تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

ابتلای ۱۰۰ کودک خوزستانی به کرونا

ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در حال حاضر تنها مرکز بستری و درمان کودکان زیر ۱۵ سال مبتلا به ویروس کرونا بیمارستان ابوذر اهواز است. وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ کودک خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تاکنون موردی از فوت کودکان بدون بیماری زمینه‌ای گزارش نشده است.
ابتلای ۱۰۰ کودک خوزستانی به کرونا
اقتصاد۲۴ -سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا به استان خوزستان اجازه داد درصورت ضرورت، محدودیت‌هایی در شهر‌های با وضعیت قرمز اعمال شود البته این اجازه به صورت شفاهی بوده و تاکنون نامه کتبی به دست ما نرسیده است.
 
فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی درخصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان بیان کرد: اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال اختیار اعمال تعطیلی‌ها و محدودیت با استانداران بود و آن‌ها اجازه داشتند برحسب شرایط محدودیت‌هایی اعمال کنند.

وی افزود: از فروردین ماه به بعد به دلیل درگیری استان‌های بیشتری با ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با این ویروس اختیار را از استان‌ها گرفت و قرار شد پس از ارائه پیشنهادات از سوی استان‌ها و اقتصاد ملی درخصوص اعمال محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کند.

ابول نژادیان بیان کرد: فرماندار آبادان چندی پیش از تشکیل پلیس کرونا خبر داده بود، اما نیروی انتظامی به این لفظ ایراد گرفت، زیرا معتقد بود به کار بردن عنوان پلیس بار قانونی دارد در واقع منظور فرماندار استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی برای تذکر و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

وی درخصوص وضعیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: در حال حاضر نمی‌توان بازگشایی یا تعطیلی مدارس را پیش بینی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز توضیح داد: زمانی که بیماری بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان فوت می‌کند به سردخانه منتقل و پس از آن متوفی به آمبولانس‌های مخصوص سازمان آرامستان تحویل داده می‌شود تا برای خاکسپاری به محل تعیین شده انتقال داده شود.

وی افزود: پس از تحویل متوفی به آمبولانس‌های سازمان آرامستان دیگر علوم پزشکی مسئولیتی ندارد و در اهواز براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا این متوفیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی غسل و سپس دفن می‌شوند، اما در شهرستان‌ها به دلیل نبود غسالخانه مخصوص تیمم می‌شوند.

ابول نژادیان اظهار داشت: در حال حاضر تنها مرکز بستری و درمان کودکان زیر ۱۵ سال مبتلا به ویروس کرونا بیمارستان ابوذر اهواز است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ کودک خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تاکنون موردی از فوت کودکان بدون بیماری زمینه‌ای گزارش نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: تنها در یک مورد فوت کودک ۶ ماهه بر اثر بیماری کرونا گزارش شده بود که آن هم پس از بررسی متوجه وجود بیماری زمینه‌ای او شدیم.

وی ادامه داد: درمجموع تاکنون ۲ تا سه کودک مبتلا به ویروس کرونا با بیماری زمینه‌ای همچون نقص ایمنی در استان خوزستان فوت کرده‌اند.

ابول نژادیان بیان کرد: ورودی مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا و بیمارستان‌های اهواز در هفته گذشته حدود ۲ هزار و ۵۴۰ مورد به روزانه یک‌هزار و ۷۰۰ مورد رسیده، اما در شهر‌های قرمز این روند کاهشی نبوده است.

وی درخصوص نقاهتگاه‌های اختصاص یافته به مبتلایان کرونا گفت: نقاهتگاه‌ها با این هدف ایجاد شده‌اند که اگر مبتلایی شرایط حضور در قرنطینه خانگی را نداشت در در این محل‌ها مستقر شود، اما در استان خوزستان استقبال کمی از این نقاهتگاه‌ها شد.

ابول نژادیان افزود: در مجموع کمتر از ۱۵۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا از حضور در نقاهتگاه‌ها استقبال کردند از سوی دیگر هر بیمار باید حداقل به مدت ۱۴ روز در نقاهتگاه‌ها بستری شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شرایط اقتصادی برای تامین هزینه لباس و غذای این افراد را ندارد.

شکستن قرنطینه خانگی توسط ۳۰ درصدی مبتلایان


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مطابق آمار‌های به دست آمده از خوداظهاری مبتلایان به ویروس کرونا از ۴۰۰ مورد قرنطینه خانگی حدود ۹ درصد اعلام کردند که به دلایل مختلف از جمله لزوم تامین معاش، اجبار صاحب کار و تامین مایحتاج منزل مجبور به ترک قرنطینه شده‌اند.

وی افزود: طبق ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا قرنطینه خانگی را شکسته‌اند که همین مسئله نقطه آسیب ما است.

ابول نژادیان اظهارداشت: در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد کلانتری‌های محل با اعلام اسامی مبتلایان به ویروس کرونا که موظف به حضور در قرنطینه خانگی هستند بر آن‌ها نظارت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با رد شایعه گم شدن کیت‌های آزمایش کرونا گفت: روزانه تا ۲هزار و ۵۰۰ نمونه آزمایش مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ورودی بیش از این ظرفیت باشد به طور قطع شاهد تاخیر در پاسخگویی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در ایران

وی با اشاره به افزایش پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص بیماری کرونا بیان کرد: حدود ۲۰۰ طرح تحقیقاتی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز منتشر شده که بستر مناسبی برای پژوهش ایجاد خواهد کرد.

ابول نژادیان اظهار داشت: مطابق تحقیقات انجام شده ۴.۷ درصد مرگ‌های ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت اول، ۲۳ درصد مرگ و میر‌ها در ۴۸ ساعت نخست و مجموعا ۴۷درصد مرگ‌ها در چهار روز اول بوده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط سن فوتی‌ها در استان خوزستان ۶۶ سال است، افزود: ۸۲ درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: درحال حاضر ساخت ۸۰ تخت آی سی یو در دستور کار است، همچنین سه بیمارستان نیمه کاره خوزستان در مرحله تکمیل قرار دارد.

وی افزود: به ازای هر یکهزار نفر در خوزستان تنها یک تخت بیمارستانی وجود دارد درحالیکه در برخی استان‌ها به ازای یکهزار نفر ۲ الی سه تخت ساخته شده است.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته و در روز‌های اخیر تعداد مبتلایان این استان افزایش یافته است. مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.
منبع: ایرنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدباقری
0
0
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹
با سلام وضیعت خوزستان از لحاظ این بیماری حالت خوبی ندارد خیلها دچار این بیماری شدند البته مرحله اول استان خوزستان خوب شده بود به ورود افراد مهاجر از انسانهای دیگر برای برداشت گندم دوباره وضعیت خوزستان رو به افزایش این بیماری شده است خواهش از وزیر محترم ودکتر حریچی و مسولان استان خوزستان بخواهید یک دوره 28 دوره استان را تعطیل کنند به صورت قرتینه ورود وخروج استان را بندد خواهشن پیگری نماید این پیام صدرصد به دست مسولان استان وکشوری و وزیر محترم بهداشت ومعاون ایشان برسانید وضیعت روزبه روز دارد رو به افزایش این بیماری می شود در استانهای دیگر که وضیعت مثل استان خوزستان است باید قرنتینه بشوند چونکه در فصل گرما استانها گرمسیر ی به مسافرت می روند امکان این بیماری خیلی بیشتر می شود هر استانی که وضیعت قرمز دارد یک ماه قرنتینه شود در غیر این مورد مردم همه گرفتار این بیماری می شوند صدرصد این پیام را به دست مسولان برسان تا مردم بیشتر به این بیماری گرفتار نشوند با تشکر فراوان
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹
از وزیر محترم بهداشت تقاضا داریم سال دیگه مدارس رو بازگشایی نکنن اصلا وفقط آموزش مجازی باشه و رفع اشکال اختیاری در مدارس با حضور معلمین
ما نگران کودکان خود هستیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

دم مسیحایی دلار نیما به بازار سرمایه/ پیش بینی شاخص کل بورس تا پایان تیر

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

بهترین فیلم های تاریخ سینمای هند

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

اما استون کیست؟

عکس/ نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

عکس/ تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش

عکس/پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذاب

بهترین فیلم های تاریخ سینمای ترکیه

عکس/پاسخ خلاقانه یک دانش‌آموز به سوال امتحان ریاضی

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

رییس جمهور دنبال حیا است نه رای

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند

فیلم/لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه

۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

عکس/سانسور کراوات غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وضعیت ترسناک تابستان ۱۴۰۳

نگرانی آمریکایی‌ها درباره ریاست‌جمهوری مجدد بایدن

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

پریسا صالحی کیست و چرا به زندان احضار شد؟

حکم اعدام توماج صالحی لغو می‌شود؟

پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!

در واگذاری سرخابی‌ها، کدام تیم سود کرد؟ کدام تیم ضرر؟

فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا

سریال جدید مهران مدیری خبرساز شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف

پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد

بکارگیری منشی‌های خانم ممنوع شد!

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

کدام مناطق ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه

فیلم/راز‌هایی از تایتانیک که هرگز نمی دانستید

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

این زنان در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند