تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

هریس و سه ماه زمان برای پیروزی

نشریه "پولیتیکو" به تازگی میزگردی را با حضور مدیران و استراتژیست‌های سابق کارزار‌های انتخاباتی برگزار کرد و در آن به موضوع بزرگ‌ترین آسیب پذیری‌های هریس و ترامپ پرداخت و این که چگونه ورود هریس نقشه انتخاباتی و پیش بینی‌های روز انتخابات را تغییر خواهد داد.

کامالاهریس

اقتصاد۲۴-به نقل از پولیتیکو، "پتی سولیس دویل" که مدیریت کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون را در سال ۲۰۰۸ میلادی برعهده داشت "رابی موک" که کارزار انتخاباتی کلینتون در سال ۲۰۱۶ میلادی را هدایت کرد و "استوارت استیونز" استراتزیست اصلی در کارزار انتخاباتی "میت رامنی" در سال ۲۰۱۲ میلادی از جمله شرکت کنندگان در این میزگرد بودند

آنان به موضوعاتی پرداختند هم، چون هریس چگونه باید خود را در مخالفت با ترامپ تعریف کند؟ اگر ترامپ به حملات نژادپرستانه و جنسیت گرایانه متوسل شود هریس چگونه باید واکنش نشان دهد؟ و مسیر هریس برای کسب آرای الکترال چگونه به نظر می‌رسد؟

در ادامه به چکیده‌ای از نظرات این سه استراتژیست درباره کار‌هایی که هریس می‌تواند و باید انجام دهد خواهیم پرداخت:

"پتی سولیس دویل" می‌گوید:"هریس ظرف مدت ۳۶ ساعت حمایت نمایندگان را دریافت کرد. او توانست تاییدیه‌های کنگره را دریافت کند. او منابع مالی را دریافت کرد. من فکر می‌کنم که او دیدگاه امیدوار کننده‌ای از آینده ارائه می‌دهد. من فکر می‌کنم که او کارش را به درستی انجام می‌دهد".

"رابی موک" معتقد است که برخلاف دوره کارزار انتخاباتی کلینتون اکنون فضای اینترنت برای هریس و تبلیغات برای او امن است. او می‌افزاید: "با این وجود، هریس علیرغم آن که باید این مزیت را حفظ کند مجبور است با حضور حزب جمهوری خواه در تلویزیون نیز مقابله کند به خصوص ان که کنوانسیون آن حزب به تازگی برگزار شد. تیم هریس باید با استراتژی شخص او را روی آنتن تلویزیونی ببرند".

"پولیتیکو" در ادامه این پرسش را از سه استراتژیست مطرح کرد که کامالا هریس با توجه به موقعیت خود به عنوان معاون رئیس جمهور که برای بسیار از رای دهندگان ناشناخته است چگونه باید خود را تعریف کند؟

"رابی موک" می‌گوید: "من فکر می‌کنم چالشی که برای او وجود دارد آن است که در حال حاضر یک پویایی بسیار دشوار در میان رای دهندگان وجود دارد. از یک طرف اقتصاد واقعا خوب است و از سوی دیگر مردم به ویژه افرادی که او باید برای پیروزی در این انتخابات وارد کند واقعا از اقتصاد ناراضی هستند. آنان به شدت در حاشیه هستند و جهان به ظاهر بی ثبات‌تر شده است. اکنون مردم کامالا هریس را نماینده دولت مستقر قلمداد می‌کنند و این کار را برایش دشوار می‌کند. برای ترامپ کار بسیار راحت‌تر است او به مخاطبان اش می‌گوید: "اگر وضع موجود را دوست ندارید وقت تغییر است". در نتیجه، این چالشی است که هریس پیش روی خود دارد".


بیشتر بخوانید:عکس/ تصاویری از دوران کودکی و جوانی کامالا هریس


"استوارت استیونز" در این باره می‌گوید: "فکر می‌کنم فرصت آن است که بگوییم ما که هستیم؟ بگوییم که دیدگاه مان در مورد این که امریکای آینده چگونه باید باشد چیست؟ در یک سو مردی وجود دارد که می‌خواهد ورود مسلمانان به امریکا را ممنوع کند و می‌گوید مهاجران قاتل و متجاوز هستند و در سوی دیگر زنی که تجسم رویای امریکایی است. من همواره باور داشتم نامزد دموکرات‌ها باید نماینده آینده باشد. واضح است که کارزار هریس این را درک می‌کند. منظورم این است که شما در حال رقابت با مردی هستید که مخالف تمام واکسن‌های اجباری در مدارس است.

بنابراین، این اردوگاه طرفدار فلج اطفال، اردوگاه طرفدار سیاه سرفه و طرفدار سرخک است. الگوی هریس از بسیاری جهات مشابه الگوی کارزار اوباما در سال ۲۰۰۸ میلادی است. وقتی شما به اوباما رای دید به آن چه او در این باره می‌گفت که چه کسی هستید و می‌خواهید چگونه کشوری داشته باشید رای دادید نه صرفا به این که می‌خواهید چه فردی رئیس جمهور شود. من فکر می‌کنم این چالشی است که هریس باید به درستی با آن روبرو شود. من فکر می‌کنم کارزار ترامپ برای مقابله با این موضوع کاملا مجهز نیست. ترامپ از زنان متنفر است. جی دی ونس معاون اش نیز از زنان متنفر است. آنان نمی‌دانند چگونه در مورد زنان صحبت کنند".

"پتی سولیس دویل" اشاره می‌کند که چالش اساسی هریس آن است که کارزار ترامپ به شدت به دنبال آن خواهد بود که دو مسئله کاهش نرخ تورم و کاهش هزینه‌های زندگی و مسائل مرزی و مهاجرت را مطرح کند.

او می‌گوید: "برای هریس بسیار دشوار خواهد بود که خود را از دولت بایدن و سوابق او به ویژه در مورد مسائل مرزی جدا کند، زیرا ظاهرا در اوایل کار دولت بایدن مسئولیت آن پرونده برعهده هریس بوده است. نقطه قوت هریس درباره آن است که می‌تواند روی حقوق باروری زنان مانور دهد. در مورد بایدن موضوع پیر بودن او و در مورد ترامپ موضوع مجرم شناخته شدن او مطرح بوده است. هریس چنین نقاط ضعفی ندارد".

"استوارت استیونز" می‌گوید: "قوی‌ترین پیام هریس آن است که من بیش‌تر شبیه امریکا هستم تا دونالد ترامپ. جمهوری خواهان به طور مداوم وارد این جنگ فرهنگی می‌شوند و می‌بازند. آنان با برند نایکی در می‌افتند، اما چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ نایکی ۹ میلیارد دلار درآمد دارد. آنان با شرکت دیزنی درگیر می‌شوند. آنان به نوعی در حال جنگ با دنیای مدرن هستند. این یک قمار همراه با باخت برای آنان است"

"پتی سولیس دویل" اشاره می‌کند یکی از نقاط قوت هریس آن است که برخلاف هیلاری کلینتون شخصیتی قطبی شده در افکار عمومی امریکا نیست. او می‌گوید: "هیلاری شخصیتی بسیار قطبی بود. بنابراین، وقتی ترامپ او را یک زن بد اخلاق خطاب می‌کرد نیمی از کشور می‌گفت: "بله، او واقعا این گونه است"، ولی این موضوع در مورد کامالا هریس صدق نمی‌کند چنین برداشت قطبی شده‌ای از او در ذهنیت امریکایی‌ها وجود ندارد. در نتیجه، اگر او بخواهد به ترامپ حمله کند می‌تواند افراد بیش تری را در مقایسه با هیلاری کلینتون به سوی خود جذب کند".

"رابی موک" در ادامه میزگرد به راه پیش روی هریس برای کسب آرای الکترال پرداخته و می‌گوید: "من فکر می‌کنم این پرسش بیش‌تر در مورد جورجیا و کارولینای شمالی و جایگاه آن ایالت‌ها می‌باشد. اگر هریس بتواند حمایت رای دهندگان امریکایی افریقایی تبار را از خود افزایش دهد آن ایالت‌ها برایش کلیدی خواهند بود، زیرا آن ایالت‌ها می‌توانند جایگزین باخت برای مثال در ویسکانسین شوند. با این وجود، هیچ نامزدی نمی‌تواند بدون پیروزی در پنسیلوانیا برنده شود، زیرا ۱۹ رای الکترال برای آن ایالت است. اگر من در کارزار انتخاباتی هریس بودم تمرکز را بر روی پنسیلوانیا قرار می‌دادم".


بیشتر بخوانید:میشل اوباما یا کامالا هریس، کدام حریف ترامپ است؟


"پتی سولیس دویل" می‌گوید هریس باید تمرکز را بر روی تقویت ائتلافی از رای دهندگان سیاه پوست، رنگین پوست، جوانان و زنان قرار دهد.

"پتی سولیس دویل" در ادامه اشاره می‌کند که هریس از صفر شروع نکرده و یک دستگاه و ساختار کارزار انتخاباتی را از بایدن به ارث برده است. "پتی سولیس دویل" در ادامه می‌گوید: "کامالا هریس شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات دارد. اکنون نفرت دوگانه از بایدن و ترامپ در میان رای دهندگان وجود ندارد. رای دهندگان مجبور نیستند بینی خود را بگیرند و بگویند به ترامپ یا بایدن بدبو رای می‌دهند آنان اکنون هریس را دارند جایگزینی که بسیار شگفت انگیز است".

"رابی موک" در بخش پایانی این میزگرد در پاسخ به این پرسش که بزرگترین مزیت ترامپ در برابر هریس در حال حاضر چیست می‌گوید: "نرخ تورم این طبلی است که او می‌خواهد بر روی آن بکوبد و همانطور که همه می‌دانیم او با یک توافق دو حزبی بسیار محافظه کارانه در مورد مهاجرت مخالفت کرد و آن را به منظور تداوم بخشیدن به آن چه در مرز اتفاق رخ می‌دهد از بین برد. بنابراین، او می‌تواند از موضوع نرخ تورم و مسائل مرزی استفاده کند".

"پتی سولیس دویل" در پاسخ به این پرسش می‌گوید: "مردم خوشحال نیستند. من فکر می‌کنم این قوی‌ترین مزیت ترامپ است. اگر مردم خوشحال نیستند پس چرا ناراضی هستند؟ در انتخابات ریاست جمهوری آن عرصه همواره همه پرسی در مورد رئیس جمهور مستقر بوده است. من فکر می‌کنم این مزیتی است که ترامپ دارد".

در پایان "استوارت استیونز" در پاسخ به این پرسش می‌گوید: "بزرگترین مزیت ترامپ این است که هنوز نژادپرست‌های زیادی در آمریکا وجود دارند. با وجود تمام صحبت‌هایی که در مورد این که نژاد چگونه بر سیاست ما تاثیر می‌گذارد فکر نمی‌کنم به اندازه کافی در مورد آن صحبت کرده باشیم. هنوز نژادپرست‌های زیادی در آمریکا وجود دارند و این انتخابات یک رفراندوم در مورد آنان خواهد بود".

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

مرضیه شاهدایی ، گزینه اصلی وزارت نفت دولت پزشکیان کیست؟/ شاهدایی؛ زنی در ترازی بالاتر از مردان نفتی کشور

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

بی‌قراری دلار بعد از تنفیذ/ احتمال ریزش دلار تا زیر ۵۰ هزار تومان/ سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم؛ از صالح آبادی تا فرزین

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

محمدرضا عارف کیست و چگونه معاون اول پزشکیان شد؟

عکس/ جهانگیر الماسی و محمدرضا شریفی‌نیا در مراسم تنفیذ

عکس/ جشن تولد ساده و خلوت فرزاد فرزین با دو کیک

عکس/ اولین اظهار نظر عارف بعد از معاون اول شدنش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ چهره جذاب بازیگر زن سریال عشق ممنوع در ۴۰ سالگی

عکس/ قابی جذاب از همسر و پسر حدیث میرامینی

آخرین اخبار از پرونده قتل دکتر ضیایی و همسرش

عکس/ اولین روز تولد دختر کوچولوی شاهرخ استخری در بیمارستان

دختر کیم جونگ اون رهبر بعدی کره شمالی می‌شود

فیلم/ ویدئو تکان‌دهنده از شاهین صمدپور

فیلم/ اجرای ترانه ایرانی آرام آرام در مسابقات استعدادیابی موسیقی ازبکستان

تصویری باورنکردنی مقام ارشد دولتی به یاد ابراهیم رئیسی

عکس/ چهره نچرال آناهیتا درگاهی همسر اشکان خطیبی

عکس/ اولین عکس از همسر ملیکا شریفی نیا

چرا گشتاور موتور‌های دیزلی از موتور‌های بنزینی بیشتر است؟

نزدیک‌ترین گزینه‌های وزارت در کابینه مسعود پزشکیان + اسامی و بیوگرافی/ این اسامی هیات دولت چهاردهم را تشکیل می‌دهند؟

فیلم کمتر دیده شده از خانواده مسعود پزشکیان

چاله‌های اقتصاد پیش پای رئیس جمهور؛ نسخه مداوای پزشکیان برای اقتصاد ایران چیست؟ + ویدیو

دونالد ترامپ در برابر کامالا هریس؛ مروری بر رویدادهای آتی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

افزایش فرونشست‌ها در ایران؛ آیا برای کشور زلزله زیرزمینی در راه است؟

فیلم/تصویب معادل فارسی کلمه پادکست

نظارت به شیوه رهبر دیکتاتور کره شمالی در مناطق سیل زده +عکس

خرید و فروش الکترونیکی طلا ممنوع شد

تسلیت رهبر انقلاب به سید ابوالفضل بهاءالدینی

عکس/تیپ بامزه و عجیب باران کوثری کنار کارگردان مشهور

عکس/ اگر طراح لباس تیم ایران در المپیک هوش مصنوعی بود!

هوش مصنوعی چطور لباس ورزشکاران ایرانی را طراحی کرد+ عکس

بازار سکه سبزپوش شد

تصویری از یک شخصیت معروف سیاسی در کنار مسعود پزشکیان

عکس/این استایل محمدرضا عارف، معاون اول پزشکیان را تابحال ندیده اید!

گرم‌ترین روز سال در تهران

دلبری سردار آزمون با پیراهن قرمز الاهلی+ عکس

حرف‌های جالب علی دایی درباره مهدی طارمی

توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه پاسداران

هر آنچه باید از موزه تاریخ علوم پزشکی ایران دانست

با مهمترین خواص اورگانو آشنا شوید

رشد دلار متوقف شد

فیلم/طوفان گرد و خاک در خواف؛ هشدار ویژه برای گرو‌های حساس

فروش ارز اربعین از فردا در شعب منتخب بانک ملی ایران

جنجال شبانه ژیلا صادقی و نیما شعبان‌نژاد+ فیلم

عکس/ هیات طالبان برای شرکت در مراسم تحلیف وارد ایران شد

رفیق محمود احمدی‌نژاد در آن سر دنیا برنده شد

گزارش بورس امروز دوشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۳

ممنوعیت ورود اتباع بیگانه به مرز مهران

گزینه‌های پیشنهادی ۱۴ وزارتخانه در دولت چهاردهم

مشخصات و ویژگی‌های خودروی تیبا

فیلم/ شیلا خداداد چند دستیار شخصی در خانه اش دارد؟

رکورددار تورم گوشت قرمز در کدام دولت بود؟ + جدول

فیلم عاشقانه از جشن تولد مهدی کوشکی با همسرش

قارچ و سویا جایگزین گوشت قرمز در سفره مردم!

اینفوگرافی/صفر تا صد دریافت ارز اربعین

اعلام تمهیدات ترافیکی مراسم تحلیف مسعود پزشکیان

اهمیت و ضرورت ثبت شرکت برای مشاغل

آخرین اخبار از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت