تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۸
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

اوضاع بازار‌های داخلی در روز تایید خبر اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی/ از نوسانات عجیب در بازار خودرو تا کاهش قیمت دلار

هفته گذشته اخبار متعدد سیاسی و بین المللی باعث بروز نوسان در بازار‌های مالی ایران شد. دلار و سکه رکورد ۶ ماهه اخیر قیمت خود را شکستند و بورس هفته‌ای سراسر کاهشی را پشت سر گذاشت، اما در نهایت با کاهش تنش‌ها قیمت دلار و سکه کاهشی شد، اما خبر تایید اصابت موشک به هواپیمای مسافربری ۷۵۲ توسط پدافند ایران، باعث شد تا فعالان بازار با تردید نسبت به روند قیمت‌ها، اولین روز هفته را آغاز کنند.

رصد بازار‌های داخلی

اقتصاد۲۴- امروز شنبه همزمان با تایید خبر اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین، قیمت دلار روند کاهشی خود را که از چهارشنبه آغاز کرده بود، ادامه داد. قیمت دلار و یورو نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافتند و نرخ دلار با افت ۱۰۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.
 
بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۱۳۱۰۰ تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳۰۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
 
قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی ملی ۱۴۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴۶۰۰ تومان است.

اما قیمت سکه که روز پنج شنبه ریزش ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد امروز با افزایش حدود ۲ درصدی روبرو شد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد.
 
در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۵۶۲ دلار قیمت خورد.

بورس یک دست سبزپوش شد


اما بازار بورس پس از چند روز متوالی افت در شاخص، امروز یک دست سبز پوش شد. براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۶۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۸۰۰ واحد افزایش به ۱۰۹ هزار و ۹۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۲۰۲ واحد رشد به ۷۳ هزار و ۴۴۴ واحد رسیدند.
 
شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار و ۸۹۵ واحد افزایش به رقم ۴۱۹ هزار و ۷۸۴ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۱۲۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۲۷۲ واحد افزایش داشتند.
 
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۴۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۸۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۹۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۸۹ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۱۸۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۶۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۶۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
 
برپایه این گزارش، در بین نماد‌های امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، مس شهید باهنر و داروسازی زاگرس در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.
 
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۹۸ میلیون و ۵۱۰ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد.


آخرین وضعیت شاخص فرابورس


شاخص فرابورس نیز ۱۱۸ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار ۶۷۸ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار ۶۲۰ میلیون و ۵۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
امروز تمامی نماد‌ها در معاملات این بورس تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند که نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.


الاکلنگ قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو


بازار خودرو بعد از افزایش قیمت مداوم در هفته گذشته، امروز رفتار دوگانه در پیش گرفته است، به طوری که بعضی خودرو‌ها با افزایش و بعضی دیگر با کاهش قیمت به استقبال مشتریانشان آمده‌اند. محصولات سایپا تا یک میلیون و محصولات ایران خودرو تا دو میلیون تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشته‌اند. قیمت روز پراید در حال حاضر ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و پژو ۴۰۵ GLX با نرخ ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.
 
خودرو‌های سایپا امروز رفتار دوگانه‌ای در بازار دارند و شاهد ادامه افزایش قیمت بعضی محصولات این شرکت هستیم. در طرف مقابل بعضی دیگر روند کاهشی در پیش گرفته‌اند. برای مثال امروز تیبا ۲ در بازار حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزش خود را از دست داده و به ۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. تیبا صندوق‌دار رفتار متفاوتی دارد و با افزایش قیمت یک میلیونی در ادامه روند روز‌های قبل تا ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران شده است.
 
ساینا نیز امروز روند کاهش قیمت را در پیش گرفته و در حد ۲۰۰ هزار تومان ارزان شده است. قیمت روز ساینا در حال حاضر ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. قیمت روز کوییک دنده‌ای در بازار امروز حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و به ۷۹ میلیون تومان رسیده است.
 
پراید هاچ‎بک بدون تغییر نسبت به هفته گذشته روی نرخ ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان متوقف شده و حدود ۱۷ میلیون گران‌تر از نرخ مصوب کارخانه در بازار خرید و فروش می‌شود. پراید صندوق‌دار با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی به استقبال مشتریانش آمده و در بازار حدود ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. در طرف مقابل پراید وانت همچنان در مدار صعودی قرار دارد و امروز یک میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. قیمت روز پراید وانت یا همان سایپا ۱۵۱ در بازار به ۶۱ میلیون تومان رسیده است.
 
قیمت روز محصولات ایران خودرو نیز در بازار تا میلیون تومان نسبت به پنجشنبه هفته گذشته نوسان دارد. امروز پژو ۴۰۵ روند کاهش قیمت به خود گرفته و شاهد ارزانی نسبی این محصولات هستیم. طوری که پژو ۴۰۵ GLX در بازار امروز تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش خود را از دست داده و به ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز کاهش قیمت یک میلیونی را در کارنامه امروز خود به ثبت رسانده و در بازار با نرخ ۱۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۴۰۵ SLX هم با کاهش قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به استقبال مشتریانش آمده و با نرخ ۹۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.
 
سمند LX نیز امروز در حد ۲۰۰ هزار تومان گران شده و افزایش قیمت نسبی به نام خود ثبت کرده است. قیمت روز سمند LX در حال حاضر ۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. در طرف مقابل سمند EF ۷ مثل هفته گذشته ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و تغییری پیدا نکرده است. این در حالی است که نرخ مصوب کارخانه برای این محصول ایران خودرو تنها ۶۹ میلیون تومان است.
 
قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۹۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که نشان دهنده افزایش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی این محصول نسبت به پنجشنبه هفته گذشته است. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار شرایط مشابهی را تجربه می‌کند و با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی در بازار ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ رفتار متفاوتی از خود نشان داده و بدون تغییر نسبت به پنجشنبه هفته گذشته روی نرخ ۱۱۸ میلیون تومان متوقف شده است. قیمت مصوب کارخانه برای این محصول حدود ۳۸ میلیون ارزان‌تر و در محدوده ۷۹ میلیون تومان اعلام می‌شود.
 
پژو پارس نیز امروز در بازار یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده و به ۱۰۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. نرخ مصوب کارخانه برای این محصول ۷۸ میلیون تومان است. رانا در بازار امروز افزایش قیمت ۸۰۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشته و حدود ۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. در این بین دانگ‌فنگ H ۳۰ روی نرخ ۱۶۳ میلیون تومان متوقف شده و تغییری نسبت به روز‌های قبل ندارد.
 
دنا معمولی تیپ ۱ در بازار امروز کاهش قیمت یک میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرده است. طوری که قیمت روز این محصول ایران خودرو در حال حاضر به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده که حدود ۴۴ میلیون بیشتر از نرخ مصوب کارخانه است. دنا پلاس شرایط مشابهی را پشت سر گذاشته و یک میلیون تومان نسبت به پنجشنبه هفته پیش ارزان شده است. قیمت روز دنا پلاس در حال حاضر ۱۵۶ میلیون تومان است. در این بین دنا پلاس توربو تغییریپیدا نکرده و روی قله ۱۸۷ میلیون تومان متوقف شده است.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها