تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
در اقتصاد ۲۴ بخوانید؛

شبکه‌های اجتماعی محبوب جهان کدامند؟

خیلی از افراد می‌پرسند که چرا باید دنبال لیستی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی باشیم و آن‌ها را بررسی کنیم؟ خیلی از سئوکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای به دنبال درگاه‌های پربازدید می‌گردند تا با انتشار محتوا و ایجاد یک لینک در این درگاه‌ها بازدید سایت خود را بالا ببرند.

شبکه‌های اجتماعی محبوب جهان

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان است و بعضی از آن‌ها گزینه‌هایی برای تبلیغ تجارت‌های مختلف دارند. نیاز به تبلیغ برندتان در دیجیتال مارکتینگ نباید باعث شود تا در هر رسانه اجتماعی حضور داشته باشید. برای ارزیابی قدرت رسانه‌های اجتماعی باید معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی را بشناسید و در آخر بهترین گزینه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. امروزه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و استقبال بی‌حد و اندازه افراد از آن‌ها، این شبکه‌ها به جزیی جدایی ناپذیر از روتین زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند.

خیلی از افراد می‌پرسند که چرا باید دنبال لیستی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی باشیم و آن‌ها را بررسی کنیم؟ خیلی از سئوکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای به دنبال درگاه‌های پربازدید می‌گردند تا با انتشار محتوا و ایجاد یک لینک در این درگاه‌ها بازدید سایت خود را بالا ببرند. پس بررسی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به عنوان درگاه‌های پربازدید در بستر اینترنت می‌تواند به توسعه کسب و کار کمک کند.

معرفی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار

بعد از همه‌گیری بیماری کرونا، عادات مردم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی کمی تغییر کرد و مردم برای ارتباط، یافتن اطلاعات، سرگرمی و خرید به رسانه‌های اجتماعی هجوم آوردند. علاوه بر این؛ برخی از بخش‌ها کاهش شدید ترافیک و درآمد را تجربه کردند، در حالی که برخی دیگر شاهد افزایش چشمگیر بودند. برترین پلتفرم‌ها در جهان یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک واتساپ هستند. با درک اینکه کدام کشور‌ها از کدام پلتفرم‌های اجتماعی و چرا استفاده می‌کنند، جمعیت شناسی در حوزه رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. کشور‌ها از برخی از شبکه‌های اجتماعی بیشتر از بقیه استفاده می‌کنند.

۱- Twitter توییتر: Twitter یکی دیگر از وب‌سایت‌های محبوب در جهان است که بسیاری از کاربران ایرانی در آن به صورت جدی فعالیت دارند. Twitter برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در دسترس مردم قرار گرفت و با گذشت زمان کوتاهی به محبوبیت بسیار زیادی دست یافت. محبوبیتی که به دلیل سبک خاص این شبکه اجتماعی به‌وجود آمد. شما با هربار twitt زدن، نظرات و ایده‌های خودتان را در معرض دید دیگران قرار می‌دهید و مخاطبین شما نیز می‌توانند پیام شما را retwitt کنند. بحث‌های مختلفی که در این شبکه اجتماعی رخ می‌دهد همیشه جذاب بوده و شما می‌توانید تا ساعت‌ها به بحث و تبادل نظر با دیگران بپردازید. متاسفانه در دسترسی به وب‌سایت Twitter محدودیت‌هایی وجود دارد و برای استفاده از این شبکه‌اجتماعی باید از اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده آی‌پی استفاده کنید یا به پروکسی‌های مختلف متصل شوید. اما جالب است بدانید که با توجه به همین مشکل، هم‌چنان تعداد زیادی از کاربران ایرانی از Twitter به صورت جدی استفاده می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید جوامع ایرانی را در این وب‌سایت پیدا کنید.

۲- واتساپ (Whatsapp): یک برنامه پیام رسانی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی، تصاویر، یادداشت‌های صوتی، فایل‌های صوتی، اسناد و فیلم‌ها را به اشتراک بگذارند. این پلتفرم در طول سال‌ها به صورت تصاعدی. رشد کرده و از ماه مارس سال ۲۰۲۰ حدود ۲ میلیارد کاربر ماهانه داشته است. علاوه بر پایگاه کاربر در حال رشد، این پلت فرم همچنین بسیاری از ویژگی‌های جدید را برای آسان‌تر کردن تعامل بین کاربران معرفی کرده است. در حالی که کاربران فقط می‌توانستند قبلاً تماس‌های یک به یک برقرار کنند، اما اکنون ویژگی تماس تلفنی دارد. آن‌ها همچنین یک ویژگی WhatsApp Status را معرفی کردند که به کاربران امکان می‌داد وضعیت (استوری) عکس، فیلم و متن را که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند، به روز کنند. در سال ۲۰۱۹ تعداد کاربران فعال واس اپ به حدود ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه و فعال رسید. خوشبختانه WhatsApp برخلاف بسیاری از پیام‌رسان‌های خارجی با آی‌پی ایران در دسترس بوده که شاید همین موضوع، یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت این پیام‌رسان باشد. اگر به امنیت و حریم خصوصی توجه ویژه‌ای دارید، این پیام‌رسان به‌درد شما نمی‌خورد، اما اگر به‌دنبال یک اپلیکیشن سریع با محیط‌کاربری ساده می‌گردید، WhatsApp یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود.

۳- اینستاگرام (Instagram): یکی دیگر از شبکه‌های مجازی اینستاگرام است که با امکانات مختلف و قابلیت‌های فراوانش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در جهان و به‌خصوص کشور خودمان، Instagram یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان مردم محسوب شده و افراد زیادی به آن اعتیاد دارند و ساعت‌های زیادی را صرف گشت وگذار در آن می‌کنند. هسته اصلی این اپلیکیشن، اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیو بوده و شما می‌توانید از این طریق با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. امکانات دیگری مانند strory یا IGTV نیز در Instagram وجود دارد که هر کدام جذابیت‌های خاص خودش را دارد و شما می‌توانید از هرکدام از آن‌ها و بدون محدودیت استفاده کنید. از فیلتر‌های عکس متنوع موجود در این اپلیکیشن استفاده کنید و عکس‌های زیبایی از خودتان به ثبت برسانید. با دوستان خود چت کنید و با تماس ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. حتی می‌توانید با قابلیت LIVE به صورت زنده از خودتان ویدیو تهیه کنید و با فالوئر‌های خود صحبت کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های استوری و ویژگی‌های لایو استفاده کنید. در بین نسل‌های جوان بسیار محبوب است. طبق آمار Statista، حدود ۳۲ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند و ۳۳ درصد در سنین ۲۵ تا ۳۴ سال کاربر فعال اینستاگرام هستند.

۴- Telegram تلگرام: با مسدود شدن پیام‌رسان Telegram در ایران، کمتر کسی فکر می‌کرد که این اپلیکیشن هم‌چنان از نظر تعداد مخاطبین ایرانی، در صدر جدول قرار بگیرد. پیام‌رسانی که از نظر امکانات و قابلیت‌ها از بسیاری از رقبای خود بهتر و کامل‌تر عمل کرده و به معنای واقعی هیچ چیزی کم ندارد. کمتر کسی را می‌توانید در ایران پیدا کنید که با Telegram آشنا نباشد. البته این محبوبیت تنها به کشور خودمان مربوط نمی‌شود و یک موضوع جهانی است. در بسیاری از کشور‌ها Telegram اولین و اصلی‌ترین پیام‌رسان محسوب می‌شود. چت کردن با دوستان، ایجاد تماس تصویری و ویدیویی، ساخت کانال، استفاده از کانال‌ها برای سرگرمی یا اطلاع‌رسانی‌های مختلف و استفاده از ربات تنها گوشه کوچکی از قابلیت‌های Telegram است و کمتر پیام‌رسانی چنین حجمی از امکانات و قابلیت‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروز کانال‌های فراوانی در زمینه پروکسی در Telegram موجود است که شما می‌توانید به سادگی به پروکسی متصل شوید و دیگر از شر اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده آی‌پی خلاص شوید. سرعت این پروکسی‌ها بسیار عالی بوده و شما بدون کندی یا قطعی ارتباط، می‌توانید به گشت وگذار در Telegram بپردازید.


بیشتر بخوانید: ردپای طراحان طرح صیانت در فروش فیلترشکن / وقتی نویسندگان فیلترینگ فیلترشکن فروش‌ها یکی می‌شوند


۵- YouTube یوتیوب: کمتر کسی است که با نام YouTube آشنا نباشد. اگر نگاهی به آمار‌های منتشر شده بیندازید، با ارقام سرسام‌آوری روبه‌رو می‌شوید که نشان‌دهنده محبوبیت بی‌نظیر این شبکه مجازی است. YouTube بیش از ۲ میلیارد بیننده در روز دارد و به صورت میانگین حدود ۵ میلیارد ویدیو در روز دیده می‌شود که اصلا ارقام کوچکی محسوب نمی‌شوند. شما در YouTube می‌توانید به هر ویدیویی که خواستید دسترسی پیدا کنید. اصلا نترسید و عجیب‌ترین سوالات و اتفاقاتی که در ذهنتان وجود دارد را جست‌وجو کنید و می‌بینید که قبلا صد‌ها ویدیو مرتبط با آن موضوع در YouTube آپلود شده است. تمرکز اصلی این وب‌سایت بر روی انتشار ویدیو است، اما با توجه به پیشرفت باقی شبکه‌های مجازی، YouTube نیز تغییرات گسترده‌ای کرده است. بزرگ‌ترین آن‌ها قابلیت stream است که امروزه در بین مردم و به‌خصوص گیمر‌ها بسیار محبوب گشته است. متاسفانه YouTube همانند facebook دارای محدودیت‌هایی در ایران است و استفاده از آن بدون تغییر آی‌پی غیرممکن است. با توجه به تمام محدودیت‌ها، وب‌سایت YouTube در بین مردم ایران بسیار محبوب بوده و خوشبختانه هر روز مخاطبین ایرانی بیشتری در این وب‌سایت شروع به فعالیت می‌کنند، شبکه‌ای بر پایه فیلم که طرفداران زیادی دارد. سرگرم کردن طرفداران بهانه‌ای خوب برای حضور کسب و کار‌ها و شرکت آن‌ها برای تبلیغ است.

شبکه‌های اجتماعی محبوب جهان

۶- Snapchat: اسنپ چت یکی دیگر از بستر‌های دیداری در رسانه‌های اجتماعی است که در بین نسل جوان محبوب است. کاربران می‌توانند اسنپ را به یکدیگر ارسال کنند و Statuses ۲۴ ساعته را درست مانند واتس اپ و اینستاگرام به روز کنند. تا سال ۲۰۲۰، اسنپ چت روزانه ۲۲۹ میلیون کاربر روزانه‌ فعال دارد. قابلیت‌های مختلفی مانند stories، Discover و Memories در اختیار شما قرار دارد که استفاده از هر‌کدام از آن‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده و جذاب باشد. برای مثال بخش stories که با آن در اپلیکیشن Instagram نیز آشنا هستید، به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر یا ویدیو‌های خودتان را به مدت ۲۴ ساعت در معرض دید دیگران قرار دهید. اپلیکیشن Snapchat با در اختیار قرار دادن بخش‌های مختلف و فیلتر‌های بسیار متنوع، قادر است محیط بسیار سرگرم‌کننده‌ای برای شما داشته باشد و می‌توانید ساعت‌های زیادی را صرف استفاده از این شبکه اجتماعی کنید. این شبکه با کاربرانی که ۸۲ درصد زیر ۳۴ سال هستند، می‌تواند مکانی خوب برای بازاریابانی باشد که جمعیت هدفشان این گروه سنی هستند.

۷- Google Plus: این شبکه اجتماعی که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارایه می‌دهد، به طور میانگین در هر ماه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در بیشتر مواقع برای بازاریابی و فعالیت‌های آنلاین تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فصل دوم سال ۲۰۱۷ میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان Google+ و برند‌های بزرگ جهان ۵۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در Google+ موجود است و گفته می‌شود هر سال تعداد کاربران آن ۳۳ درصد افزایش می‌یابد. بزرگ‌ترین گروه مخاطبان این شبکه اجتماعی را افراد ۴۵ تا ۵۴ سال تشکیل می‌دهند و تعداد آن‌ها از سال ۲۰۱۲ به بعد ۵۶ درصد افزایش یافته است.

۸- Skype: اسکایپ یک پلت فرم شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر ارتباطات است که بیشترین استفاده را برای برقراری تماس‌های ویدیویی با کنفرانس دارد. همچنین قابلیت پیام رسانی فوری را فراهم می‌کند و می‌توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن متن، تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی استفاده کنید. از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی و جدیدترین آن‌ها در سال ۲۰۲۱ که سر و صدای زیادی راه انداخته‌اند می‌توان به تیک‌تاک و کلاب هاوس اشاره کرد. تیک‌تاک TIK TOK با طرفداران نوجوان ۱۲ تا ۱۹ ساله محیطی برای اشتراک موزیک ویدئو‌های بسیار کوتاه ۳ الی ۱۵ ثانیه‌ای ایجاد کرده است. این ویدئو‌ها توسط کاربران ایجاد می‌شود و محیطی سرگرم‌کننده فراهم می‌کند.

۹- Renren: در ادامه لیست شبکه‌های اجتماعی به Renren می‌پردازیم. این بزرگترین سایت شبکه اجتماعی در چین و به معنای واقعی کلمه یک پلتفرم برای همه است. به دلیل شباهت زیاد آن به فیس بوک، در بین جوانان بسیار محبوب بوده. زیرا به کاربران امکان می‌دهد به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. به سرعت افکار و پست‌ها را به اشتراک بگذارند و حتی حالات خود را به روز کنند.

۱۰- پیتنرست: یکی از شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار دنیا است مخصوص اشتراک گذاری عکس، که در ماه حدود صد میلیون کاربر فعال دارد. در پینترست کاربران می‌توانند از طریق تمام شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، واتس اپ، توییتر و... عکس‌های خود را به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید عکس‌های پین شده در یک برد خاص که به یک نفر متعلق است را دنبال کنید و لایک کنید. در نسخه‌های جدید این نرم افزار قابلیت‌های جدیدی به وجود آمده که ارزش افزوده‌ی سودمندی برای کاربران حساب می‌شود. این قابلیت‌ها عبارتند از تجارت‌های الکترونیک به صورت B۲C و C۲C که کاربران زیادی از این قابلیت کسب درآمد می‌کنند.

۱۱- لاین (line): در سال ۲۰۱۱ در ژاپن راه اندازی و طی دو سال بزرگترین شبکه اجتماعی ژاپنی شناخته شد. لاین یک اپلیکیشن پیام رسان فوری است. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان ارسال پیام‌های متنی، عکس، ویدیو و موسیقی را می‌دهد و همچنین امروزه دارای بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر است. به دلیل تولد شبکه‌های اجتماعی دیگر، از جمله تلگرام و اینستاگرام که نسبت به لاین از امکانات خوبی برخوردار می‌باشند، این شبکه اجتماعی کم کم جایگاه خود را میان کاربران فضای مجازی از دست داد.

شبکه‌های اجتماعی محبوب جهان

معرفی چند شبکه اجتماعی ایرانی

۱-  سروش: سروش یک نرم افزار پیام رسان ایرانی است که در سال ۱۳۹۴ در اختیار کاربران قرار گرفت. سروش از جمله مهمترین پیام رسان‌های داخلی است که می‌تواند تا حدودی جایگزینی برای تلگرام شده و کاربران این برنامه پیام رسانی را به خود جذب کند. پیام رسان سروش دارای امکانات و ویژگی‌های اولیه تلگرام بوده و می‌تواند امکاناتی همچون ایجاد گروه، سوپرگروه، کانال، مدیریت پیشرفته کانال، تماس صوتی و... را فراهم آورد.

۲- روبیکا: یکی از پرطرفدار‌ترین اپلیکیشن‌ها در ایران، شبکه اجتماعی روبیکا است. این شبکه اجتماعی در سال ۹۷ توسط شرکت توسعه دهنده توسکا در اختیار کاربران قرار گرفت. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه اجتماعی می‌توان به ارائه انواع فیلم و سریال‌های جدید اشاره کرد. به صورت کلی در مورد اپلیکیشن روبیکا، باید بگوییم که با یک نرم افزار همه کاره مواجه هستید که بسیاری از خدمات اپلیکیشن‌های مختلف را به صورت یکجا، سعی کرده است فراهم آورد و در اختیار کاربران قرار دهد.

۳- آی گپ: این شبکه اجتماعی در سال ۹۴ با هدف تبادل پیام‌های متنی، عکس، موسیقی و... در اختیار کاربران قرار گرفت. با وجود فیلتر شدن برنامه پرطرفدار تلگرام در کشور ما، عده‌ای به سمت آی گپ گرایش پیدا کرده اند. این شبکه اجتماعی کاملا شبیه به اپلیکیشن تلگرام بوده و عده‌ای حتی تصور دارند که این اپلیکیشن کاملا از شبکه اجتماعی تلگرام کپی کرده و مورد طنز نیز قرار گرفته است.

۴- ایتا: پیام رسان ایتا با هدف بر آوردن نیاز‌های کاربران ایرانی در یک برنامه پیام رسان طراحی شده. شما می‌توانید در پیام رسان ایتا گفتگو کنید، فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید و گروه و کانال بسازید. این شبکه اجتماعی جزء پیام رسان‌هایی است که با هدف جایگزینی تلگرام وارد بازار ایران شده و از نظر کاربران، این برنامه همانند آیگپ و سروش، از روی شبکه اجتماعی تلگرام کپی برداری کرده اند.

۵- فیس نما: فیس نما شبکه اجتماعی ایرانی است که بسیار شبیه فیس بوک است با این تفاوت که ایرانی بوده و حدود ۱۰ سال است که شروع به فعالیت کرده است. از امکانات فیس نما می‌توان به مشاهده کاربران آنلاین، متولدین امروز، گروه ها، فال و طالع بینی، بازی کارت کاپ فارسی، پرسش و پاسخ، فروشگاه افزونه‌های سایت، آرشیو نظر سنجی، رسانه‌های تایید شده و ... اشاره کرد.

۶- کافه: اگر از به اشتراک گذاری روزمرگی خود و دنبال کردن روزمرگی سایر افراد لذت می‌برید و این کار برای شما تفریحی خوشایند است ما به شما کافه را معرفی می‌کنیم. کافه محیطی سالم و مناسب است که شما در چند جمله یا به صورت تصویر می‌توانید اتفاقات و روزمرگی‌های خود را به اختصار در آن با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

گمانه‌زنی درباره تعطیلی عروسی‌ها در ایام عزای عمومی؛ بی‌خبری ادامه دارد/ رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی: فعلا بی‌سروصدا جشن بگیرید

معرفی جنگنده بمب افکن فانتوم F۴ آمریکا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

اولین عکس از خانواده شهید امیرعبداللهیان

فیلم/ استقبال اعضای دولت از پیکر ابراهیم رئیسی در فرودگاه

عکس/ مراسم تشییع جنازه حادثه بالگرد رئیسی در تبریز

عکس/ توییت جنجالی آمنه‌سادات ذبیح‌پور علیه محمود احمدی نژاد

عکس/ جمیله علم‌الهدی هنگام بدرقه رئیسی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/آقای رئیسی سوخته و تکه تکه شده بود و نمی‌شد او را شست

قیمت خانه تخته گاز در سربالایی پیش می‌رود

شهید آل هاشم: امام جمعه باید نقش پدری داشته باشد

افزایش نرخ دلار پس از سانحه هلیکوپتر رییس جمهور کاذب بود

هلیکوپتر تهاجمی میل ۳۵ ام روسیه

کوچ خُرده ساز‌ها از بازار

چند درصد از ایرانیان شاغل‌ هستند؟

قیمت اجاره مسکن در آغاز خرداد ۱۴۰۳ در تهران + جدول

خطرات احتمالی کیف پول‌های راکد بیت کوین

فیلم/یک دقیقه سکوت در کنفرانس خلع سلاح به احترام رئیس‌جمهور و همراهانش

جدیدترین قیمت خانه در سید خندان و حوالی + جدول

قالیباف تا چه زمانی رئیس قوه مقننه است؟

مخالفت مجلس با مداخله بانک مرکزی در بازار ارز و رمز ارز

قیمت جدید میلگرد امروز ۲ خرداد ۱۴۰۳+ جدول

فیلم/تاثیر مرگ روسای جمهور کشور‌های مختلف بر روند بورس آن‌ها

روند کاهش قیمت جهانی نفت سرعت گرفت

ریزش ۵ هزارتومانی قیمت دلار

در تازه‌ترین جلسه حراج شمش چقدر طلا فروخته شد؟

وزیر ارشاد: هیچ‌گاه فعل مذمومی از شهید رئیسی ندیدم

داستان سقوط‌هایی که بود؛ روایت ۱۰ رئیس جمهوری که پس از سانحه هوایی جان باختند + ویدیو

فیلم/ گفتگو با سید احمد علم‌الهدی در حاشیه مراسم تشییع

فیلم/دلداری دختر شهید سلیمانی به دختر سید ابراهیم رئیسی

قیمت جدید روغن خوراکی امروز ۲ خرداد ۱۴۰۳+ جدول

کدام مقامات خارجی برای شرکت در مراسم رئیسی به ایران می آیند؟

معرفی خودروی لوسید ایر ۲۰۲۴؛ چشمگیر و فوق‌العاده

فیلم/تشییع پیکر ابراهیم رئیسی و همراهانش به سمت میدان آزادی

سقوط در شیب دره دیزمار؛ درباره محل حادثه بالگرد رئیس جمهوری و جنگل‌های ارسباران چه می‌دانیم؟

پشت پرده‌های پرونده سنگین و پرحاشیه مجلس علیه شستا؛ ماجرای یک واگذاری ناتمام

انس جهانی طلا بی حرکت ماند

روایتی دیگر از سقوط یک بالگرد؛ نحوه شهادت رئیسی و همراهان با توضیحات رئیس دفتر رئیس جمهور + فیلم

فیلم/حضور رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر در مراسم تشییع شهدای خدمت

ابراهیم رئیسی؛ زاده خراسان، شهید در آذربایجان

هیات رئیسه ادوار شش گانه مجلس خبرگان زیر ذره بین؛ رکورددار ریاست خبرگان کیست؟ + جدول

حضور مقامات کشوری و لشکری در تشییع رئیس جمهور شهید و شهدای همراه

شرط‌ تحرک بازار طلا چیست؟

فیلم/ اقامه نماز توسط رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور و همراهان

فیلم/ورود رهبر انقلاب به دانشگاه تهران برای اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهور و همراهان

برگزاری اولین جلسه هیات دولت به ریاست مخبر

فیلم/لحظه ورود پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش به دانشگاه تهران

جمله خاص رهبر انقلاب درباره رئیسی+ عکس

فیلم/ حضور اسماعیل هنیه در مراسم تشییع ابراهیم رئیسی

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۲ خرداد ۱۴۰۳

فیلم/ چه کسی بالگرد شهید رئیسی را پیدا کرد؟

فیلم/ آغاز مراسم تشییع و وداع بر پیکر شهدای خدمت

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول