وی به بیان برنامه های سازمان متبوع خود در راستای افزایش مراودات کشورمان از طریق کریدورهای بین المللی به ویژه کریدور چین، قزاقستان، ایران که با محوریت این منطقه ایجاد شده پرداخت و اظهار داشت: در آینده نزدیک نیز نخستین محموله در مسیر کریدور شمال جنوب(نستراک) از مبدأ هندوستان به جنوب کشور ورود کرده و بعد از عبور از داخل کشور، از طریق بندر کاسپین به بندر آستراخان ترانزیت می شود، محموله ای که اولین گام برای عملیاتی سازی کریدور مزبور محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان در پایان با اشاره به حضور فعال سازمان متبوع خود در دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، توسعه همکاریهای فرامنطقه ای را جزو راهبردهای سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و خواستار همکاری وزارتخانه مزبور در مسیر عملیاتی سازی توافقات صورت گرفته، شد.
وزیر راه و شهرسازی نیز با تأکید بر تسریع در اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین تا پایان دوره خدمتگذاری دولت دوازدهم تأکید نمود و با تصریح بر لزوم تقویت کریدور چین، قزاقزستان، ایران که با محوریت منطقه آزاد انزلی ایجاد شده، به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دستور سرعت بخشیدن در مسیر اجرای پروژه ساخت خط اتصال راه آهن رشت انزلی به بندر کاسپین را صادر نمود.
گفتنی است اتصال خط ریل سراسری از ایستگاه پیربازار رشت به منطقه(به طول حدود 11 کیلومتر) جزو دستورات و تأکیدات مکرر رییس جمهور بوده، و تفاهم نامه ساخت این مسیر نیز با حضور دکتر روحانی در آخرین سفر به استان منعقد شد و کریدور چین، قزاقستان، ایران نیز با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت رسمی شروع به کار کرد موضوعاتی که بیانگر توجه عالی ترین مقامات کشوری به اهمیت اتصال خط ریلی و نقش این کریدور دارد، از سوی دیگر سازمان منطقه آزاد انزلی توافقنامه های متعددی را با بخش های مختلف وزارت راه، من جمله سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منعقد نموده و چندی پیش نیز در دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری دو کشور ایران و قرقیزستان، توافق شد که این منطقه به عنوان محور توسعه مناسبات مناطق آزاد کشورمان با مناطق آزاد قرقیزستان به ایفای نقش بپردازد.
منبع: فرینا