تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱

حراج ایران خودرو بدون قرعه‌کشی

عرضه جدید خودرو در تالار بورس کالا تایید شد. بورس کالای ایران در ۲ روز ۲۳ و ۲۶ آذر ۴ هزار دستگاه خودرو عرضه می‌کند. فردا ۲ هزار دستگاه خودرو تارا و شنبه هفته آینده ۲ هزار دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو فروخته می‌شود.

حراج ایران خودرو بدون قرعه‌کشی

اقتصاد۲۴ خرید خودرو محصولات ایران خودرو از طریق بورس کالا آغاز شد. خرید خودرو از طریق بورس سازوکار جدیدی است که قیمت خودرو عرضه شده کمتر از بازار است. خرید خودرو با روش جدید متقاضیان زیادی دارد. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می‌پردازیم.

عرضه جدید خودرو در تالار بورس کالا تایید شد. بورس کالای ایران در ۲ روز ۲۳ و ۲۶ آذر ۴ هزار دستگاه خودرو عرضه می‌کند. فردا ۲ هزار دستگاه خودرو تارا و شنبه هفته آینده ۲ هزار دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو فروخته می‌شود.

از آنجایی که ثبت سفارش در بورس کالا یک روز قبل از شروع عرضه انجام می‎‌شود، بنابراین فرصت برای خرید تارا به اتمام رسیده است؛ بنابراین کسانی که تا ساعت ۱۷ امروز سه شنبه درخواست خود را برای یکی از مدل‌های عرضه شده تارا ثبت کرده‌اند باید منتظر شروع عرضه فردا باشند تا مشخص شود که روی کدام قیمت‌های پیشنهادی معامله انجام می‌شود. اما همچنان برای خودرو ۲۰۷ فرصت وجود دارد.

قرار است شنبه هفته آینده ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ شامل ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوس، ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای سفید و ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای مشکی آبنوس در روز شنبه ۲۶ آذر عرضه می‌شود.

متقاضیان باید با توجه به میزان ریسک پذیری خود و میزان سودی که انتظار دارند از سرمایه گذاری ۳ ماهه روی پژو به دست بیاورند، قیمت پیشنهادی خود را ثبت کنند. البته باید چند نکته را برای تعیین میزان سود در نظر گرفت. خرید خودرو ۳ ماهه ریسک افت قیمت را دارد و به توجه به این که چند صد میلیون تومان از پول خریداران نزد ایران خودرو بلوکه می‌شود باید بدون ریسک‌ترین سود را در نظر گرفت.

بدون ریسک‌ترین سود در بازار ایران، سپرده بانکی است. یعنی فرد با سپرده گذاری در بانک برای مدت ۳ ماه حدود ۵ یا ۶ درصد سود خواهد کرد. در واقع میزان سودی که نصیب خریداران خودرو در بورس می‌شود باید بیش از این میزان باشد که توجیه اقتصادی حداقلی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ + جدول


قیمت پایه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ۴۰۴ میلیون تومان است که حدود ۵۷ میلیون تومان مالیات و هزینه‌های جانبی به آن اضافه می‌شود. با توجه به این که قیمت نهایی خودرو براساس نرخ‌های رقابتی تعیین می‌شود، امکان بیشتر شدن مالیات با توجه به قیمت نهایی وجود دارد.

از آنجایی که ۲۰۷ سقف شیشه‌ای حدود ۲۷۰ میلیون تومان با بازار اختلاف قیمت دارد، احتمالا رقابت برای خرید آن بالا باشد. قیمت پایه پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۳۷۴.۵ میلیون تومان است که با هزینه‌های جانبی و مالیات به ۴۲۷ میلیون تومان می‌رسد. این خودرو نیز با بازار ۲۰۰ میلیون تومان اختلاف دارد. ثبت سفارش خودرو در بورس کالا یک روز کاری زودتر از زمان عرضه انجام می‌شود، بنابراین متقاضیان پژو ۲۰۷ فقط فردا فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند.

متقاضیان باید کد بورس کالا داشته باشند که به یک حساب وکالتی متصل است. در اطلاعیه ایران خودرو آمده است کسانی که می‌خواهند در این عرضه شرکت کنند باید ۲۵ درصد از قیمت پایه خودرو را در حساب وکالتی بورس خود واریز کنند.

کسانی که می‌خواهند پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ثبت‌نام کنند باید مبلغ ۱۰۱ میلیون تومان در حساب داشته باشند. میزان پیش پرداخت برای خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز حدود ۹۴ میلیون تومان است. این خودرو ۵ روز مانده به پایان سال ۱۴۰۱ به خریداران تحویل داده می‌شود.

ایران خودرو از محصول جدید خود که قرار است جانشین ۲۰۶ شود، رونمایی کرد. خودرویی که فقط طراحی آن حدود ۳۲ میلیارد تومان هزینه برد. این خودرو با چه قیمتی روانه بازار می‌شود؟

صورت‌های مالی ایران خودرو از زیان مالی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومانی حکایت دارد و مدیران این خودروسازی هم می‌گویند که با تولید هر دستگاه، به‌طور میانگین زیان ۹۰ میلیون تومانی را متحمل می‌شوند. حالا این خودروساز با هزینه‌کرد ۳۱ میلیارد برای تنها طراحی خودرو، قرار است این خودرو را با چه قیمتی وارد بازار کند؟

جعفری در این باره هم توضیح داد: در مراسم رونمایی گفته شد که این خودرو جانشین جدید پژو ۲۰۶ است و در سال آینده به مرحله تولید انبوه می‌رسد. با توجه به اینکه ایران خودرو در عرضه محصولاتش با تاخیر همراه است و احتمالاً این خودرو سال آینده هم به بازار خودرو نرسد. پیش‌بینی می‌شود که با نوسانات قیمت دلار، این خودرو با قیمت حدود ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون تومان به بازار برسد.

این محصول که از آن به عنوان جایگزین پژو ۲۰۶ یاد می‌شود بر اساس رویکرد شرکت ایران خودرو در جهت بروزرسانی محصولات خود پا به عرصه گذاشته است. پیش از این شرکت ایران خودرو با محصول محبوب و البته قدیمی پژو ۲۰۶ سهم بالایی از بازار خودرو‌های هاچ‌بک اقتصادی را داشته است و حالا با معرفی محصول جدید TF۲۱ بر پایه پلتفرم P۲۰۰ این شرکت در تلاش است تا جایگزین مناسبی برای محصول قبلی خود معرفی کند.

بر همین اساس این مجموعه تصمیم گرفته است که یک محصول کراس لوک بر پایه P۲۰۰ را به خانواده محصولات خود اضافه کند. همچنین بر اساس اطلاعیه گروه ایران خودرو این محصول از ویژگی‌ها و استاندارد‌های روز دنیا برخوردار خواهد بود. با توجه به محبوبیت بالای کراس‌اوور‌ها در بازار ایران و جهان، خودرو TF۲۱ به صورت کراس لوک طراحی و ساخته شده است و استایلی مابین هاچ‌بک و کراس‌اوور دارد.

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم عنوان کرد که محصول جدید TF۲۱ تا شهریور ۱۴۰۲ به مرحله تولید و عرضه خواهد رسید. بر اساس اعلام این مجموعه، محصول TF۲۱ در سه نسخه پایه یا Base، میانی یا Medium و لوکس عرضه خواهد شد تا در کنار خودرو هاچ‌بک پژو ۲۰۷ رده‌هایی مختلف بازار خودرو کشور را پوشش دهد و همچنین به دلیل توجه شرکت ایران خودرو به بحث رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه، تمام مدل‌ها و نسخه‌های خودرو جدید ایران خودرو TF۲۱ موفق به پاس نمودن استاندارد‌های ۸۵ گانه صنعت خودرو هستند و این محصول استاندارد ایمنی حفاظت از عابرپیاده در زمان برخورد که جزو استاندارد اروپا محسوب می‌شود را نیز پاس کرده است.

این خودرو از تجهیزاتی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایر‌ها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران بهره می‌برد. در نسخه لوکس خودروی TF۲۱ از امکاناتی مانند رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلید‌های کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless بهره می‌برد.

خودرو TF۲۱ مانند محصولات دیگر ایران خودرو همچنان پیشرانه آشنا و البته قدیمی و کم توان TU۵ پلاس مجهز خواهد شد که یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی با حجم ۱۵۸۷ سی سی است. این پیشرانه توان تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را داراست و نیروی تولیدی توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دنده‌ای پنج سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

همچنین ایران خودرو در آینده قصد تولید خودرو TF۲۱ با گیربکس شش سرعته دنده‌ای را دارد. از مزایای پیشرانه TU۵P می‌توان به مصرف سوخت کم، آلایندگی پایین، صدا و لرزش کم، دوام بالا، تعمیر آسان و فراوانی تعمیرکار و قطعات اشاره کرد.

منبع: پیشنهاد ویژه

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد! + فیلم

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تکلیف افزایش حق مسکن کارگران مشخص شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیب پرسپولیس برای دیدار با نساجی

فیلم/ تصاویر تلخ از قطع درخت ۵۰۰ ساله در امامزاده آقا رکابدار روستای کیسم

۲ غایب بزرگ نساجی در بازی با پرسپولیس

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

دلایل اصلی چاقی و افزایش وزن ناگهانی

فیلم/ چهره خیلی جذاب هدیه تهرانی در ویدئو لو رفته از او

دفاع نماینده جنجالی مجلس از اظهاراتش درباره شریک جنسی مردان ترکیه‌ای

فیلم/ جعفرزاده: به رئیسی پیغام دادم بودجه تو را زمین می‌زند

ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان توسط همسرش

معرفی ۱۰ بروکر بدون سواپ + دلایل استفاده از بروکر‌های بدون سواپ

عکسی از متروی تهران که مردم را عصبانی کرد

اقامه نماز جماعت به امامت یک خانم روی آنتن تلویزیون+ عکس

کاهش مصرف بنزین با استفاده از CNG

دلیل به صدا افتادن اتاق خودرو چیست؟

الفاظ رکیک سپهر حیدری درباره هوادار سپاهان که کاربران را شوکه کرد+ عکس

ماجرای عجیب یحیی گل‌محمدی برای پیوستن به تراکتور

عکس/دختری در کافی نت شمال تهران در ۱۳۷۷

۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم+ عکس

فیلم/عادل فردوسی‌پور به صداوسیما بازگشت

نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی_ریالی کشور در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود

واکنش علی مطهری به ماجرای دف نوازی یک دختر

زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌عدالت

مردان ترکیه هر کدام ۱۵ شریک جنسی دارند!

عربستان قیمت نفت را بالا برد

راهکار کاهش۱۵ تا۲۰ درصدی ناترازی بنزین

حقوق نجومی رانندگان خودرو‌های حمل زباله/ نان در زباله کشی است

۴۰ متهم معاملات مشکوک بورس به دستگاه قضا احضار شدند!

فیلم/ تعجب آهنگران از مداحی با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»

اعلام آخرین مهلت استفاده از کالابرگ

اولین تصاویر از آتش‌سوزی در لاله‌زار تهران

همه چیز درباره تولید و پخش عمده کیسه فریزر رولی

فیلم/ آهنگ کیم جونگ اون حسابی وایرال شد!

صدور کارت بازی المثنی برای استقلالی‌ها!

پیروی بازار طلا از روند صعودی انس جهانی

جنجال گردشگر روس با اسکناس کیلویی

فیلم/چرا رضا عطاران ماشین ندارد؟

عجیب اما واقعی؛ داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب سهمیه دارو می‌گیرند!

فیلم/ با خاص‌ترین خودرو کلکسیون لیونل مسی آشنا شوید

محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت +عکس

انتشار اسناد تحویل وسایل نیکا شاکرمی به خانواده اش +عکس

گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ روایت دردناک مهران مدیری از بدترین سال های زندگی اش

فیلم/ مهران غفوریان: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بوده است

دلار در کف کریدور ششم سرگردان شد

قیمت خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد

پدر جغرافیای ایران کیست؟

اعلام زمان اعزام حجاج به عربستان