تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

قاضی زاده هاشمی، نامزدی که وعده خصوصی سازی می‌دهد، اما مجموعه‌ای با ۴۰ شرکت تابعه دارد!/ کاندیدایی با وعده‌های آنچنانی؛ از ساماندهی بورس در ۳ روز تا خصوصی سازی صنعت نفت کشور!

باید از قاضی زاده هاشمی پرسید چطور در وعده‌های انتخاباتی خود از خصوصی سازی حتی در صنایع نفت و گاز کشور و ارکان اصلی اقتصادی سخن می‌گوید اما یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین هلدینگ‌های کشور زیر مجموعه بنیادی است که او ریاست آن را بر عهده دارد.

قاضی زاده هاشمی

اقتصاد۲۴- سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و وعده هایش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را شاید بتوان از موارد جنجالی وعده‌های یک کاندیدا دانست.
کما اینکه هنوز نیز وعده حل سه روزه مشکل بورس توسط وی در رسانه‌ها و افکار عمومی تکرار می‌شود و بار‌ها نیز برخی پرسیده اند که او چرا نسخه علاج خود را در اختیار دولت شهید سید ابراهیم رئیسی قرار نداد تا دستکم مشکل به فوریت حل شود.

وعده‌های عجیب قاضی زاده هاشمی در انتخابات ۱۴۰۰

یکی از عجیب‌ترین بخش‌های ویدیو تبلیغاتی قاضی زاده هاشمی، اما زمانی بود که برای استعاره، او سفره را روی فرش می‌تکاند و سخن از تکاندن نشسته‌های بر سر سفره انقلاب می‌دهد و عجیب اینکه فارغ از طنز تکاندن سفره بر روی فرش خانه، بسیاری یادآوری کردند که او خود با سفره انقلاب پیوندی دیرینه و تنگاتنگ دارد.

البته که او پس انتخابات ۱۴۰۰ بار دیگر سهمش را از این سفره برداشت و همچون الباقی کاندیدا‌های اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، سهم خود را از دولت سیزدهم نیز گرفت و به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و حالا نیز به نظر می‌رسد که دوباره دست به کار شده و هر چند کمتر کسی شانسی برای رسیدن وی به پاستور قائل است، اما به نظر می‌رسد او آمده تا سهمش از سفره انقلاب سر جای خود باقی بماند.

قاضی زاده هاشمی کیست؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی متولد مشهد است و در رشته پزشکی از دانشگاه فردوسی فارغ‌التحصیل شد. قاضی زاده در سال ۸۱ معاون درمان بنیاد جانبازان خراسان شد و بعد از آن به عضویت هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی مشهد درآمد. سه سال بعد و در سال ۱۳۸۴، با حکم کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت محمود احمدی‌نژاد، به ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان منصوب شد و تا سال ۱۳۸۷ در این سمت ماند.


بیشتر بخوانید: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از سر سفره انقلاب چه می‌خواهد؟/ ناکارآمدی آقای کاندیدا؛ از بنیاد شهید و ماجرای بانک دی تا نارضایتی خانواده‌های شهدا و ایثارگران


قاضی زاده هاشمی همچنین نماینده مشهد در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز بود و در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر و عضو هیات رئیسه مجلس و در دوره یازدهم تا خرداد ماه ۱۴۰۰، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بوده است.

برخلاف حسن قاضی‌زاده هاشمی، پسرعمویش که پیشتر وزیر بهداشت در دولت حسن روحانی بود و از نیرو‌های اطراف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شد، امیرحسین از ابتدای تشکیل جبهه پایداری به عنوان گروه اصولگرای نزدیک به مصباح یزدی، در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ به عنوان سخنگوی آن فعالیت می‌کرد.

حال، اما این بار امیرحسین قاضی زاده هاشمی، پس از سقوط بالگرد شهید رئیسی و همراهانش، بار دیگر تلاش دارد تا ردای یک نامزد مستقل را بر تن کند، هر چند که به نظر می‌رسد او با همه وعده‌های تکراری که می‌دهد باز هم تا انتهای این انتخابات نخواهد بود.
کما این که به گزارش اقتصاد ۲۴، او دیروز در نشست خبری اش در پاسخ به سوالی در این باره که آیا تا انتها در این انتخابات حاضر خواهد بود نیز گفت: «باید به نفع کاندیدای اصلح کنار برویم و به دولتش هم کمک کنیم».

وعده‌های تازه قاضی زاده هاشمی در انتخابات ۱۴۰۳

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این دوره از مبارزات انتخاباتی اش نیز وعده‌های بسیار داده است. او در توجیه حل مشکل سه روزه بورس بار دیگر به توجیهات عجیبی روی آورد و از انتظارات حرف زد.
قاضی زاده هاشمی هم چنین درباره مساله اینترنت نیز گفت ما، چون صنعت فضایی و مخابراتی داریم، باید جزو تولید کنندگان اینترنت جهانی باشیم!
این سخنان تازه او با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و دستمایه طنز‌های جدی نیز در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

وعده خصوصی سازی بدون توجه به زیرمجموعه در بنیاد شهید

اما یکی از عجیب‌ترین و جنجالی‌ترین وعده‌های این کاندیدای پرحاشیه را اکنون باید پرداختن به مساله خصوصی سازی دانست.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در اولین ویدیو تبلیغاتی خود با تکیه بر وعده‌های اقتصادی و نجات اقتصادی ملی بر خصوصی سازی تاکید کرد و در برنامه «با مردم» گفت: «همۀ بنگاه‌های اقتصادی دولت را به مردم واگذار می‌کنم. شرکت‌های دولتی باید عمومی شوند، حتی شرکت گاز و شرکت نفت.»


بیشتر بخوانید: افشاگری مهم قاضی زاده هاشمی علیه سعید جلیلی


البته او در برنامه «صف اول» نیز گفته بود: «در بنیاد شهید از بیست سال قبل ابلاغ شده بود که بنیاد باید از بنگاه‌داری خارج می‌شد، ما موفق شدیم این کار را انجام دهیم و همین الان کار‌های صندوق اندوخته شاهد در حال انجام است تا به خانواده شهدا واگذار شود و موسسه اقتصادی کوثر هم در حال واگذاری به خانواده شهدا است.»

وعده ای که البته مشخص نیست چقدر در شرف اجراست و چقدر نیز امکان اجرای آن وجود دارد. کما این که با پخش اولین ویدیو تبلیغاتی این نامزد انتخاباتی تقریبا همه توجه‌ها و پرسش‌ها به سوی «موسسه اقتصادی کوثر» جلب شد که چطور این وعده درباره کشور و حتی نهاد‌های زیر مجموعه وزارت نفت داده می‌شود در حالی که در خود بنیاد شهید دوران مدیریت امیرحسین قاضی زاده هاشمی چنین اتفاقی رخ نداده است.

ماجرا‌های سازمان اقتصادی کوثر

به گزارش اقتصاد ۲۴، سازمان اقتصادی کوثر به عنوان یکی از نهاد‌های مهم در این سال‌ها نه تنها دست از بنگاه‌داری نکشیده است؛ بلکه با توسعه فعالیت خود در بخش معدن همکاری با شرکت‌هایی مانند ذوب آهن را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است.
سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۳۷۲ تشکیل شده است. اسکندری مدیرعامل سابق کوثر ارزش این سازمان را ۳ هزار میلیارد تومان خوانده و گفته بود: «در سال ۹۱ فعالیت‌های اقتصادی سازمان ۳۲۰ میلیارد تومان سود داشته‌ است.»


بیشتر بخوانید: فیلم/ اظهارات قاضی زاده هاشمی درباره پارتی و پول و پدر!


نکته مهم نیز همین که سازمان مورد اشاره هم‌اکنون در ۷ بخش توسعه صنایع و معادن، کشاورزی، بهداشت و درمان، برق و الکترونیک، عمران و ساختمان، کشاورزی و دامپروری و خدمات مالی برتر (بازار سرمایه) حضور دارد.

سازمان اقتصادی کوثر دارای اردوگاه‌های تفریحی، مهمان‌سرا، هتل، مجتمع فرهنگی، سینما و چاپخانه بوده و مالکیت بیش از ۱۹۰ شرکت و مؤسسه تجاری را نیز در اختیار دارد.

در زمینه کشاورزی، کوثر حداقل ۲۰ شرکت نظیر زربال، دیزباد و ماهان به هم پیوسته را دارد، که شیر، مرغ، جوجه، آبزیان، گوشت قرمز و تخم‌مرغ تولید می‌کنند.

همچنین ۸۰ درصد از جوجه یک‌روزه مرغ مادر گوشتی، ۶۰ درصد از جوجه یک‌روزه مرغ مادر تخم‌گذار، تولید ۹۰ هزار تن (معادل ۱۰ درصد از کل تولید تخم مرغ کشور) و تولید بیش از ۵۵ هزار تن از گوشت مرغ کل کشور توسط این سازمان صورت می‌گیرد.

شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر نیز نزدیک به ۳۰ درصد از سویا و علوفه کشاورزی ایران را وارد می‌کند.
واردات ۴ درصد از سنگ تزئینی ایران از سوی این سازمان انجام می‌شود و جالب‌تر این که در زمینه بهداشت و درمان بیمارستان خاتم الانبیا زیر نظر سازمان کوثر فعالیت می‌کنند.

شرکت‌های زیر مجموعه در بورس چه می‌کنند؟

سازمان کوثر شرکت سرمایه‌گذاری سبحان را برای فعالیت در بورس ایجاد کرده بود که با فروش حاشیه ساز آن، هم‌اکنون دو شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین و سبدگردان فراز مدیریت دارایی‌های آن را در بازار سرمایه برعهده دارند.
هم چنین سازمان اقتصادی کوثر مالک ۳ درصد بانک دی و ۵ درصد از سهام شرکت بیمه دی نیز هست و کوثر ۳۶ درصد از سهام شرکت سهامی عام کف (داروگر) را در اختیار داشت که آن را واگذار کرد.

قاضی زاده هاشمی

به گزارش اقتصاد ۲۴، قاضی زاده هاشمی، در اسفند سال ۱۴۰۰ درباره سازمان اقتصادی کوثر گفته بود که: «ما ۴۰ شرکت داریم در حال حاضر برنامه‌هایی برای این شرکت‌ها احصا و مشخص کرده‌ایم که در طول سه سال آینده چه اقداماتی را با این شرکت‌ها انجام می‌دهیم. از ۱۶ شرکت قرار است خارج شویم.»

وی همچنین در همان زمان نیز گفته بود: «در خصوص دیگر شرکت‌ها نیز مشخص کرده‌ایم که چه شرکت‌هایی قرار است باهم ادغام شوند و زمان‌بندی سه ساله‌ای برای این شرکت‌ها در نظر گرفته‌ایم. ما مسئول حفظ منافع خانواده‌های شهدا و جانبازان هستیم. در حوزه املاک نیز با توجه به اینکه بخشی از املاک دارای معارض است و مشکلات حقوقی دارد در تلاش هستیم تا تکلیف حقوقی این زمین‌ها مشخص شود.»

آن چه البته قاضی زاده هاشمی به آن توجه نداشت، اما این بود که سازمان اقتصادی کوثر با فعالیت‌های مهم در بخش‌هایی از صنعت کشاورزی از نهاده‌های دامی تا مرغ و آبزیان، معادن و ... شناخته شده بوده و نهادی موثر در کنش‌های اقتصادی کلان به شمار می‌رود. اما این سازمان در ماجرای شرکت خوراک دام پارس با نماد غدام یکی از بحث برانگیزترین عملکرد‌ها را رقم زده و مانع از افزایش سرمایه این شرکت در بیش از نیم قرن گذشته شده، به طوری که غدام در ۵۷ سال اخیر افزایش سرمایه ناشی از تجدیدارزیابی دارایی‌ها نداشته و با سرمایه ثبتی در دوران پهلوی دوم فعالیت می‌کند!

در مرداد سال ۱۴۰۲ نیز پس از توجه کارشناسان و برخی نهاد‌های نظارتی به عملکرد بحث برانگیز و مرموز سازمان اقتصادی کوثر در دوران محمدرضا اسکندری، بود که خبرگزاری فارس در گزارشی مشروح با عنوان «بزرگترین افزایش سرمایه بورس چرا رخ نمی‌دهد/ «غدام» بدون افزایش سرمایه واگذار می‌شود؟» به تشریح عملکرد عجیب سازمان اقتصادی کوثر پرداخت که با سکوت مدیران سازمان کوثر روبرو شد. 


بیشتر بخوانید: تبارشناسی نامزدهای انتخابات در حوزه دیپلماسی/ سعید جلیلی از اساس به مذاکره اعتقادی ندارد/ مساله برای ایران ترامپ نیست، سیاست گذاری داخلی است


محمدرضا اسکندی مدیرعامل و جواد وکیلی از افراد نزدیک به محمدرضا پورابراهیمی رئیس پرحاشیه کمیسیون اقتصادی مجلس از افرادی بودند که بر تصمیم سازی‌ها درباره غدام اثر مستقیم داشتند و مورد اعتراض سهامداران قرار گرفته بودند.

این در شرایطی است که حتی در دوران حضور قاضی زاده هاشمی در راس بنیاد شهید و ناصر فخاری در سازمان اقتصادی کوثر؛ علیرغم وعده‌های اصلاح بورس در ۳ روز و ...؛ اما تغییری روی نداد و در بر همان پاشنه گذشته می‌چرخد و شرکت خوراک دام پارس با سو مدیریت اداره می‌شود.
حتی در این میان اصرار عشقی رئیس سازمان بورس باعث شد تا قفل عدم افزایش سرمایه غدام پس از ۵۷ سال شکسته شود و این شرکت که برآورد می‌شود تا ۵ هزار میلیارد تومان دارایی داشته باشد از رقم ۱۶ میلیارد تومانی ادعایی اش فاصله بگیرد.

این شرایط البته در حالی رخ می‌دهد که قاضی زاده هاشمی که اکنون درباره خصوصی سازی وعده‌های عجیب می‌دهد، در مدیریت بنیاد شهید، به جای خصوصی سازی و سامان دهی شرکت‌های زیر مجموعه، برای جبران سومدیریت خود به مانور‌های رسانه‌ای بر روی مساله واردات خودرو جانبازان متمرکز شد که بیش از آن که به معیشت این قشر مظلوم کمک کند، به ابزار تبلیغات منفی تبدیل شده، زیرا مردم بی اطلاع از وضعیت بنیاد شهید، سازمان اقتصادی کوثر و ... گمان می‌کنند که این معاونت ذیل دولت رئیسی واقعا در حال ارائه چنین خدماتی به جامعه هدف است و نمی‌دانند که با جریان سازی تبلیغاتی روبرو هستند و واقعیت با تبلیغات فاصله زیادی دارد.

ردپای شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ اقتصادی کوثر در همه ارکان اقتصادی

اما این تنها بخش از تخلفات عجیب سازمان اقتصادی کوثر نیست.
این سازمان اقتصادی به عنوان یکی از نهاد‌های مهم سال‌های مدیریت قاضی زاده هاشمی در بنیاد شهید نه تنها دست از بنگاه‌داری نکشیده؛ بلکه توسعه فعالیت خود در بخش معدن را افزایش داده و همکاری با شرکت‌هایی مانند ذوب آهن را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

به گزارش اقتصاد ۲۴، در مهرماه سال ۱۴۰۱ سند همکاری سه جانبه سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی فولاد کشور با هدف حضور مؤثر در معادن فراسرزمینی، سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش در حوزه معادن و مولد سازی ظرفیت‌های سه جانبه در محل سازمان اقتصادی کوثر به امضا رسید.
این در شرایطی است که بنا به وعده‌های قاضی زاده هاشمی به جای این مدل اسناد توسعه باید شرکت‌های تابعه در مسیر خصوصی سازی و ساماندهی قرار می‌گرفتند.


بیشتر بخوانید: رأی به سعید جلیلی یعنی وداع با FATF و سلام به اقتصاد مقاومتی/ مدعی دولت سایه چرا ۱۰ سال است کابینه‌اش را معرفی نمی‌کند؟!


دسته دیگر فعالیت سازمان اقتصادی کوثر، حوزه صنایع است. این سازمان در بخش صنعت از کشت و صنعت تا دانه‌های روغنی و حتی تولید تلویزیون را در دستور کار خود قرار داده است. گروه صنایع سازمان اقتصادی کوثر دارای ۸ شرکت است که پیشتر به آنان اشاره شد.
هم چنین سازمان اقتصادی کوثر در گروه عمران و ساختمان، معدن و برق و انرژی و مالی فعالیت خود را گسترده کرده است. شرکت توسعه‌ معادن کوثر (سهامی خاص) شرکت معدنی زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است که در عرصه معدن و صنایع معدنی به عنوان سرمایه‌گذار و بهره‌بردار در زنجیره ارزش مواد معدنی از مرحله اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازرگانی با اولویت معادن سنگ‌های ساختمانی و تزئینی فعالیت می‌کند.

تازه این بخش‌ها باز هم همه ماجرا نیست؛ ردپای این هلدینگ جنجالی در بخش کشاورزی با درجه بالاتری از حضور و نفوذ وجود دارد و در میان توسعه شرکت و بنگاه داری سازمان اقتصادی کوثر در بخش کشاورزی بیشتر از سایر بخش‌ها است. در حال حاضر سازمان اقتصادی کوثر دارای ۱۴ شرکت تابعه در حوزه کشاورزی است. سفره پربار بنگاه‌داری سازمان اقتصادی کوثر در بخش کشاورزی از ماشین‌آلات تا تولید مرغ تخم‌گذار و از سوی دیگر از پرورش ماهی تا گاوداری گسترده است.

حال باید از قاضی زاده هاشمی پرسید چطور در وعده‌های انتخاباتی خود از خصوصی سازی حتی در صنایع نفت و گاز کشور و ارکان اصلی اقتصادی سخن می‌گوید اما یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین هلدینگ‌های کشور زیر مجموعه بنیادی است که او ریاست آن را بر عهده دارد.
کاش دستکم این مدیر همیشه حاضر در صحنه که مرتب برای حضور در انتخابات احساس تکلیف می‌کند درباره مدیریت و تلاش‌های خود برای خصوصی سازی این هلدینگ به مردم ایران توضیح بدهد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
سازمان اقتصادی کوثر در حال انتقال به سازمان بنیاد مستضعفان است و مراحل نهایی خود را طی می کند. این صحبت ها همه بر فرض ظن و گمان نوشته شده و فاقد ارزش است. لطفا در مورد مسائلی که در مورد آن اطلاعی ندارید اظهار نظر نکرده و مردم را گمراه نکنید
ابراهیم
ماشالله انقدر شفاف سازی تو مملکت داریم که جایی برای ضن وگمان نیست
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

اینفوگرافی/ رئیس‌جمهور‌های ایران متولد کدام استان‌های کشور بودند؟

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت ماهی امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

خبر مهم در خصوص اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ + جدول

نتایج آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری + نمودار

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ استقبال مردم گرگان از ظریف

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس قدیمی از دورهمی احمدی نژاد با دوستانش در خوابگاه

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

پزشکیان وارد فرودگاه اهواز شد + فیلم

عکس/ قمی ها به ستاد انتخاباتی پزشکیان رحم نکردند!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

در چه صورت پزشکیان رئیس جمهور می‌شود؟

عکس/زبان بدن قالیباف، جلیلی و مسعود پزشکیان چه می‌گویند؟

عکس زیبای مسعود پزشکیان در کنار دخترش

سابقه سازی برای جلیلی در پی افزایش انتقادات از عدم سابقه اجرایی او

کنایه آذری جهرمی به زاکانی

عکس/واکنش سخنگوی وزارت بهداشت دولت روحانی به اظهارات قاضی‌زاده هاشمی

آقای خاتمی با جدیت از پزشکیان حمایت می کند

فیلم/چرا نمی‌شود از کارنامه دولت سیزهم انتقاد کرد؟

اقدام همسر بیرانوند که پرسپولیسی‌ها را خوشحال می‌کند

معرفی چند فیلم جنگی و حماسی از سینمای ایران

عکس / موج رشد آرا ادامه دارد؛ پزشکیان صدر نشین شد

تخلف آشکار صدا و سیما؛ پخش سخنرانی جلیلی در تبریز به صورت مستقیم

خاطره ناگفته از روز‌های رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی

محسن رنانی: برای ایران بی‌پرستار که «حسرت یک زندگی معمولی» بر دلش مانده است، در این انتخابات شرکت خواهم کرد

عکس/هادی خامنه‌ای در انتخابات به چه کسی رأی می‌دهد؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

واکنش جبهه پایداری به نقل قول ظریف از سردار سلیمانی درباره سعید جلیلی

شایعه تعیین‌کننده که سرنوشت انتخابات را تغییر می‌دهد

عکس/یادگارِ رفسنجانی با شال سبز در ستاد پزشکیان حاضر شد

حل مشکلات توسط هنر از نظر قالیباف: یک وانت قدیمی دیدم که درب عقب و چراغ نداشت، اما راننده با لنگ برای خودش کمربند درست کرده؛ این قدرت فرهنگ و هنر است

توافق پرسپولیس با امیری برای تمدید قرارداد

هراز باز شد

فیلم/سومین سیگنال زاکانی برای انصراف

فیلم/اظهارات جدید پزشکیان درباره حجاب

برای رضا ایران‌منش دعا کنید

شرکت‌های برتر از نظر تولید تنقلات و خوراکی‌ها در جهان کدام‌اند؟

بازگشت بهرام رادان به تئاتر پس از ۷ سال

عاشقانه‌های محسن یگانه و دخترش در کنسرت تهران +عکس

معمای برگزاری یک کنسرت جنجالی در تخت جمشید

عکس/ ژست های عاشقانه آناهیتا همتی در کنار همسرش

طعنه تند جلیلی به قالیباف درباره اجرای پروژه عمرانی

عکس/ شباهت جالب زاکانی به محسن رضایی

اعلام نرخ تورم خرداد۱۴۰۳+ جدول

قتل وحشتناک یک زوج بخاطر شارژ ساختمان!

شاه مهره پرسپولیس همه را شوکه کرد!

جزئیات مناظره چهارم نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری

محل دقیق شماره شاسی خودرو کجاست؟

شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته چک

آغاز فروش ۳۱ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه

طرفداران احمدی نژاد به جلیلی رای می‌دهند یا قالیباف؟

فیلم/تعجب پزشکیان از تایید صلاحیت خودش

فیلم/پورمحمدی: حتی اگر مرده‌شور شوم حتما مرده‌شور خوبی خواهم شد

مجلس اقدام کانادا علیه سپاه را محکوم کرد

مدافع پرسپولیس ۹ زندانی را آزاد کرد +‌عکس

فیلم/پزشکیان: برای کاسبان تحریم مهم است که ما در تحریم بمانیم

عکس/ الهه منصوریان به سیم آخر زد

فیلم/ حمله تند ظریف به جلیلی: چه میخواهید از جان مردم

فیلم / وحشت مسعود پزشکیان در شهر پرند

حمایت رسمی علی مطهری از مسعود پزشکیان