تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱

این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید

باید بدانیم که در زمینه کاهش وزن و جلوگیری از چاقی، برخی ویتامین‌ها موثر هستند. این ویتامین‌ها برای پیشگیری از پرخوری و کاهش اشتها بسیار موثرند.

تاثیر ویتامین‌ ها بر لاغری

اقتصاد۲۴- بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، رایج‌ترین ویتامین‌هایی که کاهش مصرف آنها منجر به کاهش اشتها و پرخوری شما می‌شود، شامل موارد زیر هستند:

امگا۳

کمبود امگا۳ این اسید چرب ضروری باعث هوس غذایی می‌شود. نوع EPA و DHA امگا۳ که بهترین نوع محسوب می‌شوند. امگا ۳در ماهی‌های روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو و دانه‌های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند.

روی

سطح روی، این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شکر و نمک بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم ‌مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

ویتامین ب

ویتامین ب نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‌کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی‌کنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می‌شود.

لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل‌آلا به وفور وجود دارد.


بیشتر بخوانید: این نوشیدنی برای افراد دیابتی مفید است


منیزیم

کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه‌ها، لبنیات، کلم بروکلی و ... منابع بزرگ منیزیم هستند.

کلسیم

کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکر و نمک می‌شود. به غیر از لبنیات، می‌توانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست آورید.

آهن

کمبود آهن در بین زنان بخصوص قبل از یائسگی شایع است. همچنین گیاه‌خواران نیز در معرض این کمبود هستند. کمبود آهن، میل زیاد به خوردن گوشت را افزایش می‌دهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن تامین می‌شود.

منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند، اما اگر می‌خواهید از آنها استفاده کنید بهتر است میوه‌های خشک، تخم کدو، حبوبات و غذاهای غنی شده را وارد رژیم غذایی‌تان کنید. بهتر است همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریع‌تر و بهتر باشد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آیا آب در تهران جیره‌بندی خواهد شد؟

مبلغ و زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

کشف حجاب خواننده خوش صدای ایرانی + عکس

چهارشنبه تعطیل می‌شود؟

فیلم/ مرگ ناگهانی روی آنتن زنده

آخرین وضعیت هوای تهران در روز سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱

انتظار برای افزایش گرانی‌ها با رشد پایه پولی و تغییر تورم ماهانه

مهم‌ترین فرصت تیم ملی فوتبال ایران برای تاریخ‌سازی

قصه ادامه دار درگیری باج‌گیر‌ها و دستفروش‌ها در همین حوالی

تامین اراضی برای ساخت مسکن ملی

دست خالی دولت سیزدهم برای بودجه ۱۴۰۲

آژیر قرمز بی آبی سد‌های تهران

شهریما مکانی برای مشارکت جامعه محلی قشم و ۱۵ استان کشور

متقاضیان خرید آپارتمان‌های قدیمی چه کسانی هستند

زنان پا‌ به‌ رکاب شدند

پیش بینی بورس امروز ۸ آذر

بلیت تماشای مسابقه ایران و امریکا در سینما چقدر است؟

افشاگری علی کریمی درباره سفر مهران مدیری به دبی

توقف خدمات‌رسانی به متقاضیان مسکن مهر

جهش بی‌سابقه قیمت‌ در بازار خودرو

قوه قضاییه: وریا غفوری آزاد شد

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات