تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
در گفتگو با اقتصاد ۲۴ مطرح شد؛

خریداران خودرو یکی دو هفته صبر کنند/ شرایط برای آزادسازی قیمت‌ها مهیاست/ دولت دیگر در بازار خودرو دخالت نکند

تحلیلگر بازار خودرو معتقد است؛ با وجود صدور مجوز گرانی خودرو از سوی شورای رقابت به نفع خودروسازان، بازار در مسیر کاهش قیمت قرار گرفته است و حالا نوبت سیاست گذاران صنعت خودرو است که با تصمیمات به وقوع، شرایط روند نزولی قیمت‌ها را استمرار ببخشد.

کاهش قیمت خودرو اقتصاد۲۴-  در حالی خودروسازان طبق مصوبه شورای رقابت و بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه، توانستند حداکثر تا سقف اعلامی نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی در سه ماهه سوم امسال، افزایش قیمت‌ها را مجددا در فصل پاییز اعمال کنند، که امروز بازار خودرو به خصوص به تاسی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند قیمت‌ها را پیش گرفته است.

در حالی قیمت خودرو‌ها در بازار نجومی شده بود که خریداران واقعی حکم طلا را در بازار پیدا کرده‌اند و خبری از داد و ستد خودرو نیست.

البته کارشناسان خودرو معتقدند؛ باید با آزادسازی قیمت‌ها شرایط را برای خودروساز فراهم کرد تا در این صورت ثبات نسبی به این بازار برگردد.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو می‌گویند امید به کاهش بیشتر قیمت ارز موجب شده معاملات در حاشیه بازار به حداقل برسد و افرادی که در بازار حضور می‌یابند صرفاً به دنبال شنیدن آخرین قیمت‌ها هستند.

قیمت خودروها روند کاهش به خود گرفته است

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با اقتصاد۲۴ درباره دلایل روند کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: به دنبال کاهش تدریجی نرخ ارز، قیمت برخی از خودرو‌های داخلی نیز در بازار روند کاهشی به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: قیمت خودرو‌ها در بازار نتیجه ارزش ریال و ارزش کالایی است که تبادل می‌شود؛ ارز بالا رود قیمت خودرو صعودی می‌شود و زمانی که نرخ ارز روند نزولی می‌گیرد قطعاً قیمت خودرو نیز کاهش می‌یابد.

به گفته کاکایی، اگرچه شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودرو‌ها را برای سه ماه پاییز صادر کرده است که قیمت خودرو در بازار در حال کاهش است و دیگر خریداری وجود ندارد.

دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در دو سال و نیم گذشته با این استدلال که قیمت خودرو را در خودروسازی نگه داشته‌اند و منتظر کاهش قیمت خودرو بودند به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و برخلاف رویه درحال انتظار، شاهد جهش قیمت‌ها بر بازار بودند اما امروز اثبات شد زمانی که فضا برای آزادسازی قیمت‌ها فراهم شود بازار خود تصمیم نهایی را برای نرخ گذاری خواهد گرفت و در نتیجه کاهش قیمت‌ها در بازار رقم می‌خورد.

این تحلیلگر بازار خودرو یادآور شد: آزادسازی قیمت‌ها به معنای گرانی خودرو نیست؛ اگر ارز روند کاهشی را طی کند، قیمت خودرو نیز نزولی خواهد شد؛ حالا خودروساز مانده و مشتری، یعنی فروش خودرو در کار نیست، باید اقدامی صورت بگیرد که خودرو‌های تولیدی به فروش برسد.

وی تأکید کرد: شاید ادعای این اصل اندکی متناقض به نظر برسد، اما باید پذیرفت این تناقض در ماجرای قیمت گذاری و عرضه به موقع خودرو وجود دارد.

باید خودروساز را از این وضعیت فلاکت بار نجات داد

کاکایی ادامه داد: باید خودروساز را از این وضعیت فلاکت بار نجات دهند. راه نجات این صنعت هم تحقق کاهش قیمت ارز و مواد اولیه است، در اینصورت تولید خودرو بالا می‌رود و زمانی که بازار با افزایش تولید مواجه می‌شود نه تنها قیمت‌ها منطقی‌تر بلکه خریداران واقعی به راحتی می‌توانند خودرو مورد نیاز خود را خریداری کنند.

دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: مشکل بزرگی که در این آشفته بازار وجود دارد این است که خریدار واقعی نمی‌تواند به راحتی و با اعتماد کافی اقدام به خریداری خودرو کند چراکه هر لحظه در انتظار تغییر قیمت در بازار هستند.


بیشتر بخوانید: بازار خودرو سکته کرد


این کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: اگر همین روند ادامه پیدا کند قطعاً بازار به سمت آرامش خواهد رفت، چراکه خودروساز با توان بیشتر مالی اقدام به تولید می‌کند و در نتیجه بازار از محصولات اشباع شده و هیچ جایی برای مانور واسطه‌گران باقی نخواهد ماند.

خریداران اصلی خودرو یکی دو هفته صبر کنند

وی ادامه داد: بسیاری از خریداران خودرو در یک سال و نیم گذشته مردم عادی بودند که خودرو خریدند به امید اینکه سرمایه خود را ثابت نگه دارند بنابراین این‌ها دلال نیستند؛ در این زمان خریداران اصلی باید یکی دو هفته صبر کنند و برای خرید خودرو عجله نکنند چراکه با توجه به روند نزولی قیمت‌ها، احتمال کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار وجود دارد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، قیمت خودرو در بازار تا دو سه هفته آینده روند کاهشی خواهد یافت؛ حالا در این مسیر سیاست تصمیم گیران می‌تواند سرنوشت بازار و صنعت خودرو را مشخص کند.

وی گفت: اگر در این مسیر سیاست گذاران در این صنعت با توجه به شرایط پیش آمده (کاهش نرخ ارز) بتوانند همزمان بر موج نزول قیمت‌ها، بحث آزادسازی قیمت‌ها را در نظر گرفته و اقدامات این شرایط را فراهم سازند، می‌توانند به مردم امید ارزانی خودرو را بدهند.

دولت برای دوام این شرایط از هرگونه مداخله پرهیز کند

این تحلیلگر بازار خودرو تأکید کرد: امروز قیمت خودرو در بازار رو به کاهش است و این موضوع برای خریدار واقعی حائز اهمیت است، پس بهتر است سیاستمداران این عرصه برای داوم این شرایط از هرگونه مداخله پرهیز کنند؛ اما اگر تصمیمات درست اتخاذ و اعتماد داشته باشند که آزادسازی قیمت خودرو هیچ تنش ایجاد نخواهد کرد، صنعت خودروسازی به سمت توسعه تولید خواهد رفت و در نهایت بازار نیز به تعادل قیمت و عرضه خواهد رسید.

کاکایی افزود: با این وضعیت در سه ماه آینده قیمت خودرو پایین می‌آید و هرشخصی که خودرو انبار کرده، یا باید بفروشد یا ضرر احتکار را بپردازد چرا که در این زمان جایی برای قیمت‌های هیجانی وجود ندارد.

دولت با آزادسازی تدریجی قیمت خودرو بساط دلالی را جمع کند

وی با بیان اینکه همراهی دولت در راستای آزادسازی تدریجی قیمت‌ها می‌تواند بساط دلالی را به راحتی از بازار خودرو برچیند، ادامه داد: اگر سیاست‌های اجرایی در این راستا به کمک خودروسازی کشور نیاید نشان از این دارد که باز هم عوامل پشت پرده از تعادل بخشی بازار در هراسند چراکه منافع آنان به خطر خواهد افتاد.

این تحلیلگر بازار خودرو با اعتماد به اینکه شرایط بازار به سمت ثبات قیمت و توسعه عرضه در حرکت است گفت: آزادسازی قیمت‌ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده، اما زمینه‌ها برای ایجاد چنین شرایطی آماده شده و در این شرایط سیاست گذاران صنعت خودرو باید به دنبال اهداف توسعه‌ای باشند.

 

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
1
18
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
آقای کاکایی فکر کنم فقط جیب خودرو ساز رو در نظر گرفته مردم براش مهم نیستن
ناشناس
باز ایران خودرو محصولاتش به قیمته این سایپا بخواد متور پژو بزار رو ماشیناش قیمت پورشرو میزاره روش کوییک و از ۲۰۶ گرون داره میده
ناشناس
2
30
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
کاکایی داداش نظر کارشناسی تو بگذار برای خودت نتیجه عملکرد حرفهای تو یعنی پولی که قرار بره جیب دلال بره جیب خودرو ساز قیمت تمام شده خودرو مهم نیست آزاد سازی قیمت یعنی این
ناشناس
0
20
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
کاکو نظر نده آزاد سازی قیمت خخخخ اینهم دستگاه نظراتی روش هست اینطور سه ماه سه ماه بالا میبره دولت نمیتونه دخالت نکنه چون منفعت دولت تو صنعت خودرو هست البته دخالت بنفع خودرو ساز میکنه دادا کاکا
علی
0
12
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خدا بخیر کنه با این نظرات دوسال قیمت رو پایین نگه داشتن حالا یکدفع میخوان جبران کنن گناه اونی که دوسال پیش خودرو نخرید الان میخواد بخره چیه معنی پنج درصد قیمت بیرون با کارخونه رو هم فهمیدیم یعنی اگر بیرون خودرو شد 200 میلیون کارخونه برسونه قیمتش رو به 180 میلیون تازه تو پیش فروش یکساله نصف پول هم واریز بشه فقط بفکر خودرو سازید آیا دلالهایی که وجود دارن زاده دو خودرو ساز نیستن جریان فروش خودروی کارتکسی رو که احتمالا شنیده اید بنظر من مردم عادی فقط نهایت چند خودرو میتونن بخرن نگه دارن اما دلالان اصلی خودرو از خوده خودروسازان هستن
محمد
0
17
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دوستان خواهشا تامدتی خودروخریدنکنید اطلاع رسانی بفرمائید
اسلام ابراهیمی
3
21
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پس مردم چی میشند خودروساز هرقیمتی دوست داره بده خوب اینا از خداشونه دیگه چی میخوان رقابت که ندارن واردات که نداریم هرقیمتی که بخوان هم میدن دولت هم که دست راستشونه جون مردم ایران هم که براشون اهمیت نداره.
سجاد
1
9
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سایپا که کوییک r رو از ۱۰۱ میلیون کرده ۱۴۰ یعنی ۳ ماه ۳۹ درصد گران کرده که خلافه هیچ اونایی که پیش پرداخت بهمن سال قبل بودن و ۳۵ میلیون اون موقع پول کوییک دادن ۵۰ درصد قیمت کل خودرو اون موقع و حالا ۳۸ درصد روی کل خودرو کشیدن حتی روی ۳۵ تومن پول پارسال که از جیب ما رفته پول سود برا خودشون میگیرند واقعا جای فکر داره
ناشناس
0
7
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چرا کارخانه پایین نمیاد بلکه هر روز بالاترمیره دروغه
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
مردم نگران نباشند با قانون حق افزایش سه ماهه خودرو سازها تا چند وقت دیگه قیمت کارخانه به قیمت بازار خواهد رسید .فقط وازلین
مهران
0
6
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ارز بیاد پایین چرانباید قیمت کارخونه پایین بیاد مگه بخاطر افزایش قیمت ارز کرون نشده بود خودرو پس چه دلیل داره دوباره ساز گرونی بزنید.مردم دیگه شناختنتون فقط بفکرجیب خودتونین نه مردم
ناشناس
0
6
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام ممنونم ازتون مردم توخدا توامام حسین توامام رضا فقط نخرید نخرید عجله نکنید قیمتها بیشتر از این میاد پایین خودمان به فکر خودمان باشیم مسولان مردم فراموش کردن مردم اهمیت نداره براشون خودشان بهترین زندگی بهترین امکانات دارن مردم هیچی نان خوردن ندارند توخدا ماشین نخرید بذارید قیمتها بیاد پایین ممنونم
ناشناس
2
4
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
راستی نگفتی چقدر از خودروسازها گرفتی تا افزایش قیمت توسط آنهای قانونی جلوه بدی البته فکر کنم تو باغبانی نه کارشناس . وقتی در یک تولید رغابت نباشه یعنی فساد و دزدی . آخه وقتی اکثر تولیدات خودرو ( داخلی نه مونتاژ)داخلیه و به دلار ربط نداره چرا قیمت این همه نوسان داره . خوب نادان معلومه دست خود خودروساز توکاره تا با بالا بردن قیمت خوردرو توسط دوستان دزدش ( دلالهای بزرگ) بهانه ای باشه برای افزایش قیمت کارخانه به اسم تک نرخی کردن . واقعا دزد و شیطان صفت هستید
علی
1
6
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
کاملا اشتباه کارشناسی میکنند هم دلار امروز گرون شد هم ماشین، با این کارشناسیتون
سیستان
1
4
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
همشون دستشون توی یه کاسست خدا ازتون نگذره
ناشناس
0
4
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
با سیاست دلالان...دیگه خریداری باقی نمانده..این نتیجه بی تفاوتی خودروسازان نسبت به مشتری هایشان است..
ناشناس
0
4
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
دو سال مردم سر کار گذاشتن اینم شد فکر ،واگذارتون بخدا
خوار و ذلیل بشید
ناشناس
0
5
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
تهه حرفش یعنی نخرید ما قیمت کارخونه رو بالاترببریم بعد بریزیم ماشین تو بازار ماشین هست زیاده تاحالا میدادن نمایندگی‌ها با قیمت بازار می‌فروختند به ملت حالا میبینن دلار میخواد بیاد پایین میخوان ماشینو گرون کنن بریزن بیرون ماشین.، بیشرف بازی تا کجا لعنت به خودرو سازها
محسن
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
اقای کاکای وقتی هر ۳ماه ایران خودرو و سایپا قیمتو برن بالا بنظرتون توی بازار قیمت میاد پایین ب همین روال میره بالا،کجا دنیا توی ۹ماه قیمت خودرو ۳بار توسط خود شرکت دولت میره بالا کجا دنیا اینجوریه،من نمیدونم این نظر کارشناسی رو از کجا در میارید؟شما بفکر خودرو سازید یا مردم؟
فرشید
0
6
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
مردم تورو خدا فقط خودرو نخرید بزارین قیمتا بیاد پایین
Sahand
0
4
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
یک کلمه خوردرو مافیایی هست بدون ملاحضه مردم هر قیمتی بخوان میفروشن تمام
مجید
0
6
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
الان یه پراید یا تیبا ساینا ببرید تو آلمان قیمت گذاری کنید ببینید چند قیمت میخور هرچی قیمت خورد 100درصد آن قیمت به مردم بدهید ما مردم ایران چقدر باید بدبختی بکشیم تا یه روزی وصعیت بهتر بشه یه ماشین درجه اینوم چینی سوار بشیم عمر یه آدم چقدر هست
ناشناس
0
5
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
برعکس شده قبلا میگفتندقیمت بازار آزاد10درصدبیشترازکارخانه بایدباشد الان میگن قیمت کارخانه 10درصد کمتر ازبازار آزاد باشد بااین کار فقط به نفع خودروساز است وبس.
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
من به این نتیجه رسیدم که هرچی دولتمردان وکارشناسای(جیره خوار دولت)میگویند باید عکسشو عمل کنم .یکی میگه از شنبه اوضاع خوب میشه،یکی میگه دلار میاد پاییینوغیره .اینقده مردم رابی اعتماد نکنید
ناشناس
این که همون شد!!!
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خدا خودش جوابتونو بده انسان های کثیف
ناشناس
1
6
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خدا خودش جوابتونو بده انسان های کثیف
ناشناس
0
6
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
تا وقتی بازار خودرو هیچ رقابتی نداشته باشه و دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو بازار کشور رو انحصاری در اختیار داشته باشن نه قیمت و میارن پایین و نه تلاش میکنن به نفع مردم، این وسط ما هستیم که محکومیم به خرید با هر قیمتی که بخوان و هر ماشین با هر هر امکاناتی که بخوان
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
کاکایی دست آموز ایران خودرو سایپا است
حمید
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
آره دیگه تا حالا اگه پراید لگنو از بازار میخریدیم ۱۵۰ میلیون حالا با آزادسازی قیمت ها باید از خود خودروساز های خونخوار ک خون ملتو مکیدن بخریم ، خیلی جالبه تو این مملکت هر کسی سنگ خودش رو ب سینه میزنه ، مردم هم پشششششم
فرزاد
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
کاکایی ادامه داد: باید خودروساز را از این وضعیت فلاکت بار نجات دهند. راه نجات این صنعت هم تحقق کاهش قیمت ارز و مواد اولیه است،،،عزیز مطمئنم که خود این دو مونتاژکار بیشتر سرمایه خودشون رو وارد بازار ارز کردن که بوسیله بالا بردن نرخ ارز قیمت محصولات رقابتی خارجی رو به طرز وحشتناکی افزایش بدن تا مردم سراغش نرن و از اونطرف بدلیل بی ارزش شدن پول ملی و بالا رفتن هزینه زندگی، گاری شیشه دار خودشون رو گرانتر کردن
امیر
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام
یه سری قطعات از روی پژو ۲۰۷ برداشتن مثل دسته رهنما، تودری، پارچه صندلی که تم داخلی رانا پلاس شبیه ۲۰۷ بشه و کسانی که این ماشین رو میخرن (رانا پلاس) احساس کنند ۲۰۷ سوار شدن.
حالا قیمت رانا پلاس که با تعدادی از قطعات ۲۰۷ درست شده از خود ۲۰۷ گرونتره اون هم بمبلغ ۳۰ میلیون تومان. خب با این کار کسی رانا نمیخره دیگه اون هم با این قیمت همون ۲۰۷ رو میخره و ۲۰۷ واقعی سوار میشه با ۳۰ میلیون کمتر.
یعنی بد جوری زدن تو خاکی خودشون هم باورشون شده که رانا از ۲۰۷ تجهیزاتش بیشتره، درصورتیکه که اینطور نیست.
نوری
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
بخدا اینها همش به منافع دولت نگاه میکنن
شما قصد آزاد سازی داری اول واردات خودرو را آزاد کن تا قیمت واقعی خودرو دست خودروساز بیاد
مهدی
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ماشین اگه تو بازار کمتر از کارخونه هم بشه قیمت کارخونش رو نمیارن پایین.همون پراید مدل پایین رو سوار میشیم نمیزاریم دست خودروساز بره تو جیبمون.
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خون مردمو ب جوش اوردید واس ی نفر اعصاب نذاشتید بسه لطفا
ناشناس
0
5
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سزای گران فروش نخریدن است مقصر نه دو لت است نه خودرو ساز و نه غیره قیمت خودرو را مامردم گران کرده ایم اگر تایک سال گذشته هیچ کس هیچ خودرویی تا یک سال نمی خرید حتی خودرو را اقساط و با هر شرایطی میکردن برای فریب مردم هیچ زیر بار نمی رفتیم و نمی خریدیم خودروها رو دستشان باد میکرد و قیمت خودرو راهمان گونه که وحشتناک گران کرده بودند خودشان خیلی سریع به حالت اول بر می گرداندند حالا هم دیر نشده از شما ملت ایران عاجزانه عاجزانه خواهش میکنم التماس میکنم تا برنگشتن خودرو به قیمت واقعی قبلی خود به هیچ عنوان خودرو نخرید من هم عین شما خودرو ندارم این صبر است که مشت محکمی به دهان گران فروشان است پس تا به قیمت نرسیدن قیمت واقعی خودرو به خریدن خودرو نه بگویید. متشکرم
ناشناس
0
5
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خدا کمرتون را بشکنه ما مردم نون شب ندارین شما هم خودرو بالا ببرید پس کجاست عدالت پس دولت کجاست چرا سپاه وارد عمل نمیشه پدرهمه این مدیران خودرو سازو در بیاره خدا لعنتتون کنه ب حق فاطمه زهرا و امام زمان کمرتون بشکنه
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
این چه بازیه قرعه کشی قیمت کارخونه رفته بالا بعد میخواین چطوری بازارو درست کنید ماشین فروششه ازاد کنید قیمتشم بیارید پایین ببینم بازار تغییر نمیکنه
ملو
0
7
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
برید گمشید دزدای کثیف
ناشناس
1
4
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خواهشن چند روز خودرو نخرید یکم دلار بره بالا اونموقع دیگه اصلا نمی‌تونید بخرید .خدایش الان یکم خودرو آمده پایین دارن سکته میکنن میخوان کسی نخره تا بره بالا .
ع.م
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
بنده به عنوان فعال در حوزه بازار خودرو و تحصیلکرده رشته مهندسی خودرو خدمت همه ی مخاطبان عرض مینمایم نظر ارائه شده توسط شخصی که رسانه محترم آن را تحلیلگر بازار خودرو می نامد محترم اما بسیاری از موارد مذکور عدم شناخت کافی ایشان در بازار خودرو کشور را می رساند، ضمنا جای تامل دارد که در هر سطر از مطالب ارائه شده در این صفحه خبری از سمت ایشان بعنوان مدرس دانشکده خودرو فلان دانشگاه معتبر نامبرده می شود، مگر در دانشکده مهندسی خودرو در خصوص افزایش بیش از پیش دلالان خودرو ، دلایل مشکلات در بازار خرید و فروش خودرو و اختلاف چند برابری قیمت خودرو حد فاصل کارخانه تا بازار تعلیم و تعلم داده می شود؟؟؟!! اگر اینطور است پس چرا ما در این رشته تحصیلی با آن روبرو نشدیم!!! رسانه محترم بجای آنکه وقت خود و مخاطبان را صرف مصاحبه با استاد محترم ریاضی ، سیالات و .. در دانشکده مهندسی خودرو در مورد مشکلات قیمت خودرو کنید، افرادی را شناسائی و مصاحبه کنید که از نزدیک شاهد مشکلات،دارای تجربه در بازار و راهکارهایی برای رفع آن ارائه نمایند .
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
دوستان نخرید و شاهده ارزان شدن باشید فقط نخرید
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ایناشریک دزدن رفیق قافله این وسط مردم نه دزدن نه قافله هرچه حرف بزنن به نفع خودشونه
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
آقای کاکایی ازحرفات معلوم بودحضرتعالی سرکرده دلالها هستی شکی توش نیست خودروسازبه بهانه دلا۳۰هزارتومان قیمت هارواوج دادحالادلار۲۴تومانه بایدتوکارحگخانه کاهش بده چرااینونمیگی
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
فقط نخرید با انتخاب بایدن دو ماه دیگه همه بازار ها ثابت و رو به پایین میشه بدون یک درصد شک قبلا آینده تاریک بود به نظر من آینده روشن است فقط مدیران زیاده خواهی نکنن درست میشه
دیدبان
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
هرچی میکشیم زیر سر کاخ سفیده مسئولین خودمون حرف ندارن همه ادمای باتقوی وکاردرست
ناشناس
2
0
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
این سیاست کثیف رو در رابطه با دلار داره اجرا میکنه نتیجشم این بود که اجازه نمیده دلار ارزون بشه حالا نوبت خودرو شده
ساسان
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
پرایدو تیبا که بقول خود خودروساز ۹۹درصدش ایرانیه چه ربطی به دلارداره همین الانم بیشتراز سی ملیون تموم نمیشه هرچی اضافه تر بگیرن بخاطر بازار سیاهی که درست کردن همین فردا اعلام کنن تیبا میدیم ۵۰ ملیون هرکی هر چندتا میخاد بیاد بخره خودبخود بعد یک ماه بازار اروم میشه
edalattalab
0
1
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خودروسازهای دولتی بهتره بگیم حکومتی مردم رو تحت استثمار خودشون در آوردن.ظلمی که اینا در حق مردم ایران کردن و میکنن رو هیچ حکومتی در دنیا نکرده .
مجتبی
0
3
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
همه حرفش اینه آزادسازی بشه تاخودروسازدزدقیمت ماشینوگرونترکنه
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام شرکت سایپا بخواد متور پژو بزار رو ماشیناش میگه پورشه ساختم قیمت پورشه میده این کوییک چی که ۲۰۶و پژو پارس اینا گرونه جمع کنید برید بابا
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خدا بزنه به کمرتون که خون مردم تو شیشه کردین
احسان
0
0
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ای دزد ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان
جابر
0
0
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
با آزاد سازی قیمت خودرو فقط پولی که تو جیب دلال میرفت اینبار توجیب خودرو ساز روانه میشه و بازهم مردم با قیمتهای بالا روبرو خواهند بود. بجای اینکار باید واردات خودرو از طرفی آزاد بشود و نظارت دقیق بر حداکثر تولید خودروسازان به درستی انجام بشه تا با کم تولید کردن موجب افزایش قیمت نشوند
سعید
0
0
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام سال۹۴مردم یکدل همرنگ بودند یه کمپین خودرو صفر کیلومتر نخرید دولت مجبور شد خودرو رو از دم قسط دادن به فکر خودمون باشیم یه مدت حرص نزنیم بخدا ارزون میکنن
مهدی
0
0
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
وقتی اینا میگن صبر کنین دقیقا صبر نکنین چون داره دوباره گرون میشه
محمد
0
1
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
متاسفم برای دولتمردان
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
چرا خودروساز داره وقتی خون ملت رو تو شیشه می‌کنه چرا کل حکومت و نظام و غیره دست بکار نمیشه آخه چرا؟!
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
انحصار خودروسازی برای چی بوده اصلا. حالا که لااقل برا مردم و غیره بجز خودرو ساز منفعت نداشته الان دیگه باید آزاد بشه.کارشناسم که اینجور افراد باشه وای بحال مردم
م
0
0
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سالهاست دارن ضر مفت میزنن،بدبخت ملت سزاوار چه حکومتی کردن خودشونو،حتما لایق همین هستیم....
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بخرین بخرین خخخخخخح
مجتبی
0
0
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
خوب دزدی میکنید دمتون گرم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهترین فیلم های مستند‌ سینمای جهان

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه