تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱

هدیه‌ای که پدر وحید طالبلو از علی دایی گرفت

من اول که آمدم با صفایی فراهانی بودم. صفایی فراهانی واقعا به فوتبال ما خدمت کرد و نظم و نظامش عالی بود. یک مدیر حرفه‌ای بود. وقتی وارد می‌شد انگار یک تیمسار وارد پادگان شده است

حسین طالبلو

اقتصاد۲۴- با علی دایی هم وقتی مربی شد، ما برای اردو به مادرید رفتیم. روز پدر شد و سر میز نهاربودیم. دایی با یک بسته آمد در سالن غذاخوری و بعد از غذا که به دایی گفتم بچه‌ها غذایشان را خوردند و بروند به اتاق هایشان گفت نه. خیلی آدم‌های بزرگی مثل آقای ابراهیمی آنجا بودند. دوتا آقای ابراهیمی داشتیم که یکی سرپرست تیم بود و یکی هم همکار من. یادم است آقای تاج هم در اردو بود. برای من تیشرت و شلوار گرفته بود و گفت روز پدر است و من آنقدر شما را دوست دارم این را به یاد پدرم برای شما گرفته‌ام.
این بخشی از خاطرات حسین طالبلو پیشکسوت فوتبال و پدر وحید طالبلو است. گفت و گوی او با خبرآنلاین خواندنی است.
حسین طالب لو را خیلی‌ها می‌شناسند و خیلی‌ها هم نه! به خصوص نسل جدیدی که فوتبال را دنبال می‌کنند. با این حال، این یک یادآوری است برای اینکه بزرگان و زحمت کشان در فوتبال ایران فراموش نشوند. مردانی که پا به پای ملی پوشان فوتبال و حتی بیشتر و بهتر از آن‌ها زحمت کشیده اند تا پرچم این رشته ورزشی همیشه بالا باشد. کسانی که اگر نباشند بدون شک چرخ فوتبال نخواهد چرخید؛ کسانی که دوست داشتنی هستند، زحمت کش هستند، وفادار هستند و گاهی حتی یکی از چهره‌های تاثیر گذار در فوتبال ایران را تربیت می‌کنند. یکی مثل حسین طالب لو که پسرش می‌شود دروازه بان اصلی استقلال و تیم ملی. حسین طالب لویی که سال‌ها برای تیم ملی ایران، استقلال و فوتبال این مملکت زحمت کشیده و بدون شک نقشی که در تدارکات تیم‌های مختلف داشته فراتر از نقشی است که خیلی‌ها داشته اند.

در یکی از آخرین روز‌های تابستان به خانه اش رفتیم. چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کرد تابلویی بزرگ با عکس وحید بود. روز قبلش وقتی تماس گرفتیم گفت: «چه عجب! یکی هم یادش مانده که حسین طالب لو هست، فکر کردم دیگر فراموش شده ام.» پایین در منتظرمان بود. خوشحالی اش غیر قابل توصیف. کمی نسبت به آن سال‌های نه چندان دور که در تیم ملی حضور داشت پیر شده، اما همچنان شوخ طبعی و مهمان نوازی اش را دارد. دل حسین آقا پر بود، خیلی پر، اما خیلی از جا‌های این گفتگو را بنا به درخواست خودش و حساسیت‌هایی که پسرش وحید دارد منتشر نکردیم تا هیچ گله و دلخوری‌ای پیش نیاید.

چرا در شرایطی که همه به دنبال این فوتبال هستند شما این‌قدر از فوتبال دور شدید و نیستید؟

۳، ۴ سال پیش با وحید صحبت کردیم و او گفت پدر من دیگه بسه، تا این‌جا زحمت کشدید و کار کردید، دیگر می‌خواهم استراحت کنید. من می‌توانستم اگر زنده می‌ماندم و اتفاقی برایم نمی‌افتاد ۲۰ سال دیگر به این فوتبال خدمت کنم. بعد از این که از فوتبال فاصله گرفتم، خیلی‌ها به من زنگ زدند و گفتند بیا، من به وحید گفتم، وحید گفت نه این کار را نکن. برای استراحت کردن من این را می‌گفت.

پس وحید شما را بازنشسته کرد؟

بله، وحید بازنشسته‌ام کرد. (با خنده)

آخرین تیم شما کدام بود و کجا بودید؟

من ۲۲ یا ۲۳ سال در فدراسیون فوتبال و تیم‌های ملی فوتبال بودم، از نونهالان، جوانان تا بزرگسالان. حتی در بخش بانوان هم سرویس می‌دادم.

این تاریخچه و حضور شما در فوتبال از کجا شروع شد؟

از بچگی علاقه شدیدی به ورزش داشتم. یعنی از ۱۴ یا ۱۵ سالگی که زمان قبل از انقلاب می‌شد، آن قدر علاقه‌مند بودم، با کسانی مثل حسین کلانی، صفر ایران پاک، همایون بهزادی و همه این‌ها آن‌قدر در استادیوم‌ها بودم که دوست صمیمی شده بودیم. طوری بود که در دوران سربازی در سال ۵۳ یا ۵۴ وقتی ایران با رژیم صهیونیستی بازی داشت، سرباز دژبان مرکز بودم و مسئول استادیوم‌ها. آن موقع آماده باش بودیم. هیچکس نمی‌توانست از پادگان خارج شود. عشق من هم فوتبال بود، آن زمان گروه‌بان مرکز در جمشیدیه بود، سیم خاردار بود و دیوار هم نبود، زیر سیم خاردار خاک بود، خلاصه فرار کردیم و به استادیوم شیرودی رفتیم. چون با لباس سربازی هم بودیم کسی چیزی نمی‌گفت. رفتیم در جایگاه نشستیم و ایران هم اول شد. آن قدر هم شیطون بودیم که پریدیم وسط زمین. همایون بهزادی (خدا بیامرز) و بهتاش فریبا هم شاهد این اتفاقات هستند. وقتی تیم ملی پرچم ایران را گرفته بود و دور می‌زد، ما هم پرچم ایران را گرفتیم و دور زدیم. همان موقع که داشتیم دور می‌زدیم، افسر ما که تیمسار مومنی بود ما را دیده بود. صبح زود که به پادگان رفتیم گفتند تیمسار شما را خواسته. اول ترسیدیم، ولی بعد فهمیدیم گویا تیمسار از ما خوشش آمده بود. ما رفتیم پیش تیمسار، اول به ما تشر زد که بترسیم، بعد رفیق شدیم و در ۲ سال خدمت با ما کاری نداشت و می‌گفت هر کاری که دوست داشتید بکنید. همه هم از برکت فوتبال بود.

پس قصه حسین طالب لو و فوتبال از همین جا شروع شد؟

از آن جا شروع شد، البته خودم هم بازی می‌کردم، تیم‌های زمین خاکی بود، درخشان، فرجی، چنگیز، فتح آبادی و همه بزرگان آن دوره بودند و من اسمشان را می‌دادم، چون رفیق صمیمی بودیم و تیم می‌شدیم و قهرمان هم می‌شدیم. آن موقع‌ها به خاطر جنگ فوتبال خوابیده بود، انقلاب شده بود، بعد از این‌ها فوتبال دوباره زنده شد. آن زمان‌ها لیگ سراسری نبود و همه چیز محلی بود. اصلا اگر فوتبالیست در زمین خاکی بازی نمی‌کرد از نظرشان فوتبالیست نبود.

ارتباط شما با فدراسیون چه طور برقرار شد؟

من با تیم‌هایی مثل بانک ملی، پورا و.. این‌ها کار می‌کردم، زمانی که در بانک ملی بودم رئیس فدراسیون آقای صفایی فراهانی بود. کار من را در بازی‌های باشگاهی دیده بود و بعد به ابراهیمی گفته بود که اگر بتوانی این بچه را برای ما بیاوری خیلی خوب است. من آن زمان تاکسی هم داشتم و روی تاکسی هم کار می‌کردم. بعد ابراهیمی با من صحبت کرد. گفتم من استخدام دوست ندارم می‌خواهم آزاد باشم، گفتند حالا یک مدت بیا کار کن. ما رفتیم مشغول به کار شدیم که تا همین ۴ سال پیش ادامه داشت.

کار کردن با کدام یکی از روسای فدراسیون راحت‌تر و بهتر بود؟

من اول که آمدم با صفایی فراهانی بودم. صفایی فراهانی واقعا به فوتبال ما خدمت کرد و نظم و نظامش عالی بود. یک مدیر حرفه‌ای بود. وقتی وارد می‌شد انگار یک تیمسار وارد پادگان شده است. کمپ تیم ملی که الان داریم را، زمان ساختش تازه من وارد فدرایسون شده بودم. از نظر نظم و انظباط صفایی فراهانی کمک‌های زیادی به فوتبال ایران کرد. بعد هم دادکان آمد و همان مسیر را ادامه داد، حتی کار‌های نیمه مانده فرهانی را هم تمام کرد و کلا همه چیز بیست بود. واقعا این دو نفر به فوتبال این مملکت خیلی خدمت کردند. سال ۲۰۰۶ که در آلمان بودیم دادکان را برداشتند و بعد هم مصطفوی آمد و سرپرست بود. کیومرث هاشمی یک مدت آمد. فکر می‌کنم در دوران تعلیق بود. البته من، چون کار خودم را درست انجام می‌دادم با همه این‌ها راحت بودم و با همه آن‌ها رفیق می‌شدم. بعد هم کفاشیان آمد و ایشان هم آکادمی پایین را ساخت.
از کدامشان خاطره خوشی دارید؟

صفایی فراهانی خیلی با ما نمی‌جوشید، ولی با دادکان رفیق بودیم. دادکان وقتی تیم ملی تمرین می‌کرد همیشه با لباس شخصی و ورزشی می‌آمد. حتی با بچه‌های تیم ملی مثل علی دایی پنالتی هم تمرین می‌کرد. ما با دادکان خیلی رفیق بودیم و مثلا حتی خود من در دروازه می‌ایستادم و به من پنالتی می‌زد. بچه‌ها خیلی با دادکان راحت بودند و ایشان یک استثنا بودند.

یک مقدار در مورد مربیانی مثل برانکو بگویید.

برانکو از نظر شخصیتی و رفاقتی خیلی آدم سلامتی بود. از نظر حرفه‌ای هم همین‌طور. من با برانکو خیلی ایاغ بودم. یک بار زمستان در هتل لاله بودیم، وقتی همه بچه‌ها سوار اتوبوس شدند آخرین نفر که می‌خواستم سوار شوم برانکو پیاده شد و دعوا کرد که چرا کاپشن نپوشیدی؟ چون تو برای من از همه این بازیکنان مهم‌تری و اگر مریض شوی من لنگ می‌مانم. بازیکنان استراحت می‌کنند، اما تو چه؟ این درس را او به من آموخت.

خاطره جالبی از هر کدام از این مربیان و بازیکنان داری که یادت مانده باشد؟

با علی دایی هم وقتی مربی شد، ما برای اردو به مادرید رفتیم. روز پدر شد و سر میز نهاربودیم. دایی با یک بسته آمد در سالن غذاخوری و بعد از غذا که به دایی گفتم بچه‌ها غذایشان را خوردند و بروند به اتاق هایشان گفت نه. خیلی آدم‌های بزرگی مثل آقای ابراهیمی آنجا بودند. دوتا آقای ابراهیمی داشتیم که یکی سرپرست تیم بود و یکی هم همکار من. یادم است آقای تاج هم در اردو بود. برای من تیشرت و شلوار گرفته بود و گفت روز پدر است و من آنقدر شما را دوست دارم این را به یاد پدرم برای شما گرفته‌ام.

هنوز هم با علی دایی ارتباط دارید؟

خیلی کم. چون می‌دانم درگیر کار‌های مختلف است خیلی زیاد ارتباط نداریم.

از بین ستارگان تیم ملی چطور؟ با کسی خاطره خاصی دارید؟

یک خاطره جالب با حمید درخشان دارم. در جام جهانی نوجوانان بودیم که در ترینیداد و توباگو برگزار می‌شد و حمید درخشان سرمربی بود. آن موقع سپ بلاتر هم آنجا بود. پس از یک بازی در رختکن بودیم که دیدیم ۶-۷ نفر از نمایندگان فیفا آمدند و با حمید درخشان صحبت کردند و یک ساک فیفا پر از تیشرت و گرمکن و ... هدیه دادند. حمید درخشان پرسید این به چه مناسبتی است؟ آن‌ها گفتند بلاتر کار من را در زمین دیده و خوشش آمده و این‌ها را یادگاری داده است.

فکر نکنم رییس فیفا تا به حال به یک ایرانی چنین هدیه‌ای داده باشد.

بله. یادم هست از نفرات آن تیم حسین کعبی هم بود.

از تیم بزرگسالان هم بازیکن خاصی در ذهن‌تان هست که خاطره‌ای داشته باشید؟

بخواهم بگویم باید سه کتاب بنویسید. چون اتاق تدارکات پر از کیک و میوه بود بچه‌ها همیشه به اتاق ما می‌آمدند. مثلا علی دایی و یحیی گل‌محمدی و آن زمان خداداد بیشتر اوقات در اتاق من بودند. پیش من راحت بودند. یک خاطره دیگر هم بگویم. آن موقع آقای علی جوادی خداداد و علی دایی و حسین فرکی و آقای برانکو را به تلویزیون دعوت کرد تا درباره تیم ملی صحبت کنند. ما از یک لقبی بدمان می‌آمد. این‌ها در تلویزیون آمدند از من تعریف کنند گفتند "حسینِ فلانی" که حسابی دیگر همه چیز را بهم ریختند.

یکی از معروف‌ترین و ماندگارترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران بازی با استرالیاست که هنوز در ذهن مردم مانده است. البته فکر می‌کنم شما آنجا حضور داشتید؟

متاسفانه آنجا نبودم.

چرا؟

ما کلا سه نفر تدارکات در تیم‌های ملی بودیم و مثل الان نبود که فقط سه نفر با تیم ملی بزرگسالان هستند. کلا من بودم و آقای ابراهیمی و آقای عبادی که مینی‌بوس داشت. همان تیم ۹۸ هم با مینی‌بوس رفت و آمد می‌کرد. من با تیم جوانان بودم و استرالیا نرفتم، چون تیم لنگ می‌ماند. اکبر کاویانی هم با ما بود که از من قدیمی‌تر است و زحمت‌کش بود.

کمی از جو و وضعیت آن تیم بگویید.

جو آن تیم یک چیز استثتنایی بود. با آن هزینه کم آن موقع واقعا خاطره‌اش برای من هم از یاد نمی‌رود. آن زمان‌ها وقتی تیم برگشت آنقدر کادو از طرف مردم در کمپ تیم‌های ملی بود که با تریلی آن‌ها را می‌بردیم!

جشنی هم در ورزشگاه آزادی برگزار شد که کم‌سابقه بود.

بعدا زمان کی‌روش هم جشن گرفتند. خاطره آن بازی استثنایی بود. آن موقع جام جهانی رفتن هم سخت بود. من خب چندین سال تدارکات بودم و چیز‌هایی هم از مربیان یاد گرفته‌ام. آن زمان تیم‌ها خیلی قوی بودند و ما راحت نمی‌توانستیم عربستان و کره را ببریم و مثلا از کویت به سختی مساوی می‌گرفتیم. الآن هم که می‌خواهند تیم‌ها را زیادتر هم کنند که صعود کشور‌ها به جام جهانی راحت‌تر می‌شود.

تیم ملی ایران هم در این سال‌ها پیشرفت کرده که ما ساده‌تر به جام جهانی می‌رویم.

بله صد درصد. الان ما ۲۰ تا ۲۵ لژیونر داریم. حتی این‌هایی که در ایران بازی می‌کنند هم پیشنهاد دارند که نمی‌روند.

شما با کی‌روش هم کار کردید؟

بله ۷-۸ سال باهم بودیم. تمام مسئولیت‌های استخر با من بود. بعد از زمانی که آقای دادکان گفت دیگر در تیم ملی نباشم سالن ورزشی و فوتسال و استخر مسئولیتش با من بود.

کی‌روش به سخت‌گیری و نظم معروف است. شما در کار کردن با او اذیت نشدید یا مثلا او نگفت می‌خواهم نیرو‌های خودم را بگذارم؟

من که خیلی راحت با او کار کردم، چون بعدا هم فهمید پسرم وحید طالب‌لو است. زمان کی‌روش هم بازیکنان قدیمی مثل علی پروین که می‌آمدند، چون من قدیمی بودم سفارش من را به کی‌روش می‌کردند. آقای آرین قاسمی شاهد است که مثلا علی پروین که آمد، به کی‌روش گفت هوای طالب‌لو را خیلی داشته باش؛ او چندین سال به فوتبال این مملکت خدمت کرده است. اینکه به او سفارش من را می‌کردند و خب خود من هم کم نمی‌گذاشتم باعث شد کی‌روش با من خیلی رفیق شود. کی روش حتی با من مچ می‌انداخت "صفرعکاس" عکس آن را گرفته بود و برنامه نود هم نشان داد. من خیلی زود صمیمی می‌شوم و با کی‌روش رفیق شده بودم.

الان کی‌روش بگوید برای جام جهانی بیا قبول می‌کنید؟

نه.

اگر وحید بگوید چطور؟

خب من یک بار خداحافظی کردم و دیگر دوست ندارم. من فوتبال و کشتی و کلا ورزش را دوست دارم. دختر خود من نجات غریق است و کلا ورزشی هستیم. حتی کشتی‌ها را با هیجان و استرس شدید نگاه می‌کردم. من خیلی هنر کرده‌ام که سکته نکردم! من وقتی وحید بازی داشت می‌رفتم بیرون و اصلا بازی‌های وحید را نگاه نمی‌کردم. بازی‌ها را ضبط می‌کردم بعدا می‌دیدم.

بازی‌هایی که می‌باخت را نگاه نمی‌کردید؟

چرا فیلمش را می‌دیدم و خودم ایراد هم می‌گرفتم. چون خودم در سطح پایین هم گلری کرده بودم و راه و روش را نشان می‌دادم.

شما چندتا فرزند دارید؟

من یک پسر و یک دختر دارم. یک دخترم هم که به رحمت خدا رفته است.

خدا بیامرزد. شما سابقه زیادی در فوتبال داشتید، آن زمان طرفدار تاج بودید یا شاهین؟

ما آن زمان طرفدار پیکان بودیم که همان پرسپولیس به حساب می‌آمد. ما پنج، شش نفر بودیم که هر جای ایران پرسپولیس بازی داشت با موتور ۱۰۰۰ دوستم خدا بیامرز علی رحمتی به دیدن بازی‌ها می‌رفتیم. حتی در امجدیه که برای بازی‌ها خیلی شلوغ می‌شد و باید از صبح برای جا گرفتن به ورزشگاه می‌رفتیم به خاطر صمیمیت ما با بازیکنان و پیگیر بودن بازی‌ها جای ما همیشه روبروی جایگاه محفوظ بود. حتی وقتی تیم‌های دیگر بازی داشتند ما زیر ساعت ورزشگاه می‌رفتیم که آن زمان جایگاه شرط بند‌ها بود، البته ما اهل شرط بندی نبودیم. در جایگاه دوستان ما مثل بهتاش فریبا و عبدالله اناری بودند و ما با علی مانگا زیر ساعت بودیم که ناگهان پلیس‌ها آمدند سمت بالا تا من را بگیرند!

چرا؟

به خاطر شلوغ بازی‌ها و شیطنت‌هایی که می‌کردیم.

از چه زمانی استقلالی شدید؟

وحید نوجوانان پرسپولیس بود، برای جوانان به استقلال آمد. آن زمان سرمربی جوانان مرحوم رضا احدی بود. آن زمان خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، آندو تیموریان، مجتبی جباری و... در تیم جوانان بودند. از آن زمان دیگر ما و تمام خانواده استقلالی شدیم.

دلیل جدایی وحید از پرسپولیس و پیوستنش به استقلال چه بود؟ رضا احدی وحید را کشف کرده بود؟

تصمیم خود وحید بود. آن زمان آقای کمالوند بود وحید را دیده بود و به استقلال آورد.

خود وحید گرایش رنگی خاصی نداشت؟

نه آن زمان او نوجوان بود، هر جا که فرصت پیشرفت داشته به همان جا می‌رفت.

از کجا جرقه‌ی فوتبالیست شدن وحید طالب لو زده شد؟

جرقه که همان حرفه و شغل من بود. وقتی با تیم‌ها کار می‌کردم وحید را زمانی که کاری نداشت با خودم سر تمرین تیم‌ها می‌بردم.

اولین پیشنهاد رسمی وحید چه زمانی بود؟

وقتی وحید به استقلال رفت راه حرفه‌ای شدن را آغاز کرد. زمانی که آقای قلعه نویی در اصفهان به وحید بازی داد وحید در تیم جوانان استقلال بود، ولی با بزرگسالان استقلال تمرین و بازی می‌کرد. از استقلال دوران حرفه‌ای وحید شروع شد و در اصفهان اولین بازی با بزرگسالان را تجربه کرد. از همان جا بود که وحید دیگر شناخته شد و روز به روز پیشرفت کرد. یک خاطره که از آن بازی دارم این بود که من با محرم نویدکیا دوستی صمیمی‌ای داشتم. در آن بازی وقتی محرم وحید را درون دروازه دید شوکه شد. بعد‌ها به من گفت وقتی وحید را دیدم به خودم گفتم اگر به او گل بزنم جواب حسین را چی بدهم؟ این بود که آن بازی برای ما خاطره انگیز شد و سکوی پرتاب وحید بود.

برای وحید پارتی بازی که نکردید؟

آن زمان پارتی بازی معنایی نداشت. خود این پسر پیشرفت کرد. کدام مربی می‌تواند گلری که هفته‌ای سه پنالتی مهار می‌کرد را نخواهد؟ من به او کمک می‌کردم، اما هیچ سفارشی در کار نبود.

*بخش دوم گفتگو با حسین طالب‌لو در روز‌های آینده منتشر خواهد شد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها