تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

انصاری‌فرد: کالدرون مثل استراماچونی نمی‌شود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به خواسته کالدرون برای ادامه همکاری به شرط تغییر افشین پیروانی از سرپرستی تیم تاکید کرد که به کسی اجازه نمی‌دهد در امور مدیریت باشگاه دخالت کند؛ با این حال انصاری‌فرد ابراز امیدواری کرد که مربی آرژانتینی به ایران برگردد و به کارش ادامه دهد.
انصاری‌فرد
 
اقتصاد۲۴- محمدحسن انصاری فرد درباره‌ی مباحث مختلف باشگاه پرسپولیس به صحبت پرداخت. مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در این گفت‌وگو به مشکلات ایجاد شده پیرامون گابریل کالدرون اشاره و عنوان کرد که در مباحث فنی تیم هیچ‌گونه دخالتی ندارد اما در مقابل هم به کسی اجازه نمی‌دهد که در امور مدیریت باشگاه دخالت کند. البته انصاری‌فرد در این گفت‌وگو اشاره‌ای هم به مباحث درآمدزایی و کارهای اقتصادی باشگاه پرسپولیس داشت و وعده داد به زودی با برنامه‌های اقتصادی که اجرایی خواهد شد، مشکلات مالی قرمز پوشان تهرانی حل خواهد شد.

در ادامه متن کامل گفت‌وگوی محمد حسن انصاری‌فرد را می‌خوانید:

* ابتدا می‌خواهیم درباره‌ی مباحث مالی باشگاه صحبت کنید. روز اول که مدیر عامل باشگاه پر سپولیس شدید نخستین مصاحبه وعده حل مشکلات مالی باشگاه را دادید. در این زمینه چه قدم‌هایی برداشته شده است؟

- از روز اول که به باشگاه آمدیم چالش‌های مختلفی پیش روی ما بود. چون هزینه‌های باشگاه نسبت به پیشین چندین برابر شده است. متاسفانه اوضاع اقتصادی هم جالب نیست و اسپانسرها به خاطر این موضوع استقبال چندانی ندارند که از باشگاه حمایت کنند. همین مسائل شاید سختی کار را دو برابر کرده است. شاید ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت ما را رسیدگی به مباحث اقتصادی می‌گیرد. چون ما مجبوریم جلسه‌های مختلفی برگزار کنیم تا بتوانیم مشکلات مالی را برطرف کنیم. اما در هر صورت توانستیم با مجری و کارگزار جدید قرار داد خوبی را منعقد کنیم. به هواداران اعلام می‌کنم این کارگزار که رابط میان اپراتور و باشگاه است از همه باشگاه‌های کشور جدا است و فقط به باشگاه پرسپولیس اختصاص دارد. قبلا این گونه کارها بین چند باشگاه به صورت مشترک انجام می‌شد. البته از این درآمدزایی حدود ۸۰ درصد به باشگاه می‌رسد. ما تصمیم داریم میزان این درآمدها را به طور کامل به هواداران اعلام کنیم. یعنی ماهانه به هواداران می‌گوییم که از این راه چقدر درآمد در اختیار باشگاه قرار گرفته است. هواداران ما باید به صورت شفاف در جریان این امور باشند. هواداران ما باید بدانند در این سامانه هواداری چند نفر عضو هستند و ماهانه چقدر به باشگاه پول می‌رسد. ما روز سوم بهمن نیز برنامه‌های اقتصادی جدید خودمان را رونمایی می‌کنیم و ان‌شاءالله از آن موقع بخش زیادی از مشکلات مالی باشگاه برطرف شده است. ما قصد داریم خدماتی را هم در قالب سامانه هواداری به هواداران‌مان بدهیم. چون می‌خواهیم آن‌هایی که دراین زمینه هزینه می‌کنند از خدماتی هم برخوردار بشوند. اگر در چند ماه اخیر این کارگزاران و اسپانسرها نبودند ما با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو می‌شدیم. اما الان کمی از مشکلات برطرف شده است. به همین خاطر توانستیم ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم و مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم و در ادامه هم قسط اول آقای کالدرون را پرداخت کردیم. ما با مربیان خارجی تا پایان آذر ماه تسویه کرده‌ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و تا آغاز نیم فصل بتوانیم ۲۰ درصد دوباره به بازیکنان بدهیم و علاوه بر آن قسط دوم آقای کالدرون را نیز پرداخت کنیم. تا ان‌شاء‌الله دیگر مشکل مالی نداشته باشیم. البته باید بگویم بازیکنان ما مطالباتی از فصل گذشته دارند و در کنار آن‌ها هم شکایت‌های مختلفی به دست باشگاه رسیده است. تعدادی پرونده در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان وجود دارد و نزدیک به ۷ میلیارد تومان هم باید به ریحان فیلم بدهیم. حدود ۴ میلیارد تومان هم بدهی به برهان مبین داریم. یک آژانس هواپیمایی هم نزدیک به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ما طلبکار است. بنابراین ما در یک تنگنای مالی قرار داریم و در تلاش هستیم با برنامه‌های اقتصادی که در نظر داریم به مرور این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

