اقتصاد۲۴ - دیروز نتایج تازهترین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره پرمخاطبترین برنامههای تلویزیون منتشر شد و همه برنامههای بالای ۱۰ درصد بیننده را در اردیبهشت سال ۹۹ معرفی کرد. بر اساس این نظرسنجی شبکه نسیم با ۳ عنوان برنامه در بین ۱۰ برنامه پربیننده تلویزیون، بیشترین توفیق را در تولید برنامههای پربیننده دارد.
چهار نکته از گوشهوکنار نتایج این نظرسنجی را در ادامه میخوانید.
۱- غیبت «اتفاق» رشیدپورمهمترین اتفاق این فهرست غیبت «اتفاق» با اجرای رضا رشیدپور است. او که در ماههای گذشته درگیر حواشی مربوط به دستمزد اجراهای تلویزیونیاش بوده، در تازهترین برنامه خود توفیق چندانی نداشته و با وجود برخورداری از ساعت پخش مناسب و شبکه پربیننده ۳، نتوانسته «اتفاق» را به فهرست برنامههای بالای ۱۰ درصد تلویزیون برساند. این در حالی است که برنامه ورزشی «فوتبال برتر»، گفتوگوی پزشکی «طبیب» و مسابقه کارآفرینی «میدون» سه برنامه محصول شبکه ۳ هستند که بالای ۱۰ درصد مخاطب دارند. جا ماندن رضا رشیدپور از این سه برنامه، اتفاق قابل تأملی است.
۲- اقبال مردم به مستندحضور دو برنامه مستند حیات وحش و «ایرانگرد» در ردههای سوم و چهارم پربینندهترین برنامههای سیما، نکته جالب توجهی است. در این بین حضور «ایرانگرد» غافل گیری اصلی است، زیرا مستند حیات وحش در نظرسنجیهای قبلی هم در بین ۱۰ برنامه پربیننده سیما حضور داشت. عجیب آن که مجموعه «ایرانگرد»ی که سال ۹۹ روی آنتن رفته، بازپخش سری چهارم آن است که نوروز امسال روی آنتن شبکه یک رفته بود. این که بازپخش این مجموعه مستند، تا این اندازه پرمخاطب شده، از نکات قابل توجه این فهرست است.
بیشتر بخوانید: بازگشت بیسروصدای مسابقات «قمارگونه» به تلویزیون
۳- توفیق نسیمبدون «خندوانه» شبکه تلویزیونی نسیم بدون آن که یکی از برندهای اصلی خود را روی آنتن داشته باشد، موفقترین شبکه تلویزیون در اردیبهشت ماه بوده است. این شبکه در غیاب «خندوانه»، پنج برنامه «دورهمی»، «کودکشو»، «ویتامین خ»، «کتابباز» و «خونهمونی» را در فهرست برنامههای بالای ۱۰ درصد مخاطب دارد. همچنین دو برنامه اول با اجرای مهران مدیری و پژمان بازغی، صدرنشینان فهرست پربینندهترین برنامههای تلویزیون هستند. این در حالی است که شبکههای یک و ۳، رقبای اصلی نسیم، سه برنامه با بیش از ۱۰ درصد مخاطب دارند.
۴- نامی از افق نیستدر این فهرست، از چندین شبکه تلویزیون هیچ خبری نیست. اگر نبود نام شبکههای ۴، افق، پویا، امید و شما، به معنای این باشد که این شبکهها هیچ برنامهای با بیش از ۱۰ درصد مخاطب ندارند، اتفاق قابل تأملی است. در حالی که تنها شبکه ۴ به واسطه آن که به عنوان شبکه فرهیختگان شناخته میشود و مخاطب آن خاصتر از دیگر شبکههاست، عذر پذیرفتهای دارد و خصوصاً از شبکه افق با حجم بالای حواشی برنامههایش، انتظارها بسیار بالاتر است.
منبع: روزنامه خراسان