وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش ارسال پیامک با خطوط شخصی به ۴۰۰ سیمکارت در روز، از شناسایی و پیگیری قضائی شرکتها و افراد ارسالکننده خبر داده است.
اقتصاد24 - پیامکهای تبلیغاتی سالهای زیادی است که مهمان گوشیهای موبایل هستند اما مدتی است که دیگر پا را از سطح تبلیغات فراتر گذاشته و به مزاحمان هر روزهی دارندگان گوشیهای موبایل تبدیل شدهاند. پس از اینکه به موضوع پیامکهای تبلیغاتی، بارها پرداخته شد اما به سرانجام نرسید، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به صورت جدی به این موضوع واکنش نشان داد و از ایجاد سامانهای برای دریافت گزارشهای آنلاین شکایات مزاحمتهای ناشی از پیامکهای تبلیغاتی خبر داد.
وی در این خصوص نوشته بود: پیامکهای تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنلهای ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون ارسال این پیامکها از طریق شمارههای عادی فزونی یافته است. صاحبان کسبوکار بایستی به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد. وزارت ارتباطات نیز برای این نیاز مشروع کسبوکارها بایستی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی راهکاری اندیشه کند.
در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهار نظر درباره برخورد با پیامکهای تبلیغاتی در توئیتر نوشت: تاکنون از انواع شیوههای فنی برای توقف ارسال پیامکهای تبلیغاتی بهره گرفتیم. از هزاران سیمکارت ارسالکننده در روز به حدود ۴۰۰ سیمکارت رسیدهاند. خواستم برخورد جدیتر شود. شرکتها و افراد ارسالکننده را شناسایی و ضمن پیگیری قضائی همزمان به مردم نیز معرفی خواهیم کرد.