تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴۳ نظر

ما انسان‌ها از ماهی‌ها تکامل یافته‌ایم نه از میمون‌ها +تصاویر

بر خلاف تصور شما، ما ذز میمون‌ها تکامل نیافته‌ایم، ما از ماهی تکامل یاقته‌ایم. میمون‌ها فقط پسرعمو‌های تکاملی ما هستند که تا ۹۸ درصد ژنتیک ما را نیز دارا هستند. به زبان ساده‌تر باید بگویم، ماهی از اجداد مشترک ما و میمون‌ها است.
روند تکامل انسان ها
اقتصاد۲۴ -نظریه تکامل با انتخاب طبیعی، که برای اولین بار در کتاب داروین به نام «منشأ انواع» در سال ۱۸۵۹ تدوین شده است. تکامل روندی است که ارگانیسم‌ها به دلیل تغییر در صفات ارثی جسمی یا رفتاری، به مرور زمان تغییر می‌کنند. تغییراتی که به یک ارگانیسم امکان می‌دهد بهتر با محیط خود سازگار شود، و در نتیجه موجب زنده ماندن و فرزندان بیشتری می‌شود.

به زبان ساده‌تر، تکامل می‌گوید در گذر زمان گونه‌های قدیمی جانداران برای ادامه بقا (زنده ماندن و تولید مثل) مجبورند خود را با محیط و شرایط، بهتر وفق دهند و ناچار به تغییرات رفتاری و فیزیکی می‌شوند و درنیتجه گونه‌های جدید به وجود می‌آید؛ یعنی هرگونه جانوری از گونه‌ای قدیمی‌تر به وجود آمده.

حال آنکه منشأ تمام گونه‌های جاندار، از انسان گرقته تا هر حیوان دیگر، یکی‌ست. جد همه‌ی ما جانداران روی زمین، یک تک‌سلولی در ۴ میلیارد سال پیش است.

تکامل با انتخاب طبیعی یکی از بهترین تئوری‌های اثبات شده در تاریخ علم است که توسط شواهدی از طیف گسترده‌ای از رشته‌های علمی از جمله دیرینه‌شناسی، زمین‌شناسی، ژنتیک و زیست‌شناسی، پشتیبانی می‌شود.

داروین و جنگ با قرن‌ها جهالت

داروین در طی سفر پنج ساله‌ی خود با کشتی به اقیانوس‌های دوردست، شاهد تنوع گونه‌های جانوری شد. او هزاران هزار نمونه را دسته‌بندی و گردآوری کرد و سرانجام به پاسخ یک سوال رسید: چه چیز باعث این تنوع در جانداران شده است؟ پاسخ، تکامل با انتخاب طبیعی بود. همان چیزی که مقام قدسی انسان را در هم شکست.
روند تکامل انسان ها
چارلز داروین یک متخصص علوم طبیعی انگلیسی بود که تئوری تکامل بیولوژیکی به واسطه‌ی انتخاب طبیعی را ارائه داد. داروین تکامل را به‌عنوان تغییر نسل‌ها تعریف کرد؛ ایده‌ای که گونه‌ها طی زمان تغییر کرده و گونه‌های جدیدی را به‌وجود می‌آورند و دارای یک جد مشترک هستند. ساوزکاری که داروین برای تکامل پیشنهاد کرد، انتخاب طبیعی بود.

به‌علت اینکه منابع در طبیعت محدود هستند، موجوداتی که دارای صفات توارث‌پذیری هستند و موجب ماندگاری و تولیدمثل بیشتر آن‌ها می‌شود، نسبت به همتایان خود فرزندان بیشتری تولید خواهند کرد و فراوانی این صفات در نسل‌های بعدی افزایش خواهد یافت. انتخاب طبیعی موجب می‌شود که جمعیت‌ها سازگار شوند؛ یعنی با گذشت زمان برای محیط خود مناسب شوند. انتخاب طبیعی به محیط بستگی داشته و نیاز به وجود تنوع قابل توارث در افراد یک گروه دارد.

تکامل واژه‌ای است که سریعا موجب یادآوری موضوع تبدیل شدن یک موجود تک‌سلولی به دایناسور و سپس میمون و انسان می‌شود! اما تئوری تکامل واقعا چه چیزی به ما می‌گوید؟ چارلز داروین برای مطرح کردن این موضوع که تمام گونه‌ها دارای اجداد مشترکی هستند، معروف است. به خاطر همین است که به او پدر علم تکامل می‌گویند. اما داروین تنها فردی نبود که به دنبال منشا مشترک گونه‌های مختلف بود.
روند تکامل انسان ها
در چاپ اول کتاب «منشأ انواع» در سال ۱۸۵۹، چارلز داروین در مورد اینکه چگونگه انتخاب طبیعی می‌تواند باعث شود که پستانداران زمینی به یک نهنگ تبدیل شود صحبت کرده است. به عنوان نمونه فرضی، داروین از خرس‌های سیاه آمریکای شمالی استفاده می‌کرد که با شنا کردن در آب با باز کردن دهانشان حشرات را بدست می‌آورد:

وی اظهار داشت: "من می‌بینم که در رقابت خرس‌ها با انتخاب طبیعی برای شکار آبزیان، خرس‌ها در مرور زمان با دهان بزرگتر و بزرگتر تلاش کنند، تا جایی که موجودی به اندازه نهنگ هیولا تولید شود. "

این ایده بازخورد مناسبی در انظار عمومی نداشت. داروین از این تمسخر خجالت کشید و موضوع خرس شناگر را از چاپ‌های بعدی کتاب خود برداشت.

دانشمندان اکنون می‌دانند که داروین ایده صحیحی ارائه داده بود، اما فقط شاید حیوان اشتباهی را برای مثال زدن انتخاب کرده بود. به جای توجه به خرس‌ها، او باید به جستجوی گاو‌ها و هیپوپوتاموس می‌پرداخت.

داستان مبدا نهنگ‌ها یکی از جذاب‌ترین داستان‌های تکامل و یکی از بهترین نمونه‌هایی است که دانشمندان از تئوری انتخاب طبیعی در دست دارند.
روند تکامل انسان ها
آخرین اجداد ساحل‌نشین نهنگ‌های امروزی، سینونیکس نام داشت، که یک نوع کفتار است. این تکامل بیش از ۶۰ میلیون سال طول کشیده است و نتیجتا نهنگ امروزی به وجود آمده است.

انتخاب طبیعی

برای درک منشاء نهنگ‌ها، لازم است درک اساسی در مورد چگونگی عملکرد انتخاب طبیعی داشته باشید. انتخاب طبیعی می‌تواند یک گونه را به زیرشاخه‌های کوچک تغییر دهد و باعث شود در طی چندین نسل، جمعیت یا رنگ تغییر گونه‌ها کند. به این "تحول خُرد" گفته می‌شود.

اما انتخاب طبیعی قادر به انجام چیز‌های بیشتری نیز هست. با توجه به زمان کافی و تغییرات انباشته کافی، انتخاب طبیعی می‌تواند گونه‌های کاملاً جدیدی ایجاد کند، که به آن به "تحول کلان" گفته می‌شود. چیزی که می‌تواند دایناسور‌ها را به پرندگان، پستاندارانِ دوزیست را به نهنگ، و اجداد میمون‌ها را به انسان تبدیل کند.

برگردیم به مثال نهنگ‌ها: با استفاده از تکامل به عنوان یک راهنما و دانستن چگونگیِ انتخاب طبیعی، زیست شناسان می‌دانند که انتقال نهنگ‌های اولیه از زمین به آب در یک سری مراحل قابل پیش بینی اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، تکامل سوراخ بینی ممکن است به شرح زیر اتفاق بیفتد.
 
تغییرات ژنتیکی تصادفی منجر به حداقل یک نهنگ شده که بینی خود را دورتر از سر خود قرار داده است. آن حیوان با این سازگاری بهتر میتوانسته با سبک زندگی دریایی خود را وفق دهد، زیرا برای تنفس نیازی به سطح تمام سر حود را از آب بیرون ببرد. چنین حیواناتی موفق‌تر بودند و فرزندان بیشتری داشتند. در نسل‌های بعدی، تغییرات ژنتیکی بیشتری رخ داده و بینی از سر فاصله بیشتری می‌گیرد.

سایر قسمت‌های بدن نهنگ‌های اولیه نیز تغییر کرده است. پا‌های جلوی تبدیل به باله شده‌اند و پا‌های عقب ناپدید شد. بدن آن‌ها صاف و لغزنده‌تر شد و برای خود دم ایجاد کردند تا بتوانند خود را از طریق آب بهتر حرکت دهند.

بیشتر بخوانید: «پت و مت» سال ۱۳۸۷ هم در صدا و سیما قربانی گرفته بود!

یکی از نیاکان نهنگ‌ها، اسب آبی است. اگر تکامل اسب آبی تا نهنگ را در چند ثانیه فشرده کنیم، متحیر خواهید شد اگر بدانید پا‌های جلوی اسب آبی، در نهنگ تبدیل به باله‌های کوچک شده و پا‌های عقبش ناپدید شده، اما هنوز استخوان ران اسب آبی، در داخل بدن نهنگ‌ها بطور ناقص باقی مانده است. استخوان رانی که هیچ کاربردی ندارد و مانند تکه‌ای کاملا زائد در داخل بدن نهنگ به جا مانده است. این استخوان کوچک‌تر و بی‌کاربردتر خواهد شود و در نسل‌های بعدی نهنگ‌ها به کلی حذف خواهد گردید.

داروین همچنین نوعی از انتخاب طبیعی را توضیح داده است که بستگی به موفقیت ارگانیسم در جذب یک جفت دارد، فرایندی که به عنوان انتخاب جنسی شناخته می‌شود. پر‌های رنگارنگ طاووس‌ها و شاخ‌های گوزنِ نر، هر دو نمونه از صفاتی هستند که تحت این نوع انتخاب تکامل یافته‌اند.

آیا فقط داروین به نظریه تکامل فکر کرده بود؟

اما داروین اولین یا تنها دانشمندی نبود که نظریه تکامل را توسعه داد. زیست شناس فرانسوی ژان باپتیست لامارک این ایده را به وجود آورد که یک ارگانیسم می‌تواند صفات را به فرزندان خود منتقل کند، اگرچه او در مورد برخی از جزئیات اشتباه کرد. تقریباً همزمان با داروین، زیست شناس انگلیسی، آلفرد راسل والاس نیز به طور مستقل با انتخاب طبیعی به تئوری تکامل رسید.
روند تکامل انسان ها
کسی آنجا نبوده که ببیند حیوانات چگونه تغییر کرده‌اند. شاید این‌ها همه توهم داروین باشد!

اگر اینطور فکر می‌کنید، متاسفانه باید بگویم در اشتباهید. امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی و کشف چیزی به نام DNA، حرف داروین را اثبات می‌کند.

در آن زمان داروین چیزی در مورد ژنتیک نمی‌دانست. او فقط الگوی تکامل را مشاهده کرده یود، اما او واقعاً در مورد این مکانیسم ژنتیکی آگاهی نداشت. بعداً با کشف اینکه چگونه ژن‌ها صفات مختلف زیست شناختی یا رفتاری را رمزگذاری می‌کنند، و چگونه ژن‌ها از والدین به فرزندان منتقل می‌شوند، بار دیگر حرف‌های داروین و نظریه تکامل او، سربلند از آزمون بیرون آمد. امروزه ترکیب ژنتیک و نظریه داروین به عنوان «سنتز تکاملی مدرن» شناخته می‌شود.

یک اشتباه رایج درباره‌ی تکامل! چرا میمون‌ها انسان نشدند؟!

شاید ممکن باشد از خود پرسیده باشید اگر ما از میمون‌ها تکامل یافته‌ایم، پس چرا هنوز میمون‌ها وجود دارند و آن‌ها چرا تبدیل به انسان نشده‌اند؟
روند تکامل انسان ها
باید به شما بگویم بر خلاف تصور شما، ما از میمون‌ها تکامل نیافته‌ایم، ما از ماهی تکامل یاقته‌ایم. میمون‌ها فقط پسرعمو‌های تکاملی ما هستند که تا ۹۸ درصد ژنتیک ما را نیز دارا هستند. به زبان ساده‌تر باید بگویم، ماهی از اجداد مشترک ما و میمون‌ها است. اما در گذر زمان و بر طبق تئوری تکامل، گونه‌های بعدی آن ماهی، هریک از شاخه‌های مختلفی تکامل را برای انتخاب طبیعی برگزیدند، یکی از آن شاخه‌ها به میمون‌ها ختم شد و یکی دیگر به ما انسان‌ها.
منبع: فرارو
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶۷
کوروش
1
2
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹
اول شما اصل نظریه نه قانون تکامل را اثبات کنید بعد در موردش مسایل فوق صحبت کنید.
سالار
0
1
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹
نخبه زندگی از آب شروع شده.. پس همه از ماهی تکامل پیدا کردیم.. نیای مشترک نزدیک ما نوعی شامپانزه هست
زینا
4
3
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹
هیچیک ازاین نظریه هاصحیح نیست ما از ابتدا انسان خلق شدیم . خدا حضرت آدم و حوا را به شکل انسان واقعی خلق کردکه بعد دستور به سجده به ملائک خود داد وهمه ما آدمای این کره خاکی از نسل آن دو هستیم .
نباید اجازه و حق این داده بشه که ذهنه مردمو با اون نظریه هاو نگرشای غلط و اشتباه افراد کوته بین و به انحراف و چالش کشیده بشه و ارزش خلقت آفریدگارو ناچیز جلوه داده بشه و اجازه ندین چنین افکاری پخش بشه اگر خدا پرست واقعی هستین.
k1
14
8
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹
اولاً: اساس علم فسیل‌شناسی بر یک سلسله قراین ظنی استوار است.

ثانیاً: شباهت جنین‌های مختلف جانداران یا پیدا شدن پاره‌ای از اعضایی که با ساختمان جانداران ارتباطی ندارد در دوران جنینی، دلیل بر صحت اصل تحول نیست؛ زیرا پایه‌های قراین جنین‌شناسی مقایسه‌ای بر اساس تخمین و حدس است. این قراین هیچ‌گاه نمی‌تواند این احتمال را که جانداران با همین شباهتی که دارند به‌طور مستقل از یکدیگر به وجود آمده باشند، نفی کند.

ثالثاً: روییدن مو و آثار دندان در وال‌ها در دوران جنینی، خود مشکل بزرگی برای طرفداران اصل تحول به‌شمار می‌رود؛ زیرا این موضوع مستلزم سیر قهقرایی در سلسله‌ی موجوداتی است که رو به تکامل هستند؛ چون طرفداران اصل تحول عقیده دارند که «پستانداران» از «حیوانات دریایی» تکامل پیدا کرده‌اند(ما انسانها از ماهی ها تکامل یافته ایم نه از میمون ها اشاره به عنوان خود شکن مقالتان)پس چگونه ممکن است وال‌ها که از حیوانات دریایی هستند در تکامل جنینی خود بعضی از صفات و حالات پستانداران خشکی را که در سلسله تکامل در مرحله‌ی بعد قرار دارند را دارا باشند.

قراینی که از تشریح مقایسه‌ای برای اصل تحول ذکر شده همان اشکال اساسی ظنی بودن را دارا می‌باشند.
بنابراین اگر بپذیریم رده‌های فسیلی به شکل کاملاً وسیعی یافت شده‌اند (که این هم جای تردید دارد) مقایسه‌ی چند عضو از چند حیوان با هم‌دیگر و تشابه آن‌ها در بعضی جهات، دلیل بر قطعی شدن اصل تحول نیست؛ زیرا این مشابهت‌ها هم بنا‌‌‌بر ثبوت انواع نیز قابل توجیه است.
علی
1
1
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹
به نظر من ما از گل خلق شدیم اما حیوانات از تک سلولی ما کلا با تمامی موجودات فرق داریم ما نه از میمون تکامل یافتیم نه از ماهی بلکه حیوانات از تک سلولی و ماهی تکامل یافتن
ناشناس
3
1
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹
جدیدا دارن نظریه داروین رو از کتاب های زیست شناسی دانشگاه های غربی حذف میکنن.
اصلا با فرض اینکه ما ماهی تکامل یافته ایم، باز این سوال هست، چرا الان ماهی ها تکامل پیدا نمی کنن؟
ناشناس
چون ماهی های میلیون ها سال پیش با مال الان متفاوت بودند و این تکامل به این خاطر رخ داده که با محیط ناسازگار بودن و در نتیجه خودشون منقرض و نسل های تکامل یافته شون که با محیط سازگار بودند باقی موندند.
ناشناس
0
0
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹
هنوز همون نظریه داروین ثابت نشده، حتی در نقض میشه
یک انسان
0
3
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
خب این تک سلولی شما مگه هوش داره؟
یعنی پیش خودش گفته موش تکامل میدم ولی بعدش باید گربه هم بدم تا موش رو بخوره تا یه وقت با زیاد شدن موش ها، طاعون نشه و بقیه نمیرن و....
ایا این منطق شماست؟
به نظر شما این ها خالق و ناظر نداره؟
آدم
0
3
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اینها مباحث کفر آمیز است و شرک به خداوند تبارک و تعالی است. و افرادی که به وجود خداوند عناد دارند این مباحث را مطرح می کنند. حتی در آخرین لحظات عمر یکی از همین نظریه پردازان، از او سوال می شود اولین سلول چطوری پیدا شد؟ حتی در آخرین لحظات عمرش نمی خواهد خداوند را بپذیرد و می گوید فضایی ها سلول ها را آوردند و در آب دریا ریختند. خیلی خنده داره. حاضره فضایی ها که هیچگاه وجودشون اثبات نشده بپذیره ولی خدا رو نه.
لطفا از نشر این اکاذیب جلوگیری کنید. باتشکر
ناشناس
2
1
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
آدم باید چقدر نادان باشه که خالق هستی رو نفی کنه بعد یک سری قوانین مسخره ی تکامل رو قبول کنه.اصلا این نظریه اگه یک درصد هم درست باشه به هیچ وجه نمیشه گفت که خداوندی نیست چون برای تکامل هم نیاز به یک مدیر و مدبر دانایی هست و اوست نقطه ی آغاز حیات
ناشناس
1
0
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام

این یه نظریه ست که اصلا اثبات نشده و برای بچه ها خوبه که باورش کنن
این سایتم فقط برا اینکه مردم بیان تو سایتش این چرت و پرتارو میذاره
برید سخنرانی های ذاکر نایک رو ببینید خودتون قضاوت کنید
این هم نظریه ای بیش نیست
اول گفتن میمون بعد شد ماهی چن روز دیگه که ماهی رو هم زیر سوال ببرن میشه جلبک
اگر ذره ای آگاهی داشته باشید این حرفا چیزی جز دروغ نیست
Moris Aryai
1
1
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در پناه دانش و خرد
محمود
0
1
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تکامل درانسان اصلا ثابت نشده .چجوری مثلا درخت موز تکامل پیدا کرده شده موز .تکامل وجود داشته حتی درانسانها به دلیل شرایط جوی وسازگاری بامحیط مثلا یک انسان دراروپاه سفیده شده یک یک خرس درقطب شمال سفید شده ولی اینکه ماهی بشه انسان باعقل جوردرنمیاد پس جنس مونث ما چجوری همزمان تکامل پیدا کرده خوب
علی
0
1
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
غار یافته خرم اباد با قدمت ۱۴۰هزار سال . ثابت میکنه ک حضرت ادم اولین انسان نبوده .
Alireza
0
1
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شما یه مدت طولانی موهای بدنتو نزن بزار همینجوری بلند شه ببین اگه شبیه میمون نشدی اونوقت بگو نظریه تکامل غلطه.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰
به نظرتون اگه زمین کلا آب باشه و یا داغ بشه و ما بریم بالای درختا زندگی کنیم و اونجا احتیاج به دم پیدا کنیم آیا واقعا یک مدت بعد (حالا شما هر مدتی میخاین فرض کنین)دم درمیاریم؟ویا اگر حیوانات بخان با ما سرشاخ بشن و ماهم بخایم باهاشون درگیر بشیم و به هم دیگه کله بزنیم آیا ما بعد از مدتی شاخ درمیاریم؟به نظرم فرضیه تکامل داروین رو نمیشه همین جوری الکی قبول کرد و نباید همین جوری این نظام اجازه بده چنین چیزی قبل از اثبات قطعی و علمی از سوی دانشمندان تمام دنیا ، وارد کتاب درسی بشه.لااقل باید این فرضیه رو هم رده با فرضیه خلقت گرایی قرار داد تا ببینیم شواهد کدامشو قببول میکنن.
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
نظریه داروین کاملا درست و اثبات شده است موجوداتی که نتوانند خود را باشرایط وفق دهند از بین میروند .به نظر من پیشرفت تکنولوژی هم شبیه فرگشت است در تکنولوژی انسان دخالت دارد ولی در جانداران محیط وطبیعت
اسحاق
0
0
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
سبحانه و تعالی عما یصفون
به شخص علاقه زیادی به خواندن این مطالب دارم ولی واقعیت اینکه فکر کردن به این مسایل صرفا لهو و لعب هست و غفلت انسان از حقیقت هستی....
سجاد
0
0
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
4000 میلیون سال پیش که ماهی پا به خشکی گذاشت تا تکامل شروع بشه ،چرا در ۶۵ میلیون سال میش که دایناسور منقرض شدن اون ماهیه در حاله تکامل منقرض نشده؟میشه به من پاسخ این سوالو بدی؟
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
این دانشمندان وجود خدارو انکار نکردن بلکه وجود خدارو اثبات کردن
hessam
0
0
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
ادماي ترسو نميتونن حقايق رو قبول كنن چون اگر قبول كنن دين و خدا و دنيا و اخرتشون در يك لحظه به باد ميره حقيقت هم جالبه هم ترسناك ولي حقيقت حقيقته نظريه داروين رد كه نشده هيچ كاملا هم تاييد شده اون خدايي كه ساخته دست ذهن خودتون و دينتونه همتونو گذاشته سركار خرافات بدبختتون كرده
ناشناس
0
1
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰
دوستان از نظر من چرخه تکامل واقعی هستش هر چند شاید در سال های آتی تغییراتی نیز کند
دوستان دانشمندان بزرگی همچون دالوین مطمئنن دید وسیع تر و باز تری از ما ها داشته اند و اینکا انسان های خردمن امروزی به قدرت خداوند تبدیل به جانوارنی هایی با بیشتریت آی کیو شده
سجاد
0
0
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰
امیدوار علم چگونگی پیدایش انسان رو توضحیح دوستان دیندار هم اشتباه نکنید تا دوباره گالیله سوزی اتفاق نیفته
سیما
0
0
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام ...خودقران سفارش به تحصیل علم وگشتن درطبیعت وتفکررومیکنه به ما..به نظرم بعدازروشن شدن قضیه تکامل باعلم میبینیم که تعارض باقران ودین مانخواهدداشت....یه جورایی جمله انیشتین که میگه خدادرطبیعت تاس بازی نمیکنه به نظرم درسته...خدا مجموعه قوانینی درزیست وفیزیک و... قرارداد وبه واسطه آنها جهان رواداره میکنه موجودات روخلق میکنه....ماهم بایدبگردیم وسرخط روپیداکنیم....گاهی من فکرمیکنم شایدخدا انسان روازسیاره دیگه که پراز صلح وخالی از گناه فساد بوده به اینجا فرستاد چراکه روزبه روز این فرضیه وجودموجودات هوشمنددرجای دیگرکیهان داره قوت میگیره..چون همه میدونیم بهشت واقعی هنوز شکل نگرفته پس در پشت قضیه رانده شدن انسان ازبهشت ذکرشده دنیایی نهفته شده که مانمیدونیم وبه نظرم باعلم که ساخته خداست میتونیم اونو پیداکنیم
Mohammad
0
0
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰
من فک کنم این نظریه که انسان از یک کره ی دیگر به زمین آمده صحیح تر باشد که فرض بگیرم کره ی مبدا همان بهشت باشد و همان طور که خدا هم فرمودند آدم و هوا بدلیل سرپیچی از اطاعت خداوند از بهشت به زمین فرستاده شده است
ودلیل این نظریه هم این است که ما انسان ها با تمام موجودات زمین متفاوتیم
سیاوش
0
0
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
عزیزان نظریه دانشمندان نبود خدا رو نقض نمیکنه ، فقط با داستانهایی که برامون تعریف کردن،متناقضه، اکثر دانشمندان دنبال علم هستند نه دنبال درگیری با ادیان ، و اگر میبینید که نظریه هایشان با شنیدهای شما فرق میکنه این دیگه مشکل خودتونه که باید حل کنید،
Reza
1
0
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اگر تعصبات و اموخته های اشتباه گذشته رو کنار بذاریم و بدون جبهه گیری خاصی با عقل و منطق تصمیم بگیریم . متاسفانه یا خوشبختانه مطالب مذکور درسته . حداقل با عقل بیشتر جور در میاد تا اینکه نظریه ی مسخره ی ادم و هوا و .... . یکم با دید بازتر نگاه کنیم تا حداقل از زمانی که در اون زندگی میکنیم عقب تر نباشیم و تفکرات تاریخ مصرف گذشته ای رو نداشته باشیم .
بابک
1
1
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
عالی بود
بابک
1
0
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
عالی بود
بابک
0
0
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
عالی بود. هیچ علمی در تقابل با اصل وجود خداوند نیست بلکه قدرت نامحدود خدا را بیشتر نمایان می‌کند.
جبار
1
0
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱
باسلام عرض ادب احترام
ستایش فقط مخصوص خداست

خدواندی که تونست میلیاردها سیاره و کهکشانها رو به وجود بیاره
سوال:آیا ما انسانهای ناچیز میتونیم یک عدد از این همه موجودات رو خلق کنیم
پاسخ: حتما کاردانی و نظم پازل چینی واقعی وجود داشت
وگرنه ایا میشه آب بخوریم و از هیچ جای بدن نزنه بیرون!
......حال خیلی طولانی نشود
جمع بندی ،این نظریه ها و کشف دانشمندان مختلف برمیگرده به قدمت کره خاکی و موجوداتی که در این حیاط تا به حال بوده اند نمونه نسل نسلهایی که بیشترتون میدونین منقرض شدن

اما ما انسانها یه جوری به روز شده و ارشد مخلوقاتیم به همین دلیل که توی تمام موجودات الان سرتریم ، یعنی الان فیل به این بزرگی میتونه یک اسلحه بسازه!

خوب چون ما از نیرویی که از جنس و نور الله نور خالق زمین اسمان هست در وجودمونه و همه ما به همان نور برمیگردیم

،(خداوند خودش خیلی بهتر از ماها میدونه که کدام سیاره رو چه محصولی بکاره که چه محصولی برداشت کنه ، این دیگه تشخیص به خود شخص برمیگرده که تصمیم بگیره از جنس نوره یا از جنس تاریکی ، لا اکراهه فی الدین
در دین هیچ اجباری نیست راه از بیراهه مشخص شده است )

درود بر پیامبران الهی
عباس
0
0
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه تکامل انواع را حتمی گرفته اند و سپس این که فرگشت از میمون بوده یا ماهی را بحث می کند
لطفاً به کتاب تکامل یا تناقص سید محمد رضا علوی سرشکی مراجعه کنید
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱
اولین سلول از کجا اومده؟
چرا الان در این زمان طی این سالها متوجه ی تحول ی حیوان ب ی موجود جدید بر وفق دادن خودش ب طبیعت نمیشیم یعنی چ موقعی متحول میشدیم از ماهی میزسیدیم ب انسان بودن
حامد
0
1
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
چقدر اینجا کودن زیاده یعنی حاضره داستان کودکانه گل بازی و آدم و حوا رو قبول کنه ولی این همه نظریه اثبات شده علمی که با عقل و منطق سازگار هستش رو نپذیره چقدر آخه جاهل و احمقید کی میخواید درست بشید
Yalda
1
0
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اولا: میدونم، درک میکنم قبول چیزی که داره باور های قبلیتونو نقض میکنه سخته،سخته که افسانه آدم و حوایی که تا الان شنیدید و از سرتون بندازید بیرون

دوما:کسی وجود خدا رو انکار نکرد مطمعن باشید این همه تکامل طی این مدت زمان قطعا با قدرت خداست

سوما:چرا باید چیزی به نام تکامل و رو که داری به چشم در همه ی موضوعات واضح میبینی مثلا تکامل جنین از اول تا بدو تولد و بزاری کنار بگی الکیه بری یه افسانه ای که از بچگی برات گفتن و باور کنی
ali shz
0
0
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
با عرض درود و خسته نباشید.مطالبتون کامل بود و خسته نباشید
اما دانسمندانی که در این پایین نظر دادن و نطریه (فکت)فرگشت رو رد کردن لطف بفرمایند یه نظریه بهتر از فرگشت ارائه دهند و نوبل بگیرند.
البته نظریه زارت رو دارن ولی علمی نیست متاسفانه
در آخر چه ما خوشمان بیاد و چه خوشمان نیاد فرگشت یک حقیقت هست
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوب همه اینها رو قبول کنیم روح چطور وارد جسم یک ماهی شده چون با قبول نظریه داروین باید قبول کنیم ماهی هم روح داشته و منشا این روح کجاست
معصومه
0
0
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
میمون نر با فرازمینی ماده جفت خورده
زنها بی مو و
مردها مودار پشمالو
زنها عاشق طلا و مطابق با متابولیسم بدن چون فرازمینی ها رو زمین دنبال طلا بودن و طلا برای مرد خوب نیست
مم مد
0
0
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
به نظر من ما اول قورباغه بودیم
ناشناس
0
0
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲
چطور شما حاضرید بپذیرید این همه نظم وترتیب و دقت را تک سلولی بوجود آورده ولی حاضر نیستید بپذیرید همین ها را آفریدگار جهانیان خلق کرده واقعا جای تعجبه تک سلولی رو من آفریدم یا شما یه کم عقل وشعورم خوبه
امید
0
0
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
انسان تنها چیزی که خطرناکه توزمین تکامل انسان زندگی‌ها حیوانات بی زبان‌ها رو سخت کرده
امید
0
0
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲
درسته
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ریخت‌وپاش نجومی در پتروشیمی بندر امام

سرنوشت سینما آزادی چه شد؟

عکس/ سفره کارگران در سال جدید کوچک‌تر شد

جزییات افزایش کرایه‌ حمل و نقل عمومی پایتخت

قیمت جدید روغن مایع امروز ۱ اردیبشهت ۱۴۰۳+ جدول

آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم

فیلم/جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه

خرید جت خصوصی برای عموم آزاد است

عکس/زیبایی بهار در دیواندره کردستان

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

خواهر زن علی اوجی کیست؟ + عکس

ماجرای خواستگاری مازیار لرستانی از رابعه اسکویی حقیقت دارد؟

این جیلی، خودرو ارزنده‌ای است! + عکس

کاهش میلیونی قیمت سکه در بازار

جزییات طرح یارانه‌ای دولت برای کودکان

جشن هزار دف پالنگان

قرص لاغری ناف، هیچ مبنایی ندارد

استایل جذاب و ورزشکاری بهنوش طباطبایی + عکس

غیبت یک پرسپولیسی در جام حذفی

قیمت دلار؛ از آرامش سیاسی تا ورود بازارساز

گزارش بورس امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد وزیر اقتصاد در زمینه جبران کسری بودجه

سهم یورو در سوئیفت کاهش یافت

تایید طلاق مهدی قائدی و همسرش؛ تمام اموال به ستاره رسید!

دلیل بی توجهی به سیل در ایران چیست؟

رونمایی سام درخشانی از خانه لاکچری اش + عکس

فوتبالیستی که مالش را به زنش باخت

احضار مدافع خاطی پرسپولیس به کمیته انضباطی

وعده جدید درویش به پرسپولیسی‌ها

فیلم/ سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی

میزان دستمزد کارگران در کشورهای خاورمیانه

نرخ رهن در بازار مسکن تهران نجومی شد + جدول

معاف شدن بازنشستگان از همسان سازی حقوق!

جدیدترین قیمت مسکن در شهرک غرب و منطقه ۲ تهران + جدول

افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها و تورم تاریخی که می‌رسد

فیلم/ماجرای پرسه‌زنی یک دسته گرگ در تهرانپارس

علت افزایش قیمت‌ مواد غذایی در ابتدای سال چیست؟

بزرگترین شرکت‌های فروش عمده موبایل در ایران

فیلم/ پشت صحنه جذاب سریال گناه فرشته

رشد ۳۸ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۲

تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه، تیر خلاص به اقتصاد خصوصی کشور!

فیلم/بازگشت فلامینگو‌ها به تالاب گاوخونی اصفهان

قطع درختان در پارک ستارخان+ عکس

تخت جمشید را قارچ گرفت

روسیه از درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

فیلم/وضعیت جاده‌های سیستان و بلوچستان بعد از بارش‌های سنگین

فیلم/سیدحسین حسینی: جریمه ۳۰۰ میلیونی فدای سر آن هوادار خانم

فیلم/مراسم زیبای هزار دف روستای پالنگان

عربستان سعودی به قیمت نفت ۱۰۰ دلار نیاز دارد

سهام آهن در بورس کالا