تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

کارخانه های تامین کننده آهن در ایران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که همه خریداران از جمله خود شما در هنگام خرید محصولات فولادی باید در نظر بگیرید، نوع برند یا کارخانه تولیدکننده است. اهمیت این نکته به استانداردهای بین‌المللی، ملی و اروپایی تولید محصولات فولادی است که باعث افزایش کیفیت و مقاومت آن‌ها می‌شود.

کارخانه های تامین کننده آهن در ایران

اقتصاد۲۴- ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ آهن، فولاد و مقاطع فولادی از جمله میلگرد، نبشی، ورق آهن و غیره، ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی از جمله سنگ آهن دارد. صنعت تولید فولاد و آهن در ایران یکی از بزرگ‌ترین صنایع خاورمیانه است و کشور ما به‌عنوان تولیدکننده عمده محصولات فولادی محسوب می‌شود.

 همه این اتفاقات مثبت نتیجه فعالیت کارخانه‌های بزرگ و مشهوری مثل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، کارخانه فولاد حسن رود، کارخانه فولاد ایرانیان (فایکو) و کارخانه فولاد مشهد است. کارخانه‌های بزرگ دیگری هم در صنعت فولاد و آهن ایران فعالیت می‌کنند که اشاره به همه آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد.

مهم‌ترین نکات برای خرید از کارخانه‌های آهن در ایران

کارخانه های تامین کننده آهن در ایران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که همه خریداران از جمله خود شما در هنگام خرید محصولات فولادی باید در نظر بگیرید، نوع برند یا کارخانه تولیدکننده است. اهمیت این نکته به استانداردهای بین‌المللی، ملی و اروپایی تولید محصولات فولادی است که باعث افزایش کیفیت و مقاومت آن‌ها می‌شود. به‌همین دلیل است که قیمت محصولات فولادی تولیدشده توسط کارخانه‌های معروف کمی بیشتر است. البته، با کاهش قیمت آهن در بازار و قیمت آهن آلات ضایعاتی امکان کم شدن شکاف قیمتی بین محصولات فولادی بین برندهای مختلف هم کاهش پیدا می‌کند.

 شما می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد قیمت آهن و سرمایه گذاری در بازار آهن در شهرهای مختلف از جمله انبارهای اصفهان و مشهد از منابع معتبر و وب‌سایت‌های مورد تایید کمک بگیرید. در ادامه با چند کارخانه مهم صنعت آهن ایران آشنا خواهید شد.

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، یکی از شرکت‌های سهامی عام و فعال در سهام آهن محسوب می‌شود و با عنوان «بزرگ‌ترین بازیگر صنعت فولاد ساختمانی و تولید ریل در کشور» شناخته شده است. این کارخانه بزرگ در سال 1346 فعالیت خود را شروع کرد و پیشرفت خود را با کلید خوردن ظرفیت 550 هزار تنی فولاد در سال 1350 ادامه داد.

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در جنوب غربی این استان قرار دارد و ظرفیت تولید آن در حال حاضر به بیش از 3.6 میلیون تن فولاد می‌رسد. مهم‌ترین تولیدات این کارخانه معروف و باسابقه ایرانی شامل انواع مختلفی از پروفیل‌های صنعتی، پروفیل‌های ساختمانی، ناودانی، تیرآهن، میلگرد و سایر محصولات فولادی می‌شود. محصولات تولیدشده توسط این برند ایرانی علاوه بر پوشش نیازهای بازار داخلی در قالب محصولات صادراتی به کشورها اروپایی، آسیایی و آفریقایی هم فرستاده می‌شوند.

کارخانه فولاد و پروفیل مشهد (مشهد فولاد توس)

کارخانه فولاد مشهد یا مشهد توس، یکی از کارخانه‌های تقریباً نوپا در صنعت آهن آلات کشور است که فعالیت رسمی خود را در سال 1390 شروع کرد. این کارخانه در شهرک صنعتی بینالود مشهد تأسیس شده است و در همین ناحیه قرار دارد. عمده محصولات تولیدی توسط این کارخانه شامل لوله‌های آهنی درزدار، انواع میلگرد، نبشی، پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی می‌شود.

این کارخانه همراه با سایر کارخانه‌های فولاد در شهر مشهد از جمله صنایع فولاد صبح پارسیان و فولاد توس حجم مشهد، بخش عمده‌ای از نیازهای محصولات فولادی کشور را تامین می‌کند. از جمله محصولات پرفروش این کارخانه‌ها در بازار آهن می‌توان تولید نبشی‌های نمره 3، 4، 5 و 6 و انواع نبشی‌های آهنی در سایزهای مختلف است.

کارخانه فولاد شکفته مشهد (فولاد خاوران)

کارخانه های تامین کننده آهن در ایران

گروه صنعتی شکفته مشهد که با عنوان‌های فولاد شکفته مشهد و فولاد کبکان مشهد هم شناخته می‌شود، در سال 1330 در مشهد تأسیس و راه‌اندازی شد. این کارخانه بزرگ تولیدکننده محصولات فولادی، در ابتدا در زمینه تولید ماشین‌آلات ریخته‌گری و ماشین‌سازی ویژه معادن فعالیت می‌کرد. در ادامه، این کارخانه بزرگ و باسابقه فعالیت خود را زمینه تولید مقاطع فولادی و ساخت ماشین‌آلات دیگر هم توسعه داد.

در حال حاضر، ظرفیت تولید این کارخانه مشهدی حدود 100 هزار تن مقاطع فولادی و آهن آلات در طول سال است. گروه صنعتی فولاد شکفته مشهد، مجموعه‌های تولیدی زیر را تحت نظارت خود دارد:

  • نورد مقاطع فولادی شکفته
  • نورد فولاد خاوران
  • فولاد فرم تابران
  • فولاد الماس یزد
  • فولاد کبکان
  • فولاد تابان کویر یزد
  • مجتمع فولاد رشتخوار

کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو)

کارخانه فولاد البرز ایرانیان که با عنوان اختصاری فایکو در بین خریداران آهن در بازار ایران هم شناخته می‎شود، در سال 1393 در 15 کیلومتری جاده ساری مازندران تأسیس شد. این کارخانه تولید فولاد 2 خط تولید جداگانه دارد که هر کدام از آن‌ها از ظرفیت تولید 750 هزار تن فولاد در سال برخوردار شده‌اند. این کارخانه بزرگ فولاد در کشور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، به‌عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تأمین‌کننده مقاطع فولادی در بازار داخلی محسوب می‌شود.

در حال حاضر، ظرفیت کلی این کارخانه برابر با سالانه بیش از 1.5 میلیون تن مقاطع فولادی است که در نوع خودش، بی‌نظیر حساب می‌شود. از جمله محصولات فولادی تولیدشده توسط این کارخانه می‌توان به انواع میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی اشاره کرد. به‌دلیل قرار گرفتن این کارخانه در مسیر شاهراه تهران – مشهد، بازار آهن ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های قدرتمند تامین مقاطع فولادی روی آن حساب باز کرده است.

کارخانه فولاد حسن رود گیلان

کارخانه فولاد حسن رود گیلان، در سال 1383 شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر در جاده رشت به بندر انزلی قرار دارد. بیشترین محصولات فولادی که توسط این کارخانه تولید می‌شوند، شامل میلگردهای ساده و آجدار با استانداردهای گرید A2 و A3 هستند. تامین مقاطع فولادی مورد نیاز در ناحیه شمال کشور، مهم‌ترین دلیل تأسیس این کارخانه محسوب می‌شود.

این کارخانه، در ابتدا کار خود را با ظرفیت تولید بیش از 200 هزار تن میلگرد آجدار و ساده در طول سال شورع کرد. در حال حاضر و با گذشت نزدیک به 20 سال از فعالیت این کارخانه، عمده نیازهای مقاطع فولادی بازار آهن شمال و شمال غرب کشور توسط همین کارخانه تامین می‌شود. مهم‌ترین مشخصه محصولات فولادی تولیدشده توسط این کارخانه، درج عنوان NFG CO (مخفف عبارت کامل: Navard Foolad Gilan Company) است.

کارخانه فولاد ظهوریان مشهد (نورد فولاد بارثاوا)

کارخانه فولاد ظهوریان مشهد که با عنوان فولاد بارثاوا هم شناخته می‌شود، در سال 1378 فعالیتش را در حوزه آهن آلات و مقاطع فولادی کشور آغاز کرد. این کارخانه پس از 12 سال و در سال 1390 به بهره‌برداری رسید و بخش جدیدی از فعالیت‌هایش را شروع کرد. در حال حاضر، این کارخانه با ظرفیت تولید بیش از 10 هزار تن مقاطع فولادی در طول سال در شهرک صنعتی توس مشغول به فعالیت است.

فولاد ظهوریان، در زمینه تولید نبشی نگهدارنده بال مساوی با نورد گرم، موفق به اخذ گواهینامه‌های استاندارد GOST 8509 و GOST 8510 شده است و در زمینه توسعه فناوری‌های روش نورد گرم، از کشور روسیه مدرک رسمی دارد. با توجه به نیاز بازار آهن کشور، این کارخانه تولید فولاد بیشتر در زمینه تولید انواع نبشی‌های سنگین فعالیت دارد و در کنار خط تولید نبشی، انواع میلگرد، تیرآهن، ورق‌های آهنی و سایر مقاطع فولادی را هم روانه بازار داخلی و خارجی می‌کند.

خرید آهن آلات از کدام کارخانه تامین کننده آهن بهتر است؟

پاسخ به این سؤال، به هدف شما از خرید محصولات فولادی و آهن آلات بستگی دارد. اگر به‌دنبال مقاوم‌سازی و افزایش استحکام یک سازه ساختمانی یا فلزی هستید، مطمئناً باید محصولات فولادی کارخانه‌ای را خریداری کنید که از استانداردهای ویژه‌ای برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند. در بین کارخانه‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، همه آن‌ها به‌عنوان بهترین برندهای بازار آهن ایران شناخته می‌شوند. ضمناً هر کدام از این کارخانه‌های تولیدکننده، در بخشی از تولید مقاطع فولادی، فعالیت بیشتری دارند؛ مثل کارخانه فولاد حسن رود که در زمینه تولید میلگرد و نبشی مشهور است.

برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد نحوه خرید بهترین محصولات فولادی برای پروژه‌تان می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر حوزه فروش آهن آلات استفاده کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

واکنش رسول خادم به شهادت ابراهیم رئیسی+ عکس

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

چه زمانی باید تسمه تایم خودرو را عوض کرد؟

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

فیلمی که تلویزیون ترکیه از صحنه سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر کرد

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

گمانه‌زنی درباره تعطیلی عروسی‌ها در ایام عزای عمومی؛ بی‌خبری ادامه دارد/ رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی: فعلا بی‌سروصدا جشن بگیرید

شهید حسین امیرعبداللهیان که بود؟ + زندگینامه

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نامه مهم اژه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس

برقراری قطار‌های فوق العاده تهران-مشهد

عکس/دیوارنگاره میدان جهاد به یاد شهدای خدمت تغییر کرد

فیلم/روایت تاثربرانگیز ۳ نفر اولی که به بالگرد رئیسی رسیدند

فهرست شعب کشیک بانک سینا در روز چهارشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد

علاقه رئیس‌جمهور شهید به این شخصیت طنز

تمدید فعالیت مترو تهران امشب تا ساعت ۲۴

عکس/ جمیله علم‌الهدی هنگام بدرقه رئیسی

فیلم / گریه و بی‌تابی شدید وزرای دولت

عکس/۱۳۶۰؛ مراسم تشییع دومین رئیس جمهور

عکس/ احمدی نژاد در افتتاحیه مجلس خبرگان

گاف تاریخی بایدن در سخنرانی جدیدش

واکنش مهدی ترابی به شهادت آیت الله رئیسی

مرگ بیش از ۲ هزار ایرانی در سانحه هوایی تا دی ماه ۱۳۹۸

چشم‌انداز اقتصاد ایران بعد از ابراهیم رئیسی

کدام سبزیجات برای لاغری خوب است؟

عکس/ توییت جنجالی آمنه‌سادات ذبیح‌پور علیه محمود احمدی نژاد

راهکار جالب و جدید برای درمان افسردگی

ماجرای دیه شهدای سانحه بالگرد رئیسی چه می‌شود؟

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

عکس/ مجلس یازدهم به پایان رسید

ستاره پرسپولیس پدر شد+ عکس

اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان+ عکس

فیلم/ ورود پیکر ابراهیم رئیسی به قم

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد

محمدرضا گلزار از جان ورزش چه می خواهد؟

فیلم/ نشست شانگهای هم با یک دقیقه سکوت

فیلم/ پیکر ابراهیم رئیسی توسط ارتش تشییع شد

فیلم/ بازگشت رئیس‌جمهور از آخرین سفر استانی

فیلم/ استقبال اعضای دولت از پیکر ابراهیم رئیسی در فرودگاه

عکس/ جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری

نگاهی به سوابق علی باقری، سرپرست جدید وزارت خارجه؛ سکان سیاست خارجی در اختیار چه کسی است؟

نیم‌سکه پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در بازار طلا

وداع امشب تهرانی‌ها با ابراهیم رئیسی و همراهانش

فیلم/ انتقال پیکر ابراهیم رئیسی و همراهانش به تهران

فیلم/ بدرقه پیکر رئیس جمهور در فرودگاه تبریز

سفر پوتین به ایران تکذیب شد

مالیات نقل و انتقال ملک با کیست؟

عکس/ نیمه افراشته شدن پرچم سازمان ملل

فیلم/ تصاویر دیده نشده از محافظ ابراهیم رئیسی

بازار نیمه‌تعطیل ارز نزولی شد

عکس/ هواپیمای ابراهیم رئیسی رنگ عزا گرفت

گزارش بورس امروز سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

تصویری از مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و پسرش

جزئیات مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی در مشهد

میزان پرشدگی سدها به چند درصد رسید؟

داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود

فیلم/ گریه یوسف سلامی برای ابراهیم رئیسی

آخرین وضعیت سلامتی کیانوش عیاری

پرسپولیس با اوسمار توافق کرد؟