تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین روش‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان/ در این بازارها ریسک نکنید

سرمایه گذاری موفق با ۱۰۰ میلیون تومان، بستگی به هدف و طول دوره سرمایه گذاری شما دارد. هر گزینه سرمایه‌گذاری مزایا و معایب خود را دارد و سرمایه‌گذاران باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری، میزان ریسک‌پذیری، اهداف سرمایه‌گذاری و شرایط اقتصادی خود را بسنجید. در نهایت، تنوع، کلید موفقیت سرمایه‌گذاری بلندمدت در اقتصاد ایران است.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

اقتصاد۲۴- مریم آیتی: سرمایه صد میلیون تومان برای راه اندازی کسب و کار در این اوضاع نابسامان اقتصادی، عدد چندان بالایی نیست! اما با این حال هنوز هم می‌توان با آن، یک کسب و کار کوچک و تا حدی سودده راه اندازی کرد! 

در واقع نگران نباشید شما تنها نیستید! خیلی از افراد مثل شما به دنبال سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا هستند و یا می‌خواهند کسب و کار با پول کم راه اندازی کنند.

سرمایه گذاری موفق با ۱۰۰ میلیون تومان، بستگی به هدف و طول دوره سرمایه گذاری شما دارد. هر گزینه سرمایه‌گذاری مزایا و معایب خود را دارد و سرمایه‌گذاران باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری، میزان ریسک‌پذیری، اهداف سرمایه‌گذاری و شرایط اقتصادی خود را بسنجید. در نهایت، تنوع، کلید موفقیت سرمایه‌گذاری بلندمدت در اقتصاد ایران است.

ابتدا تمامی روش‌های سرمایه‌گذاری را لیست کنید، سپس، میزان ریسک‌پذیری خود را برآورد کرده و میزان سرمایه خود را نیز تخمین بزنید. در این صورت، با توجه به میزان تورم و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، قادر به تصمیم‌گیری منطقی و علمی خواهید بود.

به طور کلی سرمایه‌گذاری در ایران دو دسته دارد؛ یکی گزینه‌های سنتی‌تر که مردم از قدیم با آن‌ها آشنا هستند و دیگری گزینه‌های نوین‌تر که بیشتر مردم با آن‌ها بیگانه‌اند یا کمتر شناخت دارند.

معمولا اگر از افراد جامعه سوال کنیم که «پولتان را کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید»، پاسخ بسیاری از آن‌ها بین گزینه‌های طلا و سکه، مسکن، خودرو و بانک می‌چرخد. این موارد گزینه‌های سرمایه‌گذاری سنتی محسوب می‌شوند. البته برخی از افراد نیز ممکن است به سرمایه‌گذاری در بورس و دلار اشاره کنند که نسبتا جدید هستند.

ولی امروزه سرمایه گذاری‌های جدید و نوینی از جمله سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، فارکس، صندوق‌های سهام، صندوق درامد ثابت و صندوق طلا هم به روش‌های سرمایه گذاری اضافه شده اند. 

پیشنهاد ما این است که سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان را در بخش‌های نوین‌تر اقتصاد انجام دهید، چرا که برای ورود به بخش‌های سنتی‌تر اقتصاد، به سرمایه بیشتری نیاز دارید.

یک ضرب‌المثل معروف در بازار سرمایه وجود دارد که می‌گوید تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید؛ بنابراین می‌توانید پول خود را در چند بخش تقسیم کنید. مثلا یک سوم آن را سکه بخرید، یک سوم آن را در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و با یک سوم آخر هم در بازار فارکس به ترید مشغول شوید. بدین ترتیب، امکان ضرر خود را کاهش و امکان سود خود را افزایش خواهید داد.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان 

طلا و سکه

خرید طلا و سکه از روش‌های سرمایه‌گذاری با صد میلیون تومان است که عمدتاً با سوددهی همراه است. اما فراموش نکنید که موقع خرید طلا و سکه، دید بلندمدت داشته‌باشید تا سود قابل قبولی نصیبتان شود.
 
طلا یک گزینه سرمایه‌گذاری محبوب برای ایرانیان است. از لحاظ تاریخی، از آن به عنوان یک دارایی امن در طول بحران‌های اقتصادی استفاده شده است. با این حال، سرمایه‌گذاری در طلا معایب خود را نیز دارد. قیمت طلا متغیر است و می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند شرایط اقتصادی جهانی، بی‌ثباتی سیاسی و تغییرات عرضه و تقاضای طلا قرار گیرد.

در ایران، قیمت طلا و سکه در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و آن را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که سرمایه‌گذاری طلا درآمدی ایجاد نمی‌کند و بازده آن صرفا بر اساس افزایش قیمت دارایی است.

محاسبات نشان می‌دهد که خرید سکه امامی از انتهای اردیبهشت ۱۳۹۷ تا آخر اسفند ۱۴۰۱ باعث می‌شد ارزش پول شما تقریبا ۱۴.۶ برابر شود که بسیار بهتر از نرخ تورم است، اما نکته‌های مهمی در خصوص خرید طلا و سکه وجود دارد. درست است که قیمت طلای ۱۸ عیار در این مدت رشد خوبی داشته، اما باید به یاد داشته باشید بخش نسبتا بزرگی از هزینه خرید طلا به دستمزد ساخت آن تعلق می‌گیرد.

مالیات‌هایی هم که هنگام خرید طلا از خریدار اخذ می‌شود، سود طلا را در طول زمان کمتر می‌کند، چرا که وقتی بخواهید طلا را بفروشید نقشی در رقم پرداختی به شما نخواهند داشت. از این جهت، سکه وضعیت بهتری دارد.

با این حال، عیب طلا و سکه فیزیکی یک مورد مهم دیگر نیز هست. سکه و طلا همواره قابل جعل هستند و به محل امنی برای نگهداری احتیاج دارند، زیرا ممکن است به راحتی سرقت شوند.

طلا نسبت به قیمت دلار و قیمت جهانی آن حساس است و به همین دلیل بی‌ثباتی یا نااطمینانی در دنیا روی قیمت آن تاثیرگذار است. صرف نظر از این موارد، اگر روند احیای برجام به نتیجه نرسد یا چشم‌انداز تورمی در کشور همچنان قدرتمند بماند، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر با احیای برجام طلا گزینه مناسبی حداقل در کوتاه‌مدت نخواهد بود.

طلا را باید در کنار مسکن و بانک، جزئی از بازار مالی سنتی و ضد تورم دانست که کسب بازده بالا در آن‌ها معمولا مد نظر نیست. در واقع افراد به امید حفظ ارزش پول خود وارد بخش‌های مسکن، بانک و طلا می‌شوند. این راه به تنهایی روش مورد تاییدی برای سرمایه گذاری نیست.

زمین و مسکن

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری که به ویژه در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم، خرید ملک و مسکن در کشور‌های دیگر است. بسیاری از ایرانیان با خرید ملک در کشور‌های مجاور، علاوه بر حفظ سرمایه خود، ارزش افزوده نیز کسب می‌کنند. متاسفانه شرایط تورمی به گونه‌ای پیش رفته است که الان با صد میلیون تومان نمی‌توان وارد برخی از بازار‌ها شد. مثلا الان متوسط قیمت مسکن در شهر تهران طبق شاخص فردای اقتصاد به متری ۵۸ میلیون تومان در پایان بهمن سال ۱۴۰۱ نزدیک شده است. 

علاوه بر این، آینده قیمت مسکن تا حدود زیادی به قیمت دلار گره خورده است. افزایش قیمت دلار در صورت عدم توافق بر سر احیای برجام می‌تواند قیمت مسکن در ایران را با رشد مضاعفی روبرو کند. از سوی دیگر، اگر شرایط بازگشت به برجام مهیا شود، قیمت خانه‌های مسکونی می‌تواند با افت قیمت هم روبرو شود. البته بیشتر این احتمال وجود دارد که به دلیل تورم قیمت مسکن رشد کند، اما کمتر از نرخ تورم. 

بخش املاک و مستغلات یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در کشور‌های مختلف است و سرمایه‌گذاری در این بخش، نقش بسزایی در توسعه و رشد اقتصادی دارد. از دلایل سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان به افزایش ارزش دارایی‌ها در طول زمان، درآمد قابل توجه از اجاره دادن مسکن و سایر واحد‌های تجاری و اداری، ارتباط نزدیک با دیگر بخش‌های اقتصادی و بدون ریسک بودن اشاره کرد.

متاسفانه در حال حاضر نمی‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان به صورت گسترده وارد بخش مسکن شد. این امر به دلیل کاهش ارزش ریال و تورم فزاینده در اقتصاد کشور است. درواقع، حدود یک دهه گذشته با ۱۰۰ میلیون تومان می‌شد سرمایه‌گذاری خوبی در بخش املاک و مستغلات داشت، اما در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

با این حساب با صد میلیون تومان نمی‌توان وارد بازار مسکن شد و بازار مسکن از میان گزینه‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان حذف می‌شود.

خودرو

بسیاری از افراد روش خرید و فروش خودرو را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. مثلا می‌توانید خودرو را از طریق ثبت نام کردن و به صورت اقساطی بخرید و به نرخ آزاد بفروشید و از این اختلاف قیمت سود ببرید.

خودرو را در اکثر‌های کشور‌های جهان به عنوان یک ابزار برای سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آورند. با این حال، در کشور ما معاملات بسیار زیادی پیرامون خودرو صورت می‌گیرد که بیشتر ناشی از کمبود عرضه و عدم رقابت در بازار خودرو است.

در چند سال اخیر، قیمت خودرو‌ها با جهش‌های سرسام‌آوری روبه‌رو شد که این امر، امکان ورود با ۱۰۰ میلیون تومان به این بازار را عملا غیرممکن کرده است؛ بنابراین مردم به ثبت‌نام در پیش‌فروش و قرعه‌کشی خودرو‌ها و سپس فروش امتیاز خود روی آورده‌اند. بدین ترتیب، سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در بخش خودرو هم عملا به گزینه‌ای دور از دسترس بدل شده است.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

بانک

افتتاح حساب پس‌انداز بلندمدت و دریافت سود بانکی، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم است که از دیرباز در بین مردم محبوبیت داشته‌است. البته اگر سرمایه شما زیاد هم باشد و فرد ریسک‌پذیری نباشید، پس‌انداز در بانک، روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بین گزینه‌های سنتی‌تر سرمایه‌گذاری، بانک به دلیل پرداخت ثابت ماهانه بیشتر مورد توجه سالمندان و میانسال‌ها قرار دارد. با این حال، بانک در شرایط تورمی مناسب نیست.

بانک طبق مصوبات موجود برای سپرده‌های بلند مدت یک ساله باید ۲۰.۵ درصد سود پرداخت کند. البته طبق جدیدترین مصوبه بانک مرکزی سپرده‌های بلندمدت دو ساله نرخ بهره ۲۱.۵ درصدی دریافت خواهند کرد. در اواخر سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی گزینه جدیدی برای سرمایه گذاری در بانک را رونمایی کرد. بر اساس این گزینه، سپرده بلندمدت سه‌ساله نرخ بهره سالانه ۲۲.۵ درصدی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: پیش بینی‌ها از آینده قیمت طلا و سکه چه می‌گویند؟


این در حالی است که همان طور که گفتیم تورم بلندمدت اقتصاد ایران سالانه بیش از ۲۰ درصد است و در سال‌های اخیر رقم‌های قابل توجهی را نیز شاهد بوده است. به عنوان مثال طبق آمار بانک مرکزی، تورم نقطه‌ای اسفند ۱۴۰۱ به مرز ۶۴ درصد رسیده است. با این حساب، هر گزینه‌ای که کمتر از تورم سود بدهد، نمی‌تواند قدرت خرید شما را حفظ کرده و سرمایه واقعی شما را کمتر می‌کند. 

دلیل سرمایه‌گذاری افراد در بانک‌ها به عواملی مانند اعتماد به دستگاه بانکی و امنیت مالی برمی‌گردد. همچنین سهولت در حفظ و مدیریت پس‌انداز‌ها و سرمایه‌های شخصی و همچنین دریافت سود و منافع متعارف روی سرمایه، از دیگر دلایل سپرده‌گذاری در بانک‌ها هستند. به‌علاوه، بانک‌ها معمولا خدمات و محصولات مالی متنوعی دارند و در طول زمان، درآمد ثابت و پایداری را به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌کنند؛ بنابراین سرمایه شما در بانک هرساله آب خواهد رفت و سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در بانک هیچ‌گونه عایدی (بازده یا حفظ ارزش) نخواهد داشت. از همین روی این راه پیشنهاد نمی‌شود.

بورس

سرمایه‌گذاری در بورس روش دیگری است که با ریسک زیادی همراه بوده و ورود به این بازار، مستلزم کسب دانش و تخصص در زمینه تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال است.
 
سرمایه گذاری در بازار سهام خطراتی نیز به همراه دارد و سرمایه‌گذاران باید تحقیقات کافی انجام دهند و پرتفوی خود را متنوع کنند تا ریسک را به حداقل برسانند.

سرمایه‌گذاری در بازار سهام یا همان بورس اوراق بهادار، در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشت. اما متاسفانه با ریزش‌های سنگین در بورس به‌خصوص در سال ۹۹، سهامداران با ضرر‌ها مالی زیادی روبه‌رو شدند. همین امر باعث ریزش اعتماد مردم نسبت به بورس و جلوگیری از ادامه ورود آن‌ها به این بازار شد. اگرچه با بهبود وضعیت اقتصادی و به تاسی از آن بهبود وضعیت بورس، یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری را می‌‎توان بورس عنوان کرد.

دلار

خرید و فروش ارزهایی چون یورو و دلار، از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری است که طرفداران خاص خود را دارد. بازار ارز بسیار پرریسک است و از جمله ریسک‌های آن می‌توان به افزایش درخواست خرید به هنگام مسافرت‌های زیارتی وسیاحتی اشاره کرد. همچنین، حضور دلالان نیز بر نوسانات این بازار بسیار موثر است. اما با سرمایه‌گذاری با دید بلندمدت، ریسک بازار ارز کاهش پیدا می‌کند.
 
خرید دلار و ارز‌های خارجی همیشه یکی از راه‌های مقابله با تورم بوده است. به دلیل اختلاف تورم بین دو کشور ایران و آمریکا و نااطمینانی‌های اقتصادی، دلار معمولا رشد‌های خوبی را داشته است. اما چند نکته در مورد سرمایه‌گذاری در دلار وجود دارد.

یکی این که نرخ دلار به شدت مورد توجه دولت قرار دارد و هر زمانی که دسترسی به دارایی‌های ارزی بالا بوده است، نرخ این ارز سرکوب قیمتی شده است. این کار معمولا باعث شده قیمت دلار مانند یک فنر جمع شود و یکباره جهش کند.

به این ترتیب، داشتن دلار از نظر بازدهی وابسته به برخی مداخلات دولتی در بازار نیز هست. از سوی دیگر، قیمت دلار در حال حاضر بسیار وابسته به آینده مذاکرات سیاسی بر سر احیای برجام است.

در نهایت این که، درست است دلار بازدهی خوبی در سال‌های اخیر داشته، اما هنوز در مقایسه با برخی بازار‌های دیگر عملکرد ضعیف‌تری دارد. از ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ تا آخر اسفند ۱۴۰۱ دلار از ۶۲۰۰ تومان به ۴۹۵۰۰ تومان رسید؛ یعنی در این بازه زمانی تقریبا ۸ برابر شده است. 

سرمایه‌گذاری در دلار هم دردسر‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روش نگهداری، امکان ریزش سریع قیمت‌ها و پرداخت مالیات و کارمزد به صرافی‌ها اشاره کرد؛ بنابراین دلار نیز نمی‌تواند بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

اوراق

اوراق شامل اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی، صکوک و اوراق بدهی از جمله انواع اوراق بهادار هستند که خرید آن‌ها از روش‌های سرمایه‌گذاری کم‌ریسک محسوب می‌شود.

از حالا به بعد، گزینه‌های سنتی سرمایه‌گذاری را رها کنید تا ابزار‌های مدرن‌تر سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم. 

بهترین روش‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال یا رمز ارز‌ها به یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دهه اخیر تبدیل شده است. بیت کوین و اتریوم نمونه‌هایی از این ارز‌های دیجیتال هستند که با استفاده از فناوری بلاکچین، امنیت و شفافیت را در انتقال و معامله‌های مالی بدون واسطه فراهم می‌کنند.
بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل و بسیاری دیگر از ارز‌های دیجیتال، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند که علاوه بر سوددهی زیاد، از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند. فقط توجه داشته‌باشید که تا مهارت و دانش کافی در حوزه ارز دیجیتال کسب نکرده‌اید، وارد این بازار نشوید.
 
ارز‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین در سال‌های اخیر به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و پتانسیل بازدهی بالا محبوبیت پیدا کرده است. با این حال، سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال به دلیل نوسانات زیاد و فقدان مقررات می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

در ایران، دولت استفاده از ارز‌های رمزپایه را ممنوع کرده است و این امر تجارت قانونی با ارز‌های دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران دشوار می‌کند؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال به سرمایه‌گذاران ایرانی توصیه نمی‌شود.

از اواسط دو سال پیش بود که ارز‌های دیجیتال در تمام دنیا کم کم بر سر زبان‌ها افتادند. به یکباره سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر بازار رمزارز‌ها به شدت رونق گرفت و بیت کوین از کانال ۱۰ هزار دلار در ابتدای پاییز ۹۹، به ۶۴ هزار دلار در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسید.

با این رشد قابل توجه، سرمایه‌گذاران این بازار در سراسر جهان افزایش یافتند؛ اما به یکباره بیت کوین شروع به افول کرد و همگام با افت آن، سایر ارز‌های دیجیتال نیز افت کردند. بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۲۳ به زیر ۲۰ هزار دلار نیز رسید، اما در حال حاضر حدود ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود.

درست است که برخی از ارز‌های موجود در این بازار سود خوبی داشته‌اند، اما عیب بزرگ آن‌ها این است که برای خرید و فروش نیاز به آگاهی و شناخت بالایی دارند. از سوی دیگر، میزان نوسان آن‌ها ممکن است بسیار شدید باشد و هیچ گونه نهاد مرکزی برای کنترل آن‌ها وجود ندارد.

این موضوع بازار ارز‌های دیجیتال را بسیار ریسکی کرده است. به همین دلیل هم ورود به این بازار برای بسیاری از افراد ناوارد توصیه نمی‌شود. 

با توجه به پتانسیل رشد بالا و درآمد‌های بالایی که ارز‌های دیجیتال می‌توانند به سرمایه‌گذاران برسانند، این نوع سرمایه‌گذاری را باید یک فرصت طلایی در بازار مالی نوین دانست. البته استفاده از این ارز‌ها نیازمند اطلاعات و دانش خاصی است و همانند هر سرمایه‌گذاری دیگر بلکه بیشتر، ریسک‌های خاص خود را دارد.

تنها چیزی که نیاز دارید، اتصال به اینترنت و داشتن یک حساب بانکی است تا در صرافی‌های داخل به خرید و فروش رمز ارز‌ها بپردازید. به طور کلی، دامنه کسب سود و احیانا ضرر در ارز‌های دیجیتال بالا است.

ارز‌های دیجیتال با نام استیبل کوین (ارز‌های پایدار) هستند که ارزش آن‌ها با دلار آمریکا گره خورده است. قیمت استیبل کوین‌ها با دلار بالا و پایین می‌شود؛ بنابراین یک راه میانبر برای سرمایه‌گذاری در دلار خواهد بود.

در واقع اگر ۱۰۰ میلیون تومان خود را در یک یا چند استیبل کوین معتبر نظیر تتر (USDT) و یو. اس. دی کوین (USDC) سرمایه‌گذاری کنید، ارزش پول شما در برابر تورم حفظ خواهد داشت. همچنین لازم نیست دردسر خریدن دلار و ذخیره کردن آن را به جان بخرید، زیرا استیبل کوین‌ها درواقع پول مجازی دلار محسوب می‌شوند.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار ارز‌های دیجیتال معمولا پول خود را در هنگام تلاطم بازار وارد استیبل کوین‌ها می‌کنند. با این کار، سرمایه آن‌ها حفظ می‌شود و در موقع مناسب می‌توانند به سرعت استیبل کوین خود را به ارز‌هایی نظیر بیت کوین و اتریوم تبدیل کنند.

سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در ارز‌های دیجیتال یک فرصت مناسب است که در دسترس همه افراد قرار دارد. 

 فارکس

فارکس بزرگ‌ترین و پویاترین بازار مالی جهان است که امکان خرید و فروش ارز‌های مختلف به منظور کسب سود را فراهم می‌کند. هر فردی با دسترسی به اینترنت می‌تواند در این بازار فعالیت کند و به‌اصطلاح به یک معامله‌گر یا تریدر تبدیل شود.

اولین مرحله برای شروع سرمایه گذاری انتخاب یک بروکر و صرافی مناسب است؛ شما می‌توانید از طریق بروکر آمارکتس فعالیت خود و سرمایه گذاری در فارکس را شروع کنید.

معامله‌گران با شناخت مکانیسم فارکس و پیش‌بینی صحیح رفتار ارز‌ها می‌توانند درآمد قابل توجهی را در این بازار به دست آورند. 

ازجمله علت‌های مهم سرمایه‌گذاری افراد در بازار فارکس می‌توان به امکان کسب سود بالا، ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرایط اقتصادی نامطلوب و دسترسی آسان از طریق کارگزاران اینترنتی اشاره کرد. همچنین امکان شروع فعالیت با سرمایه کم و شرکت کردن همگان در این بازار فراهم است.

البته نکاتی نظیر پذیرش ریسک و قدرت تحمل استرس، داشتن دانش و تجربه لازم و سرمایه‌گذاری در دوره‌های آموزشی نیز برای موفقیت در این بازار لازم هستند. افراد باهوش با صرف وقت و هزینه لازم برای آموزش، می‌توانند به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوند و بازده سالانه خوبی به دست آورند.

بازار فارکس، هم کسب یک دانش و مهارت به نام تریدری یا معامله‌گری را برای شما به همراه دارد و هم امکان کسب سود بالا با سرمایه اولیه پایین خواهید داشت. 

فارکس به عنوان یک ابزار مالی جذاب جهت سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان و کسب درآمد سریع به شمار می‌رود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری 

تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار توسط نهاد‌های مالی صورت می‌گیرد که به وسیله افراد متخصص مدیریت می‌شوند.

در این صندوق‌ها، منابعی که سرمایه‌گذاران به آن‌ها می‌دهند، در یک سبد متنوع از سهام و سایر اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌شوند. هدف اصلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کسب بازدهی مناسب برای سرمایه‌گذاران و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس برای افراد غیرحرفه‌ای است.

برای افراد تازه وارد در بازار بورس، توصیه می‌شود به جای خرید مستقیم سهام شرکت‌ها، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم سهام خریداری کنند.

با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری (با خرید واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق)، در واقع یک سبد سهام و سایر اوراق بهادار تشکیل می‌دهید که به طور مداوم توسط افراد متخصص و ماهر نظارت و مدیریت می‌شود. 

وجود تنوع بالا در سبد تشکیل شده، به طور قابل توجهی ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را کاهش می‌دهد. راهکاری که برای مقابله با زیان‌های بورس وجود دارد، خرید صندوق‌های سهامی برای یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله است. در بازه زمانی طولانی معمولا صندوق‌های سهامی بازدهی خوبی کسب کرده‌اند. در حال حاضر امسال نیز بازار سهام و صندوق‌های سهامی شروع خوبی داشته‌اند. 

صندوق‌ها برای افرادی که آشنایی با بازار ندارند یا وقت کافی ندارند، بسیار مناسب است و افراد می‌توانند از تجربه و دانش مدیران صندوق‌ها استفاده کرده و در یک بازه نسبتا طولانی به سود دست پیدا کنند.

پتانسیل رشد بازار سهام در صورت بروز تورم بالا است و می‌تواند بهترین بازار از نظر بازدهی باشد، به شرطی که در یک بازه نسبتا بلندمدت مورد بررسی قرار گیرد.

صندوق‌های سرمایه گذاری معتبر را می‎‌توان یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ دانست.

صندوق درآمد ثابت جایگزین مناسبی برای بانک

در میان گزینه‌های بالا بانک را بررسی کردیم و گفتیم که برای شرایطی که تورم بسیار بالا باشد، چندان مناسب نیست. یک گزینه دیگر که معمولا سود بهتری دارد و از نظر ریسک همانند بانک عمل می‌کند، صندوق درآمد ثابت است. 

صندوق‌های درآمد ثابت معمولا روی گزینه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که باثبات هستند؛ مثلا سپرده بانکی، اوراق مشارکت و مواردی از این قبیل. بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از دارایی آن‌ها نیز صرف سرمایه‌گذاری در سهام می‌شود. 

صندوق‌های درآمد ثابت معمولا گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند و ثبات خوب و ریسک ناچیزی دارند، به همین دلیل هم همواره قابل خرید هستند. این صندوق‌ها در شرایطی که تورم در سطوحی نزدیک مقدار بلندمدت خود (یعنی ۲۰ درصد) باشد، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

علاوه بر این، برای متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک این صندوق‌ها گزینه خوبی هستند. اگر برجام احیا شود، برخی از صندوق‌های درآمد ثابت معتبر بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان خواهند بود. این صندوق‌ها یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان هستند.

صندوق‌های طلا 

صندوق‌های طلا بین ۷۰ تا ۹۵ درصد از دارایی خود را به گواهی سپرده سکه اختصاص می‌دهند و مابقی دارایی‌شان را در گزینه‌های دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند. به همین دلیل هم معمولا ریسک آن‌ها کمتر از خرید طلا و سکه فیزیکی است.

علاوه بر این، صندوق‌های طلا مشکلاتی مانند جعل و سرقت را ندارند و کارمزد آن‌ها هم کم است. هنگام افت قیمت معمولا آن‌ها کمتر از سکه و طلا افت می‌کنند و البته وقتی هم قیمت سکه و طلا رشد کند، آن‌ها معمولا کمی کمتر رشد می‌کنند.

اگر بپرسید با صد میلیون تومان چکار می‌شود کرد، یکی از راه‌های آن سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا است. البته باید توجه کنید که در شرایط احیای برجام گزینه خوبی نیستند. صندوق‌های طلا می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان باشند.
 
سبدگردانی

مدیریت سبد سرمایه‌گذاری در بازار بورس، به عنوان یک راهکار مناسب برای اشخاصی که تمایل دارند سود بیشتری را در سرمایه‌گذاری خود ببینند و در عین حال ریسک را کاهش دهند، جذاب است.

در این روش، فرد سرمایه‌گذار مبلغ مورد نظر خود را به یک شرکت متخصص سپرده و از طریق مدیریت پورتفوی بورسی، اقدام به سرمایه‌گذاری در سبد متنوعی از اوراق بهادار می‌کند. این شرکت با استفاده از تحلیل‌های مربوطه و با توجه به هدف و سطح ریسک مشتری، سبد سرمایه‌گذاری مناسبی را برای آن فرد تشکیل می‌دهد و نظارت و مدیریت منابع ورودی و خروجی را بر عهده می‌گیرد.

مزیت این روش این است که با انتخاب و تنظیم مناسب سبد سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران می‌توانند بازدهی بالا را در بازار بورس کسب کنند، همچنین برای افرادی که به دانش عمیق در زمینه بورس ندارند، این روش دسترسی آسان‌تری را فراهم می‌کند و نیاز به زمان و تلاش برای مدیریت پورتفوی خود را کاهش می‌دهد.

با استفاده از این راهکار، سرمایه‌گذاران کوچک و خرد نیز می‌توانند به راحتی در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده و به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بازار دست یابند. این مورد هم برای سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیونی مناسب است.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

نکته

سعی کنید سبدی از سرمایه‌گذاری‌های مختلف تشکیل دهید که دامنه آن‌ها از موارد پرریسک تا کم‌ریسک را در بر گیرد. مثلا اگر ریسک‌پذیر هستید، از این صد میلیون تومان درصد نسبتا بالایی را صرف خرید صندوق‌های سهام کنید.

تعیین میزان ریسک‌پذیری و ریسک‌گریزی شما و در نتیجه سهم اختصاص داده شده به خرید موارد مختلف بیشتر به عهده خود شماست. اما به عنوان مثال ریسک‌پذیر‌ها می‌توانند ۷۰ درصد دارایی خود را در صندوق سهام قرار دهند، ۲۰ درصد را در صندوق درآمد ثابت و ۱۰ درصد را نیز به خرید صندوق طلا اختصاص دهند.

ریسک‌گریز‌ها نیز می‌توانند ۶۰ تا ۷۰ درصد از دارایی خود را در صندوق درآمد ثابت قرار دهند، ۱۰ تا ۱۵ درصد را در صندوق طلا و مابقی آن که ۱۵ تا ۳۰ درصد است را صندوق سهام بخرند. 
 
چندین گزینه برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان 

•    کارآفرینی و توسعه کسب و کارتان
•    ارز‌های دیجیتال و بازار جهانی
•    کسب درآمد از طریق طراحی سایت و سئو
•    فروشگاه لوازم آرایشی
•    خط تولید نسکافه و قهوه 
•    راه اندازی بوتیک زنانه
•    راه اندازی کارواش
•    خرید و فروش میوه و سبزیجات به صورت عمده و بدون واسطه
•    تعمیرات موبایل
•    فروشگاه غذایی سیار
•    رستوران و تهیه غذا
•    فروش مرغ روز
•    تولید غذای آماده و نیمه آماده
•    خرید و فروش گوشی موبایل
•    راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی کوچک
•    تأسیس یک کارگاه تولیدی کوچک
•    تولید سبزیجات بسته‌بندی
•     پرورش قارچ 
•    تولید کار‌های دستی مانند جعبه کادویی و کارت تبریک
•    تولید و رنگ‌آمیزی ظروف سفالی

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سامان
0
1
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲
دلت خوش هست که فقط وبلاگ نوشتی .. اخه ادم خنگ گنده هاش تو ترید ریدند .. اون وقت به مردم میگی برو ترید کن ؟؟؟؟
ارش
0
1
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲
توی این کشور همه چیز به فنا رفته و هیییچ امیدی به بهتر شدن نیست پول کشورمون به بی ارزشترین پول دنیا تبدیل شده و تورم با سرعت در حال بیشتر شدن هست. کلی مدته که اقتصاد فرو پاشیده اعلام نمیشه ولی روشن و واضح احساس میشه این روش‌هایی هم که گفتی هیچ کدوم به درد نمیخوره فقط باید یه پولی جور کنی و از این مملکت فرار کنی فقطططط فرارررر
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

رونمایی از شغل دوم ابوالفضل پورعرب

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

بهترین تفرجگاه‌های فیروزکوه در فصل بهار

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

استایل ساحلی شبنم مقدمی داور صداتو!

جواب رد پارسا پیروزفر به خواستگاری هانده!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد

بهترین تفرجگاه‌های دماوند در فصل بهار

با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد

ارزش معاملات بورس به اندازه ارزش یک ساختمان در تهران شد!/ بازار سرمایه نیازمند تغییر توامان تاکتیکی و تکنیکی

مواریس: تساوی پرسپولیس و سپاهان به سود استقلال شد

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به زنان

فیلم/ دلخوری و ناراحتی رامین رضاییان از هواداران پرسپولیس

اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم

اینفوگرافی/ کدام کشور‌ها کلاهک اتمی دارند؟

دلیل برکناری خطیر مشخص شد

مطهره گونه‌ای بازداشت شد

کنایه درویش به بازی سپاهانی‌ها

خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد

فیلم/ لحظه کتک‌کاری امید عالیشاه با دابو در دقیقه ۸۲

فیلم/ جابه‌جایی زنان پرسپولیسی پس از شعار سپاهانی‌ها

پرسپولیس هدیه استقلال را پس فرستاد

فیلم/ پرواز رئیس قوه قضاییه با یک هواپیمای عمومی

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

اتهام همجنس‌بازی تسنیم علیه مهدی نصیری

فیلم/ اظهارات جالب رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران روی آنتن زنده

بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟

هاشمی‌نسب: از نتیجه بازی راضی نیستم

فیلم/ گریه ناگهانی مجری صدا‌وسیما روی آنتن زنده

مطهری: بازی سنگینی بود

کارشناسی داوری بازی استقلال و تراکتور

مظفری‌زاده: دندان خلیل‌زاده لق شد

خلیل‌زاده: محمدی باید اخراج می‌شد

توهین سخفیف به سبک مجری صداوسیما

نکونام: باد روی عملکرد ما تاثیر داشت

فیلم/ هشدار جدی فرمانده کل سپاه به اسراییل

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

فیلم/ ظاهر جالب یک هوادار خانم پرسپولیس در آستانه دیدار سرخ‌چوشان دربرابر سپاهان

توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد

آیا فرضیه سقوط نیکا از ارتفاع صحت دارد؟

آبی‌ها در تبریز متوقف شدند

فیلم/ حال و هوای ورزشگاه آزادی پیش از بازی پرسپولیس و سپاهان

فیلم/ ویدیویی پربازید از حسن روحانی بعد از نقض حکم اعدام بابک زنجانی

ورود این خودرو به کشور مجاز شد

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان

تخفیف نفت ایران چقدر است؟

عضو شورای شهر شهردار را ربود

عکسی از کودکی علی مطهری در کنار پدر

عکس/ تغییر چهره جالب علیرضا جعفری بعد از ۲۰ سال

شعار هواداران تراکتور علیه هاشمی‌نسب

افشاگری جعفرزاده از طراح ایده ساخت ۴ میلیون مسکن

اینفوگرافی/ مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر

سیرچ کرمان لرزید

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها