌های دوجانبه جداگانه با رهبر انقلاب اسلامی و رییس‌جمهور داشتند. در دیدار رجب طیب اردوغان با ابراهیم رییسی چند یادداشت تفاهم امضا شده و بحث‌های مفصلی هم درباره توسعه روابط دوجانبه صورت گرفت. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز که غروب سه‌شنبه وارد تهران شد ابتدا با رییس‌جمهور و سپس با رهبر انقلاب دیدار کرد. رهبر انقلاب در دیدار با رییس‌جمهور ترکیه مخالفت خود را با هرگونه حمله نظامی به شمال سوریه اعلام و همزمان بر ضرورت مقابله با گروه‌های تروریستی تاکید کردند. در دیدار رییس‌جمهور روسیه با رهبری نیز تمرکز بحث بر توسعه همه‌جانبه رابطه دوجانبه تهران- مسکو بود و همزمان رهبری انتقاد‌های صریحی را نسبت به ناتو و سیاست‌های توسعه‌طلبانه آن ابراز داشتند. روسای جمهور روسیه و ترکیه در حاشیه نشست آستانه نیز دیدار دوجانبه‌ای با هم داشتند.

حمله نظامی به شمال سوریه به ضرر سوریه، ترکیه و منطقه خواهد بود

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه که شامگاه دوشنبه وارد تهران شده بود صبح روز سه‌شنبه در مجموعه سعدآباد مورد استقبال ابراهیم رییسی قرار گرفت و پیش از ظهر نیز با رهبر انقلاب دیدار کرد. سخنان رهبری در دیدار با رییس‌جمهور ترکیه با پوشش گسترده‌ای روبه‌رو شده و برخی آن را به هشدار‌های رهبر ایران به رییس‌جمهور ترکیه تعبیر کردند.

براساس خبر منتشر شده در سایت رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر روز سه‌شنبه در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه و هیات همراه با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور به‌ویژه همکاری‌های تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشور‌های اسلامی برشمردند و با تاکید بر اینکه امریکا و رژیم غاصب نمی‌توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند، در خصوص مساله سوریه خاطرنشان کردند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعا به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه، و به نفع تروریست‌ها خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، حجم و کیفیت تبادلات و همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود خواندند و تاکید کردند: این مساله در مذاکرات بین روسای جمهور حل و فصل شود.
ایشان، عزت و عظمت امت اسلامی را در گرو عبور از اختلافات سلیقه‌ای و هوشیاری در مقابل سیاست‌های تفرقه‌افکن، دانستند و گفتند: یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دشمنی در منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی است که امریکا نیز از آن پشتیبانی می‌کند.

رهبر انقلاب، فلسطین را مساله اول دنیای اسلام برشمردند و تاکید کردند: با وجود اقبال بعضی دولت‌ها به رژیم صهیونیستی، ملت‌ها عمیقا با این رژیم غاصب مخالف هستند.
ایشان با تاکید بر اینکه نباید به امریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرد، گفتند: امروز نه رژیم صهیونیستی، نه امریکا و نه دیگران نخواهند توانست جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند و عاقبت کار به نفع مردم فلسطین خواهد بود.


بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب در دیدار پوتین: آمریکایی‌ها باید از شرق فرات در سوریه بیرون رانده شوند


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، مساله تمامیت ارضی سوریه را بسیار مهم برشمردند و با اشاره به برخی نقل‌قول‌ها مبنی بر حمله نظامی به شمال سوریه، تاکید کردند: این کار قطعا هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه و هم به ضرر منطقه است و اقدام سیاسی مورد انتظار از جانب دولت سوریه را نیز محقق نخواهد کرد.
ایشان با اشاره به اظهار نفرت رییس‌جمهور ترکیه از گروه‌های تروریستی، گفتند: با تروریسم حتما باید معارضه کرد، اما حمله نظامی در سوریه به نفع تروریست‌ها خواهد بود البته تروریست‌ها نیز محدود به یک گروه خاص نیستند.

رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رییس‌جمهور ترکیه مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئنا با شما همکاری می‌کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه ما امنیت ترکیه و مرز‌های آن را امنیت خود می‌دانیم، خطاب به آقای اردوغان گفتند: شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفتگو این مساله را تمام کنند.

ایشان همچنین با ابراز خرسندی از بازگشت قره‌باغ به آذربایجان، گفتند: البته اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.
رهبر انقلاب افزایش همکاری‌های ایران و ترکیه در همه مسائل منطقه را مفید و لازم خواندند و افزودند: ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالت‌ها دفاع کرده‌ایم و همچنان که گفتید دوستان دوران سخت یکدیگر هستیم و برای ملت مسلمان ترکیه دعا می‌کنیم.

در این دیدار که ابراهیم رییسی رییس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای اردوغان با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اتحاد امت اسلامی و افزایش همبستگی ایران و ترکیه را لازم دانست و گفت: ترکیه هیچگاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته و برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند.
آقای اردوغان با تاکید بر اینکه همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بوده و خواهیم بود، گفت: از انتظارات مشروع ایران در برجام، حمایت، و شرکت‌های ترکیه‌ای را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنیم.
رییس‌جمهور ترکیه با اشاره به درگیری ایران و ترکیه با تروریست‌ها در طول سال‌های متمادی، گفت: در سوریه گروه‌های تروریستی، مورد حمایت تسلیحاتی سنگین از طرف کشور‌های غربی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و به‌ویژه امریکا هستند.


آقای اردوغان با بیان اینکه موضع ترکیه در خصوص تمامیت ارضی سوریه مشخص است، افزود: از دولت سوریه انتظار داریم روند‌های سیاسی را آغاز کند. در اجلاس آستانه مساله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

امضای ۸ سند و یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و ترکیه

پس از استقبال رسمی ابراهیم رییسی از رجب طیب اردوغان، هیات‌های دو کشور به ریاست روسای جمهور تشکیل جلسه دادند و در نهایت هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری در عرصه‌های مختلف میان مقامات و مسوولان دو کشور به امضا رسید. طرح جامع همکاری بلندمدت میان ایران و ترکیه، موافقتنامه در زمینه‌های توسعه تامین اجتماعی و ورزش، حمایت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی، همکاری‌های رادیو و تلویزیونی و همکاری میان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و دفتر سرمایه‌گذاری ریاست‌جمهوری ترکیه از اسناد و یادداشت تفاهمنامه‌هایی است که به امضای مسوولان دو کشور رسید.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل و بعد از امضای اسناد همکاری بین ایران و ترکیه در توییتی به زبان عربی نوشت: ایران دست‌های گشوده شده به سوی خود را می‌فشارد و در اولویت‌بخشی به همسایگان در سیاست خارجی خود، به سوی تحکیم روابط با همسایگان به پیش می‌رود. ایران بر مسوولیت کشور‌های منطقه در برقراری امنیت و ثبات و همکاری سازنده و ثمربخش در جهت شکوفایی و توسعه اقتصادی فراگیر منطقه تاکید می‌کند.

هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران- ترکیه برگزار شد

به گزارش سایت ریاست‌جمهوری، راهکار‌های ارتقای روابط میان تهران و آنکارا در حوزه‌های گوناگون در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه بررسی شد. این نشست روز گذشته با حضور ابراهیم رییسی و رجب طیب اردوغان و سایر مسوولان عالیرتبه دو کشور به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. رییسی در این نشست با تاکید بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه سطح روابط با همسایگان، گفت: ایران از ارتقای سطح روابط با تمامی همسایگان خود استقبال می‌کند و جمهوری ترکیه نیز به دلیل اشتراکات فراوان و سابقه دوستی دیرینه با کشورمان، از جایگاه بسیار مناسبی در مراودات سیاسی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه برخوردار است. مناسبات میان دو کشور مثبت و رو به ارتقا است و لازم است دو کشور با سیاست‌گذاری اصولی و توسعه همکاری‌ها، به سمت هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالیانه حرکت کنند.
در این نشست با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سطح روابط ایران و ترکیه در یکسال گذشته، دو طرف بر تعامل در زمینه‌های ساخت پارک‌های علم و فناوری، همکاری در بخش محیط زیست، استرداد مجرمان، رفع معضل ریزگردها، توسعه همکاری در حوزه‌های انرژی، اقتصادی و ورزشی و تسهیل در مراودات بانکی و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

همچنین در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران- ترکیه، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تامین انرژی پایدار برای ترکیه از طریق صادرات گاز اعلام کرد. در این زمینه توافق شد تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه برای ۲۵ سال آینده و افزایش میزان صادرات گاز در دستور کار طرفین قرار بگیرد که مذاکرات آن آغاز شد. در این نشست همچنین دغدغه‌های ایران در خصوص رود ارس و ضرورت تامین حقوق ملت ایران در این زمینه با طرف مقابل مطرح و مقرر شد موضوع در رایزنی‌های آتی دو طرف مورد توجه قرار بگیرد.

تاکید رییسی و پوتین بر توسعه همه‌جانبه رابطه

غروب روز گذشته ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه برای پنجمین بار به تهران سفر کرد و پیش از حضور در نشست سه جانبه آستانه با رییس‌جمهور و رهبر ایران دیدار کرد. به گزارش سایت ریاست‌جمهوری، ولادیمیر پوتین پس از ورود به تهران، با حضور در نهاد ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، با سیدابراهیم رییسی دیدار کرد. در این دیدار دو طرف ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات میان دو کشور که در دوره اخیر رشد قابل توجهی داشته است، از جهش در روابط دوجانبه به خصوص در حوزه اقتصادی، امنیتی، زیرساختی، انرژی، تجارت و صنعت ابراز خشنودی کرده و اراده خود را تداوم این مسیر و تقویت آن ابراز کردند.

در عین حال دو طرف ضمن یادآوری موفقیت‌های مشترک در مقابله با تروریسم، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند و از اراده جدی خود برای تقویت امنیت کشور‌های مستقل در منطقه خبر دادند.
ابراهیم رییسی در این دیدار اراده دو کشور بر توسعه مناسبات دوجانبه را قابل توجه خواند و گفت: پس از دیدار در مسکو و عشق‌آباد، روند همکاری‌ها رو به رشد بوده و این روند همچنان باید تقویت شود.

رییس‌جمهور با اشاره به سابقه همکاری موفقیت‌آمیز دو کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه، این همکاری را زمینه‌ساز تقویت امنیت و ثبات در منطقه دانست و افزود: کشور‌هایی که در منطقه غرب آسیا مدعی مبارزه باتروریسم بودند، هیچ گام موثری در این زمینه برنداشتند، اما این جمهوری اسلامی ایران و روسیه بودند که با همکاری جدی در بحث مبارزه با تروریسم، صداقت و اراده جدی خود را در این زمینه نشان دادند.
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در سرزمین میهمان‌نواز ایران، از افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه امنیت بین‌المللی خبر داد و گفت: ایران و روسیه سهم بسیار بزرگی در حل و فصل بحران سوریه دارند.

رهبر انقلاب در دیدار با پوتین: ناتو موجودی خطرناک است

به گزارش سایت رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و هیات همراه با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن تفاهم‌ها و قرارداد‌های بین دو کشور، هوشیاری در مقابل سیاست‌های فریبکارانه غرب را لازم دانستند و خاطرنشان کردند: همکاری‌ها بلندمدت ایران و روسیه عمیقا به نفع هر دو کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تاکید بر اینکه حوادث جهانی نشان‌دهنده نیاز ایران و روسیه به همکاری‌های روزافزون و متقابل است، افزودند: تفاهم‌ها و قرارداد‌های متعددی بین دو کشور از جمله در بخش نفت و گاز در جریان است که باید تا انتها پیگیری و عملیاتی شوند.

ایشان همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه را به ویژه در پی تحریم‌های غرب، ضروری و به نفع هر دو کشور دانستند و در خصوص حوادث اوکراین گفتند: جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود، اما در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ می‌شد.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه غربی‌ها با روسیه قوی و مستقل به‌کلی مخالف هستند، ناتو را موجودی خطرناک خواندند و افزودند: اگر راه در مقابل ناتو باز باشد حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر جلوی آن در اوکراین گرفته نمی‌شد، مدتی بعد به بهانه کریمه، همین جنگ را به راه می‌انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته امروز امریکا و غرب ضعیف‌تر از قبل شده و با وجود تلاش و هزینه زیاد، بُرد سیاست‌های آن‌ها در منطقه ما از جمله در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین بسیار کم شده است.
ایشان مساله سوریه را بسیار مهم خواندند و با تاکید بر موضع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با حمله نظامی به این کشور و لزوم جلوگیری از آن، گفتند: یک مساله مهم دیگر در موضوع سوریه، اشغال مناطق حاصلخیز و نفتخیز شرق فرات به وسیله امریکایی‌ها است که این قضیه باید با بیرون راندن آن‌ها از آن منطقه علاج شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تقبیح دخالت‌های رژیم صهیونیستی در قضایای منطقه، مواضع اخیر رییس‌جمهور روسیه علیه صهیونیست‌ها را تحسین‌برانگیز خواندند.

ایشان در ادامه تاکید کردند: جمهوری اسلامی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد.
رهبر انقلاب همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه را جداو عمیقا به نفع هر دو کشور خواندند و خطاب به آقای پوتین گفتند: جنابعالی و رییس‌جمهور ما هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید، بنابراین همکاری‌های دو کشور در این دوره باید به اوج خود برسد.
ایشان با تایید سخنان رییس‌جمهور روسیه درباره ضرورت راه‌اندازی خط‌آهن رشت - آستارا، این کار را موجب تکمیل خط حمل‌ونقل شمال- جنوب و به نفع هر دو کشور دانستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین هوشیاری در مقابل فریبکاری غرب را ضروری خواندند و گفتند: امریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر و یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق فریب خوردن در مقابل سیاست‌های امریکا بود، البته روسیه در دوره جنابعالی استقلال خود را حفظ کرده است.
ایشان همچنین با تایید سیاست جایگزینی پول‌های ملی در روابط دو کشور و استفاده از ارز‌های دیگر به جای دلار گفتند: دلار را باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد و این کار به صورت تدریجی، ممکن است.

پوتین در دیدار با رهبری: مخالف حمله نظامی به سوریه هستیم

در این دیدار آقای پوتین درباره حوادث اوکراین گفت: هیچ کس طرفدار جنگ نیست و جان دادن مردم عادی یک تراژدی بزرگ است، اما رفتار غرب موجب شد که ما انتخابی جز عکس‌العمل نداشته باشیم.
رییس‌جمهور روسیه با برشمردن عوامل و ریشه‌های اختلافات روسیه و اوکراین، به ویژه اقدامات تحریک‌آمیز غرب و امریکا در سال‌های اخیر از جمله کودتا در اوکراین و همچنین سیاست گسترش ناتو با وجود تعهدات قبلی آن‌ها مبنی بر پرهیز از هرگونه پیشروی به سمت روسیه گفت: بعضی از کشور‌های اروپایی گفتند ما مخالف عضویت اوکراین در ناتو بودیم، اما تحت فشار امریکا با آن موافقت کردیم که این نشان‌دهنده فقدان حاکمیت و استقلال آن‌ها است.
آقای پوتین، ترور سردار سلیمانی را نمونه دیگری از شرارت‌های امریکایی‌ها برشمرد و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: این تحریم‌ها به ضرر غرب است و نتیجه آن مشکلاتی از جمله افزایش قیمت نفت و بحران تامین مواد غذایی است.


بیشتر بخوانید: هدف‌های تجاری پوتین در سفر به تهران چیست؟


رییس‌جمهور روسیه با اشاره به سوءاستفاده امریکا از ابزار دلار برای تحریم و غارت کشور‌های دیگر، این کار را در نهایت به زیان آن‌ها و موجب تضعیف اعتماد جهانی به این ارز و حرکت کشور‌ها به استفاده از پول‌های جایگزین دانست و گفت: روسیه و ایران در حال طراحی روش‌های جدید برای استفاده از پول‌های ملی در روابط دو کشور هستند.
رییس‌جمهور روسیه با تایید مواضع رهبر انقلاب درباره منطقه قفقاز، مواضع دو کشور در قضیه سوریه از جمله در مخالفت با حمله نظامی به شمال این کشور را کاملا منطبق با یکدیگر خواند و گفت: منطقه شرق فرات باید تحت کنترل نیرو‌های نظامی سوریه قرار بگیرد.

آقای پوتین همکاری‌های دو کشور را در همه بخش‌ها و پروژه‌ها در حال پیشرفت دانست و افزود: ایران و روسیه در سوریه در حال مبارزه مشترک با تروریسم هستند و در زمینه نظامی نیز تلاش می‌کنیم همکاری‌های دو کشور و همچنین همکاری و مانور‌های سه‌جانبه با چین را توسعه بدهیم.

منبع: اعتماد

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

استوری عاشقانه مهناز افشار و دخترش + عکس

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

امیدواری مادر امیر تتلو به آزادی پسرش!

عکس/ چهره واقعی صهبا شرافتی بازیگر نون خ

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت گوشت و مرغ اعلام شد + جدول

چرا خودرو‌های شاسی بلند از خودرو‌های کلاس سدان محبوب‌ترند؟

مبلغ وام ضروری بازنشستگان در سال جدید چقدر است؟

پازل تامین مسکن چند تکه دارد؟

شروع سبز بورس در اردیبهشت

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت انواع موتور سیکلت در بازار + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

رژیم غذایی مناسب برای کاهش التهاب

خواص هل برای کبد چرب

حذف این وعده غذایی مهم باعث چاقی می‌شود

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

راهیابی وفایی به مرحله اصلی اسنوکر قهرمانی جهان

تحریم ایران ایر در راه است

بازگشت طارمی به ترکیب

فیلم/ اظهارات مهم سردار سنایی راد درباره تسلیحات معرفی نشده ایران

شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

عکس/ لبخند رهبری به سردار حاجی‌زاده

بایدن: ایران به‌دنبال محو اسراییل است

قیمت عجیب لاستیک در بازار + عکس

تصاویری جالب از زنان پلیس در رژه امروز نیروهای مسلح

عکس/ استایل جالب علی دایی و همسرش در عکس یادگاری کنار عادل فردوسی‌پور

واکنش سیدحسین به محرومیت + عکس

کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم

رئیس پیشین اطلاعات موساد: حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران روی میز است

فیلم/ روایتی تکان‌دهنده از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت

فیلم/ دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می‌کند؟

پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟

فیلم/ حرکت عجیب و حیرت انگیز هادی چوپان با وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی

فیلم/ پاسخ محمد مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای در حمله به اسراییل

تنش در رختکن بارسلونا

سرمایه گذاری در بازار آهن آلات

سردار جلالی یک پیام صادر کرد

عکس/ تصویری از خالکوبی جالب یک سرباز در رژه نیروهای مسلح