اقتصاد۲۴- محمد محمدی بخش در نشست خبری گفت: از زمان آزاد سازی نرخ بلیت، مبحث آزاد سازی قیمت سوخت هواپیما نیز مطرح بود و در حال حاضر این موضوع درحال بررسیست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: تنها مزیت رقابت شرکتهای هواپیمایی داخلی با شرکتهای خارجی همین مبحث سوخت است و در حال حاضر بر اساس قیمت تعیین شده ستاد تنظیم بازار پیش میرویم و تابع هستیم، اما نرخ بلیت هواپیما به قیمت سوخت بستگی زیادی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اخبار مبنی بر افزایش ناوگان هوایی، همچنان با کمبود بلیت هواپیما مواجه هستیم یادآور شد: اطلاعات ورود هواپیماهای جدید به کشور را بنا به دلایل مختلف نمیتوانیم رسانهای کنیم، اما میزان نشست و برخاست صرفا در یک فرودگاه مثل مهرآباد معیار درستی برای سنجش تعداد پروازها و سفرهای هوایی نیست چراکه تعداد مسافران هوایی موضوع مهم است.
محمدی بخش همچنین با اشاره به اینکه شاهد هستیم تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور در ماههای اخیر رکورد زده و پس از ۲ سال به روال استاندارد و ایمن برمی گردیم افزود: نیاز بخش هوایی حداقل ۵۰۰ فروند هواپیماست و اگر همزمان ۲۵۰ فروند هواپیمای فعال هم داشته باشیم باز با کمبود بلیت مواجه هستیم.
بیشتر بخوانید: فروش بلیت چارتری هواپیما در تمامی مسیرها همچنان ممنوع است
رئیس سازمان هواپیمایی در پایان درباره برگزاری نمایشگاه هوایی (ایر شو) در فرودگاه پیام نیز گفت: با توجه به رویکرد وزارت ارتباطات و استفاده مشترک از دانش بنیانها در توسعه صنعت هوایی، امسال به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه را در این فرودگاه برگزار کنیم.
وی افزود: شرکتهای دانش بنیان بیش از ۲ هزار قطعه از نیازهای صنعت هوایی را طراحی و ۳۰۰ هزار قطعه را نیز ساختند که بخش عمده آنها در این نمایشگاه حضور دارند و این شرکتها موفق شده اند مجوزهای لازم را برای ارائه محصولات خود دریافت کنند.