تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
در اقتصاد ۲۴ بخوانید؛

پرفروش ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۳

محبوب‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۳، گروه‌های متنوعی از عناوین هستند، از داستان‌های تاریخی تا هیجان‌انگیز معاصر. همه آن‌ها به خوبی نوشته شده و جذاب هستند، و چیزی برای همه ارائه می‌دهند. فقط باید کنجکاو باشید و بدانید به دنبال چه کتاب جدیدی برای خواندن هستید و چه چیزی محبوب شما است.

پرفروش ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۳

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: قطعا اگر اهل کتاب خواندن باشید، همواره این دغدغه را دارید که چه کتابی را بخرید و بخوانید. گاهی اوقات به پیشنهاد دوستان و آشنایانتان به سراغ بعضی از کتاب‌ها می‌روید و گاهی نیز ناگهان فردی به شما کتابی هدیه می‌دهد که بسیار موردپسندتان است. حالا که چیزی به پایان سال ۲۰۲۳ باقی نمانده، ما وبسایت‌های خبری و مجلات اینترنتی را بررسی کردیم تا آثاری را که تقریبا در تمامی آن‌ها مشترک بود و امتیاز بالایی را به دست آورده بود، به شما معرفی کنیم.

محبوب‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۳، گروه‌های متنوعی از عناوین هستند، از داستان‌های تاریخی تا هیجان‌انگیز معاصر. همه آن‌ها به خوبی نوشته شده و جذاب هستند، و چیزی برای همه ارائه می‌دهند. فقط باید کنجکاو باشید و بدانید به دنبال چه کتاب جدیدی برای خواندن هستید و چه چیزی محبوب شما است.

نگاهی به محبوب‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۳ 

محبوب‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۳ گواهی بر تنوع و خلاقیت صنعت نشر است. همه کتاب‌هایی که وجود دارد، از داستان‌های تاریخی تا هیجان‌انگیز معاصر هستند. اگر به دنبال کتاب جدیدی برای خواندن هستید، توصیه می‌کنم یکی از عناوین زیر را بررسی کنید؛ قطعا ناامید نخواهید شد!

۱- کتاب ملت عشق: رمانی عاشقانه در فهرست ده کتاب برتر دنیا نوشته الیف شافاک، رمانی است که داستان دو زن، یکی معاصر و دیگری تاریخی را روایت می‌کند که از طریق یک کتاب به هم متصل می‌شوند. این رمان به بررسی مضامین عشق، معنویت و جستجوی معنا در زندگی می‌پردازد. داستان‌های در هم تنیده الا، یک زن خانه دار میانسال، و شاعر ایرانی قرن هفتم، مولوی و مربی معنوی او شمس تبریزی، کاوش عمیقی از وضعیت انسان را به هم می‌پیوندد. این رمان خوانندگان را به چالش می‌کشد تا باور‌های خود را زیر سوال ببرند و به آن‌ها بپردازند؛ همچنین اسرار عمیق‌تر زندگی و عشق را در نظر بگیرند. اگر شما هم طرفدار کتابی هستید که بتواند قاعده‌های زندگی، عشق و معنا را به زبانی روان و در عین حال ادبی به تصویر بکشد کتاب ملت عشق می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی باشد.

۲- کتاب شازده کوچولو: یک رمان کلاسیک و پرفروش‌ترین داستان کوتاه دنیا نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری است. این داستان برای اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد و به سرعت جز ده کتاب برتر دنیا قرار گرفت، و داستان شاهزاده جوانی را دنبال می‌کند که از سیاره‌ای به سیاره دیگر سفر می‌کند و در طول مسیر با شخصیت‌های عجیب و غریب و جالبی روبرو می‌شود. شاهزاده در نهایت در زمین فرود می‌آید؛ جایی که او با خلبانی دوست می‌شود که از قضا او هم در صحرا فرود آمده است. شاهزاده از طریق مکالماتی که بین او و خلبان رد و بدل می‌شود درس‌های مهمی در مورد عشق، دوستی و ماهیت هستی می‌آموزد. این رمان داستانی تکان دهنده است که مضامین بی گناهی، از دست دادن، و اهمیت ارتباط انسانی را بررسی می‌کند. داستان با سادگی و ظرافت روایت می‌شود و مضامین عمیق فلسفه در پس جمله‌های ساده و بعضا کودکانه شخصیت‌ها بیان می‌شود. شازده کوچولو نسل‌ها مورد علاقه خوانندگان در هر سنی بوده و به بیش از ۳۰۰ زبان ترجمه شده است. محبوبیت همیشگی آن گواهی بر جذابیت جهانی پیام و کیفیت همیشگی داستان سرایی آن است.

۳- کتاب معجزه شکرگزاری: یکی از برترین کتاب‌های انگیزشی دنیا و جز ده کتاب برتر دنیا شناخته می‌شود. این کتاب اثر راندا برن نویسنده و سخنران انگیزشی در دنیا نوشته شده است. راندا برن در این کتاب به ما یادآور می‌شود که چگونه می‌توان با شکرگزاری از نعمت‌های کوچک و بزرگ زندگی به صلح و آرامش درونی رسید. این کتاب با تمرین‌هایی که دارد به ما کمک می‌کند که خدارا بابت آرزو‌ها و خواسته‌های خود شکر کنیم و معجزه این سپاسگزاری قبل از وقوع خواسته هایمان را در زندگی ببینیم. این کتاب دارای یک برنامه بیست و هشت روزه به همراه بیست و هشت تمرین است که به مخاطب کمک می‌کند هروز با اشتیاق تمرین همان روز را انجام دهد و خدا را هروز بابت نعمت‌هایی که دارد وخواسته‌هایی که می‌خواهد در زندگی داشته باشد شکر کند. اگر به دنبال تغییرات چشمگیر در زندکی خود هستید این کتاب را بخوانید و به عزیزترین شخص زندگی خود هدیه دهید.

۴- کتاب صد سال تنهایی: پرفروش‌ترین کتاب به سبک رئالبسم جادویی و جز ده کتاب برتر دنیا نوشته گابریل گارسیا مارکز رمانی است که داستان خانواده بوئندیا و شهر ماکوندو را که آن‌ها تأسیس کرده اند را روایت می‌کند. این رمان مضامین عشق، خانواده و ماهیت چرخه‌ای زمان و تاریخ را بررسی می‌کند. مارکز از رئالیسم جادویی برای خلق فضایی رویایی استفاده می‌کند که در آن غیرممکن‌ها ممکن می‌شود. این رمان نقدی از امپریالیسم و سرمایه داری و همچنین تجلیل از فرهنگ و هویت آمریکای لاتین را ارائه می‌دهد. به طور کلی، صد سال تنهایی اثری خیره کننده است. وبا ادبیاتی که دارد خوانندگان سراسر جهان را مجذوب خود کرده است. این کتاب برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ شد و خیلی زود توانست جایگاهش را میان خوانندگان به دست بیاورد.


بیشتر بخوانید: مقایسه ۸ کتاب رمان از میان پرفروش‌ترین‌ها که نباید خواندن آن‌ها را از دست داد


۵- کتاب کیمیاگر: از جذاب‌ترین کتاب‌های دنیا و یکی از ده کتاب برتر دنیا اثر پائولو کوئیلو نویسنده برزیلی و یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان است. کیمیاگر بیش از ۶۵ میلیون نسخه فروخته و به ۸۰ زبان ترجمه شده است. آثار کوئیلو به خاطر مضامین معنوی و پیام‌های الهام‌بخش خود شناخته می‌شوند. نوشته‌های کوئیلو عمیقاً تحت تأثیر سفر معنوی او و علاقه‌اش به عرفان و باطن‌گرایی است. رمان‌های او اغلب مضامین خودشناسی، رشد شخصی و جستجوی معنا در زندگی را بررسی می‌کنند. سبک نوشتن کوئیلو ساده و قابل دسترس است، با این حال داستان‌های او سرشار از نمادگرایی و عمق است. کوئیلو علاوه بر کیمیاگر، رمان‌های پرفروش دیگری نیز نوشته است، از جمله ۱۱ دقیقه، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد و کوه پنجم. کار او به دلیل توانایی اش در الهام بخشیدن به خوانندگان برای پیگیری رویا‌های خود و زندگی کامل مورد ستایش قرار گرفته است. نوشته‌های کوئیلو تأثیر عمیقی بر خوانندگان سراسر جهان گذاشته است و آثار او همچنان منبع الهام و روشنگری برای بسیاری است.

۶- کتاب Tom Lake: در بهار ۲۰۲۰، سه دختر لارا به باغ خانوادگی خود در شمال میشیگان بازمی‌گردند. هنگام چیدن گیلاس، آن‌ها به مادرشان التماس می‌کنند که داستان رابطه عاشقانه خود با یک بازیگر به نام «پیتر دوک» که در سالن تئاتر تام لیک (Tome Lake) با او آشنا شده بود را برایشان تعریف کند. همانطور که لارا گذشته را به یاد می‌آورد، دخترانش زندگی و رابطه خود با مادرشان را بررسی می‌کنند و مجبور می‌شوند در جهان‌بینی خود و هر آنچه که فکر می‌کردند می‌دانند، تجدید نظر کنند.

۷- کتاب خیلی دیر: رمان خیلی دیر داستان زنی به نام اسلون را روایت می‌کند که زندگی سختی را پشت سر می‌گذارد. بعد از تحمل سختی‌های زیاد سرانجام تصمیم می‌گیرد برای فرار از موقعیت رنج آور خود با دوست پسرش ازدواج کند. دوستش مردی با اخلاقیات مشکوک است که درگیر کار‌های خلاف و قاچاق است. اسلون چاره‌ای جز رفتن ندارد؛ با این حال تصمیم می‌گیرد که صبر پیشه کند تا اینکه بتواند فرار کند.

۸- کتاب عادات اتمی: اگر نمی‌توانید عادات بد خود را تغییر دهید، باید بدانید که مشکل شما نیستید؛ این سیستم درونی و ذهنی شماست که مشکل دارد. عادات بد بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌شوند؛ نه به این دلیل که نمی‌خواهید تغییر کنید، بلکه به این دلیل که سیستم اشتباهی برای تغییر دارید؛ بنابراین به اهداف خود نمی‌رسید و به‌جای آن به عمق چاه سیستم‌های اشتباه خود سقوط می‌کنید. اگر تمایل دارید که به یک سیستم اثبات شده برای فتح قله اهداف‌تان برسید راهکار‌های ارائه شده در کتاب Atomic Habits را از دست ندهید.

۹- کتاب با ما شروع می‌شود: لیلی در زندگی‌اش هرگز دست از تلاش نمی‌کشد. او از شهر کوچکی که در آن بزرگ شده فاصله می‌گیرد و کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کند. با «رایل کینید» که متخصص مغز و اعصاب است آشنا می‌شود. رایل فردی قاطع و کمی متکبر است، اما در برابر لیلی نرم است و همراهی با او باعث می‌شود لیلی خوشبختی را تجربه کند. اما کم کم به یاد اتلس کاریگن می‌افتد؛ عشق اولش. او و اتلس نقاط مشترک فراوانی داشتند؛ و ناگهان اتلس دوباره در زندگی لیلی ظاهر می‌شود و هر آنچه لیلی با رایل ساخته در معرض نابودی قرار می‌گیرد…

۱۰- کتاب یخ شکن: آناستازیا آلن تمام زندگی خود را برای یک فیلم در تیم ایالات متحده کار کرده است. زمانی که او یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشگاه کالیفرنیا، میپل هیلز دریافت می‌کند و در تیم رقابتی اسکیت بازی آن‌ها جای می‌گیرد، به نظر می‌رسد همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. هیچ چیز مانع او نخواهد شد، حتی کاپیتان تیم هاکی، نیت هاوکینز. تمرکز نیت به عنوان کاپیتان تیم روی حفظ تیمش روی یخ است. طی یک اتفاق ناگوار آن‌ها مجبور می‌شوند یک پیست را با تیم اسکیت بازی مشترک استفاده کنند. آناستازیا به وضوح نمی‌تواند او را تحمل کند…

۱۱- کتاب خدمتکار: آن روزها، اگر از ترافالگار اسکوئرِ پیاده به طرف چرینگ کراس رود می‌رفتید، بعد از چند دقیقه به مغازه‌ای در دست راست خود می‌رسیدید که بالای شیشه آن نوشته شده بود، ویلیام باگِیج – کتاب‌های نایاب. اگر از پشت شیشه به داخل نگاه می‌کردید، می‌دیدید که ردیف کتاب‌ها از کف زمین تا سقف، دیوار‌ها را پر کرده است، و اگر در را باز می‌کردید و وارد می‌شدید، بلافاصله بوی نامحسوس مقوای قدیمی و برگ چای که داخل همه کتاب دست دوم فروشی‌های لندن را پر کرده است، به مشامتان می‌رسید. تقریباً همیشه دو سه مشتری در آنجا می‌دیدید، موجوداتی ساکت و سایه‌مانند با اُوِرکت و کلاه شاپو که به امید یافتن چاپ اول، مشغول کندوکاو در سری آثار جین آستین و ترولوپ و دیکنز و جرج الیوت بودند. در آنجا از صاحب مغازه‌ای که برای پاییدن مشتری‌ها در آنجا بپلکد خبری نبود، و اگر کسی واقعاً می‌خواست به جای بلند کردن کتاب و بیرون رفتن، پول آن را بپردازد، باید از دری در عقب مغازه که روی آن نوشته شده بود، دفتر- پول را اینجا بپردازید، داخل می‌شد. اگر شما داخل می‌شدید، می‌دیدید که هم آقای ویلیام باگیج و هم دستیارش، دوشیزه موریل تاتل، پشت میز‌های خود نشسته‌اند و مشغول کار هستند…

۱۲- کتاب پرومته آمریکایی: جی رابرت اوپنهایمر یکی از چهره‌های نمادین قرن بیستم است؛ فیزیکدانی درخشان که در زمان جنگ تلاش برای ساخت بمب اتمی برای کشورش را رهبری کرد و بعد‌ها خود را در مواجهه با پیامد‌های اخلاقی پیشرفت علمی دید. کای برد و مارتین شروین در این بیوگرافی تحسین‌برانگیز که بیست و پنج سال در حال ساخت است، زندگی و دوران اوپنهایمر را از اوایل کار او تا نقش اصلی او در جنگ سرد به تصویر می‌کشند. این بیوگرافی، بهترین در تاریخ، جذاب و عمیقاً آموزنده است. به طور خلاصه، کتاب پرومته آمریکایی، یک کتاب جذاب و جامع است که زندگی و کار جی رابرت اوپنهایمر را به صورت علمی و هنری بازگو می‌کند. این کتاب نه تنها برای علاقه‌مندان به فیزیک و تاریخ، بلکه برای هر کس که به داستان یک انسان استثنایی علاقه دارد، توصیه می‌شود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ترانس افغان، خطری بیخ گوش ایران

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/تصویری از جلسه تجسس و نجات بالگرد رئیسی

تصویری از منطقه‌ای که هلی‌کوپتر رئیسی در آن سقوط کرد

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

استوری معاون هلال احمر که بیش از دو ساعت پیش منتشر شده

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه بالگرد رئیسی

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

تصاویری از همراهان ابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد

توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رئیسی + فیلم

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

جنگل دیزمار، محل دقیق‌تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

هرگز ناشتا شیر نخورید

افزایش آمار جراحی‌های زیبایی در ایران

فیلم/شرایط سخت آب و هوایی در محل سانحه بالگرد رئیسی

الهام علی اف در ایران چه می‌کند؟

اولین واکنش نماینده مجلس به وقوع حادثه برای بالگرد رئیسی

جزئیات جدید از حادثه سقوط بالگرد رئیسی

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد رئیسی

عکس جذاب هازال کایا بازیگر سریال عشق ممنوع

فیلم/ خبر‌های تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

عکس/ زیر نویس شبکه خبر درباره فرود سخت بالگرد حامل رئیسی

پشت پرده ویدئوی اخیر علی شمخانی چه بود؟

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

ماجرای فرود بالگرد رئیسی چه بود؟

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

فیلم/نجات پاکبان گرفتار در سیل مشهد توسط مردم

اینفوگرافی/نهمین اعتصاب کامیون داران طی ۶ سال!

قابی دیدنی از ایرج طهماسب و یاسمن دخترش

واکنش مهدی تاج به احضار اعضای هیات رییسه به دادگاه

فیلم/وزیر ارشاد: مردم ایران شب تحقق «وعده صادق» احساس غرور کردند

حمله دادکان به تاج بر سر فساد در مس رفسنجان

افشای فساد در باشگاه مس رفسنجان

واکنش جوانمردانه ارسطو به حذف سارا نیکا از پایتخت ۷ + عکس

فیلم کمتر دیده شده از کوهنوردی آیت الله هاشمی رفسنجانی

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

 APY بالا، کاربری آسان، بدون موانع: محصولات سپرده گذاری رمزارز مورد تحسین سرمایه گذاران قرار گرفته اند

سکه امامی به سطح ۴۰ میلیونی بازگشت

برداشت چای بهاره باغات املش

کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران

یک بیماری خطرناک وارد ایران شد+ جزییات

عکس/بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قلعه‌سی

فیلم/ابراهیم رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است

الهام علی‌اف: مداخله کشورهای بیگانه در منطقه قابل قبول نیست

فیلم/حسن فتحی کارگردان مست عشق: مسئولان پیام فیلم را جدی بگیرند

بهترین مدل های لپ‌تاپ دل

عروسی پدر و مادر لیلا حاتمی ۵۰ سال پیش+ عکس

امیر تتلو به چندسال حبس محکوم شد؟

دلار به عقب‌ نشینی خود ادامه داد

ماجرای جدید عاشقانه پارسا پیروزفر در تاریخ ۰۳ /۰۳ /۰۳

گزارش بورس امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