طلب‌هایی را از برخی از اپراتورها داریم و به مرور از آنها وصول می‌کنیم. جلسه‌های خوبی هم در این زمینه برگزار کردیم. اما جالب است بدانید ما مطالبات مخفی هم داریم. در تلاش هستیم با ارائه اسناد و مدارک این مطالبات را هم وصول کنیم. خوشبختانه با بدهکاران در حال توافق هستیم. اما درباره‌ی آن ۲۰ میلیارد تومان که شما گفتید باید بگویم در جریان ریز موضوع نیستم

* کارگزار قبلی باشگاه پرسپولیس حدود ۲۰ میلیارد تومان به این باشگاه بدهکار است . آیا تا به حال توانسته‌اید قدمی برای وصول این مطالبات بردارید؟ آیا قراردادی که درآن زمان با این شرکت منعقد شده بود ضمانت‌های اجرایی لازم را دارد تا باشگاه بتواند با استفاده از آن ضمانت‌ها مطالبات خود را دریافت کند؟

- طلب‌هایی را از برخی از اپراتورها داریم و به مرور از آن‌ها وصول می‌کنیم. جلسه‌های خوبی هم در این زمینه برگزار کردیم. اما جالب است بدانید ما مطالبات مخفی هم داریم. در تلاش هستیم با ارائه اسناد و مدارک این مطالبات را هم وصول کنیم. خوشبختانه با بدهکاران در حال توافق هستیم. اما درباره‌ی آن ۲۰ میلیارد تومان که شما گفتید باید بگویم در جریان ریز موضوع نیستم. اما از طریق دفتر حقوقی تلاش می‌کنیم کل مطالباتی که داریم را وصول کنیم.

* آیا برای کسب درآمد و حل مشکلات مالی باشگاه صرفا امید شما به سامانه هواداری است ؟

- ما فقط به سامانه هواداری فکر نمی‌کنیم برنامه‌های اقتصادی دیگری داریم که در آینده نزدیک درباره‌ی آن‌ها صحبت خواهیم کرد. این برنامه‌ها جدید هستند و قطعا در آینده نه تنها از هواداران پولی دریافت نمی‌کنیم بلکه به آن‌ها خدمات ویژه‌ای خواهیم داد. ما با آن‌ها مشارکت می‌کنیم تا علاوه بر استفاده از طرح‌های ما و درآمدزایی برای باشگاه، هواداران هم درآمد داشته باشند. یعنی اگر هواداران طرح‌های ما را پیگیری کنند طی بازه ۶ ماه می‌بینند درآمد خوبی کسب کرده‌اند.

* وزیر ارتباطات درباره‌ی سامانه‌های پیامکی صحبت‌هایی را مطرح کرده بود؛ آیا این سامانه هواداری شما شامل همان مباحثی که آقای وزیر مطرح کرده بود هم می‌شود؟

- ما از این قاعده مستثنی شدیم. چون برخی از شرکت‌ها به صورت مخفیانه از مشترکان پول می‌گرفتند یعنی برخی اطلاع نداشتند که از حساب موبایل‌شان پولی پرداخت می‌کنند اما همه مسائل ما شفاف است تا خیال هواداران راحت باشد.

* شما از سامانه هواداری قصد درآمدزایی دارید؛ آیا به راستی از برند « پرسپولیس» نمی‌شود درآمدزایی کرد تا این گونه روی کمک هواداران هم حسابی باز نکنید؟‌

- طرحی که ما داریم همین است یعنی می‌خواهیم از برند پرسپولیس درآمدزایی کنیم. وقتی طرح‌های ما رونمایی شد شفاف درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کنیم.

قطعا در آینده نه تنها از هواداران پولی دریافت نمی‌کنیم بلکه به آن‌ها خدمات ویژه‌ای خواهیم داد. ما با آن‌ها مشارکت می‌کنیم تا علاوه بر استفاده از طرح‌های ما و درآمدزایی برای باشگاه، هواداران هم درآمد داشته باشند

* مهم‌ترین مبحثی که این روزها می‌شود درباره‌ی آن از شما سوال کرد، بحث گابریل کالدرون است. در هفته‌های نخست با وجود این که تیم نتیجه نمی‌گرفت اما شما از مربی آرژانتینی حمایت کردید و حتی با وجود مطرح شدن بحث اولتیماتوم، شما این موضوع را تکذیب کردید. اما حالا پس از کسب نتایج خوب، کالدرون حملاتی را به باشگاه پرسپولیس کرد. پاسخ شما به اظهارات این مربی چیست؟

- زمانی که من آمدم هم کادر فنی و هم کادر بازیکنان بسته شده بود. از روز اول بدون این که روی این موضوع حساسیت داشته باشیم سعی کردیم آرامش ایجاد کنیم. تا هواداران خیال‌شان راحت باشد که یک همبستگی در مجموعه پرسپولیس وجود دارد. ما در چهار ماه نشان دادیم در راستای این عقیده و ایده پیش رفته‌ایم. حتی در آن شرایط سخت که تیم با شکست روبه‌رو بود هیچ اولتیماتومی به سرمربی تیم ندادیم. چون می‌دانستیم در دوران پسا برانکو، اداره کردن تیم سخت می‌شود. بازیکنان ۷ جام پی در پی را کسب کرده بودند و به فینال آسیا رسیده بودند؟ بنابراین شرایط اداره کردن این تیم سخت بود. از روز اول هم این موارد را به آقای وزیر گفتم و او هم به من گفت که قبول دارم کار شما سخت است. با توکل به خدا و تلاش شبانه‌روزی و همراهی کادر فنی و بازیکنان و همین طور هواداران باعث شد در انتها موفق بشویم. اما درباره‌ی گابریل کالدرون باید بگویم ما تا سه‌شنبه هفته قبل هیچ گونه مشکلی نداشتیم. ما ضعف‌های باشگاه را برطرف کردیم و در کنار تیم هم یک آنالیزور حرفه‌ای آوردیم. البته برای سرپرستی تیم با وجود این که از زحمات محسن خلیلی تشکر می‌کنم اما افشین پیروانی را آوردیم که تجربه بیش‌تری داشت. همه این ها باعث شد که آقای کالدرون با خیال راحت به کارش ادامه بدهد. البته این را هم باید بگویم از آقای کالدرون که برای دریافت قسط اول خود با ما همکاری کردند واقعا قدردان این همکاری او هستیم. قبلا گفته‌ام و باز هم می‌گویم با وجود این که کالدرون دو ماه هیچ دریافتی نداشت اما به ما کمک کرد و فرصت داد و در نهایت توانستیم قسط اول او را به طور کامل پرداخت کنیم. در نهایت آرامش تیم پیش رفت و توانستیم نتیجه بگیریم. اما همان طور که گفتم مشکلات ما و کالدرون از چند روز قبل شروع شد. زمانی که در باشگاه جلسه گذاشتیم و درباره‌ی مباحث مختلف صحبت کردیم. در جلسه آخر هم درباره ی بازیکنان جدید و همین‌طور اردوی قطر به توافق رسیدیم. و حتی عکس یادگاری هم گرفتیم. اما به یک‌باره او بعد از بازی با نساجی و همین طور در برنامه تلویزیونی علیه باشگاه صحبت کرد. ما هم در این باره به خاطر صلاح تیم هیچ گونه موضع‌گیری انجام ندادیم. باز هم اعتقاد داریم هر گونه حرف و حدیث و دلخوری و مشکل اگر وجود دارد باید در مجموعه باشگاه حل شود. یعنی همه این مسائل در خانواده پرسپولیس حل شود. ما باید رو در رو صحبت کنیم. می‌دانیم مشکلاتی داریم اما موافق این موضوع نیستیم که این مسائل در رسانه‌ها و اذهان عمومی مطرح شود. شاید در این میان ما هم صحبت‌هایی داشته باشیم اما رو در رو می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم.

* خبرهایی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر این که آقای کالدرون پیش از ترک تهران شرط گذاشته‌اند که برای ادامه همکاری افرادی نظیر افشین پیروانی، و حتی حسین قدوسی از باشگاه جدا شوند؟ درباره‌ی این مسائل صحبت می‌کنید؟

- یک‌سری وظایف تعریف شده است. ارکان باشگاه را مدیریت باشگاه تعیین می‌کند اما مباحث فنی تیم به سرمربی بر می‌گردد و ما هیچ دخالتی در آن نداریم. همین طور هم انتظار داریم کسی در انتصاب‌های باشگاه دخالت نکند. اگر موضوعی است باید بشینیم و درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم. همان‌طور که گفتم تا سه‌شنبه هفته گذشته هیچ گونه مشکلی وجود نداشت و افشین پیروانی مورد حمایت سرمربی تیم بود. من می‌دیدم افشین پیروانی درسفرها و حتی مباحث مختلف چقدر خوب تیم را مدیریت می‌کرد. یعنی او مودبانه و قاطعانه تیم را مدیریت می‌کند. کالدرون بارها از افشین پیروانی تعریف کرده است و خوشحال بود که او در کنارش کار می‌کند. من نمی‌دانم بعد از روز سه‌شنبه چه اتفاقی رخ داد که این مسائل حاشیه‌ای مطرح شد. افشین پیروانی یک نیروی کارآمد است و اگر آقای کالدرون مساله‌ای دارد باید بیاید و بنشینیم و صحبت کنیم.

مشکلات ما و کالدرون از چند روز قبل شروع شد. در باشگاه جلسه گذاشتیم و درباره‌ی مباحث مختلف صحبت کردیم اما به یکباره او بعد از بازی با نساجی و همین طور در برنامه تلویزیونی علیه باشگاه صحبت کرد. ما هم در این باره به خاطر صلاح تیم هیچ گونه موضع‌گیری انجام ندادیم

* با حضور افشین پیروانی آیا کالدرون به ایران بر می‌گردد تا کارش را ادامه دهد؟

- باید برگردند چون مشکلی وجود ندارد و این که آقای خلیلی به تیم برگردند هم صحبتی درباره‌ی آن نشده است. ما بحث دیگری نداریم و فکر نمی‌کنم این مساله باعث نیامدن آقای کالدرون بشود.

* کالدرون در مقاطعی از فصل با برخی بازیکنان دچار مشکل شد و آن‌ها را کنار گذاشت. با وجود این که افشین پیروانی سعی داشت موضوع را مدیریت کند اما باز هم اخباری به گوش رسانه‌ها رسید. درباره این مباحث هم صحبت کنید.

- من خودم در پرسپولیس بازی کرده‌ام. در تیم‌های بزرگ اینگونه مسائل همیشه وجود دارد. بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هم که حرفه‌ای کار می‌کنند شاهد این اتفاقات هستند. آن‌قدر با آقای کالدرون ارتباط صمیمی داشتیم که می‌گفتیم اگر شما صلاح می‌دانید و نیاز است که من یا افشین پیروانی با بازیکنی صحبت کنیم، این کار را انجام بدهیم. طبیعتا در تیمی که بازیکنان خوب زیادی دارد ممکن است سوء تفاهم‌هایی رخ بدهد. ما با اتحاد و همبستگی خودمان این مسائل را حل می‌کردیم. این آرامشی که در یک نیم فصل تیم ما داشت به خاطر همین مسائل بود. بعد از این مسائل هم تیم در مسیر خودش حرکت کرد و به این‌جا رسیدیم.

* مشکل آقای کالدرون و علیرضا بیرانوند حل شد؟

- بله مشکلی وجود ندارد. بیرانوند یک هفته استراحت کرد و با آغاز تمرینات دوباره کارش را شروع می‌کند.

* شما فکر می‌کنید مشکل گابریل کالدرون و پرسپولیس از کجا شروع شد که در نهایت این مربی باشگاه را «دروغگو» خطاب کرد. آیا دلیل این موضوع را پیدا کرده‌اید؟

- ترجیح می‌دهیم با آقای کالدرون رو در رو صحبت کنیم و دوست نداریم این مسائل رسانه‌ای شود. استراتژی ما این است که هر گونه بحثی که باعث بر هم خوردن آرامش ما می‌شود را عنوان نکنیم و به دنبال این هستیم که رو در رو صحبت کنیم. روش مدیریتی ما این‌گونه است. بنابراین انتظار داریم همه کسانی که با باشگاه کار می‌کنند و تعهدی به باشگاه دارند و مسائل را در درون خانواده حل کنند.

* خیلی از هواداران پرسپولیس نگران این هستند که موضوع گابریل کالدرون هم مثل استراماچونی بشود و همانند او در رسانه‌های خارجی مصاحبه کند و مواضعش را اعلام کند. شما این نگرانی را ندارید؟

- بعید می‌دانم این اتفاق رخ بدهد. آقای کالدرون یک پست در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده و معنی آن این‌گونه نبوده که دیگر به ایران نیاید. به نظر من تیمی که در صدر جدول است و باید خودش را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کند هر گونه تنش به ضررش است. این‌گونه مسائل به ضرر هر کسی است که می‌خواهد باشگاه را تحت‌الشعاع قرار دهد. من انتظار دارم با توجه به این که آقای کالدرون زحمت کشیدند و تیم را به این‌جا رساندند خودشان بیایند و به سمت سه جام پیش‌رو حرکت کنیم.

* می‌خواهیم کمی از پرسپولیس فاصله بگیریم و درباره فدراسیون فوتبال صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید مهدی تاج از سمت خود استعفا کرد. در دوره مدیریت شما انتقادات زیادی نسبت به عملکرد فدراسیون در بخش داوری و همین‌طور کمیته انضباطی مطرح شد. فکر می‌کنید رییس جدید فدراسیون فوتبال چه کارهایی باید انجام بدهد تا دیگر شاهد مشکلات داوری و مباحث انضباطی نباشیم.

- فدراسیون باید درباره این مسائل دقیق‌تر باشد و صحبت کند. وظیفه باشگاه‌ها این است که به قانون احترام بگذارند اما همه مسائل از سوی هواداران رصد می‌شود. هر اتفاقی درون بازی و یا خارج از زمین رخ بدهد هواداران می‌بینند و از ما انتظار دارند که بابت تبعیض‌هایی که علیه ما می‌شود صحبت کنیم. شاید بارزترین تبعیضی که درباره ما شد بحث شجاع خلیل‌زاده بود و یکی دیگر از مسائل محرومیت هواداران ما بود. در داربی هواداران استقلال بیش‌تر از هواداران ما حاشیه داشتند و حتی با سنگ سر بازیکن ما را شکستند. در گذشته هم در دیدار برابر سپاهان تعداد زیادی از هواداران ما آسیب دیده‌اند. در این باره اظهار نظرهای بدی برخی مربیان انجام دادند اما هیچ برخوردی صورت نگرفت و در نهایت کار به این‌جا رسید که پای مدیرعامل باشگاه به کمیته انضباطی باز شود. ما انتظار داریم فدراسیون فوتبال با عدالت رفتار کند. ما داوران‌مان را افرادی سالم می‌دانیم چون آن‌ها زحمتکش و سالم هستند و گهگاهی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. کمیته داوران باید این مسائل را زیر نظر داشته باشد و حق تیم‌ها را در زمین مسابقه به آن‌ها بدهد. امیدواریم با تغییراتی که در فدراسیون فوتبال ایجاد می‌شود، فضای دارای عدالت را شاهد باشیم. آقای تاج هم تا به حال زحمات زیادی برای فدراسیون فوتبال کشیده است و ما برای او آرزوی سلامتی داریم.

موضوع گابریل کالدرون هم مثل استراماچونی می‌شود؟ بعید می‌دانم این اتفاق رخ بدهد. آقای کالدرون یک پست در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده و معنی آن این گونه نبوده که دیگر به ایران نیاید

* از زمانی که شما آمدید انتصاب‌های زیادی در باشگاه پرسپولیس انجام شد و انتقاداتی هم به برخی افراد وارد بود. به طور مثال مهرداد میناوند که مدیر تلویزیون پرسپولیس شد در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی را به گابریل کالدرون و همین‌طور اعضای هیات مدیره باشگاه مطرح می‌کرد. این شائبه به وجود آمد که شما سعی دارید افراد مخالف را به باشگاه بیاورید. درباره این مسائل هم صحبت کنید.

- یک از کسانی را که من منصوب کردم حسین قدوسی بود. من با این فرد ۳۰ سال است که دوست هستم. او مشاور اعظم من و رزومه او کاملا مشخص است. آقای پیروانی هم کاملا مشخص است که یک پرسپولیسی تمام عیار است و در تیم ملی بازی کرده است و تجارب بسیار زیادی دارد. همه از تعصب افشین پیروانی صحبت می‌کنند اما درباره مهرداد میناوند که به آن اشاره کردید باید بگویم خیلی در فضای مجازی نیستم که ببینم او چه انتقاداتی را مطرح کرده است. من نه در اینستاگرام و نه در هیچ فضای دیگری فعالیت نمی‌کنم و فقط برخی مطالبی که درباره باشگاه مطرح می‌شود را می‌خوانم. اگر مهرداد میناوند نقطه نظری داشته است مربوط به خودش است و این‌گونه نیست که ما مخالفان را به باشگاه آورده باشیم. نه آقای خبیری و نه آقای یلوه و نه دیگر عزیزانی را که ما به باشگاه آوردیم مخالف باشگاه نیستند. همه از افرادی هستند که واقعا دلسوز باشگاه هستند. مهرداد میناوند هم سابقه طولانی در باشگاه پرسپولیس دارند. البته مهرداد میناوند در باشگاه پستی نگرفته بلکه با شرکت کارگزار باشگاه همکاری دارد. درباره افرادی که من به باشگاه آورده‌ام هم باید بگویم هیچ کدام از آن‌ها تا به حال دریافتی نداشته‌اند، چون مشکلات استخدامی داریم که باید این مشکلات را برطرف کنیم. در این میان افشین پیروانی فقط یک پاداش جزئی دریافت کرده و او هم هیچ گونه حقوقی نگرفته است.

* آیا با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی کشور شما جزء آن دسته از مدیرانی هستید که اعتقاد به استفاده از بازیکنان و مربیان داخلی دارید یا خیر؟

- الان آقای کالدرون سرمربی ماست و تا به حال هم با او نتایج خوبی گرفته‌ایم و در تلاش هستیم تعهدات مالی خودمان را انجام بدهیم. ما برای تامین منابع مالی راهکارهای خودمان را داریم و در آینده مشکلی نخواهیم داشت. من اعتقاد دارم باشگاه پرسپولیس باید مربی داشته باشد که مورد حمایت هواداران باشد. نه این که اسم بزرگی داشته باشد بلکه باید نیاز فنی تیم را برآورده کند.

* فکر می‌کنید دلیل حضور بازیکنان بی کیفیت خارجی در فوتبال ایران چیست و چگونه می‌توان مقابل این موضوع ایستاد؟

- این حرف درستی است، تیم‌ها باید بازیکنان خوب با کیفیت جذب کنند. وقتی رسانه‌های بیگانه سمپاشی می‌کنند و مباحثی درباره پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان خارجی را عنوان می‌کنند، کار برای جذب بازیکن خارجی سخت می‌شود. در این میان وقتی می‌خواهید بازیکن خوب با قیمت مناسب هم جذب کنید آن بازیکن به خاطر این تبلیغات منفی به ایران نمی‌آید.

* وزیر ورزش و جوانان تاکید ویژه‌ای بر واگذاری استقلال و پرسپولیس دارد. شما به عنوان پیشکسوت و همین‌طور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس فکر می‌کنید شیوه واگذاری باید چگونه باشد. آیا پرسپولیس را باید یک فرد ثروتمند اداره کند یا سهام باشگاه را به همه هواداران واگذار کنند؟

- آقای وزیر همیشه تاکید دارند که در جلسات هفتگی شرکت کنید. چون مصر هستند که بحث واگذاری استقلال پرسپولیس رخ بدهد. من در جزییات این مساله نیستم که چه کار می‌خواهند بکنند اما می‌دانم صورت‌های مالی دو باشگاه باید مثبت باشد تا بتوانند آن‌ها را در بورس ارائه بدهند. من اعتقاد دارم روش واگذاری باید طوری باشد که سهامداران باشگاه هواداران باشند. درست است که برخی می‌توانند سهامدار عمده محسوب بشوند و مدیریت باشگاه را در اختیار بگیرند اما در کل باشگاه را باید هواداران اداره کنند. در بیش‌تر جاهای دنیا هم باشگاه‌ها را اینگونه اداره می‌کنند.

* می‌خواهیم درباره برانکو ایوانکوویچ دوباره سوال کنیم. این بحث واقعا باعث نگرانی هواداران شده است. خیلی‌ها نگران هستند که شکایت برانکو به نتیجه برسد. شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- ما سعی داریم با مذاکره مشکلات را حل کنیم. هیچ وقت نگفتیم که برانکو طلبش را ببخشد و یا تخفیف بدهد. او یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از ما طلبکار است و حقش این است که این پول را بگیرد اما به خاطر رها کردن قراردادی که با باشگاه پرسپولیس داشته است ما هم حرف‌هایی داریم و می‌توانیم این موضوع را پیگیری کنیم. به برانکو اعلام کرده‌ایم طلب شما سر جایش است اما بیایید بابت این که قرارداد را رها کردید و رفتید صحبت کنیم و به یک توافق برسیم. کل حرف ما همین است. چند روز نمایندگان ما در زاگرب بودند و مذاکره کردند و مذاکرات ادامه خواهد داشت.

* آیا به خاطر حضور احتمالی برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس را تحت فشار نگذاشته تا طلب این مربی را پرداخت کند؟

- نه به هیچ عنوان ما را تحت فشار نگذاشتند. ما به این مسائل ورود نمی‌کنیم چون به ما ارتباطی ندارد.

* آیا احتمال دارد به خاطر حضور برانکو در تیم ملی مطالبات او از سوی وزارت ورزش پرداخت شود؟

- نه این چنین صحبتی اصلا مطرح نشده است. طلب برانکو مربوط به باشگاه پرسپولیس است و خود ما باید پرداخت کنیم.
 
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس